Не пали, М42В18-Решен

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Не пали, М42В18-Решен

Мнение от streetz » 24 Ное 2014, 10:35

То моето не е точно въпрос, по-скоро размишления върху моя проблем, пък се надявам ако греша да ме поправите. Значи преди няколко дни си тръгвам от работа, минавам 1 км, спирам за 5 минути и след това колата не запали (318is с М42В18 съм). Стартера върти като луд, акумулатора е на 1 месец, бензин има около 9-10 литра, АГУ нямам, обаче грам не иска да запали. Мъчих я 10-ина минути и в крайна сметка ме издърпаха до вкъщи. Насочих се да търся проблема по 2 направления - запалителна (няма искра да запали горивото) или горивна система. По запалителната е ясно, че си трябва диагностика, но пък искра има - извадих една от лулите, сложих стара свещ и като завъртя да паля искрата си цъка. Дори да не е в правилния момент подаването на искра, пак би трябвало да припалва от време на време ако стигаше бензин до цилиндъра. А при мен нищо такова не се случва. Мина ми през ума за датчик колянов вал, но с него съм се сблъсквал в друг автомобил (Сиера) и тогава успяваше да припалва от време на време, та дори понякога си и палеше нормално. Насочих се към горивната помпа, понеже ми беше направила впечатление, че след дълъг път като спра се чува нещо като виене от нея. Ток стига до там (само когато завърти стартера, ако е само на контакт - 0 волта), бушон 18 е здрав (сложих и друг за всеки случай да пробвам), релето също изглежда наред (и него го размених с това на парното за проба). Извадих помпата с надеждата да е умряла тотално и да си реша проблема с нова, обаче тя си върти. След четене из форума разбрах, че е възможно да върти, но да не прави налягане. Другото слабо звено струва ми се е регулатора на налягането. Въпросът е кое от двете може да умре толкова рязко :D Сещам се за още нещо, не знам дали е симптом - последните месеци като я палех сутрин рядко успяваше от първия път. Или трябваше да задържам повече стартера, или веднъж кратко (2-3 сек.) и от втория път запалваше нормално. Това само сутрин като е студена. Също така се е случвало (рядко) ако през първите 30-ина секунди след студен старт дам малко по-рязко газ да забие за част от секундата и след това да поеме. Иначе през другото време си пълнеше оборотомера до прекъсвач без прекъсвания или задържания на всички предавки.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: Не пали, М42В18

Мнение от no.breaks » 24 Ное 2014, 11:01

Колега аз бих заложил на помпата, щом казваш, че ток има до нея. Преди около половин година моята кола палеше с по 6-7 секунди въртене, а когато запалеше уж нямаше проблем с вървенето. Направих една бърза диагностика и не излезе нищо по датчиците и реших да прегледам помпата. При мен е тази синята помпа 97 год е колата и се беше изкривила вътре имах от тия гумените тампони два скъсани и седеше на една страна. Взех такива тампони смених ги, наместих я, но паленето пак беше трудно, особено след престой. Направи ми впечатление че малкото маркуче вътре в помпата е хлабаво затегнах го, но пак като че ли малко бавно поткачваше. Накрая реших да взема помпа втора употреба е така викам ще е от нея и сега от тогава нямам никакви проблеми горе долу пали почти за секунда две. На друга кола само, че опел помпата е почти същата съвсем скоро имаше сходен като твоя проблем откачихме и отзад маркучите и на контакт при опит за запалване хвърляше достатъчно бензин и си викаме не е тя 100%, сменихме дюзите на колата и какво ли още не, обаче палене нямаше. След това нова помпа и готово. Най-лесно е според мен да пробваш с друга помпа. :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: Не пали, М42В18

Мнение от no.breaks » 24 Ное 2014, 11:03

Забравих само да кажа, сега като се сетих, моята го правеше абсолютно същото тръгвам да паля върти 2-3-4 секунди, ако пусна стартера и пробвам веднага да запаля втори път палеше от четвърт :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Не пали, М42В18

Мнение от streetz » 24 Ное 2014, 11:32

И аз към помпата клоня, и без това ми се струва да е оригиналната, а колата е на 250 000 км по километраж, реално сигурно са двойно повече :) Долу мрежичката, през която минава бензина, е черна като катран.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: Не пали, М42В18

Мнение от no.breaks » 24 Ное 2014, 11:38

Аз тая мрежа не можах да я сваля ама знам ли пробвай да я почистиш или да смениш бензиновия филтър, помпата се сменя за около 20 мин, ако може да намериш според мен пробвай някоя втора употреба. Не знам и на бутане дали би запалила колата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Не пали, М42В18

Мнение от metodi80 » 24 Ное 2014, 13:44

Смени помпата с друа втора ръка за проба само ..... щом казваш, че има искра вероятно датчика колянов вал е здрав (ако не е , спира подаването на импулс към свещите). Докато не пробваш или не измериш /направиш диагностика няма как да разбереш .... Помпата казваш , че си я свалял , направо да беше бучнал друга за проба и да видиш дали е в нея проблема .... Не е изключено и клапана на рейката да е сдал багажа ..... Ако нямаш условия да направиш замервания /диагностика , то вариянта е само с проба с други компоненти (примерно втора ръка от някоя морга).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Не пали, М42В18

Мнение от streetz » 26 Ное 2014, 21:55

Помпата беше - купих си нова, сложих я преди малко и веднага запали :) Благодаря за помощта, колеги!
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook