Проблем свързан с клапан картерни газове-РЕШЕН
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Slobmonster
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 15.10.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, м42
Проблем свързан с клапан картерни газове-РЕШЕН
Здравейте на всички!
Включвам се с един много странен въпрос, който ме е вкарал яко във филма.
Появи ми се свистене на въздух около клапана за картерните газове. Смених маркуча, оправи се за малко и пак почна да свисти. Откачих маркуча за да затапя клапана и открих нещо супер странно - гадна жълта слуз в маркуча, имаше и в клапана за картерните газове.
Oт какво може да е това?


Колата е от късните м42б18-ки с клапан който се намира зад всмукателния колектор. Маслото с което карах бе Тотал 4000, сменено преди 2 хил. км. с Кастрол GTX.
П.П. Да попитам и друго - как ефективно да запуша дупката на клапана? Смисъл аз измислих някакво чудо с изолирбанд, но ако споделите някоя по-ефективна идея ще съм ви много благодарен
Включвам се с един много странен въпрос, който ме е вкарал яко във филма.
Появи ми се свистене на въздух около клапана за картерните газове. Смених маркуча, оправи се за малко и пак почна да свисти. Откачих маркуча за да затапя клапана и открих нещо супер странно - гадна жълта слуз в маркуча, имаше и в клапана за картерните газове.
Oт какво може да е това?


Колата е от късните м42б18-ки с клапан който се намира зад всмукателния колектор. Маслото с което карах бе Тотал 4000, сменено преди 2 хил. км. с Кастрол GTX.
П.П. Да попитам и друго - как ефективно да запуша дупката на клапана? Смисъл аз измислих някакво чудо с изолирбанд, но ако споделите някоя по-ефективна идея ще съм ви много благодарен

Последна промяна Slobmonster на 10 Ное 2014, 19:18, променена общо 1 път
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Много странен проблем свързан с клапан картерни газове
Конденз, получава се зимата от студеното и влажно време. Виж по капачката на маслото има ли и като загрееш хубаво колата изчезва ли, че ако не изчезва лошо. Клапана според мен го изхвърли да не влизат тия л*йна в мотора... и сега чакам да ме нахранят ОЕМ феновете 

- Slobmonster
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 15.10.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, м42
Re: Много странен проблем свързан с клапан картерни газове
Допреди малко бях при колата да видя дали има по капачката за маслото и бая се успокоих. Според това което прочетох в нета си е бая филм да го намеря сопола там. При мен го изръчках от маркуча на клапана за картерни газове и то самия клапан също е пълен с него. На първо време го затапих, по-нататък ще го махна от колектора.
Благодаря много за инфото
Благодаря много за инфото

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Много странен проблем свързан с клапан картерни газове
Slobmonster написа:
П.П. Да попитам и друго - как ефективно да запуша дупката на клапана? Смисъл аз измислих някакво чудо с изолирбанд, но ако споделите някоя по-ефективна идея ще съм ви много благодарен
За това дето си извадил от маркуча ти казаха вече ..... а за клапана или го смени (защото щом духа от отворчето, то менбраната му се е скъсала и не си върши работата) , или го изхвърли и го шунтирай -както също вече ти казаха (второто аз лично не го препоръчвам , ама всеки си преценява).
- Slobmonster
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 15.10.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, м42
Re: Проблем свързан с клапан картерни газове-Усложнение
Днес ми се наложи да ползвам автомобила и като го запалих заработи неравномерно, грубо и с много вибрации - все едно съм махнал лулата към свещите. Първо отдадох проблема на откачения маркуч към клапана, затова отпуших отвора и сложих обратно маркуча. Ефект няма. Проверих кабелите и свещите и свещите всички до една бяха черни, а 2ра и 3та свещ имаха бензин по тях. Свещите ще ги сменя.
Въпросите ми са:
1.) Според вас може ли да има връзка между клапана и проблема или просто съвпадение във времето?
2.) Какво може да причини бензина по свещите?
3.) Други възможни причинители на грубата работа на мотора?
П.П. Опитах и нацяло да сваля клапана и да го изолирам, покривайки дупката му. Но не можах да разбера какво го държи към колектора - шестограм или торкс (еврейска звезда)? Знаете ли какво е и също кой номер?
Мерси предварително на всеки обърнал ми внимание
Въпросите ми са:
1.) Според вас може ли да има връзка между клапана и проблема или просто съвпадение във времето?
2.) Какво може да причини бензина по свещите?
3.) Други възможни причинители на грубата работа на мотора?
П.П. Опитах и нацяло да сваля клапана и да го изолирам, покривайки дупката му. Но не можах да разбера какво го държи към колектора - шестограм или торкс (еврейска звезда)? Знаете ли какво е и също кой номер?
Мерси предварително на всеки обърнал ми внимание

Re: Много странен проблем свързан с клапан картерни газове
Нищо не го държи. След като махнеш болтчетата го буташ с въртеливи движения към главата докато излезе. Там влиза като тапа в предназначената дупка на колектора.
Аз преди дни освободих моя но не съм го свалил още. Набих в отвора на клапана един болт от автомобилна джанта, омотан с изолация. В края на маркуча към клапана и входа имах същите гнусотии но съвсем малко. В маркуча имаше мръсотия, но съвсем малко и суха без налепи. Искам да махна клапана напълно и да го отворя и инспектирам. Че не му знам историята и дали е сменяван някога. При студено време колата ми пушише доста, особено като дам задна и при връщане на газта. С клапан - пушека не мирише на нищо и прилича на гъста пара, но като го махнах и почна да мирише повече на бензин от ауспуфа и да припушва и с форсиране.
Маркуча съм го оставил високо горе да видя дали хлърля нещо. Изпуска само миризливи пари, без пръски масло или друго. Промяна на работата в мотора почти не усетих.
С другите отвори какво трябва да направя - този на колектора и маркуча към щеката като измъкна клапана?
Аз преди дни освободих моя но не съм го свалил още. Набих в отвора на клапана един болт от автомобилна джанта, омотан с изолация. В края на маркуча към клапана и входа имах същите гнусотии но съвсем малко. В маркуча имаше мръсотия, но съвсем малко и суха без налепи. Искам да махна клапана напълно и да го отворя и инспектирам. Че не му знам историята и дали е сменяван някога. При студено време колата ми пушише доста, особено като дам задна и при връщане на газта. С клапан - пушека не мирише на нищо и прилича на гъста пара, но като го махнах и почна да мирише повече на бензин от ауспуфа и да припушва и с форсиране.
Маркуча съм го оставил високо горе да видя дали хлърля нещо. Изпуска само миризливи пари, без пръски масло или друго. Промяна на работата в мотора почти не усетих.
С другите отвори какво трябва да направя - този на колектора и маркуча към щеката като измъкна клапана?
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Slobmonster
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 15.10.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, м42
Re: Много странен проблем свързан с клапан картерни газове
Slobmonster написа:Днес ми се наложи да ползвам автомобила и като го запалих заработи неравномерно, грубо и с много вибрации.
Свещите ще ги сменя.
какво го държи към колектора - шестограм или торкс (еврейска звезда)
Разреших проблема с грубата работа. Свещите си бяха за смяна + недобре изолиран клапан за картерните газове. Болтовете, държащи ККГ към всмукателния колектор са 2 бр шестограмни.. развиват се с шестограм номер 5.
kagebista написа: Искам да махна клапана напълно и да го отворя и инспектирам. Че не му знам историята и дали е сменяван някога.
С другите отвори какво трябва да направя - този на колектора и маркуча към щеката като измъкна клапана?
Клапана аз поне не успях да го отворя нежно, та се наложи да го разбия. Вътре беше една пружинка с мембрана и като цяло моя беше пълен с жълтата слуз.
По въпроса за другите отвори - този на колектора го изолираш перфектно за да няма как да взима въздух, а маркуча който идва от капака на клапаните си седи, само го насочваш към земята да не цапа двигателния отсек. Маркуч към щеката аз нямам, но може ако двигателя ти е различен (от м42 на е36 95 г.) системата да е организирана по различен начин. Като кечтенк от завода може би

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Проблем свързан с клапан картерни газове-РЕШЕН
слагайте по-дълъг маркуч, да слиза до кутията че парите са токсични
това на щеката (м52?), го затапаваш също.

Re: Проблем свързан с клапан картерни газове-РЕШЕН
При мен няма една пръска на масло или мазно нещо
Нарочно в момента съм оставил оригиналния пластмасов маркуч/м52/ и изхода му е точно между казанчето и черната кутия на филтъра. Тоест ако хвърля нещо - да видя къде цапа и как точно. До момента е абсолютно чисто и само пара с мирис на гориво излиза. Обаче подобен мирис ми се струва, че почна да излиза и отзад - на богата смес. А преди не беше така.
Ще покарам така още и после ще го метна под колата с филтър максимално долу.
Когато се шунтира клапана - се затапва отвора му, а другот остава по конете. Като махна клапана - трябва да запуша и оставащата дупка на колектора и отвора на щековия маркуч ли/3 и 4/?
п.с - Забелязах, че около под клапана е омаслено още от преди. Възможно ли е от това малкото маркуче от щеката да е? Тоест да се е затлачило и да е избивало от него?

Ще покарам така още и после ще го метна под колата с филтър максимално долу.
Когато се шунтира клапана - се затапва отвора му, а другот остава по конете. Като махна клапана - трябва да запуша и оставащата дупка на колектора и отвора на щековия маркуч ли/3 и 4/?
п.с - Забелязах, че около под клапана е омаслено още от преди. Възможно ли е от това малкото маркуче от щеката да е? Тоест да се е затлачило и да е избивало от него?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани