Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Здравейте колеги. Колата е 325 тдс и имам един лек проблем с празния ход на двигателя,появява се при студен такъв,особено през студените месеци. Опасявах се,че порцията гориво ми е завишена и когато е студено ЕКУ-то подава команди към ГНП-то за повече гориво и количеството му идва в повече заради мръднатата плочка и чипа. Ходих при майстор и той ми обясни,че проблема идва от температурния сензор в плочката. Давал обърнати стойности.И друг път е имал такива случаи и смяната му не променяла нещата. Молбата ми е ако някой му е познат този проблем да сподели как го е решил. Отворен съм към всякакви предложения.
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
И като има чип защо и плочка се бута след като турбината няма да смогва . В крайна сметка порцията гориво беше ли проверена щото то бутане до бутане разлика голяма. От този датчик много съмнително да прави проблеми на празен ход и то само на студено. Какво значи обърнати стойности , това там е термистор ( намалява му съпротивлението при повишаване на темп.) и дава обърнати стойности ако е сменян с друг електронен елемент ( позистор ) . Така или иначе този датчик може много лесно да си го смениш без да се променят центровки и т.н. само със сваляне капака на плочката , ако искаш да го премахнеш като възможна причина подмени го . Аз горещо препоръчвам добавянето на двутактово бездимно или АТФ масло към горивото периодично , защото гнп се скапва от скапаната ни нафта и също влияе на работата на двг на празен ход , за толкоз години това установих и се убедих. Можеш и това да пробваш . Но с чип и бутната плочка е по-вероятна причина за описания проблем.
- hakerizanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: Козлодуй
- Пол: Мъж
- Кара: compact m51d25
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
vladobate написа:Аз горещо препоръчвам добавянето на двутактово бездимно или АТФ масло към горивото периодично , защото гнп се скапва от скапаната ни нафта и също влияе на работата на двг на празен ход , за толкоз години това установих и се убедих.
горе-долу на какъв интервал от време се добавя това масло и в какво съотношение спрямо горивото?
I think things -- and they happen...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Аз горещо препоръчвам добавянето на двутактово бездимно или АТФ масло към горивото периодично
Двутактово бездимно е ясно, но АТФ масло- сигурна ли е тази информация и няма ли опасност да коксува и направи нагар.
hakerizanov написа:vladobate написа:Аз горещо препоръчвам добавянето на двутактово бездимно или АТФ масло към горивото периодично , защото гнп се скапва от скапаната ни нафта и също влияе на работата на двг на празен ход , за толкоз години това установих и се убедих.
горе-долу на какъв интервал от време се добавя това масло и в какво съотношение спрямо горивото?
Една бутилка на три резервоара.

- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Доста често слагам двутактово бездимно масло в дизела в съотношение 1/100 и се усеща разлика в работата на празен ход. Идеята при мърдането на плочката бе да стане повече "респонса" при натискане на педала на газта в ниските обороти,там където турбината не е в пик,защото в градски цикъл предимно в нискооборотен диапазон я карам.Определено ефект имаше положителен,но имам съмнение,че и порцията се е променила.Така смятам,защото предимно на студен дигател и в студено време се появява това претрисане,а когато е стуено ЕКУ-то дава по-богати настройки на помпата.Проблема се явява основно когато колата е в движение и натисна съединителя непосредствено преди да спра.Като спра на място и оборотите отново се нормализират,загрее ли двигателя такъв проблем не се появява. В тази посока към недобра порция насочих и майстора си,но той ми заяви,че била добре.Неговата идея е,че се появява разминаване при отчитане на температура на горивото от сензора в ГНП.Явно на диагностиката го вижда.Не съм бил при него,за да бъда по-точен. Определено ще ми е нужно второ мнение по въпроса,както и финно настройване на положението на плочката.Преди да ми я бутат имах леко притисане в движение,но само меду 700 и 900 об/мин и то когато задържа газта в статично положение а не ускорявам или намалям.Сега това се случва на около 1200 об/мин също при статична газ. Няма как тази промяна в оборотния диапазон да не е свързана с бутането на полочката.Вече 6 години я карам така,но реших да изчистя този проблем или поне да опитам да го изчистя.
- sebulba1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
- Мечтае да кара: МИГ–29
- Детайли за колата: И двете с чип...
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Колега,колко мг/ удар ти е горивото в момента? Мойто сам го нагласил на 4 и работи стабилно. Вдигна ли го на 3 или повече,започват твоите симптоми.
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
sebulba1 написа:Колега,колко мг/ удар ти е горивото в момента? Мойто сам го нагласил на 4 и работи стабилно. Вдигна ли го на 3 или повече,започват твоите симптоми.
Нямам идея,но смятам,че от там трябва да се почне. Ще ми се да мина през обслужване на плочката а именно почистване и настройване,за целта ще ми е нужен майстор който има нерви да се занимава с мен и достатъчно опит в областта на ТДС.
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
За хидравличното масло съм сигурен дотолкова , че аз и Динозъба караме така от доста време и нямаме проблем явен с двг . Колкото до температурния датчик съм писал какъв е той дава инфо за темп. на горивото за да може ЕКУ да увеличи порцията когато тази темп. стане по-висока заради намаляне вискозитета на горивото . Това колега което описваш преди да спреш се среща често в тоз мотор и малкия му събрат и аз съм питал във форума както и други колеги. Решение не е намерено. При мен се получаваше падане на оборотите под нормалните минимални и ако при теб се явява нещо подобно, нормално при нестокови настройки на гнп да се получи нестабилна работа на празен ход. Въпреки всичко недоумявам защо след като има чип колата трябва да се бута и плочката , мапването би трябвало да пуска повечко гориво в ниските , нали това е една от функциите така да се каже.
- дид0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Колата с мапнато еку ли е или с power-box? Температурният сензор можеш да го провериш и като замериш съпротивлението през буксата на еку-то на 21 и 39 пин. (когато мериш съпротивлението буксата трябва да е закъчена за екуто!)

- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Абсолютно съгласен съм,че когато има чип пипането на плочката е излишно,но аз когато го поръчвах уточних,че не искам да е максимално изпомпен а просто да ми се намали неприятния ефект на турбо дупката,защото в градски цикъл(говорим за малък град) имам усещането,че карам кола чист дизел тъй като най-често оборотите са около 1000-1500 (спокоен шофьор съм) и в този диапазон респонса го няма никакъв. Ефект имаше след чипа. След като дойде време да сменя уплътненията на плочката на помпата,помолих техника да я бутне леко и не помня на каква цифра я настрои. Още по-осезателна бе промяната в респонса. Сега обаче твърдо съм решен да я върна в старото и положение,както и обмислям една манипулацийка с монтиране на съпротивление на веригата на температурния датчик,та ЕКУ- то винаги да получава инфо,че темп. на горивото е 30 градуса примерно.
- дид0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Dream_BMW написа:Абсолютно съгласен съм,че когато има чип пипането на плочката е излишно,но аз когато го поръчвах уточних,че не искам да е максимално изпомпен а просто да ми се намали неприятния ефект на турбо дупката,защото в градски цикъл(говорим за малък град) имам усещането,че карам кола чист дизел тъй като най-често оборотите са около 1000-1500 (спокоен шофьор съм) и в този диапазон респонса го няма никакъв. Ефект имаше след чипа. След като дойде време да сменя уплътненията на плочката на помпата,помолих техника да я бутне леко и не помня на каква цифра я настрои. Още по-осезателна бе промяната в респонса. Сега обаче твърдо съм решен да я върна в старото и положение,както и обмислям една манипулацийка с монтиране на съпротивление на веригата на температурния датчик,та ЕКУ- то винаги да получава инфо,че темп. на горивото е 30 градуса примерно.
Става пробвано е, само че с регулеруемо променливо съпротивление. Затова писах да замериш какво ще покаже тем. датчик.

Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
И каква е идеята да се излъже компа ? Порцията в някои моменти пак няма да е както трябва . Набузена порция пък после що така прави . Добре ама колата не е нова , а дърта кошница , не и понася всичко . Що първо не видиш какво ще стане като се намали ( ако има нужда де , стойности и ти не знаеш) горивото малко . Респонс ама таз кола е правена за круизване то и затова данните за разхода и са така различни ( градско-извънградско близо4 литра ) , само с гориво не става. Иска и буст в ниските , а само с повече изгорели газове пак си има лимит , хардуерна промяна в турбината е нужна вече .
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Абсолютно съм съгласен. Благодаря ви. 

- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Ето тук съм писал за проблема още когато се появи в тази си разновидност. Там съм споменал и цифрите за корекция с които съм.
viewtopic.php?f=8&t=322609
viewtopic.php?f=8&t=322609
Re: Въпрос за температурен сензор гориво в ГНП при 2.5 TDS
Dream_BMW написа:Ето тук съм писал за проблема още когато се появи в тази си разновидност. Там съм споменал и цифрите за корекция с които съм.
viewtopic.php?f=8&t=322609
На 2 гориво и с чип си е доста , двг става нервничък не знам как караш . Отново чета темата и там в първото мнение още пишеш за чукане , та маховика не го махай от уравнението , влияе си, в комплект с многото гориво не се чуди за претрисане . При цена 800 пари надали ще го смениш , затова карай си така и тва е . Сегашния ми тдс и той понякога почва да претриса , но като го третирам с масълце и се успокоява , горивата ни са леш , ако имаш и зацапване в гнп няма оправия без разглобяване .
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани