318is Генератор, Волтажи, Зареждане

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

318is Генератор, Волтажи, Зареждане

Мнение от zi911 » 07 Ное 2014, 10:52

Колеги на колко волта трябва да зарежда генератора? Предполагам всички Е36 са еднакви. Моя генератор е Valeo, но вчера купих нов акумулатор и зарежда на 13,72 и с фарове пада на 13,62. Казаха ми че е под нормата. Но един приятел с Е36 е със същите стойности. Да не би Е36 да са на 13,8 защото и двамата вдигаме макс толкова не повече. Почвам да се съмнявам. Мериха ми генератора от клемите закачен на работещ двигател пак прави толкова - тоест не е от кабели и не се губи ток. Ако наистина трябва да е над 14 волта, към коя част на генератора/колата да се насоча?

Благодаря предварително!
Последна промяна zi911 на 09 Ное 2014, 16:34, променена общо 1 път
Кръвна група A 100 =]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 318is Генаратор, Волтажи, Зареждане

Мнение от zvetiko » 07 Ное 2014, 11:48

zi911 написа:Колеги на колко волта трябва да зарежда генератора? Предполагам всички Е36 са еднакви. Моя генератор е Valeo, но вчера купих нов акумулатор и зарежда на 13,72 и с фарове пада на 13,62. Казаха ми че е под нормата. Но един приятел с Е36 е със същите стойности. Да не би Е36 да са на 13,8 защото и двамата вдигаме макс толкова не повече. Почвам да се съмнявам. Мериха ми генератора от клемите закачен на работещ двигател пак прави толкова - тоест не е от кабели и не се губи ток. Ако наистина трябва да е над 14 волта, към коя част на генератора/колата да се насоча?

Благодаря предварително!


Колега, акумулатора трябва да е съответният за колата- с него е съобразен и алтернатора. Напрежението на зареждане се измерва при 2000 оборота и трябва да е 13.8- 14.2V.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 617
Регистриран на: 10.11.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: BMW 325 dizel

Re: 318is Генаратор, Волтажи, Зареждане

Мнение от krasi2bmw » 07 Ное 2014, 19:17

Привет , ако е дизел - това са нормалните стойности , за бензиново около 14.2 :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: 318is Генаратор, Волтажи, Зареждане

Мнение от Jang1r » 08 Ное 2014, 1:01

iS-а винаги си зареждаше 13,8.С фарове/без,с парно/без.Падаше на 13.6 само ако се включи всичко което ползва ток. :dunno:
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: 318is Генаратор, Волтажи, Зареждане

Мнение от metodi80 » 09 Ное 2014, 16:40

Изобщо не се занимавай с глупости (и не слушай хора , дето продават акумулатори :mhihi:) !
Няма значение дали е дизелово или бензиново Е36 , стойностите на заряда са горе долу тези , които си измерил - приблизително 13.8 - 14.2
През ръцете ми са минали доста алтернатори на Е36 , включително и на моята кола ..... Мога да ти кажа , че преди време , за това рециклирах основно моя алтернатор , защото исках напрежението да се качи над 13.8 (въпреки че и по спецификация си го дават в тези граници). Та смених реле-регулатор и колектор - първоначално(през първите 1-2 месеца ,докато четките и пръстените бяха нови) напрежението се качи до 14.2-14.3 , след това обаче пак падна на около 14 (без консуматори) , като натовяря с всичко що е по колата (ама наистина всичко що е консуматор) , пада на ококоло 13.8 - това на тихи обороти , без подаване на газ.
За това както казах в началото на поста си - не се занимавай с глупости ! Този ти заряд е добър .... Не казвам , че не може да има алтернатор , който да вдигне до 14.4 , има такива , попадали са ми и такива , но като цяло са изключение и зависи от толеранса на елементите на диодния блок и реле-регулатора ...

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: 318is Генератор, Волтажи, Зареждане

Мнение от zi911 » 09 Ное 2014, 16:56

Мериха ми го в сервиз с по скъп мултиметър и там показа 13.92 волта с включени всички ел консуматори при 800 оборота. Това звучи по добре (до като моя мултиметър показва в същия момент 13.87, явно е калпав), но все още казват е ниско. Колата е бензин M44 318is 1896 кубика. Почвам да си мисля че на колата и няма нищо както казва колегата Jang1r че Is толкова зареждат, когато в гаража като запалих тази сутрин показа 14.08 пак с консуматори и си помислих че колата нещо сама се регулира. По късно на деня обаче си е 13.92. Споменаха ми че ако акумулатора е постоял повечко в магазина може да спъва генератора до като се зареди и живне както трябва. Акумулатора е нов Exide Premium 77 Ah. а стария ми беше Shock 45 Ah и двата съм ги мерил преди да запаля са 12.72. А Shocka съм го виждал да зарежда до 14.52 което ме постресна, но през деня пак е 13.92. Нещо не мога да схвана. Всички казват че колкото по голям акумулатор по добре и че между 60 -80 Ah е ок. До колкото разбрах по manual колата е за 64 Ah. Тогава защо и 45Ah и 77 Ah си ги зарежда с 13.92 (с хубав мултиметър) ? Почвам на истина да си мисля че всичко е ок и IS толкова зареждат. Интересното е че при моя приятел който е с 316i M40 бензин е с 62 Ah и си го зарежда на 13.76 без консуматори. Същата картинка като при мен само че с по нисък волтаж.
Да добавя само че волтажа си е 13.92 както на 800 оборота така и на 3000. Никаква разлика.

Та сега дилемата е следната:
Всеки модел E36 си зарежда заводско както в нашите случаи без значение Ah на акумулатора или съществува нещо загадъчно което бавно и мъчително намалява зареждането както при мен с 0.28 волта а при приятеля ми с 0.44 волта ( считано от 14.2) ? А сега де? (Волтажите ги мерим от клемата на генератора.)

Няма ли все пак някъде manual в който да пише всеки модел E36 колко зарежда за да не гадаем?
Кръвна група A 100 =]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: 318is Генератор, Волтажи, Зареждане

Мнение от metodi80 » 09 Ное 2014, 17:48

Няма нищо за гадаене , писал съм в поне 5 теми как се определят тези неща и от какво зависят ..... ако много искаш да знаеш кое как и защо , вземи си една електротехника за техинкум , там са обяснени тези неща подробно - какви са зависимостите на токовете и напреженията , какви са препоръчителни те стойности на заряден ток и капацитет на акумулатори и т.н и т.н ....
За моделите Е36 ти казахме няколко човека че заряда е в интервала 13.8- 14.2 + - , пише го не на едно място по справочна литература.
Като последно ще кажа :
Твоя алтернатор е 60/80 А (на повечето бензинови 4- цилиндрови е такъв) , за да смогва алтернатора да го зарежда е препоръчително акумулатора да е около 60А +-.
Не е хубаво да се слага по -голям акумулатор , защото постоянно ще е недозареден (особено ако се кара предимно градско) ,а това ще скъси както живота му , така и отдавания от него ток ! Грешка е да се постави акумулатор примерно 85А/h и по -голям , на алтернатор който отдава 60/80А (какъвто е твоя). Ако искаш да си точно на "кантар" - в смисъл хем да не е малък , хем да не е голям , поставяш 62-65А/h (както е по препоръка )
Заряда на алтернатора се определя от реле-регулатора , релето задава нивата на заряд според степента на разряд на акумулатора. За това измерените стойности могат да варират именно заради нивото на разряд на акумулатора ... Като казвам , че могат да варират , имам предвид тока ,а не напрежението ! Реле-регулатора се "стреми" да фиксира напрежението (без значение от оборотите) да е в едни граници , тоест около 13.8 Като ровнеш в търсачката ще видиш колко много сме коментирали точно тези неща през годините .... Проста физика е факта , че като се натовари с повече консуматори , напрежението пада (при ниски обороти), което се компенсира (тоест напрежението се вдига до определена от релето горна граница) , като се подадът обороти ....

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: 318is Генератор, Волтажи, Зареждане

Мнение от zi911 » 09 Ное 2014, 20:08

А в моя случай много ли сбърках с този 77 ампера. Колко по малко години ще очаквам да държи в сравнение с 64 ампера?
Кръвна група A 100 =]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: 318is Генератор, Волтажи, Зареждане

Мнение от metodi80 » 10 Ное 2014, 2:52

Принципно е относително и зависи от това как и къде се кара колата (дали е предимно градско). В общия случай ако караш колата предимно градско и имаш сравнително рядко дълги пътувания (над 100км) , тогава очакавай този акумулатор да изкара около 2 (максимум 3 години ), това ако все пак има някакво качество въпросния акумулатор , ако е калпав , може и по -малко ... Ако поне веднъж на две седмици имаш дълго пътуване , тогава вероятно ще изкара и по -дълго въпросния акумулатор ... Пак казвам всичко е относително ....

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: 318is Генератор, Волтажи, Зареждане

Мнение от zi911 » 10 Ное 2014, 15:19

Защо казвате че градски условия тръгни спри убива акумулатора? Нали винаги си зарежда 13.9 волта без значение оборотите.
Кръвна група A 100 =]

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

318is Генератор, Волтажи, Зареждане

Мнение от b00st » 10 Ное 2014, 15:26

Защото правиш повече стартове с по-късо време за зареждане. В студените дни това го събаря по-бързо.

Иначе на загрял двигател винаги пада зарядя, така че има значение кога се мери.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook