ТДС + газ или метан

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

ТДС + газ или метан

Мнение от D_U_D_E_ » 31 Окт 2014, 14:02

Здравейте колеги,

Може някой веднага да ме захапят, ама ме интересува мнението на по-запознатите с дизеловите агрегати колеги. Тъй като изчетох и доста теми за олио и водородни клетки, тази ми се струва доста интересна. Въпроса е не изцяло автомобила да се движи на газ, а да го използва за по-добро изгаряне. Както четох на доста места при изпозването на газ се повишава изгарянето на дизела с 20-30%. Така се повишава мощността и понижава разхода. Идеята ми е инсталиране на обикновенно газово към колекторите с изпарител и което най-много ме вълнува как да се подава количеството газ. Мисля, че би трябвало да се барне и малко ГНП-то да пуска по малко нафта.
Ей тука доста хора са писали: http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... 675&page=2

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от Boyadjiev » 31 Окт 2014, 17:07

Возил съм се в е34 ТДС с газова. Нямаше никакви настройки на мотора след добавянето на гнязта и при включването на газовата жестоко чукаше аванса, но пък вървеше много, много повече... Предполагам, че ако се настрои ГНП-то и аванса, нещата могат да придобият приятно изражение :paranoid:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от D_U_D_E_ » 01 Ное 2014, 14:03

Доста добри отзиви прочетох на хора, които са сложили в Офф-роуд форумите. Някой вече минали по 40-50К км.
Ама е хубаво да се чуят и мнения на хората с ТДС-те. Ама Зъбчо, Владо и Пресиян нещо си мълчат. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от vladobate » 01 Ное 2014, 18:15

Аз някъде съм го писал ама вече не помня къде. Виждал съм дизелова :mhihi: Г-класа от по-старите Мерц с газова и си поговорих с колегата. Идеята на кратко е че на ниски обороти не се пуска газ , сложил е обикновено ел.ключе на жилото на газта ( не е кат нашите с ел. педалче) и командва ел. клапан който пуска газта. Настройките си ги е правил "на ухо" , а това което аз чух като работа на двг ме отказа тотално и завинаги от идеята да си го правя подобно като изпълнение , а заводското такова е цифра пара незаслужаваща да се влага в толкова морално уморен автомобил. Човека каза ,че е доволен и пуска газ само във високите обороти , защото на ниските първо няма много нужда и второ е още по-мъчно да се настрои. Общо взето тдс-а харчи сравнително малко ( може и още ) на дълго , а да му се бута градския разход с газова е неподходящо както писах по-горе . Ами това е , малко като с горивната клетка стана :mhihi: има файда ама няма реализация . Тук съм питал сто газаджии и никой не му се занимава , а който е пробвал не иска да повтаря , явно има трудности , факт . Чукането от голямото предизвикано предварение на запалването няма как да се регулира от гнп до степен добра работа на двг. За мен единствения вариант за нещо прилично е газова тип ГИ със собствен комп. и софт ама как и защо и колко си е въпрос на разработки , което ний простосмъртните с чук и гаечен ключ не можем измисли , то и затова са сума тез системи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от D_U_D_E_ » 04 Ное 2014, 8:30

А бе и аз питах вече няколко човека, дето слагат АГУ и ми казаха, че не си заслужава(не че са слагали сигурно де). В един офф-роуд форум имаше няколко човека дето им сложили газово в Лясковец ли беше, на джипките. Та разхода им беше паднал от 12-15 на 7-10л. + 2 газ а повера скочил доста. При пускане на повече газ се получавало чукане на повдигачите, пускало се съвсем леко газ за да помага самото изгаряне. А при паленето газта не върви, както и при ниски обороти, а се пуска с натискането на педала.

За метана някой нещо. Автобясите някой знае ли ги как са?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от BigMUZZY » 19 Ное 2014, 20:40

Не знам дали и доколко е удачно слагането на газ на ТДС. Причината е, че помпата е механична и не може да и се окаже много въздействие кога, какво и колко да впръсква. Газ на дизеловите автомобили си казва думата при коли, които правят дълги преходи. Когато са от новите, с комън рейл или помпа-дюза, цикловата порция гориво се командва главно от компа. Тогава, когато колата превключи на газ, на компа му се бае колко и как да впръсква нафта, за да работи както трябва. Имаше една А8-ца с w8 дизел, ако не се лъжа, 5 литров, която правеше курсове до Германия. На нея и сложиха газ и се усещаше разлика в разхода на пари на 100 км. Уви, откраднаха я и сега не знам какво става с нея.

За метан на дизел нямам пряка информация, но, доколкото виждам градския транпорт с метана, мисля, че пак се отплаща при големи и натоварени мотори, които не се спират и се движат постоянно. За лек автомобил не знам дали би излязло рентабилно, от гледна точка инвестицията, съпътстващите ремонти и икономията в лв/100км.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от D_U_D_E_ » 19 Ное 2014, 22:05

Ами инвестицията няма да е над 300-400лв. защото няма инжектори, копове и т.н. Най много един изпарител и бутилка. Смятам като ми остане време да пусна малко газчица от някаква бутилка да видя как ще работи матора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от sixstraight » 20 Ное 2014, 20:07

:mhihi: Гледай да не прекаляваш като почне да чука аванса на празен ход затваряш още малко газта и караш. Не се опитвай да гасиш колата преди да си спрял газта :mhihi: Едното око трябва да ти е винаги на температурата. Иначе ефекта е като нитро един приятел го пробва на фият браво 1.9 дизел с по-голяма турбина чипове помпи дюзи и други некви тунинги, та тръгва от люлин по посока центъра през тунела и излезе от тунела с над 240 и т на водата в червено :kuku: Ако държиш да си счупиш мотора това е варианта в който ще стане най-бързо и ще се изкефиш максимално :mhihi:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от vladobate » 20 Ное 2014, 20:21

D_U_D_E_ написа:Ами инвестицията няма да е над 300-400лв. защото няма инжектори, копове и т.н. Най много един изпарител и бутилка. Смятам като ми остане време да пусна малко газчица от някаква бутилка да видя как ще работи матора.

Не така, само ще чупиш мотора качествено. Поразпитах пак и се оказа , че вече има повечко предлагани инсталации за газ на дизел , но си е както трябва , с инжектори , с комп. който командва по софтуер специално за този вид "огазяване" и май цените вече не са толкова брутални. Тъй че който иска може да се позаинтересува , но под хилядарка няма да се падне че и нагоре и си заслужава може би за коли изминаващи над 30-50000км годишно . Само с една дюза обща в колекторите не е работа , виж ГИ е вече в правилната посока , само софтуера колко да е пипнат не мога да бъда сигурен , но пък може опитно да се донастройва за да се постигне нещо удовлетворяващо откъм сигурност. Но както и да го гледаме икономията ще да е макс 2л нафта надолу , 1л газ нагоре , т.е. 3-4лв на 100км , което при 30000 годишно са около 1000 пари , демек избиване на разходи не по-рано от година и половина . Колко още ще върви тоз тдс , божа работа :mhihi: . Като се заиграете с по-точен калкулатор идва по-скъпо от 2.8 бенз ( газифициран ) при същите условия само дето онова върви повечко пък и за парите на тдс-а барабар с газовата ще се купи нещо прилично с упоменатия бензинов мотор. Свърши му времето на тдс-а , виж преди 4-5 годинки добре ама сега дет се вика превтасала работата . ПС: Този ГИ за който става дума има датчик на изходящите колектори мерещ темп. на газовете и компа се коригира газта оттам да не прегрява двг , нещо като ламбда ама мери температура.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 28.08.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: e39 3.0d 01г.
Мечтае да кара: Вече го кара

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от Dragon4e » 24 Дек 2014, 9:13

от 2г. и повече карам е34-ката на дизел с пропан-бутан и нямам никакви проблеми.инвестицията е 50лв. изпарител,около 50лв.бутилка,50лв. сонда за бутилката и около 100лв.останалите дреболий/тръба,кабели,реле,прекъсвач за педала и др./ разхода е относителен според карането/най-малко съм я свалял на 5/100 нафта и 2л.газ,а средно комбиниран разход 6.8/100 нафта и 3л.газ/.по колата и двигатела не се пипа нищо като настройки.чукането на аванса идва от прекомерно много пускане на газ.крана на газта който е на маркуча към двигатела трябва да се отвие от половин до един оборот.вървенето на колата е видимо различно.ако мога да помогна с нещо интересуващите се питайта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от D_U_D_E_ » 24 Дек 2014, 10:19

Сам ли слага всичко и помпата бара ли я нещо?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 28.08.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: e39 3.0d 01г.
Мечтае да кара: Вече го кара

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от Dragon4e » 24 Дек 2014, 10:36

всичко по колата си правя сам. помпата съм я гласил на максимум още преди да сложа газта.но нe е задължително да се пипа.
Последна промяна Dragon4e на 25 Дек 2014, 9:26, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от stony1 » 24 Дек 2014, 15:14

Чета различни мнения относно газта и метана на дизелов двигател, но мога да кажа, че при дизеловите автомобили както нитрото, така и газта има по-голям ефект отколкото при бензиновите. Ефектът от една дюза с електронно управление в колектора след турбината ще е доста добър. Спокойно може да се направи едно електронно управление, което да впръсква газ на всеки цикъл след достигане на 1500-2000 оборота на двигателя. На практика след "включването на турбината" Увлечена с въздуха, газта ще се смесва по-добре с горивната смес. Относно "чукането на аванса" - просто не трябва да се прекалява с горивото в гориво-въздушната смес.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от D_U_D_E_ » 26 Дек 2014, 9:54

Ходих при 2-ма 3-ма газаджии и всички ми отказаха :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: ТДС + газ или метан

Мнение от bera » 21 Мар 2015, 22:29

Здравей колега D_U_D_E_

Аз също съм се интересувал от пропан бутан на дизел, обещанията за повишаване на мощността и намалянето на разхода ми звучаха привлекателни. После изчетох интернета и се оказа ,че идеята не е от вчера. Още в СССР са адаптирали трактори на газ.
Заключенията ,които си направих са:
-фирмите ,които поставят такива уредби ще ти кажат ,че няма абсолютно никакъв риск и ,че икономията е голяма.
-майсторите ще ти кажат ,че това е пълна загуба на време и пари и може да си прецакаш двигателя
-аз ще ти кажа ,че според мен истината е някъде посредата-икономия има до някъде ако навърташ километри, риск за двигателя има ако не ти е регулирана ГУ правилно и темп. на изгорелите газове е висока и си изпечеш мотора. Повишената мощност оказва по голямо натоварване на цилиндробуталната група а от там и износването е по голямо (същото като при чип туннинг) Имаше един двама ,които се оплакват от издухани гарнитури други карат вече 50 000км и нямат проблеми.
Ако някой има други наблюдения нека да сподели моля.

Ето инфо по темата:




ГАЗОДИЗЕЛ ! КАКВО Е ТОВА?



Автомобили с жълти триъгълни лепенки с възклицателен знак и надпис „ГАЗ”, отдавна не привличат внимание, както и бутилките монтирани в конструкцията на камионите и в багажниците на леките автомобили, също вече е нещо нормално. Всичко това нагледно показва ръста на пазарното ниво на газобалонното оборудване /ГБО/. С излизането на пазара на газови системи от 4-то поколение, газифицирането на нови и скъпи модели автомобили вече не е проблем и страха от така наречените „гърмежи” във входящите колектори го няма. Монтажниците на такива системи също престанаха да се впечатляват от многочислените случаи и факта, че ГБО е монтирано на скъпо струващи автомобили включително и нови, които са снети от гаранция.

До не отдавна, докато дизеловото гориво не започна стремително да повишава себестойноста си и да догонва по цена 95-окт. бензин, за монтаж на ГБО на дизелови двигатели почти никой не се е замислял. Битува мнение, че е невъзможно използването на газ в дизелите, но и колкото да е удивително, по въпроса за използването на газово гориво за дизелови мотори никой дълбоко не се е занимавал.

ИМА НЯКОЛКО НАЧИНА ДА ПРИСПОСОБИМ ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ за работа с газ. Като един от вариантите е да премахнем съществуващата горивна система от дизеловия двигател, вместо дюзите да поставим запалителни свещи, да дефорсираме мотора и да монтираме ГБО, като на бензинов двигател. В такъв случай ни остава да намалим степента на компресия, тъй като при дизеловия двигател тя е много висока. В резултат ние ще получим двигател работещ на газ. По такъв начин преработката на дизелов двигател за работа на газ е крайно скъпа и сложна. Перспективата за производство на изключително работещи на газ двигатели е още неясна и ако в даден момент по време на екплоатация газта свърши, изхода е само един: буксир до газостанция.

Друг вариант е ГАЗОДИЗЕЛ.

Самата идея се състои във възможноста, автомобилът да може да работи както на дизелово гориво, така и в режим газодизел. При това не е необходимо сериозно вмешателство в конструкцията на двигателя. Този вариант - прилагане на ГБО на дизелов двигател, позволява на практика да се преоборудва всеки дизелов мотор. В този случай се налага вмешателство само в горивната система на мотора, контролирайки и балансирайки количеството на газта и дизеловото гориво. Принципът на действие е да се дозира една част дизелово гориво, 20%-30% което да се запали и останалата част от 70%-80% гориво да се прибави под формата на газ вместо дизел.

Газодизелният режим има много предимства в сравнение с конвенционалния дизелов режим. При него двигателят работи много по-гладко, поради факта, че натоварването на коляновия механизъм е много по-ниско. Това увеличава ресурса на мотора няколко пъти. С прибавянето на газ към дизеловото гориво може да се постигне пълно изгаряне както на нафтата , така и на метана, което значително намалява отровните емисии в изходните газове.

Тук е мястото да кажем, че системите които работят на нивото на ВТОРО ПОКОЛЕНИЕ ГБО, т.е. метана се смесва с въздуха във входящия колектор на двигателя и той се запълва с газовъздушна смес е крайно опасно по няколко причини. Газовъздушната смес е взривоопасна и вероятноста да гръмне е съвсем възможна и най-важното, съществува възможност да се прегрее двигателя, ако се подаде богата смес /повече газ/ и той да излезе от строя. На практика тази настройка, балансирането газ-дизел се прави на слух и на око. Тези системи нямат електронни модули, които да следят зададени предпазни параметри и в случай на авария да превключат двигателя отново в дизелов режим. Те са негодни за дизелови мотори от по-нови генерации ЕВРО-3, ЕВРО-4, и т.н. с електронни помпи за гориво.

ИМА ОЩЕ ЕДИН ВАРИАНТ ГАЗОДИЗЕЛ с който бих искал да ви запозная.

Светът преживя няколко енергийни кризи и в много страни се търсят начини за преминаване на алтернативни горива, като моторно гориво. Безспорен лидер в разработката на газодизелови системи е Украина. В Украина има няколко разработени от нула системи, и последната от тях към днешна дата е най-съвършенна и надеждна. Тази система използва 4-то поколение ГБО и разкрива всичките му преимущества и при това е избавена от всички недостатъци характерни за другите системи на пазара за газодизелово оборудване. Газ към дизел, това вече не е теория, а технология



КАК РАБОТИ СИСТЕМАТА



Разглежданата от нас нова система ГАЗОДИЗЕЛ напълно съответства на стандартите за 4-то поколение ГБО и се отличава от своите аналоза пазара за газодизелни системи / които работят на нивото на второ поколение ГБО/ по многоточковото впръскване на газта и електронно управление на цялата газодизелова система и защитата на двигателя и системите му на много нива от пробиви и критични фактори, присъщи на предишните поколения. Системата е без аналог в света, поддържа 4, 6, и 8- цилиндрови мотори и еднакво добре работи както на мотори с механично подаванe на гориво, така и на двигатели от по-ново поколение Евро-3, Евро-4 с елекронни помпи. Преоборудванния двигател може да работи както в дизелов режим, така и в режим на газодизел. Прехода между режимите се осъществява с просто натискане на копче за преминаване на газодизел. При включване на газодизелов режим, първоначално системата преминава в тестване работата на всички компоненти в нея, след това ако грешки не са открити и са налице условията /загрят мотор, наличие на минимално зададено налягяне на газта, минимални обороти и др./ за преминаване на газодизел, системата преминава автоматично на газодизелово гориво.

Под израза газодизелово гориво ние разбираме впръскване на различни горящи вещества, а именно дизелово гориво и компресиран природен газ метан в пропорции от 30%-70% съотношение д.г./метан до 22%-78% съотношение д.г./метан. В останалото работата на автомобила по нищо не се отличава от работата на аналогичните системи за бензинови двигатели.



КАК СЕ ОСЪЩЕСТВЯВА ТОВА?



Към стандартния двигател се прибавят /монтират/ допълнително няколко датчика, а при по-новите двигатели където има налични се взима сигнал от тях и се формира импулс, които управлява газови инжектори монтирани в близост до всмукателният клапан на входящия колектор. Всичко това се управлява от електронен блок /ЕБУ/, който се настройва посредством специална програма с помоща на персонален компютър.

Връзката между компютера и ЕБУ се осъществявя посредством интерфейс кабел. За двигателите от ново поколение отговарящи на стандартите Евро-3 и Евро-4 се прибавя още един електронен блок за управление на горивната помпа.

Двата ЕБУ са взаимно свързани, заредени са с отделни програми и се програмират отделно. В програмата за настройка имаме горивна карта за дизеловото гориво и горивна карта за газовото гориво. При първоначалната подготовка за пускане на двигателя в режим на работа „газодизел”, се вписват крайни стойности на параметри от монтираните допълнително датчици:

Термопара - следи температурата на изходните газове и се монтира на изходния колектор в близост до изпускателният клапан. Ако температурата на двигателя надвиши зададената стойност на изходните газове, която копираме при работа на мотора в дизелов режим при натоварване, ЕБУ автоматично преминава в режим дизел, като копчето за превключване на различните режими започва да издава мигащ светлинен сигнал. Същото се случва и ако датчика за температурата на охлаждащата течност, датчика за налягането на газта, датчика за налягянето надуване на турбината / при турбо двигатели/ се отклонят от зададените в програмата параметри. Всичко това е предвидено с цел предпазване на двигателя от излизане извън строя при евентуални пробиви в системата и спестяване на средства от непредвидени ремонти. Тази система успешно работи и с пропан-бутан /LPG/ вместо метан /CNG/ като пропорциите са примерно 50%-50% съотношение д.г./пропан-бутан.

От очевидните икономически ползи от използването на системите газ-дизел освен спестяване на дизелово гориво, трябва да изтъкнем и следните предимства:

Намалява се износването на цилиндровата група.

Намалява се натоварването на коляномотовилковия механизъм, тъй като газта изгаря гладко дизеловото гориво.

Маслото не се мие от стенита на цилиндъра, процеса на изгаряне е равномерен.

Маслото по бавно губи своите свойста, като интервалът за смяна на маслото може да се увеличи с 1.5 до 2 пъти.

Увеличава се ресурса на двигателя.

Отделяният дим е значително по-малко.

Важно! При работа в режим на газ-дизел не възникват детонации.



Sofia Autogas Center NOBUS Ltd в съгласие и съдействие на управителя на фирма KARAT-S М.Столарски, проведе два курса, където украинси специалисти обучиха екипи за монтаж и настрйка на газодизел в София в гаража на фирма KARAT-S в кв.Кр.Поляна.

При направените тестове на монтираната от нас система на автобус MERCEDES EURO-3 с електронна помпа изминахме в градски условия в час пик в София 66 км. с 6.5 л. нафта. Втория курс направихме по пресечен терен по линията до Мърчаево и изминахме 43 км. с 5.0 л. нафта. Предстои конвертиране на всички градски автобуси на фирмата на газодизел.


Офицялен представител за България на системата ГАЗОДИЗЕЛ е Sofia Autogas Center NOBUS Ltd
http://www.slavgasbg.com
M-tel. 0888 84 32 22 , Vivacom 0888 32 11 32



Инж. Н.Неев

https://www.youtube.com/watch?v=UsG24JlMdO0
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=11675

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook