Водна помпа (счупен корпус)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Водна помпа (счупен корпус)
При опит за сваляне на водната помпа при навиването на двата болта които я избутват навън долното "ухо" се спука,а горното направо се счупи и така в момента помпата непомръдва. По чуждите форуми има такива случаи и тези които намерих са разрушавали самата помпа с чук, дрелка и незнам още кво и са я вадили на части
. Случвало ли се е на някого тук и какъв е културният начин за вадене на помпата. Блъскането с големия чук не е вариант....
Мотора е м42, прилагам примерна снимка от интернет.

Мотора е м42, прилагам примерна снимка от интернет.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Водна помпа (счупен корпус)
A.Stoyanov написа:При опит за сваляне на водната помпа при навиването на двата болта които я избутват навън долното "ухо" се спука,а горното направо се счупи и така в момента помпата непомръдва. По чуждите форуми има такива случаи и тези които намерих са разрушавали самата помпа с чук, дрелка и незнам още кво и са я вадили на части. Случвало ли се е на някого тук и какъв е културният начин за вадене на помпата. Блъскането с големия чук не е вариант....
Мотора е м42, прилагам примерна снимка от интернет.
Блъскай с малкия чуп, ама по-лекинко, и равномерно.Нищо друго няма да поломиш.
- Tisho_BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 черна,Е60 синя
Re: Водна помпа (счупен корпус)
На мен ми се случи същото,взимаш 2 щанги и две трупчета и ги заклинваш от ляво и отдясно и със чук биеш по оста на помпата и същевременно натискаш щангите ще ти трябва друг човек и така биеш и натискаш общо взето е това начина 2 часа приблизително,беше яко запекла!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Ако не стане с чук- аз съм я изваждал със скоба за прибиране на спирачни цилиндри, ако не се беше получило смятах да поразглобя от пред и да я изтегля с нещо. По принцип трябва да се внимава с по-грубите методи, за да не се спука леглото и, или корпуса на двигателя.
- Tisho_BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 черна,Е60 синя
Re: Водна помпа (счупен корпус)
С издърпване няма начин да стане само с чукане поне при мен цялата кола клатех с дърпане и не помръдна с чука бой по оста и натискане със щангите излиза но имай търпение!
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Вадил съм я цяла.Навиваш лека-полека болтовете и почукваш по корпуса.Само с болтовете резултата го знаеш.Без СЪВЕТНИКА нещата не стават
Сега нова помпа от Лавиатан и за следващия път да знаеш 


BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Водна помпа (счупен корпус)
тоя *ур го брахме преди около месец на колата на мой приятел, както се изказаха колегите първо пробвай с чук и някакво трупче, ако може да се раздвижи малко и след това да подпъхнеш с нещо евентуално да се избие. В крайна сметка стигнахме и ние със скоба и излезна на две части. Хубавото беше че нямаше по-сериозни поражения. Спомням си и моята помпа преди години много лесно излезна, но явно с годините спичат много яко.
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Някой ползвал ли е спрей за охлаждане, дали може да се "отпусне" сглобката която се е получила?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Сега ще ти кажа аз как постъпвам .... пробвал съм много методи , имам и най -различни скоби и нагоди , но от всички най -ефективен е следния :
Взимаш една дълга тръба (с дължина около 1.5 метра) , взимаш един дебел меден проводник с изолация (колкото по -дебел , толкова по -добре, 2 , 3 квадрата все става ) , правиш го на няколко пласта, за да издържи на опъна, който ще му прилагаш , навиваш около шайбата на водната помпа така , че да не може а се изниже , може да го вкараш и в отворите за болтовете , след това го навиваш около единя край на тръбата (в случая горния край на тръбата ) , долния край на тръбата запъваш в земята пред стабилизиращата щанга (тоест ползваш щангата за допълнителна преграда/опора). Демек си правиш един обикновен лост ... оставяш лека хлабина м/у водната помпа и тръбата , за да има луфт и почваш да теглиш горния край на тръбата колокто сила имаш към теб .... На второто третото рязко дръпване , помпата излиза директно като тапа !
Надявам се ме разбра ....
Взимаш една дълга тръба (с дължина около 1.5 метра) , взимаш един дебел меден проводник с изолация (колкото по -дебел , толкова по -добре, 2 , 3 квадрата все става ) , правиш го на няколко пласта, за да издържи на опъна, който ще му прилагаш , навиваш около шайбата на водната помпа така , че да не може а се изниже , може да го вкараш и в отворите за болтовете , след това го навиваш около единя край на тръбата (в случая горния край на тръбата ) , долния край на тръбата запъваш в земята пред стабилизиращата щанга (тоест ползваш щангата за допълнителна преграда/опора). Демек си правиш един обикновен лост ... оставяш лека хлабина м/у водната помпа и тръбата , за да има луфт и почваш да теглиш горния край на тръбата колокто сила имаш към теб .... На второто третото рязко дръпване , помпата излиза директно като тапа !
Надявам се ме разбра ....
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Водна помпа (счупен корпус)
metodi80 написа:Сега ще ти кажа аз как постъпвам .... пробвал съм много методи , имам и най -различни скоби и нагоди , но от всички най -ефективен е следния :
Взимаш една дълга тръба (с дължина около 1.5 метра) , взимаш един дебел меден проводник с изолация (колкото по -дебел , толкова по -добре, 2 , 3 квадрата все става ) , правиш го на няколко пласта, за да издържи на опъна, който ще му прилагаш , навиваш около шайбата на водната помпа така , че да не може а се изниже , може да го вкараш и в отворите за болтовете , след това го навиваш около единя край на тръбата (в случая горния край на тръбата ) , долния край на тръбата запъваш в земята пред стабилизиращата щанга (тоест ползваш щангата за допълнителна преграда/опора). Демек си правиш един обикновен лост ... оставяш лека хлабина м/у водната помпа и тръбата , за да има луфт и почваш да теглиш горния край на тръбата колокто сила имаш към теб .... На второто третото рязко дръпване , помпата излиза директно като тапа !
Надявам се ме разбра ....
Ако не излезне на 3тото, на 4тото със сигурност ще оправиш водния радиатор

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Водна помпа (счупен корпус)
k-hristov написа:Ако не излезне на 3тото, на 4тото със сигурност ще оправиш водния радиатор
Аз ли ?!
Нали се сещаш , че за да напиша това , което съм написал преди това съм помислил дали съм "оправил" нещо при тая процедура или не ! Пък и е имало известен борй случаи при които съм го правил , та ако ми се беше случило поне веднъж да "оправя" воден радиатор , щях да се позамислил дали да давам подобни съвети на някой друг ! Нищо няма да "оправиш" ако внимаваш как го правиш , ако пък не искаш да внимаваш , просто си сваляш водния радиатор и толкоз !
Изразил съм мнение от опит , пък който смята, че не е удачно като вариянт ,да търси други начини ....
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Колегата да послуша Методи. .урът с водната помпа съм го ял и аз. Въпросът е ,че ''нямаше кой да ни каже",както пееха една група с вокал Дичо.
С много любов към децата!
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Нестава с дърпане, колкото и рязко да дръпна, се мести цялата кола или поддава мотора, въпреки че тампоните са здрави. Когато ми остане повече време ще пробвам да подложа трупчета и с две щанги...ваденето на парчета го оставям като краен вариант. Благодаря на включилите се в темата 

- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Опитах да я извадя само с дърпане, но резултат нямаше. С дървено трупче и леко почукване от всички страни след около 30тина минути, помпата излезе, обаче махнах радиатора за по сигурно преди да започна 

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Водна помпа (счупен корпус)
Ако е 4ри цилиндрова колата може да си махнеш радиатора и да завариш стабилно един къс обратен чук(можеш и сам да си го направиш) и все ми се струва че ще излезе много бързо,понеже удряш на право без никакво усукване.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани