стойности на датчик за температурата е34 520и

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от petarv » 13 Сеп 2014, 0:45

Здравейте,
Значи става въпрос за този датчик дето дава данни за компютъра, не за този за таблото. Нали има два датчика забодени на главата в ляво като ги гледаш от към въздушния филтър. И най-крайния от ляво е този за компа. Интересува ме как може да се замери с мултицет дали е здрав? Понеже май-той ще е проблема.
Значи проблема е следния. Колата като я паля и още не е загряла върви като ненормална. Само малко да качи температърата и почва да няма мощност. Все едно кара на 4-5 цилиндъра. Като откача буксата на тоя датчик същата работа. НО, като откача кабела и преди да я запаля като е студена е същото. Значи по метода на изключването е той. Явно като е студен и работи както трябва, но като загрее и дава грешни данни или отказва. Както и като няма данни когато е изключен.
Аз това сега се сетих да пробвам. Ламба сондата съм я сменил и дава стойности в граници, свещите са нови и главата е шлайфана с нови клапани и т.н.
Остана този датчик да е.
И колко пари е тоя датчик
Двигателя е м50б20, компа е Сименс.
Мерси предварително!
живей живота си и карай BMW

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от datchko » 13 Сеп 2014, 4:01

И aз щe кyпyвaм тaкъв. Мaй e kъм 40-инa лeвa, мoжe и пo-мaлкo дa e. (Oт кoлeгa тъpгoвeц)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от The Heartlistener » 13 Сеп 2014, 9:13

Изображение
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от petarv » 13 Сеп 2014, 11:18

Благодаря за инфото!
А има ли вариант да го премеря като е на главата но да закача щеките на мултицета някъде по ел.системата в купето или на компютъра че там не мога да достигна датчика без да махам въздушния колектор. А и ми се иска да взема данните в движение
живей живота си и карай BMW

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от The Heartlistener » 13 Сеп 2014, 12:25

:lol: Къртиш с тоя въпрос. Ще поискаш и на дисплея на борда да ти излязят :).
Жицата от датчика отива само и единствено в компа. Щом ти е проблемен достъпа, направи си две кабелчета с обувчици към пиновете на датчика и ще мериш. Това дали си в движение или не какво те бърка, просто си следиш стрелката по табло. Все си мисля че както описваш дереджето проблемът не е от датчика, но като си почнал....
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от petarv » 13 Сеп 2014, 22:32

ами човек не знам къде точно отиват кабелите и предположих, че може да има по-лесен достъп. Иначе го пробвах много, но е на доста неудобно място. Ще пробвам като сложа в буксата тънки кабелчета.
Но пробвах друго. При топъл двигател свързах 300 ом съпротивление на буксата. Все едно дава постоянно инфо че е загрял двигателя на 80 гр. Но нямах време да пробвам добре, но май имаше разлика. утре ще видя по-подробно и с кабелчето в движение да следя как се променят стойностите.
Защо мислиш да не е той? Нещо с температурата ще е свързано и щом при студен двигател и махнат датчик не работи както трябва а като е включен работи докато загрее, е логично датчика да е дефектирал като се покачи температурата. Друго свързано с температурата освен ламба сондата има ли?
Преди съм имал подобен проблем със свещите. Но сега са нови а и преди съм ги променял всякак като си мислех, че е от тях.
живей живота си и карай BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от zvetiko » 14 Сеп 2014, 8:59

Колега, грешката от един откачен от буксата, но изправен датчик, може да компенсира в някаква степен, грешката от наистина дефектирал датчик, или да вкара двигателя в авариен режим и това да те накара да си направиш неправилни изводи. Колегата ти е дал таблица със стойностите- премери ги или на датчика, или на буксата на ECU- то на двигателя- по-добрият вариант, като не е необходимо колата да е в движение. Е, най-добрият вариант е да видиш дали са достоверни показанията на датчика, като живи данни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от The Heartlistener » 14 Сеп 2014, 9:44

:yes: За да не ръсим авансово хипотези, първо премери... Цяла година съм карал с твоите симптоми на топло/че кой с М50 не е :lol:/, за което време се изредиха 4 датчика /оригинални уж/+ ламбда, докато не обърнах внимание и на други неща. В момента съм със ментак за 15лв и фурната боботи задоволително :).
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от petarv » 19 Сеп 2014, 17:44

The Heartlistener написа::yes: докато не обърнах внимание и на други неща. :).

А какви са тия други неща
Сега го мерих в движение май е добре, но понеже не бях свързал добре щеката на мултицета трябва да направя пак един тест в движение. Иначе успях да закача кабелите на датчика директно, като съм откачил буксата.
живей живота си и карай BMW

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от The Heartlistener » 20 Сеп 2014, 8:14

Свещи си сменил, ламбда, а бобините проверявал ли си? И буквално всички вариантчета за паразитен въздух в смукателя - бичът божи за М50 :lol: Като дадеш газ колата забива ли в първия момент, припуква ли, понамирисва ли...На празен ход тресе явно...Доколкото се разбра газ е имала, сега няма...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от petarv » 20 Сеп 2014, 23:30

Май не е този датчик, нормално намалява, при загрят двигател на 90 гр. дава 0.22 кОм
Бобините не съм ги проверявал, как се проверяват? Но май не са те, защото ми черни всички свещи
Като дам газ като е загряла, да, забива, погръмва гърнето малко, но не тресе на празен ход, работи нормално. С метан е колата, на метан работи зле, щото намалява мощността како загрее.
Явно е нещо което се влияе от температурата, значи пак ще кажа, като я паля за пръв път върви като ненормална. Проблема става като поработи малко. Явно не е от някакво маркуче с въздуха, защото то няма да се влияе от температурата.
А на дебитомера едната пластина му е счупена, но пробвах със здрав и нямаше разлика. Не го смених защото му искаха много пари а и нямаше разлика.
Нещо с бензина от компютъра ще е, дава погрешна смес като загрее нещо и дава тази погрешна информация.
Последна промяна petarv на 21 Сеп 2014, 9:24, променена общо 1 път
живей живота си и карай BMW

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от The Heartlistener » 21 Сеп 2014, 9:17

...значи практически си караш без дебитомер, таман идваше въпроса на бензин само как е ....
За бобините, най-простия метод - вадиш буксите им една по една и следиш без коя моторът най-малко /или никак/ ще реагира към по-зле. Разбира се, замерване с осцилоскоп в работен режим е най-показателно. А утечките от въздух се усещат най-силно на обеднена смес т.е. на загрял мотор. Относно уредбата - конвенционална, инжекцион ли е, настройките, ламбда контрол има ли - по тоя въпрос си има специалисти които могат да ти помогнат.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от petarv » 21 Сеп 2014, 9:27

добре а дебитомера може ли да оказва такова влияние, при изключен и студен мотор да работи добре, а като загрее да сгъбосва
Значи и друго съм пробвал, при изключен дебитомер върви по същия начин, а при тихи като го изключа почва да менка оборотите, така както си е с една пластина
живей живота си и карай BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от Jordana » 21 Сеп 2014, 9:55

В дебитомера също има датчик за температурата на входящия въздух .И да ,може да оказва голямо влияние защото когато е неизправен ЕКУ то работи по таблици без корекция на горивото като обогатява максимално .Ако се пробва с нов дебитомер трябва да е 100% сигурно че е изправен а също и да се покара поне 10на километра за да се обучи адаптивната функция на ЕКУто ,някой имат нужда и от други настройки при смяна с нов .На тоя мотор специално незнам дали се налага нещо допълнително да се прави.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: стойности на датчик за температурата е34 520и

Мнение от sixstraight » 22 Сеп 2014, 18:29

petarv написа:Май не е този датчик, нормално намалява, при загрят двигател на 90 гр. дава 0.22 кОм
Бобините не съм ги проверявал, как се проверяват? Но май не са те, защото ми черни всички свещи
Като дам газ като е загряла, да, забива, погръмва гърнето малко, но не тресе на празен ход, работи нормално. С метан е колата, на метан работи зле, щото намалява мощността како загрее.
Явно е нещо което се влияе от температурата, значи пак ще кажа, като я паля за пръв път върви като ненормална. Проблема става като поработи малко. Явно не е от някакво маркуче с въздуха, защото то няма да се влияе от температурата.
А на дебитомера едната пластина му е счупена, но пробвах със здрав и нямаше разлика. Не го смених защото му искаха много пари а и нямаше разлика.
Нещо с бензина от компютъра ще е, дава погрешна смес като загрее нещо и дава тази погрешна информация.


Добре дошъл в клуба на прекъсващото м50 на метан :mhihi: аз от година се опитвам да го накарам да заработи прилично на метан но явно са ми малко финансите. Сменил съм бобините с чисто нови, екуто, маншон дебитомер, свещи скъпички, обикновенна уредба с инжекцион и други дреболии за които не се сещам. Най-голям резултат даде екуто понеже се оказа че е наводнявано имаше мухъл по него и маншона на дебитомера. След смяната им по отделно все едно е друга кола, от другите работи почти незабележима разлика. Предстои смяна на ламбда и по-прецизни настройки понеже се оказа че е доста богата за топло време. Другото което съживи доста колата е топлинен щит на филтъра. Успех с начинанието, ако има и други колеги на цнг може да обменим опит :dunno:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook