Прекъсване на празен ход
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Прекъсване на празен ход
timur_lenk написа:Поради каква причина е отварян двигателя на тази малко изпозлвана кола?
И на мен ми стана интересно

Re: Прекъсване на празен ход
Това, което имам като информация: колата е влязла в официалният сервиз в София, поради това прекъсване на празен ход. Сменени са 6 дюзи, 6 бобини, един клапан, който е бил нагорял, сменен е капака на клапаните и са минали шлайф на главата.
На мен също ми е чудно, как кола на 130 хил. км може да се отвори до такава степен, но все пак невазможни неща няма...
Въпроса е сега да се установи причината, за това прекъсване, за да може да се отстрани.
Вчера я закачихме отново, изписва грешка на едната сонда след катализатора и на самия катализатор. Уверяват ме, че след като сменя въпросната сонда, колата ще "заспи" и няма да има проблем.
Говоря с кой ли не, и от всякъде различни мнения... един казва, че разпределителния вал трябва да се смени, защото най-вероятно хлопал; друг казва, че клапана,който е сменен, не е паснат като хората и да покарам 2000-3000км и би трябвало да си легне и да се оправи; трети казва, че катализатора може да е причината...
Честно казано, незнам на кого да вярвам вече и кого да слушам...мисля си да я вкарам във Варна Карс и да ги накарам да ми я сменят тази сонда, надявайки се че проблема ще се разреши, защото, както повечето от Вас са се сблъсквали с проблеми от подобен род (загадки), е едно ходене по мъките, губене на време и праскане на пари. Нямам проблем с това да си платя където и каквото трябва, стига да отида, да се смени каквото има за смяна и да забравя...
С две думи, нагледах се и се наслушах на специалисти и професионални мнения..
Мисля да сменя тази сонда първо и да видя какво ще стане... Само някак не ми се връзва, от сонда след катализатора да ми глахнат оборотите на празен ход...
Ако някой е срещал проблем от подобен род, ще съм благодарен да сподели.
На мен също ми е чудно, как кола на 130 хил. км може да се отвори до такава степен, но все пак невазможни неща няма...
Въпроса е сега да се установи причината, за това прекъсване, за да може да се отстрани.
Вчера я закачихме отново, изписва грешка на едната сонда след катализатора и на самия катализатор. Уверяват ме, че след като сменя въпросната сонда, колата ще "заспи" и няма да има проблем.
Говоря с кой ли не, и от всякъде различни мнения... един казва, че разпределителния вал трябва да се смени, защото най-вероятно хлопал; друг казва, че клапана,който е сменен, не е паснат като хората и да покарам 2000-3000км и би трябвало да си легне и да се оправи; трети казва, че катализатора може да е причината...
Честно казано, незнам на кого да вярвам вече и кого да слушам...мисля си да я вкарам във Варна Карс и да ги накарам да ми я сменят тази сонда, надявайки се че проблема ще се разреши, защото, както повечето от Вас са се сблъсквали с проблеми от подобен род (загадки), е едно ходене по мъките, губене на време и праскане на пари. Нямам проблем с това да си платя където и каквото трябва, стига да отида, да се смени каквото има за смяна и да забравя...
С две думи, нагледах се и се наслушах на специалисти и професионални мнения..
Мисля да сменя тази сонда първо и да видя какво ще стане... Само някак не ми се връзва, от сонда след катализатора да ми глахнат оборотите на празен ход...
Ако някой е срещал проблем от подобен род, ще съм благодарен да сподели.
Re: Прекъсване на празен ход
Да се включа и аз в темата.Колата е Е60 530Д 235 коня 2008 г.Сутрин като паля, пали и гасне ,пак паля пали и почва да прекъсва и после се оправя.Като загрее няма проблеми.ДПФ е премахнат и софтуерно.
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Прекъсване на празен ход
Аз винаги съм си мислел, че сондите след катализаторите не оказават влияние на сместа и не ми се вярва да се орпави от сондата, въпреки че на едни място в нета се твърдеше че и сондите след катализаторите влияели на сместа, ще е интерсно дали ще има промяна като я смениш!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Прекъсване на празен ход
Много вероятно е да е от сондата, но тя може лесно да се диагностицира
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Прекъсване на празен ход
Rear O2 Sensor Fuel Trim
The rear oxygen sensor, located after the catalyst, is used for fuel trim corrections on some OBD-II vehicles. By virtue of its location,
the rear sensor is generally protected from high temperatures and much of the contamination that affects the front oxygen sensors.
In addition,
the rear sensor sees exhaust gases that are equilibrated – they have already been converted by the catalyst so that there is very
4/25/2014 Oxygen Sensors - Page 2 - Bimmerfest - BMW Forums
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... 429&page=2 12/14
#45
little residual oxygen. This allows the rear sensor to respond to much smaller changes in exhaust gas oxygen content. In turn, it then
possible for
the rear sensor voltage to remain near the 0.45 volt switchpoint. This characteristic allows the rear sensor to be used for fuel
control. Under steady rpm and load conditions, the short term fuel trim bias can be adjusted so that the rear sensor voltage is
maintained near the 0.45 volt switchpoint. This ensures that the catalyst is getting a stoichiometric exhaust gas mixture, despite any
shift in the front sensor switchpoint. The rear fuel trim corrections are learned inKAM. Internally, this system is known as Fore Aft
Oxygen Sensor Control (FAOSC). Note that FAOSC learns and reacts very slowly because the catalyst, with its large/slow oxygen
storage and release characteristic, is part of the control loop. Also, this system cannot be used with a "y-pipe" exhaust where a
single rear sensor would try to adjust dual front sensors.
Явно найстина имат значение, моят единия на Bank2 Sensor2 ми дава грешка, сега ще го поръчам и после ще пиша след смяната как е празния ход!
Този го дават че е за Bank2 Sensor1 но породавача ме убеждава че става и за Bank2 Sensor2 а цената е доста по-добре от Бг.
http://www.ebay.co.uk/itm/231184430532? ... EBIDX%3AIT
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
Re: Прекъсване на празен ход
При мен излиза като грешка сонда 3 и по схема се оказва, че е точно след катализатора. Цената за оригинална е малко над 400лв. Следващата седмица като я сменя ще пиша.
Re: Прекъсване на празен ход
Малко се забавих с резултата от диагностиката и огледа на колата във Варна Карс.
Миналата седмица я вкарах там и се установи, че едната дюза е за смяна. Много се изненадах, поради факта, че всички дюзи са сменени преди няма и 500км от преди да купя колата в Дару Кар... Поне ми мина по гаранция.
След смяната на дюзата, играенето на оборотите на празен ход изчезна, но при палене на колата се усеща леко тресене за около 15-20 сек и след това се оправя и оборотите са абсолютно стабилни. Казаха ми, че по всяка вероятност има още някоя дюза за смяна, но на този етап не могат да установят коя.
Смениха ми свещите и изисквах да ми измерят компресията на цилиндрите. Меренето на компресията показва по около 15 бара налягане на всеки цилиндър. Не са ми малко множко, при положение, че за този мотор производителя дава 10,7???
Някой да е мерил компресия на Н53 мотор?
Давала им също така, че катализатора бил много запушен. Препоръчаха ми каране на дълъг път с постоянна скорост, за да може да се изчисти. Поизчетох темите за катализаторите, но си мисля, че не бих трагнал да го свалям и да го "чистя"....
Някой да е постигнал успех с прочистването му само с извън градско каране?
Смятам след месец-два да им закарам отново колата и ако тези вибрации при палене не са изченали, да ги накарам да вземат една нова дюза и да я завъртят по цилиндрите, нали са ми гаранционни...
Последното нещо, което не ми харесва по колата, е шумният двигател...От БМВ ме уверяват, че е напълно нормален за този двигател, защото бил с директно впръскване, но тои работи едва ли не като дизелов мотор... В следващите дни ще кача видео, за да може да го чуете и да си изкажете мненията.
По разбирковците, които обикалях, един ми казва, че това е от хидравлични повдигачи, друг от клапани, трети разпределителен вал...Апропо, изброените досега бяха и уш причината за оборотите...
Спорна седмица на всички!
Миналата седмица я вкарах там и се установи, че едната дюза е за смяна. Много се изненадах, поради факта, че всички дюзи са сменени преди няма и 500км от преди да купя колата в Дару Кар... Поне ми мина по гаранция.
След смяната на дюзата, играенето на оборотите на празен ход изчезна, но при палене на колата се усеща леко тресене за около 15-20 сек и след това се оправя и оборотите са абсолютно стабилни. Казаха ми, че по всяка вероятност има още някоя дюза за смяна, но на този етап не могат да установят коя.
Смениха ми свещите и изисквах да ми измерят компресията на цилиндрите. Меренето на компресията показва по около 15 бара налягане на всеки цилиндър. Не са ми малко множко, при положение, че за този мотор производителя дава 10,7???
Някой да е мерил компресия на Н53 мотор?
Давала им също така, че катализатора бил много запушен. Препоръчаха ми каране на дълъг път с постоянна скорост, за да може да се изчисти. Поизчетох темите за катализаторите, но си мисля, че не бих трагнал да го свалям и да го "чистя"....
Някой да е постигнал успех с прочистването му само с извън градско каране?
Смятам след месец-два да им закарам отново колата и ако тези вибрации при палене не са изченали, да ги накарам да вземат една нова дюза и да я завъртят по цилиндрите, нали са ми гаранционни...
Последното нещо, което не ми харесва по колата, е шумният двигател...От БМВ ме уверяват, че е напълно нормален за този двигател, защото бил с директно впръскване, но тои работи едва ли не като дизелов мотор... В следващите дни ще кача видео, за да може да го чуете и да си изкажете мненията.
По разбирковците, които обикалях, един ми казва, че това е от хидравлични повдигачи, друг от клапани, трети разпределителен вал...Апропо, изброените досега бяха и уш причината за оборотите...
Спорна седмица на всички!
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Прекъсване на празен ход
Ремонт е правен заради дефекта в дюзите... Чувам че често "промивали" маслото като дефектират. А иначе внимавай с тях да не правиш и ти основен
явно предния собственик е минал 'тънко' и я е продал бързо

39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани