Реставрация BMW Е21 - Lowrider
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- [BUL]-Flosh
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 8.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E90, E21, е30 325i cab
- Детайли за колата: E90 320d 163h.p
Е21 - 1.6 lowrider
Re: Project "Е21 Lowrider"
Не съм много доволен от това как се получи, но при положение че няма да се вижда мисля че е добре
вече целия под по краката на шофьора е затворен и е грундиран а алкиден грунд
вече целия под по краката на шофьора е затворен и е грундиран а алкиден грунд
Последна промяна [BUL]-Flosh на 02 Яну 2016, 14:10, променена общо 1 път
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Project "Е21 Lowrider"
Алкидния грунд е крайно неподходящ за авто приложения. Ще се убедиш след година-две, като вдигнеш мокета и видиш точките ръжда ПОД грунда. (приеми го като съвет, не като заяждане)
- [BUL]-Flosh
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 8.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E90, E21, е30 325i cab
- Детайли за колата: E90 320d 163h.p
Е21 - 1.6 lowrider
Re: Project "Е21 Lowrider"
M10 написа:Алкидния грунд е крайно неподходящ за авто приложения. Ще се убедиш след година-две, като вдигнеш мокета и видиш точките ръжда ПОД грунда. (приеми го като съвет, не като заяждане)
Алкидния грунд го ползвам временно докато изкърпя всичко, понеже работя малко по малко и Алкидния ми е удобен че е в спрей. Като изкърпя ще мина всичко с телената до метал и ще обработя с Mr. Zink и отгоре с епоксиден грунд. Мисля че това е добър вариант от изчетеното дотук
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Project "Е21 Lowrider"
Добре звучи като идея всичко да е запечатано, дори и временно. Аз бих заложил на Цинк спрей от самото начало и след това шприц. И двете можеш да ползваш на спрей. С грунда в моите очи работата става двойна. Успех
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Project "Е21 Lowrider"
Така става. МР ЗИНК и аз ползвах, но се убедих, че към него не хваща добре следващо покритие, много е мек и пада след време заедно с каквото има върху него (пробвано на праговете на е30ката - трябва да ги боядисвам отново ) По чуждите форуми обикновено пръскат реактивен на гол метал и затварят с епоксиден. Скъпо, но предполагам най-здраво.
- [BUL]-Flosh
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 8.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E90, E21, е30 325i cab
- Детайли за колата: E90 320d 163h.p
Е21 - 1.6 lowrider
Re: Project "Е21 Lowrider"
M10 написа:Така става. МР ЗИНК и аз ползвах, но се убедих, че към него не хваща добре следващо покритие, много е мек и пада след време заедно с каквото има върху него (пробвано на праговете на е30ката - трябва да ги боядисвам отново ) По чуждите форуми обикновено пръскат реактивен на гол метал и затварят с епоксиден. Скъпо, но предполагам най-здраво.
След още четене, четене и четене засега се спрях на варианта да пръскам с реактивен на гол метал, след това с епоксиден, и за дъната, под калниците и праговете най-отгоре с шегре. Спрял съм се на продуктите на Novol. Ако някой има по-добре предложение от към продукти или от към технология да сподели
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Project "Е21 Lowrider"
Добре свършена работа. Винаги запознаване с теорията спомага за по-добър резултат и спеставяне на средства. Новол звучи добре като цена-качество. Със сигурност има по-качествени продукти, но при правилно ползване на този мисля резултата ще е сходен. Успешна работа и чакаме снимки.
- stevo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 29.07.2007
- Местоположение: Костинброд
- Кара: квото има
- Мечтае да кара: водно колело
Re: Project "Е21 Lowrider"
погледни продуктите на LOCTITE имат много добри и качествени неща за покрития на метала и един въпрос от къде взе окачването
- [BUL]-Flosh
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 8.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E90, E21, е30 325i cab
- Детайли за колата: E90 320d 163h.p
Е21 - 1.6 lowrider
Re: Project "Е21 Lowrider"
stevo написа:погледни продуктите на LOCTITE имат много добри и качествени неща за покрития на метала и един въпрос от къде взе окачването
Окачването го закупих от kz-tuning, задни койлове от голф 2 предни от голф 4. Но за от зад не съм много доволен как се получи, малко високо ми седи, може би от поло NK6 ако са ще е по-добър резултата
- [BUL]-Flosh
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 8.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E90, E21, е30 325i cab
- Детайли за колата: E90 320d 163h.p
Е21 - 1.6 lowrider
Re: Project "Е21 Lowrider"
След "малко" отсъствие от форума нека да възродя темата. Малко бях по замразил проекта понеже закупих още една е21-ца отново м10б16
с много части към нея
и прехвърлих всички усилия към тази 21ца с мисълта че тази е с по-здраво купе. Поне на външен вид така изглеждаше И с всички сили започна разглабянето
Бързо, бързо се свалиха и мостовете след което се указа че колата някога е била 323 имаше всички признаци, но документите си бяха за 1.6 и номера на рамата беше сменян. След свалянето на мостовете купето се качи на метална конструкция с колелца с цел по-лесно придвижване и отпътува към човека който щеше да я кърпи и боядисва.
Бяха свалени всички стъкла, табло, инсталация, остана едно голо купе.
След до разглабянето се откриха доста гнили места и отиде на пясък и след пясъка:
И като взех в предвид че е с сменян номер на рамата и по документи се води м10б16 и толкова гнило се отказах от това купе. И се отказах от него и си продължих работата по другото. Поръчах всички панели който ми бяха нужни, като ляв и десен праг, лява и дясна вежда и панелите в багажника зад подкалниците.
Но нямах достатъчно време да се занимавам сам да я правя понеже работя извън България и тази замина при ''майстор'' за изкърпване
И така се започна по-сериозната работа по-купето. Беше свалена цялата боя
Започна се и с подмяната на панели
Новото сърце М20B27 с глава 885 от М20B25.
И докато чакам купето да бъде довършено мотора отиде за ре-билд като идеята беше и леко засилване, затова закупих колянов вал от 2,4д и биели на 135мм като оригиналните са 130мм
След като мотора беше разглобен се оказа че разпределителният вал е доста заминал
И след дълго търсене, не намерихме разпределителен вал от м20б25 и затова закупих от м20б20/м20б23 който е с 8м градуса по отворен. Главата отиде за шлайфане и за тестване за пукнатини. Блока беше измит и обработен с ръждопреобразувател на WURT и след това боядисан, както и останалите части, като картер, колекторите и капака на клапаните и т.н.
По мотора беше сменено водна помпа, свещи NJK, биелни лагери glyco, основни лагери glyco, сегменти gotze, всички семеринги и гарнитури на victor reinz. Нови водачи на клапаните и нови гумички на клапаните. След разни премеждия мотора е почти готов. Клапаните са напаснати и монтирани както и коляновия вал, биелите и буталата.
И като за финал на този дълъг пост беше поръчана и кожата за салона.
Скоро продължени
с много части към нея
и прехвърлих всички усилия към тази 21ца с мисълта че тази е с по-здраво купе. Поне на външен вид така изглеждаше И с всички сили започна разглабянето
Бързо, бързо се свалиха и мостовете след което се указа че колата някога е била 323 имаше всички признаци, но документите си бяха за 1.6 и номера на рамата беше сменян. След свалянето на мостовете купето се качи на метална конструкция с колелца с цел по-лесно придвижване и отпътува към човека който щеше да я кърпи и боядисва.
Бяха свалени всички стъкла, табло, инсталация, остана едно голо купе.
След до разглабянето се откриха доста гнили места и отиде на пясък и след пясъка:
И като взех в предвид че е с сменян номер на рамата и по документи се води м10б16 и толкова гнило се отказах от това купе. И се отказах от него и си продължих работата по другото. Поръчах всички панели който ми бяха нужни, като ляв и десен праг, лява и дясна вежда и панелите в багажника зад подкалниците.
Но нямах достатъчно време да се занимавам сам да я правя понеже работя извън България и тази замина при ''майстор'' за изкърпване
И така се започна по-сериозната работа по-купето. Беше свалена цялата боя
Започна се и с подмяната на панели
Новото сърце М20B27 с глава 885 от М20B25.
И докато чакам купето да бъде довършено мотора отиде за ре-билд като идеята беше и леко засилване, затова закупих колянов вал от 2,4д и биели на 135мм като оригиналните са 130мм
След като мотора беше разглобен се оказа че разпределителният вал е доста заминал
И след дълго търсене, не намерихме разпределителен вал от м20б25 и затова закупих от м20б20/м20б23 който е с 8м градуса по отворен. Главата отиде за шлайфане и за тестване за пукнатини. Блока беше измит и обработен с ръждопреобразувател на WURT и след това боядисан, както и останалите части, като картер, колекторите и капака на клапаните и т.н.
По мотора беше сменено водна помпа, свещи NJK, биелни лагери glyco, основни лагери glyco, сегменти gotze, всички семеринги и гарнитури на victor reinz. Нови водачи на клапаните и нови гумички на клапаните. След разни премеждия мотора е почти готов. Клапаните са напаснати и монтирани както и коляновия вал, биелите и буталата.
И като за финал на този дълъг пост беше поръчана и кожата за салона.
Скоро продължени
Последна промяна [BUL]-Flosh на 02 Яну 2016, 14:31, променена общо 1 път
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Project "Е21 Lowrider"
Ще си позволя лека (но важна) корекция, вала е завъртян на аванс 8 градуса, а не е по-отворен Което ще рече че трябва да имаш по-силни ниски и средни и по-слаби високи. Освен ако не сложиш раздвижена шайба и го преместиш към закъснение
Какво сгъстяване се получава с този сетъп и какъв е недохода?
Какво сгъстяване се получава с този сетъп и какъв е недохода?
- [BUL]-Flosh
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 8.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E90, E21, е30 325i cab
- Детайли за колата: E90 320d 163h.p
Е21 - 1.6 lowrider
Re: Project "Е21 Lowrider"
M10 написа:Ще си позволя лека (но важна) корекция, вала е завъртян на аванс 8 градуса, а не е по-отворен Което ще рече че трябва да имаш по-силни ниски и средни и по-слаби високи. Освен ако не сложиш раздвижена шайба и го преместиш към закъснение
Какво сгъстяване се получава с този сетъп и какъв е недохода?
Мерси за корекцията, просто аз не се изказах правилно. А за сгъстяването все още не знам, не е събран целия двигател все още, но тия дни ще си го прибирам и другата седмица смятам да му налея масло и да му сложа филтър, и след това ще го завъртя да видя налягането. Но не мисля че ще има особено голяма разлика понеже дизеловия вал го дават същия доколкото съм гледал, биелите са си оригиналната дължина на 130мм, единствено буталата са различни от оригиналния сетъп и разбира се главата. А за недохода никаква идея.
- [BUL]-Flosh
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 8.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E90, E21, е30 325i cab
- Детайли за колата: E90 320d 163h.p
Е21 - 1.6 lowrider
Re: Project "Е21 Lowrider"
Малко развитие по темата
Понеже не останах особено доволен от тенекеджията при когото бях оставил колата. От това с какви темпове работи и как си върши работата. Беше сменил веждата от ляво дори без да изтърка ръждата от под калника и най-малкото да я обработи с нещо. И затова си я прибрах да си я правя сам, поне като ще става бавно да знам защо.
В това състояние беше след като си я прибрах и свалих "веждата", добре че беше само прикапана.
И понеже когато си поръчах вежда от Германия и ми бяха пратили 2бр и изрязах цялото парче от под калника където контактува с "веждата". Изрязах парчето и от веждата и го заварих.
след като го заварих цялото парче, като правих точкови през 5-10см и след известно време други точкови докато се запълни нацяло изшлайфах и напръсках с Цинков спрей на "Carsystem"
Мисля че се получи доволно. И след това изградих и част от долния край на под калника с част към багажника.
естествено и тук напръсках с цинков спрей. И мисля че това вече е правилният начин за обработка и вече мога да поставя веждата.
Приемам всякакви мнения и критики, понеже тепърва се уча да изкърпвам но пък имам желание и нерви да се занимавам.
Скоро още снимки
Понеже не останах особено доволен от тенекеджията при когото бях оставил колата. От това с какви темпове работи и как си върши работата. Беше сменил веждата от ляво дори без да изтърка ръждата от под калника и най-малкото да я обработи с нещо. И затова си я прибрах да си я правя сам, поне като ще става бавно да знам защо.
В това състояние беше след като си я прибрах и свалих "веждата", добре че беше само прикапана.
И понеже когато си поръчах вежда от Германия и ми бяха пратили 2бр и изрязах цялото парче от под калника където контактува с "веждата". Изрязах парчето и от веждата и го заварих.
след като го заварих цялото парче, като правих точкови през 5-10см и след известно време други точкови докато се запълни нацяло изшлайфах и напръсках с Цинков спрей на "Carsystem"
Мисля че се получи доволно. И след това изградих и част от долния край на под калника с част към багажника.
естествено и тук напръсках с цинков спрей. И мисля че това вече е правилният начин за обработка и вече мога да поставя веждата.
Приемам всякакви мнения и критики, понеже тепърва се уча да изкърпвам но пък имам желание и нерви да се занимавам.
Скоро още снимки
Последна промяна [BUL]-Flosh на 02 Яну 2016, 14:32, променена общо 1 път
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Project "Е21 Lowrider"
И на мен Цецо така ми я направи. Колата преди това мина през двама (не един, а двама!) тенекеджии. И двамата ми кърпиха веждите с нови парчета от wallothnesch и двамата бяха оставили вътрешната вежда изядена много сериозно от ръждата, но няма значение, тя нали не се вижда. От снимките изглежда доста добре, продължавай така
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Project "Е21 Lowrider"
Колеги, май трябва да направим тема относно тенекеджиите и работата срещу корозията, понеже всички в този раздел сме заинтересувани при кого да ходим и при кого да не ходим.Така че няма да е лошо да споменете кои са тези "тенекеджии".
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани