Шлайфане на спирачни дискове

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 2.04.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Таралясник
Детайли за колата: Караме Каквото има, колите горят колкото им сипеш!

Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от p.valkanov » 01 Сеп 2014, 15:55

Колеги,
изядоха ми се предните дискове от накладките - стандартна работа, направиха си един външен ръб който е към 2-3мм в момента.

Тръгнах да ги сменям (дисковете) но ме посъветваха да опитаме да ги изшлайфаме - моите са оригинални, и реално би трябвало да има живот в тях още, и да си греят и да си работят без да ги окривя. Решил съм да опитам. Все пак два нови са 800-900 лв... струва си да се мъчим.

Обаче трябва машината да е сериозна и не знам кой в София може да има такава?
Дайте идея кой може да прави такива услуги да я закарам да ги оправят? Сериозните машини директно на колата работели, не се сваля диска четох.

Мерси за съвета.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от GecataBMW-E46 » 01 Сеп 2014, 16:22

2-3mm ръб и искаш да ги шлайфаш :kuku: :kuku: ебаси селската история и това на е60,то бива стиснатост и скраперия ама тва вече не знам кво е.Щом е изтънял диска 2-3 мм от една страна от 2-те като го хванеш идва 4мм тоя диск си е направо за хвърляне.

Нови дискове има афтърмаркет на марките които се вграждат в завода,на доста по нормална цена не е казано,че трябва да са баш от БМВ.Но да шлайфаш тоя диск забрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 12.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 XDrive

Re: Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от tanokaridi » 01 Сеп 2014, 16:36

GecataBMW-E46 написа:2-3mm ръб и искаш да ги шлайфаш :kuku: :kuku: ебаси селската история и това на е60,то бива стиснатост и скраперия ама тва вече не знам кво е.Щом е изтънял диска 2-3 мм от една страна от 2-те като го хванеш идва 4мм тоя диск си е направо за хвърляне.

Нови дискове има афтърмаркет на марките които се вграждат в завода,на доста по нормална цена не е казано,че трябва да са баш от БМВ.Но да шлайфаш тоя диск забрави.


Съгасен съм с колегата все пак поне мое мнение, че със окачване и спирачки експерименти не се правят и от там не бива да се пести...
Да не забравяме, че това все пак е нещо на което разчиташ в най екстемните ситуации. Недей да шлайфаш ако не можеш да си позволиш оригинални просто си вземи афтърмаркет има писано кои са хубави кои не са и какви са предимствата на оригинала. Лично аз след 6000 км съм за предни дискове и накладки които ще се сменят след 3000 реално няма да чакам последният момент и ще ги сменя отново с оригинални.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от Nukem » 01 Сеп 2014, 16:44

Аз на е36-та моя майстор, без да знам ги беше занесъл да ги шлаифат, той за хубаво го беше направил, но беше много зле спирането след това, и се наложи да ги сменям с нови!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от Taruno » 01 Сеп 2014, 17:00

На моята сложих брембо дискове бяха по ~200лв бройката и за 20 хил км не бяха мръднали.

Пс. БМВ дават 3 мм ръб като максимален преди смяна!

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 2.04.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Таралясник
Детайли за колата: Караме Каквото има, колите горят колкото им сипеш!

Re: Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от p.valkanov » 01 Сеп 2014, 17:09

Мерси за отговора колеги,
като се сложат от двете страни ръбовете наистина излиза не 4 а ~6 ммм ( от вътре се яде още повече обикновено)..
Чета цял ден по въпроса и по международните източници и всичко говори за смяна, така че шлайфането си остана добра идея.

Аз също не съм фен на "минаването тънко" но се замислих гледайки дисковете че може и да има такъв вариант.
Така или иначе вероятно и оригнални ще се купят. Като е за 200 лв. дали с тях дали без тях все тая.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от GecataBMW-E46 » 01 Сеп 2014, 18:38

p.valkanov написа:Мерси за отговора колеги,
като се сложат от двете страни ръбовете наистина излиза не 4 а ~6 ммм ( от вътре се яде още повече обикновено)...

Значи положението е още по-зле директно ги хвърляй в кофата. Това е около 1,5 тона автомобил,нямаш си и на представа на какво са подложени спирачките при екстремно спиране по нанадолнище да речем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020

Re: Шлайфане на спирачни дискове

Мнение от atanasov_aa » 01 Сеп 2014, 19:27

диаметър на спирачния диск - 324 mm
дебелина на спирачния диск - 30 mm
минимална дебелина на спирачния диск - 28,4 mm


При състояние на диска под 28,4 мм и на това ниво, следва да се прави смяна на същия. При дебелина 28,4 мм и монтаж на накладки, пак ще има износване на диска и спад на размера му под допустимия.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: zaharia

Последни теми
Facebook