Шлайфане на спирачни дискове
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- p.valkanov
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 2.04.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Таралясник
- Детайли за колата: Караме Каквото има, колите горят колкото им сипеш!
Шлайфане на спирачни дискове
Колеги,
изядоха ми се предните дискове от накладките - стандартна работа, направиха си един външен ръб който е към 2-3мм в момента.
Тръгнах да ги сменям (дисковете) но ме посъветваха да опитаме да ги изшлайфаме - моите са оригинални, и реално би трябвало да има живот в тях още, и да си греят и да си работят без да ги окривя. Решил съм да опитам. Все пак два нови са 800-900 лв... струва си да се мъчим.
Обаче трябва машината да е сериозна и не знам кой в София може да има такава?
Дайте идея кой може да прави такива услуги да я закарам да ги оправят? Сериозните машини директно на колата работели, не се сваля диска четох.
Мерси за съвета.
изядоха ми се предните дискове от накладките - стандартна работа, направиха си един външен ръб който е към 2-3мм в момента.
Тръгнах да ги сменям (дисковете) но ме посъветваха да опитаме да ги изшлайфаме - моите са оригинални, и реално би трябвало да има живот в тях още, и да си греят и да си работят без да ги окривя. Решил съм да опитам. Все пак два нови са 800-900 лв... струва си да се мъчим.
Обаче трябва машината да е сериозна и не знам кой в София може да има такава?
Дайте идея кой може да прави такива услуги да я закарам да ги оправят? Сериозните машини директно на колата работели, не се сваля диска четох.
Мерси за съвета.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Шлайфане на спирачни дискове
2-3mm ръб и искаш да ги шлайфаш
ебаси селската история и това на е60,то бива стиснатост и скраперия ама тва вече не знам кво е.Щом е изтънял диска 2-3 мм от една страна от 2-те като го хванеш идва 4мм тоя диск си е направо за хвърляне.
Нови дискове има афтърмаркет на марките които се вграждат в завода,на доста по нормална цена не е казано,че трябва да са баш от БМВ.Но да шлайфаш тоя диск забрави.


Нови дискове има афтърмаркет на марките които се вграждат в завода,на доста по нормална цена не е казано,че трябва да са баш от БМВ.Но да шлайфаш тоя диск забрави.
- tanokaridi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 12.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 XDrive
Re: Шлайфане на спирачни дискове
GecataBMW-E46 написа:2-3mm ръб и искаш да ги шлайфаш![]()
ебаси селската история и това на е60,то бива стиснатост и скраперия ама тва вече не знам кво е.Щом е изтънял диска 2-3 мм от една страна от 2-те като го хванеш идва 4мм тоя диск си е направо за хвърляне.
Нови дискове има афтърмаркет на марките които се вграждат в завода,на доста по нормална цена не е казано,че трябва да са баш от БМВ.Но да шлайфаш тоя диск забрави.
Съгасен съм с колегата все пак поне мое мнение, че със окачване и спирачки експерименти не се правят и от там не бива да се пести...
Да не забравяме, че това все пак е нещо на което разчиташ в най екстемните ситуации. Недей да шлайфаш ако не можеш да си позволиш оригинални просто си вземи афтърмаркет има писано кои са хубави кои не са и какви са предимствата на оригинала. Лично аз след 6000 км съм за предни дискове и накладки които ще се сменят след 3000 реално няма да чакам последният момент и ще ги сменя отново с оригинални.
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Шлайфане на спирачни дискове
Аз на е36-та моя майстор, без да знам ги беше занесъл да ги шлаифат, той за хубаво го беше направил, но беше много зле спирането след това, и се наложи да ги сменям с нови!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Шлайфане на спирачни дискове
На моята сложих брембо дискове бяха по ~200лв бройката и за 20 хил км не бяха мръднали.
Пс. БМВ дават 3 мм ръб като максимален преди смяна!
Пс. БМВ дават 3 мм ръб като максимален преди смяна!
- p.valkanov
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 2.04.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Таралясник
- Детайли за колата: Караме Каквото има, колите горят колкото им сипеш!
Re: Шлайфане на спирачни дискове
Мерси за отговора колеги,
като се сложат от двете страни ръбовете наистина излиза не 4 а ~6 ммм ( от вътре се яде още повече обикновено)..
Чета цял ден по въпроса и по международните източници и всичко говори за смяна, така че шлайфането си остана добра идея.
Аз също не съм фен на "минаването тънко" но се замислих гледайки дисковете че може и да има такъв вариант.
Така или иначе вероятно и оригнални ще се купят. Като е за 200 лв. дали с тях дали без тях все тая.
като се сложат от двете страни ръбовете наистина излиза не 4 а ~6 ммм ( от вътре се яде още повече обикновено)..
Чета цял ден по въпроса и по международните източници и всичко говори за смяна, така че шлайфането си остана добра идея.
Аз също не съм фен на "минаването тънко" но се замислих гледайки дисковете че може и да има такъв вариант.
Така или иначе вероятно и оригнални ще се купят. Като е за 200 лв. дали с тях дали без тях все тая.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Шлайфане на спирачни дискове
p.valkanov написа:Мерси за отговора колеги,
като се сложат от двете страни ръбовете наистина излиза не 4 а ~6 ммм ( от вътре се яде още повече обикновено)...
Значи положението е още по-зле директно ги хвърляй в кофата. Това е около 1,5 тона автомобил,нямаш си и на представа на какво са подложени спирачките при екстремно спиране по нанадолнище да речем.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Шлайфане на спирачни дискове
диаметър на спирачния диск - 324 mm
дебелина на спирачния диск - 30 mm
минимална дебелина на спирачния диск - 28,4 mm
При състояние на диска под 28,4 мм и на това ниво, следва да се прави смяна на същия. При дебелина 28,4 мм и монтаж на накладки, пак ще има износване на диска и спад на размера му под допустимия.
дебелина на спирачния диск - 30 mm
минимална дебелина на спирачния диск - 28,4 mm
При състояние на диска под 28,4 мм и на това ниво, следва да се прави смяна на същия. При дебелина 28,4 мм и монтаж на накладки, пак ще има износване на диска и спад на размера му под допустимия.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: zaharia