разход на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
разход на масло
здравейте колеги, наскоро смених мотор с м52б28 - един ванос и след известен пробег установих разход на масло от 0,8-1л/2000км....
колата не пуши грам и не мирише на масло , въпреки че ауспуха е целия в сажди като го пипам с пръст после не мога да се измия
доколкото успях да проверя клапана за картерни газове е здрав....
и защо колектора се пълни с масло...да не би след всички проверки все пак да се окаже клапана за картерни газове
моля споделете вашия опит - благодаря
колата не пуши грам и не мирише на масло , въпреки че ауспуха е целия в сажди като го пипам с пръст после не мога да се измия
доколкото успях да проверя клапана за картерни газове е здрав....
и защо колектора се пълни с масло...да не би след всички проверки все пак да се окаже клапана за картерни газове
моля споделете вашия опит - благодаря
Последна промяна jorji6i6i на 13 Окт 2014, 15:23, променена общо 1 път
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
За този мотор добра компресия е 13.
- onicks
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 31.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 520i
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
Един от симптомите на клапана за картерни газове и точно пулнене на колектора с масло и съответно загуба на масло.Смени клапана с оригинален и си провери маркуча на вануса и другите маркучи и дано нещата се поуправят.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
Англичанка? 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
За съжаление, добре дощъл в клуба колега. При мен разхода на дълъг път е 1л/200км обаче при мен компресията и на 6-те цилиндъра е приблизително равна около 11. И моя колектор е пълен с масло, така беше и на стария ми мотор. Беше пълен с масло и след като смених клапана на картерните газове с нов от Дару кар, заедно с всички маркучи.
Като проверка може да направиш следното - на място задържаш 3500 оборота за около15мин и ако започне да пуши отзад синьо - ясна е работата сегменти. При мен започва да пуши около 40-тата секунда, а на десетата минута съседите звънят в пожарната.
За съжаление не клапана е проблемът и аз така се збалуждавах 3 месеца, докато не осъзнах грозната истина, че сегментите са толкова запечени, че сигурно с оксижен няма да мога да ги махна от буталата или са толкова изтрити, че ги няма вече.
Като проверка може да направиш следното - на място задържаш 3500 оборота за около15мин и ако започне да пуши отзад синьо - ясна е работата сегменти. При мен започва да пуши около 40-тата секунда, а на десетата минута съседите звънят в пожарната.
За съжаление не клапана е проблемът и аз така се збалуждавах 3 месеца, докато не осъзнах грозната истина, че сегментите са толкова запечени, че сигурно с оксижен няма да мога да ги махна от буталата или са толкова изтрити, че ги няма вече.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Hadjy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 7.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
Здравейте,
За спекли сегменти може да пробвате следното:
Развийте свещите и сложете около стотина грама газ за горене във всеки цилиндър. Изчакайте 12 часа, сменете маслото с ново и каране на дълго. Ако не помогне поне няма да навреди на мотора.
Поздрави,
За спекли сегменти може да пробвате следното:
Развийте свещите и сложете около стотина грама газ за горене във всеки цилиндър. Изчакайте 12 часа, сменете маслото с ново и каране на дълго. Ако не помогне поне няма да навреди на мотора.
Поздрави,
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
Жоро, ти лично се приготви за по-сериозни щети. Не изключвам надрани цилиндри и прегорени бутала 

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
~Мишо~ написа:Англичанка?
Мишо , то и моя мотор е от Англичанка,но пък 2 години никакви ядове



БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
Ами и моя е... Освен че му е 3то купе тва май други съществени проблеми не е имал.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
EnimEn написа:Жоро, ти лично се приготви за по-сериозни щети. Не изключвам надрани цилиндри и прегорени бутала
Aз лично съм се приготвил да ви зарадвам с карантии от тоя 2.8 за вашите 2.8...или поне това, което става за нещо от карантиите!

Аз вместо с газ за горене пробвах с една украинска добавка Антикокс, а преди това два дни поред прекарах 5 линтра коресилин през цилиндрите. Ефект определено имаше, но малък. С газта май е по-добре, че няма да изтича толкова бързо като коресилина, но с едни 100мл на цилиндър еднократно нищо няма да стане. Трябват си едни 3-4 литра да се прекарат поне по няколко дни и после карането. Преди време в сервиза давихме една вектра в газ 3 дни подред. После разглобихме мотора, нещата бяха далеч от чистите и лъскави бутала, за които се твърдеше след процедурата с газта. Така че за тежки случаи като моя и на колегата оправията с газ е само мит и губене на време, за съжаление.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
jorji6i6i написа:здравейте колеги, наскоро смених мотор с м52б28 - един ванос и след известен пробег установих разход на масло от 1л/2000км....
колата не пуши грам и не мирише на масло , въпреки че ауспуха е целия в сажди като го пипам с пръст после не мога да се измия
доколкото успях да проверя клапана за картерни газове е здрав....
като отвия капачката за наливане на маслото пуши доста от там и с форсиране на мотора се увеличава...
дори при изгасен мотор от капачката продължава леко да си пуши още поне 1-2 минути...все едно е влизало огън в маслото..
мерих компресия 11атм на всички и 7атм на 1-ви цилиндър...
по свещите личи че има нагар от изгоряло масло....
също така смъкателния колектор е пълен с масло
та въпроса 11 атм малко компресия ли са??? и дали има възможност за коксирали сегменти или мотора си е износен???
и защо колектора се пълни с масло...да не би след всички проверки все пак да се окаже клапана за картерни газове
моля споделете вашия опит - благодаря
Колега, не знам защо гледаш 11-те атм в пет от цилиндрите, а не 7-те на 1-ви цилиндър. Трябва да се провери от къде се губи компресията и да се реши дали да направиш ремонт на главата или основен ремонт на двигателя. По принцип когато се купува двигател е добре да се провери компресията му, но ти си пропуснал този момент.
Може да имаш и проблем с PCV клапана- на празни обороти отвори капачката за наливане на масло, ако двигателя започне да тресе или да се опитва да изгасне, трябва да го смениш или изолираш. Провери дали тази признаци няма да се проявят и при изваждане на пръчката за проверка на нивото на маслото. Но освен разкъсана или не добре затваряща мембрана на клапана, може да е запушен и възвратният маркуч към картера. Но в края на краищата да не забравяме компресията на 1-ви цилиндър и дали изобщо има смисъл да се прави нещо друго, преди да се реши проблема с нея.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
zvetiko написа:Може да имаш и проблем с PCV клапана- на празни обороти отвори капачката за наливане на масло, ако двигателя започне да тресе или да се опитва да изгасне, трябва да го смениш или изолираш.
Колега мойте уважения, обаче ако двигателя започне да тресе или гасне - това е признак, че клапана за картерните газове работи коректно или поне няма скъсани маркучи към този клапан. Ако няма никаква промяна в работата на мотора, то тогава проблемът е в клапанаили в 99% от случайте маркуч към клапана. Преди няколко години и аз така отворих капачката за маслото и двигателя започна да тресе и изгасна - отидох купих нов клапан, сложих го и абсолютно същата работа. Разглобих моя стария и той беше в напълно изряден и работещ вид.
На Е46 328i на мой приятел - нямаше промяна в работата на мотора при отваряне на капачката за маслото. Сменихме клапана с нов от Дару и един скъсан вакуум към клапана и после като отворихме капачката мотора започна да тресе.
Всъщност ако тоя клапан е задръстени не работи пак мотора ще тресе при отваряне на капачката за маслото. По принцип промяна в работата би трябвало да има ако мотора е разхерметизиран поради скъсване на някой от маркучите към този клапан. Така че на второ четене промяната в работата на мотора, няма нищо общо с този клапан и това дали е задръстен или не. Обикновенно при задръствнето му или по-скоро проблемът тръгва от щеката за маслото, маркучите заповат да се пълнят с масло от оксидира втвърдява се или разяжда маркучите. А поради запушването и наличието на blow by газове налягането се повишава и започват да текат гарнитури и да се пукат маркучи.
Та колегата може де си направи класичексия тест с лъжицата масло в 1-ви цилиндър, за да има някаква насока глава или блок е проблемът. Оттам нататък го чака ремонт и един куп нови скъпи части, който ремонт може да завърши по два начина - и се возели дълго и щастливо или и резбите се извадили...второто не му го пожелавам.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
zvetiko написа:jorji6i6i написа:здравейте колеги, наскоро смених мотор с м52б28 - един ванос и след известен пробег установих разход на масло от 1л/2000км....
колата не пуши грам и не мирише на масло , въпреки че ауспуха е целия в сажди като го пипам с пръст после не мога да се измия
доколкото успях да проверя клапана за картерни газове е здрав....
като отвия капачката за наливане на маслото пуши доста от там и с форсиране на мотора се увеличава...
дори при изгасен мотор от капачката продължава леко да си пуши още поне 1-2 минути...все едно е влизало огън в маслото..
мерих компресия 11атм на всички и 7атм на 1-ви цилиндър...
по свещите личи че има нагар от изгоряло масло....
също така смъкателния колектор е пълен с масло
та въпроса 11 атм малко компресия ли са??? и дали има възможност за коксирали сегменти или мотора си е износен???
и защо колектора се пълни с масло...да не би след всички проверки все пак да се окаже клапана за картерни газове
моля споделете вашия опит - благодаря
Колега, не знам защо гледаш 11-те атм в пет от цилиндрите, а не 7-те на 1-ви цилиндър. Трябва да се провери от къде се губи компресията и да се реши дали да направиш ремонт на главата или основен ремонт на двигателя. По принцип когато се купува двигател е добре да се провери компресията му, но ти си пропуснал този момент.
Може да имаш и проблем с PCV клапана- на празни обороти отвори капачката за наливане на масло, ако двигателя започне да тресе или да се опитва да изгасне, трябва да го смениш или изолираш. Провери дали тази признаци няма да се проявят и при изваждане на пръчката за проверка на нивото на маслото. Но освен разкъсана или не добре затваряща мембрана на клапана, може да е запушен и възвратният маркуч към картера. Но в края на краищата да не забравяме компресията на 1-ви цилиндър и дали изобщо има смисъл да се прави нещо друго, преди да се реши проблема с нея.
айде сега кажи колко здрави клапана смени с тая семпла дииагностика



- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
този уикенд пак ще се занимавам с мотора да си изясня категорично какво му е състоянието и да се мисли за друг мотор или долнище може би от м50б25 - там как стоят нещата ??
за да няма изкубани резби - мога направо да си всема чугунив блок
Става ли според вас и какво е различно и нужно да се преправи за да си остане 2,8
за да няма изкубани резби - мога направо да си всема чугунив блок
Става ли според вас и какво е различно и нужно да се преправи за да си остане 2,8
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: 328 харчи масло -- няма компресия ????
Само си намери чугунов блок, това е.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани