Хидротрансформатор (торк)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Taruno » 14 Авг 2014, 15:06

В американски форум проплакват от бензиновите автоматици чак около 150-190 хил мили, най-вече заради по-ниския въртящ момент.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Rennfahrer » 14 Авг 2014, 16:20

Хм... а да питам нещо друго: колата е 530i, 2004, в realoem както казах, излиза GA6HP19Z номера на кутията, а в уикипедия и в разни други каталози, включително на няколко сервиза за АСК, за тоя модел кола пише, че скоростната кутия била ZF6 HP-26, която е по-старата кутия, но пък странното е, че за нея обслужването е по-скъпо отколкото за ZF6 HP-19. Кое от двете е вярно сега и има ли въобще някакво значение?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от timur_lenk » 14 Авг 2014, 22:13

Най вярно е като вдигнете колата и погледни какво пише на кутията.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от sawion » 14 Авг 2014, 22:25

6hp26 e на дизелите 520, 525, 530 както и на бензините 545, 550 и т.н. Твоята и на 520 и 525 бензини са 6hp19. Те не са по-стари или по нови - мисля че излизат по едно и също време. Просто при дизела и при големите бензини въртящия момент е по-голям и затова слагат 6hp26. Toрковете на всички коли вече са друга бира - спрямо двигателя и годината са различни номерата. Само до 2005 на 525д и 530д са еднакви, но после имат разлика в парт номера (по спомен). Отстрани на кутията под парт номера има един друг номер, който казва вече в коя категория за резервни части спада самата кутия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.12.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: samolet
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от stefan8898 » 15 Авг 2014, 10:11

Колeга, какво имаш предвид разлика в цената на обслужване, за едната кутия се слага зф лайфгард 6 на другата лайфгард 8, сякаш и двете са по 40 лева литъра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Taruno » 15 Авг 2014, 10:35

И в двете се слага lifeguard 6, lifeguard 8 е само за АУДИ!!!

http://www.zf.com/na/content/media/unit ... dation.pdf

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Trixster » 15 Авг 2014, 11:44

Taruno написа:И в двете се слага lifeguard 6, lifeguard 8 е само за АУДИ!!!

http://www.zf.com/na/content/media/unit ... dation.pdf
Само lifeguard 6 на ZF. :yes:
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Taruno » 15 Авг 2014, 16:48

Да бе чета аз някой пише за 8 и викам айде ще си имат честитка нова смяна ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.12.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: samolet
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от stefan8898 » 15 Авг 2014, 21:44

Обърках се малко, понеже сменях на бмв zf lifeguard 6 -ца и на аудито на жената -8-ца и двете масла са по 40 лева литъра. Смисъла беше че няма разлика в цената при различни кутии, че колегата по-горе каза, че на по-стари кутии било по-скъпо смяната, пък гледам това lifeguard 8 го дават и за 8 степенния автомат, така че като минем на f 10 ки, смяната пак е толкова пари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Rennfahrer » 16 Авг 2014, 9:24

Абе гледах сайта на Джемини и още един друг сайт на някаква софийска фирма за АСК и цената за обслужване на 6HP 19 беше по-евтина от тази на 6HP 26. А за това дали е по-стара, не съм много сигурен, но в английската уикипедия пишеше, че модела 6HP 19 бил второто поколение на 6HP 26.

Както и да е де.. По проформа на Камор Ауто едно обслужване на трансмисия към 1000 лв сяда (с картер, филтър, пробка и труд). Според вас има ли смисъл да ходя там за тази операция или да гледам да мина по-евтино в някой алтернативен сервиз?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.12.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: samolet
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от stefan8898 » 16 Авг 2014, 10:06

Не, няма смислъл човек, 7 литра масло са 280 - 300 лева, картера е 100 - 150 ли беше, за няколко часа работа е - 100 - 200 лева макс труда, 600 лева най - много е всичко. Пуска се да изтече старото масло, налива се новото и там се минава през скоростите, смислъл не е нещо кой знае колко сложно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 958
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от datchko » 16 Авг 2014, 18:49

Rennfahrer написа:Абе гледах сайта на Джемини и още един друг сайт на някаква софийска фирма за АСК и цената за обслужване на 6HP 19 беше по-евтина от тази на 6HP 26. А за това дали е по-стара, не съм много сигурен, но в английската уикипедия пишеше, че модела 6HP 19 бил второто поколение на 6HP 26.

Както и да е де.. По проформа на Камор Ауто едно обслужване на трансмисия към 1000 лв сяда (с картер, филтър, пробка и труд). Според вас има ли смисъл да ходя там за тази операция или да гледам да мина по-евтино в някой алтернативен сервиз?


В Камор или в Дарукар има смисъл да ходиш, ако тръгнеш след време да продаваш колата. Тогава спокойно можеш да ѝ искаш по-висока цена, ще представиш документите, а и в сервизната книжка предполагам ще го отбележат.
Но ако не ти пука особено, ходи при някого, който е правил многократно процедурата. За Джемини има и негативни коментари

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Rennfahrer » 18 Авг 2014, 16:42

Благодаря за отговорите. Да питам още нещо, пак е по темата: Както вече споменах, имам чувството, че като сменя предавките, леко придръпва. Мога ли да ѝ направя диагностика на скоростната кутия и къде да отида?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Taruno » 18 Авг 2014, 19:23

Сам можеш да си я направиш с INPA,тая кутия няма особено големи и сложни неща по нея и грешките си ги изписва там, но като за начало ако не си сменил маслото или АКО СИ ГО СМЕНИЛ, но след това не са рестартирани адаптациите през INPA/ DIS т.н. то веднага го направи тези адаптации не са за стила на каране, а сега си с нов вискозитет на мслото и е хубаво да си тръгнат от нула.

Имай предвид, че при мен това "поклащане" при смяна на предавките изчезна с адаптациите на 5тицата, а на тройката изчезна след смяна на фвата тампона, които просто бяха омекнали и от там имаше клатене.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 750Li
Мечтае да кара: Танк

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от savil » 22 Авг 2014, 17:45

Здравейте момчета,
Аз съм новокаращ BMW. Преди бях фен на Audi, но вече почти месец "разтривам" моето 545i Touring и съм много щастлив с него. :D
В последните дни усещам неприятни напомняния от страна на скоростната кутия, че има нужда от рехабилитация. Усещам това придърпване когато карам с равна газ, а понякога когато я "настъпвам" продължително време, или пък карам агресивно по междуградски път с приятни завойчета скоростите дават някаква грешка, на таблото излиза едно огромно червено зъбно колело и предупреждение да внимавам с газта, защото скоростната кутия е в авариен режим. Когато загася и запаля отново, колата се оправя, но ако не изчакам да поизстине и започна да я "настъпвам" пак не след дълго светва същото зъбно колело и пак влиза в авариен режим. Когато се возя кротичко по София или извънградско с нормално натоварване нямам проблеми. Когато я прочета с INPA ми излиза error code 4F81. Според едни пичове от един друг форум проблема е демонстриран в това клипче https://www.youtube.com/watch?v=uKle-c72kt0
Та сега на въпроса за Торк-а.
Явно ще трябва да рециклирам и моя, и ми беше интересно, дали е възможно тези п$чове от Recro да ми изпратят рециклиран торк, само по номера на скоростите, защото хич не ми се ще да свалям моя торк за да му чета номера и да оставям колата извън пътя за повече от ден. Преди седмица им писах в контакт формата на сайта, но не са ми отговорили :(

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook