Въпрос относно слагането на аванс процесор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
vladobate написа:Естествено че АП смята и подава различно предварение на газ освен изместено с няколко градуса спрямо бензина то и кривата е по-различна не е успоредна. При ниски и много високи обороти аванс изместен спрямо бензиновия почти няма , а в останалата част от оборотния диапазон е по-различна за да има добър ефект и това го налага горивото (газ) .
Ти пък откъде разбра че на бензин "кривата " е успоредна ? И къде ги гледаш тия аванси дето ги няма ? Бензиновия компютър може да има повече от 3 отделни карти с аванс за ниски средни и високи обороти основни и още ако са сметнали за нужно.АП не работи на празен ход и не вкарва аванс защото не е нужно - работи над определени обороти.
АП не може да смята по една проста причина - че ако вкарва различни /динамични/ аванси ще осере сметките на бензиновото ЕКУ след него и става мазало със смесите .АП не чете бензиновите авансови карти така че няма откъде да знае колко да променя аванса ,аванса му се задава ръчно от потребиттеля.Всяко едно такова динамично мърдане на аванса осира смесите па макар и на газ - адаптивната функция на ЕКУто посмъртно не може да сработи ако е така.Ролята му е единствено да добави аванс заради бавното горене на газта -на LPG 6-8 градуса на CNG 10-12 примерно.Въпреки че се ползват PIC процесори примерно в тия на AEB ролята им е да четат VR сензора щото там е тънък момента за определяне на нулевата точка при обръщането на фазите и отделно трябва да се генерира нов сигнал със постоянна амплитуда за входа на ЕКУто.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- DJEmoMC
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: На улицата
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
Евала на колегата Jordana обясни ви като по учебник за преходните процеси, евала






Кара колата да харчи
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
DJEmoMC написа:Евала на колегата Jordana обясни ви като по учебник за преходните процеси, евала![]()
![]()
![]()
![]()
А ти що пишеш, при положение, че твърдиш че аванса е непрменлива величина?
- DJEmoMC
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: На улицата
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
DJEmoMC написа:Евала на колегата Jordana обясни ви като по учебник за преходните процеси, евала![]()
![]()
![]()
![]()
За какви преходни процеси говориш не те разбрах ?
Изобщо тая глупост че АП променя динамично аванса , аз го разбирам че статичните примерно 6 градуса ги променя при различни обороти.
Всъщност няма как да се установи с точност дали и тези даже добавя

За ЕКУто аванса се определя от неговата си авансова карта.Базата по която алгоритъма на мотронка смята позицията на КВ е четене на зъбите на шайбата 60-2. 3 искри на оборот дефазирани на 120 градуса.
АП променя точно този сигнал преди ЕКУто така че колкото и да го четете през някакъв софтуер няма да виждате реалния аванс а този който е по картата на мотроника .
За да виждате реалния сигнал с добавения от АП и този който е преди него трябва с нещо да се чете от датчика КВ преди АП и след него като се сравняват двата сигнала за фазово отместване във времето. Дори това няма да е аванс а просто изместване на сигнала от всеки зъб на шайбата с някакви милисекунди .Нещо което изисква прецизна апаратура и по същество безсмислено занимание.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
Не виждам защо се спори за нещо измислено и работещо отдавна . Да, има аванспроцесори със различно от статичен градус отместване сигнала на датчик кол. вал работещ с няколко карти и да трудно е но го има и за кой път да го пиша това верния път за добър резултат от допълнително авансиране И софтуер за четене на действителен аванс ( нима не може се прочете момента на запалване ли.. и да се сравни с константно за определеното гориво...) има и не е толкова трудно и безсмислено. Както и да е смисъл от АП има стига да се намери подходящия за конкретния двг.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
vladobate написа:Не виждам защо се спори за нещо измислено и работещо отдавна . Да, има аванспроцесори със различно от статичен градус отместване сигнала на датчик кол. вал работещ с няколко карти и да трудно е но го има и за кой път да го пиша това верния път за добър резултат от допълнително авансиране И софтуер за четене на действителен аванс ( нима не може се прочете момента на запалване ли.. и да се сравни с константно за определеното гориво...) има и не е толкова трудно и безсмислено. Както и да е смисъл от АП има стига да се намери подходящия за конкретния двг.
Аванса който виждаш през мотроника е такъв плюс 6 градуса прибавени наум .Как да ти го обясня да разбереш че АП играе роля на датчик КВ и няма как да измериш какво става освен с осцилоскопа в колата .
А има още едно нещо което предполагам те обърква

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- DJEmoMC
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: На улицата
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
Идеята просто бе да се измести датчика на определен градус, аван процесора прави същото. Разликата е в парите. Имах авансатор и го изхвърлих, същия ефект се получи като изместих датчика това е.
Кара колата да харчи
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
Jordana написа:vladobate написа:Не виждам защо се спори за нещо измислено и работещо отдавна . Да, има аванспроцесори със различно от статичен градус отместване сигнала на датчик кол. вал работещ с няколко карти и да трудно е но го има и за кой път да го пиша това верния път за добър резултат от допълнително авансиране И софтуер за четене на действителен аванс ( нима не може се прочете момента на запалване ли.. и да се сравни с константно за определеното гориво...) има и не е толкова трудно и безсмислено. Както и да е смисъл от АП има стига да се намери подходящия за конкретния двг.
Аванса който виждаш през мотроника е такъв плюс 6 градуса прибавени наум .Как да ти го обясня да разбереш че АП играе роля на датчик КВ и няма как да измериш какво става освен с осцилоскопа в колата .
А има още едно нещо което предполагам те обърквасигнала от датчика КВ е постоянен при различни обороти ,зъбите на шайбата не се мърдат а честотата на сигнала се променя.КВ и датчика винаги си е на ГМТ точно в едно положение и при 1000 и при 6000 оборота - там аванс няма.От там нататък за да изчисли аванса ,мотроника ползва алгоритъм който дава на изхода реален аванс към бобините .
Нямам идея защо се опитваш да ми обясниш , че не знам нещо което всъщност го знам ...Опитай да разбереш и отсрещния , кви успоредни криви , сам казваш АП "лъже" ЕКУ за действителния сигнал от датчик КВ и по този начин се реализира допълнително авансиране ( същината на действието на АП ) .И твърдиш че това лъготене е със постоянен отместен сигнал във голям оборотен диапазон ( изключая празен ход и някакви ниски оброти , това може да се избира ръчно и настройва откъде да задейства АП , както и много високи обороти където смисъл няма ) . Е в такъв случай ако се изобрази графично момент на запалване на бензин и на газ двете криви да са успоредни..еми ще са, това и имах предвид. Колкото до действителния аванс какъв е проблема да се прочете , моето запалване се управлява електронно от ЕКУ с отделни бобини с полупроводникови елементи и не виждам техническа пречка да се вземе сигнал за действително подаден сигнал от ЕКУ , ама действителен не карти. Колкото до картите да запалването ЕКУ се ръководи от тях , но те са основа , има допълнителни корекции динамични зависещи от разни датчици . И същото правят някои АП които си имат собствен алгоритъм за промяна на статичната корекция за лъгане на сигнала от датчик кол. вал при което в крайна сметка се постига по-добро авансиране на вид алтернативно гориво . Това е действителността , и няма нужда да се преиначава и да се отрича , а това да се мести датчика на физически друго място в пространството си е пълна тъпня с извинение , ела ми го примести моя да видим , ще дупчиш с бормашината ли , кво ли нямам си идея. Газта има различна скорост на изгаряне при различни обороти на двг и затова и нуждата от различен аванс се явява необходимост за наистина по-добро усвояване на енергията на това гориво , затова и са се създали този вид модули за генериране на различен по големина сигнал идващ от датчик КВ. Не съм професор нито газаджия и всичко което го пиша е резултат от това което съм прочел и екпериментирал с моята кола , нищо повече.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
Как ги местите така смело тия датчици
Аз на М50-то не виждам как ще го преместиш ако не хванеш бормашината и не си много смел
... и безотговорен...





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
vladobate написа:Jordana написа:vladobate написа:Не виждам защо се спори за нещо измислено и работещо отдавна . .
Съгласен съм ,не споря че е измислено отдавна

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- DJEmoMC
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: На улицата
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
Boyadjiev написа:Как ги местите така смело тия датчициАз на М50-то не виждам как ще го преместиш ако не хванеш бормашината и не си много смел
... и безотговорен...
Елементарна планка при стругара а кои е смел и безотговорен ..........

Ето как се променя ъгъла, просто се правят канали за болтовете за да може шайбата да се завърти. Със Стробоскопа се прави ъгъла на които да се настрой който си е по преценка индивидуално. При мен лично най-ми пасва на 10 градуса спрямо фабричното зацепване.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кара колата да харчи
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
на някой не са им извънблока на ремъчната шайба мисля
моята идея е планка със 2ри датчик 



- BMW_M42
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 14.06.2012
- Местоположение: ///БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: Е 36
- Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас
Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор
Впечатленията ми от интервенцията са много добри
Как го направих ас распробих дупките за болтовете с 2мм по голяма бургия и още една дупка с същия размер като на фиксатора точно до нея и ги съединих врътнах я по часовниковата стрелка и стана
След разхотка извън градът забелязах че температура на маслото е 68градуса с 10граадуса по висока от преди това и то извънграадско това е само на бензин
Това е наи лесния мунинг които съм правил и наи ефективния
Благодарности на колегата DJEmoMC че ми разясни нещата които ме интересуват
Как го направих ас распробих дупките за болтовете с 2мм по голяма бургия и още една дупка с същия размер като на фиксатора точно до нея и ги съединих врътнах я по часовниковата стрелка и стана

След разхотка извън градът забелязах че температура на маслото е 68градуса с 10граадуса по висока от преди това и то извънграадско това е само на бензин
Това е наи лесния мунинг които съм правил и наи ефективния
Благодарности на колегата DJEmoMC че ми разясни нещата които ме интересуват
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани