Картерна Вентилация725 TDS

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 520I

Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от koki_e34 » 02 Авг 2014, 15:06

Здравейте колеги,
от скоро съм в групата.
Колата е 725тдс (143 коня).
Днеска докато си почиствах в двигателния отсег забелязах,че маркуча за картерната вентилация/картерните газове е изкаран под купето.Не ми пречи,но ми направи впечатление,че колата в спряло положение (особенно вечер на фарове) си личи как газовете/вентилация "бълва" и излиза от под купето :kuku: :mhihi:
Решил съм да си правя съд,в който да се събира,вместо да излизат под купето.
Въпроса сега ми е....
Съдът трябва да има вход за маркуча с газове и примерно един филтър на него с цел излизане/изпарение на газовете които влизат и се събират вътре,или налягането е минимално и може съдът да е затворен и само да се събират в него изпарения ?

Мерси предварително за помоща :bchug:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 1.01.2014
Пол: Мъж
Кара: Х5, Е46 330 XI
Мечтае да кара: X6

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от Sportakus » 02 Авг 2014, 19:06


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 9.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е38 725tds

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от emo_ch » 02 Авг 2014, 21:38

ТДС-ът няма филтър за картерни газове и маркучът директно се свързва преди турбото. Изкарването на газовете извън двигателя се прави с цел да не се цапа пълнителната система (интеркулер, въздуховоди, колектори) и да се подобри гориво-въздушната смес, с което може би се вдига мако мощността и икономичността. Аз дколкото съм виждал картерните газове нямат високо налягане (или поне на празен ход е така). Не става ясно какво точно искаш да направиш с този съд. С или без него все ще си пуши. Ако искаш да не пуши трябва да свържеш системата отново както си е била. Ако запушиш вентилирането на картерните газое ще се прецака двигателя.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 520I

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от koki_e34 » 03 Авг 2014, 12:41

emo_ch написа: маркучът директно се свързва преди турбото

Колега можеш ли да ми покажеш където точно се свързва ?
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от zvetiko » 04 Авг 2014, 14:32

emo_ch написа:ТДС-ът няма филтър за картерни газове и маркучът директно се свързва преди турбото. Изкарването на газовете извън двигателя се прави с цел да не се цапа пълнителната система (интеркулер, въздуховоди, колектори) и да се подобри гориво-въздушната смес, с което може би се вдига мако мощността и икономичността. Аз дколкото съм виждал картерните газове нямат високо налягане (или поне на празен ход е така). Не става ясно какво точно искаш да направиш с този съд. С или без него все ще си пуши. Ако искаш да не пуши трябва да свържеш системата отново както си е била. Ако запушиш вентилирането на картерните газое ще се прецака двигателя.


По принцип съда може да се направи с филтриращи елементи в него и маслото от картерните газове да се задържи в доста голяма степен.
Но както казваш няма начин да се направи затворен съд- налягането не е голямо, но ще стане, ако вентилацията на картерните газове се затвори. ;)

Изображение

На №11 тънкият маркуч е за вентилация на картерните газове. Би трябвало, ако маркуча, който е сега за картерната вентилация, се вкара в щуцера на №11, да се възстанови, оригиналната картерна вентилация, освен ако преобразуванията са от непоправимо естество. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от Stanchev » 12 Авг 2014, 12:49

има ойл катч в капака на клапаните! изкарали са маркуча, защото е задръстен и избива масло отвсякъде!
свали капак клапани, отвътре ще видиш едни малки болтчета, махаш ги и вадиш мрежата и един пластмасов клапан.
чистиш всичко и събираш........
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от bat_gosho » 12 Авг 2014, 16:45

Ако реша да изолирам картерните газове въпросният маркуч номер 11 трябва да се запуши предполагам?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 9.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е38 725tds

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от emo_ch » 12 Авг 2014, 16:56

Да, трябва да го запушиш откъм турбото. Откъм капака на клапаните трябва да изведеш маркуч, който да излиза някъде под колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Картерна Вентилация725 TDS

Мнение от Stanchev » 14 Авг 2014, 9:13

и когато е задръстена мрежата в капака на клапаните, то си избива от другаде...
Изображение

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook