Странен звук идващ от таблото??
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Странен звук идващ от таблото??
Колата е 97' год. мотор m41.
Проблема е ,че като пусна климатика се чува все едно стърже нещо някъде в таблото около волана,
звука се усилва значително при навиване на волана на дясно и почти изчезва при навиване на
волана на ляво, чува се както при пуснат компресор на климатика така и само на парно, също така
самата въздушна струя е доста слаба при усилено максимално ниво на перката , с дигитален климатроник
съм , проблемът се появи скоро. И малко настрани от темата: нормално ли е при продължително каране
по магистрала с 140-150 и пуснат климатик колата на 2 пъти да тръгне да прегрява (стреклката от 11:55 в
рамките на няколко секунди отива на 13:30-14 часа,в момента в който я виждам веднага връщам на 4-та,
3-та и пускам климатроника на 32 градуса и стрелката веднага се върна в нормалното си положение.
Не съм отбивал , спирал , нито гасил колата и поражения нямаше , след въпросното нещо веднага почистих
водният радиатор, които беше тотално запушен от мушици бръмбърчета и всевъзможни гадчета, та
интересува ме кои може да са другите причини за греенето като за 1 година и 2ро лято каране за
пръв път ми се случи, виско съединителя работи, перката на климатика май още не съм я виждал или чувал
да се включва.
Проблема е ,че като пусна климатика се чува все едно стърже нещо някъде в таблото около волана,
звука се усилва значително при навиване на волана на дясно и почти изчезва при навиване на
волана на ляво, чува се както при пуснат компресор на климатика така и само на парно, също така
самата въздушна струя е доста слаба при усилено максимално ниво на перката , с дигитален климатроник
съм , проблемът се появи скоро. И малко настрани от темата: нормално ли е при продължително каране
по магистрала с 140-150 и пуснат климатик колата на 2 пъти да тръгне да прегрява (стреклката от 11:55 в
рамките на няколко секунди отива на 13:30-14 часа,в момента в който я виждам веднага връщам на 4-та,
3-та и пускам климатроника на 32 градуса и стрелката веднага се върна в нормалното си положение.
Не съм отбивал , спирал , нито гасил колата и поражения нямаше , след въпросното нещо веднага почистих
водният радиатор, които беше тотално запушен от мушици бръмбърчета и всевъзможни гадчета, та
интересува ме кои може да са другите причини за греенето като за 1 година и 2ро лято каране за
пръв път ми се случи, виско съединителя работи, перката на климатика май още не съм я виждал или чувал
да се включва.

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Странен звук идващ от таблото??
Стърженето най -вероятно идва от вентилатора на парното (не виждам по какъв начин ще се променя от въртенето на волана ,но след като го чуваш и на климатик и на парно и се чува само , когато пуснеш да върти вентилатора, то според мен няма от какво друго да е ....). По въпроса за силата на въздушната струя , проблема най -вероятно е в таралежа (погледни в подписа ми там е обяснено за таралежа).
Прегряването според мен се дължи на лоша водна помпа (виж си и нивото на антифриза) , а това , че пускаш климатика на 32 градуса няма значение , и без да го пускаш , като връщаш предавка , вдигаш оборотите , от там водната помпа върти по- силно и позволява малко по -добра циркулация на водата. Даже това , че пускаш климатика ,товари повече мотора (чисто механично го натоварва повече) . По скоро трябва да пуснеш парно , когато става така , за да позволиш по -добро охлаждане на мотора ... има писано по въпроса ....
Прегряването според мен се дължи на лоша водна помпа (виж си и нивото на антифриза) , а това , че пускаш климатика на 32 градуса няма значение , и без да го пускаш , като връщаш предавка , вдигаш оборотите , от там водната помпа върти по- силно и позволява малко по -добра циркулация на водата. Даже това , че пускаш климатика ,товари повече мотора (чисто механично го натоварва повече) . По скоро трябва да пуснеш парно , когато става така , за да позволиш по -добро охлаждане на мотора ... има писано по въпроса ....
- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Re: Странен звук идващ от таблото??
Здравей , всъщност имах в предвид парното не климатика , наясно съм че го натоварва тя и без него си е мъртвец а с него да не говорим.
Имам следните 2 въпроса:
1. Как да стигна до вентилатора на парното и какво е необходимо да демонтирам?
2. Къде се намира т.н таралеж.
Иначе благодаря , много изчерпателен отговор като за врачанин към врачанин , че ние сме си малко пустиняци

Edit: Намерих съответните теми и по двата въпроса , благодаря отново на Методи за изчерпателните отговори!

Имам следните 2 въпроса:
1. Как да стигна до вентилатора на парното и какво е необходимо да демонтирам?
2. Къде се намира т.н таралеж.
Иначе благодаря , много изчерпателен отговор като за врачанин към врачанин , че ние сме си малко пустиняци


Edit: Намерих съответните теми и по двата въпроса , благодаря отново на Методи за изчерпателните отговори!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани