Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- idrive
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 1.08.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
При мен не всеки път светкаше чека.Имах детонации на 4-5-6 цилиндър.И аз бях готов да сменям най-различни работи, но открихме къде е проблема.Чека си светеше, но колата нямаше никакви проблеми с разход и вървене.Много пъти си гаснеше сам.След смяната тресенето(беше леко) изчезна и чек не е светкал.
- miroslav_r
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 13.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330i 03` ръчка
- Мечтае да кара: вече го кара
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Днес с колегата Hacker4eto1 огледахме добре колата,пръскахме със спрей но нямаше промяна
Установихме,че диса клапата не функционира коректно,не реагирваше когато откачихме и закачихме буксата,с лека помощ от наша страна връщаше в затворено положение и като вдигнем оборотите до 3000 отваря но блокирва и стои отворена дори когато е на нормални обороти!Възможно ли е от там да идва проблема,още като запаля колата при положение че клапата е отворена и да засмуква въздух и да набива грешки?
Искрени благодарности на колегата HACKER4ETO1 за гостоприемството,отзивчивостта и колегиалното отношение като съфорумец

Установихме,че диса клапата не функционира коректно,не реагирваше когато откачихме и закачихме буксата,с лека помощ от наша страна връщаше в затворено положение и като вдигнем оборотите до 3000 отваря но блокирва и стои отворена дори когато е на нормални обороти!Възможно ли е от там да идва проблема,още като запаля колата при положение че клапата е отворена и да засмуква въздух и да набива грешки?
Искрени благодарности на колегата HACKER4ETO1 за гостоприемството,отзивчивостта и колегиалното отношение като съфорумец

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
За нищо колега Дано да се хване проблема... 

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Не е от ДИСА клапата
- miroslav_r
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 13.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330i 03` ръчка
- Мечтае да кара: вече го кара
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
adovet написа:Не е от ДИСА клапата
Аз се надявах от там да е проблема и да съм го хванал....но явно имаш опит и си сигурен,че за такъв проблем друго ще е причината

- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Колега на мен беше започнала да ми гасне в движение и отвреме-навреме ставаше безпричинно промава (пак си ускоряваше без да прекъсва или нещо). Смениха ми датчика на рапределителния вал и всичко се оправи. Дано съм ти от помощ!


- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
fancooler написа:Колега на мен беше започнала да ми гасне в движение и отвреме-навреме ставаше безпричинно промава (пак си ускоряваше без да прекъсва или нещо). Смениха ми датчика на рапределителния вал и всичко се оправи. Дано съм ти от помощ!
Не записва Никаква грешка на кой да е бил датчик за разпределителни или колянов вал.. Дава един Мисфаер на 2 ри и 2 те сонди на катализатора не им работи подгряването(според ИНПА)
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Възможно ли е някой от датчиците да не работи коректно и въпреки това да не дава грешка?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
fancooler написа:Колега на мен беше започнала да ми гасне в движение и отвреме-навреме ставаше безпричинно промава (пак си ускоряваше без да прекъсва или нещо). Смениха ми датчика на рапределителния вал и всичко се оправи. Дано съм ти от помощ!
miroslav_r написа:adovet написа:Не е от ДИСА клапата
Аз се надявах от там да е проблема и да съм го хванал....но явно имаш опит и си сигурен,че за такъв проблем друго ще е причината
При мен с работеща диса и без. Разликата беше няколко секунди в ускорението
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
- miroslav_r
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 13.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330i 03` ръчка
- Мечтае да кара: вече го кара
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
От къде ще го смуче тоя въздух тогава,мамка му,а колата като е загряла оборотите заковават 

- ilarioncho_
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: Страната на неограничените възможности България
- Пол: Мъж
- Кара: АсТматик 1,6
- Мечтае да кара: пичето да скача, като бълха в буркан
- Детайли за колата: без
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Колега има ли развитие по въпроса?
Как ме мъчи всеки ден тоз' въпрос трагичен: ем да бъда откровен, ем да бъда симпатичен?...
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
ilarioncho_ написа:Колега има ли развитие по въпроса?
колега си оправи проблема със ъбдейт на Еку-то
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Здравейте,
Доста време се ядосвах със грешка за ламбди - tolerance too big bank 1 и 2 преди катализатора. Направих най елементарния тест - свалих сондите и на котлон ги разгрях. Със мултицет замерих индуцираното напрежение - когато е в средата на пламъка и изнесено на въздух - 0 и 0.7-8. Както в 90% от случаите се оказа че не са сондите. Разглобих всичко до колектора (диса, гофрета, стъпково моторче, дросел и т.н.). Оказа се, че разклонението на гофрето към стъпковото моторче беше скъсано на 2 места. За теста го залепих с тефлон и гел лепило - оправи се. След това започнаха пак грешките за сондите. Изолирах картерната вентилация - парите излизат през филтър в атмосферата, а рейката на колектора е махната и отворите са затапени. Вече доста време нямам проблеми с паразитен въздух и сонди.
Съветвам те да свалиш всичките джаджи и с повишено внимание да разгледаш и сглобиш - ще излезе нещо. Задната част на гофрето разгледай обстойно!
Поздрави и успех
Доста време се ядосвах със грешка за ламбди - tolerance too big bank 1 и 2 преди катализатора. Направих най елементарния тест - свалих сондите и на котлон ги разгрях. Със мултицет замерих индуцираното напрежение - когато е в средата на пламъка и изнесено на въздух - 0 и 0.7-8. Както в 90% от случаите се оказа че не са сондите. Разглобих всичко до колектора (диса, гофрета, стъпково моторче, дросел и т.н.). Оказа се, че разклонението на гофрето към стъпковото моторче беше скъсано на 2 места. За теста го залепих с тефлон и гел лепило - оправи се. След това започнаха пак грешките за сондите. Изолирах картерната вентилация - парите излизат през филтър в атмосферата, а рейката на колектора е махната и отворите са затапени. Вече доста време нямам проблеми с паразитен въздух и сонди.
Съветвам те да свалиш всичките джаджи и с повишено внимание да разгледаш и сглобиш - ще излезе нещо. Задната част на гофрето разгледай обстойно!
Поздрави и успех

- LuboO
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: '2002 e46 M54B22
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
miroslav_r написа:Днес с колегата Hacker4eto1 огледахме добре колата,пръскахме със спрей но нямаше промяна![]()
Установихме,че диса клапата не функционира коректно,не реагирваше когато откачихме и закачихме буксата,с лека помощ от наша страна връщаше в затворено положение и като вдигнем оборотите до 3000 отваря но блокирва и стои отворена дори когато е на нормални обороти!Възможно ли е от там да идва проблема,още като запаля колата при положение че клапата е отворена и да засмуква въздух и да набива грешки?
Искрени благодарности на колегата HACKER4ETO1 за гостоприемството,отзивчивостта и колегиалното отношение като съфорумец
Здравейте,
При мен е същия проблем с ДИСА клапата, както по-горе в цитата - когато се вдигнат обороти се отваря, но като паднат не се връща. Ако леко и помогна като я побутна и се връща сама до края. Възможно ли е това да се оправи със сваляне, почистване, раздвижване или нещо подобно? И така като се връща сама след лека помощ, възможно ли е да не е проблема в самата клапа, а в нейното управление?

Наскоро я смених тази клапа. Употребявана е и не претендирам, че работи на 100%, но като я пробвах преди монтаж, се движеше добре и стегнато. Старата, като я свалихме се оказа, че изобщо я няма лопатката вътре

е46 '2002, М54В22, ръчни предавки.
Благодаря предварително на отзовалите се!

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30
Диса клапата освен ,че трябва да се върти стегнато ,трябва да се провери и дали успява да задържа вакума, отзад на клапата има едно малко черно отворче, отваряш на ръка клапата до крайно положение затапваш това отворче с пръст и като пуснеш лопатката тя не трябва да се затвори на пълно ,а да остане леко отворена.
Относно неравномерната работа на мотора това не може да стане от неправилно работеща диса клапа и на свободна да тресе от нея.От нея може да ти се вдигне разхода ако не работи нормално клапата и да ти е по пъргава колата в определен интервал от обороти
Бедна смес може да е от няколко неща, забила сонда,кофти филтри(запушени)проблем със помпата и подаването на горивото.
Аз бих те посъветвал да си закачиш един манометър на бензиновата рейка и да запалиш мотора да видиш какво налягане прави системата и да гледаш за аномалии ,а след като изгасиш мотора налягането в бензиновата рейка трябва за период от около 20 25 мин да падне с 0,2 до 0,5 бара Ако падне много по бързо имаш пишкаща дюза.
Прегледай дали мотора всички маншони му са здрави този след дебитомера и този за стъпковият мотор и дросела най-често се цепят на удължението за стъпковият.
Прегледай си дали не смучи от някъде мотора паразитен въздух.
На 2 на 3 това е.
Относно неравномерната работа на мотора това не може да стане от неправилно работеща диса клапа и на свободна да тресе от нея.От нея може да ти се вдигне разхода ако не работи нормално клапата и да ти е по пъргава колата в определен интервал от обороти

Бедна смес може да е от няколко неща, забила сонда,кофти филтри(запушени)проблем със помпата и подаването на горивото.
Аз бих те посъветвал да си закачиш един манометър на бензиновата рейка и да запалиш мотора да видиш какво налягане прави системата и да гледаш за аномалии ,а след като изгасиш мотора налягането в бензиновата рейка трябва за период от около 20 25 мин да падне с 0,2 до 0,5 бара Ако падне много по бързо имаш пишкаща дюза.
Прегледай дали мотора всички маншони му са здрави този след дебитомера и този за стъпковият мотор и дросела най-често се цепят на удължението за стъпковият.
Прегледай си дали не смучи от някъде мотора паразитен въздух.
На 2 на 3 това е.
64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани