Въпрос относно слагането на аванс процесор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 27.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i e36

Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от kiko144 » 04 Окт 2013, 16:38

Здравейте! Наскоро си купих БМВ 320 и М50 мотора с метанова уредба и четох много във форума за метана. Реших да си сложа аванс процесор, за да подобри вървежа(не че не върви така, но не ускорява като за 150 коня) и се свързах с няколко сервиза. в повечето не ми дадоха конкретна информация, но имаше 1 който ми каза че за този мотор можело да се сложи аванс процесор, обаче трябвало да се сложат 2 понеже 1 можело да отговаря само за 4 цилиндъра, което удвоява и цената - 300 лв. И сега се питам струва ли си да дам 300 лв и наистина ли разликата е толкова голяма?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от vld » 05 Окт 2013, 11:38

Ако не е метанов инжекцион, каквото и да му слагаш няма да се подобри работата на мотора.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E34
Детайли за колата: Комбинезон

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от chino///M » 05 Окт 2013, 11:52

Двигателя има детонационни датчици, които следят за предверение и закъснение на детонациите. При обикновената метанова уредба трябва да има по-голямо предверение поневе метана изгаря малко по-бавни от бензина и част от него изгаря в колекторите, а не в горивната камера и за това колата става мудна. Именни за това се слагат тези "залъгалки" за да направят предверение, обаче детонационните датчици се стремят да предотвратят точно това. Както е казъл колегата каквото и да му сложиш няма да стане по-добре, освен ако не е метанов инжекцион. Карал съм Е36 с метанов инвекцион и ако е настроен както трябва си върви доста добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от vladobate » 06 Окт 2013, 18:53

Няма значение от уредбата момента на запалване. Аванс процесора следи момента на запалване чрез датчик кол. вал и го коригира подавайки изместен сигнал (във времето) към ЕКУ. Ето го твоя аванспроцесор http://www.aeb.it/products/timing-advan ... ors/spider . А това дето трябвало да се сложат два броя е невероятна глупост. Посочения процесор е програмируем и има указан номера на програмата с която да се зареди. Метана гори почти с една трета по-ниска скорост от бензина и това устройство е добре дошло. Успех.
Последна промяна vladobate на 08 Окт 2013, 23:21, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 27.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i e36

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от kiko144 » 07 Окт 2013, 16:52

Благодаря за бързите отговори! Иначе и на мен ми се стори доста нереално, че трябвали 2 процесора, понеже до сега не бях чувал от никого такова нещо, но човека изглеждаше доста уверен и дори ми каза че действало безотказно и го бил изпробвал на много двигатели до сега. В тази връзка можете ли да ми препоръчате добър сервиз който да ми постави и настрой аванс процесора добре ?

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: На улицата
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от DJEmoMC » 03 Авг 2014, 0:52

защо не изместиш датчика на коляновия вал с 10 градуса и ще си спестиш повече от 100лв. ефекта ще е същия
Кара колата да харчи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от vladobate » 03 Авг 2014, 14:07

DJEmoMC написа:защо не изместиш датчика на коляновия вал с 10 градуса и ще си спестиш повече от 100лв. ефекта ще е същия

Елементарно, но ефекта далеч няма да е същия. Аванспроцесора си има собствен софтуер за управление в зависимост от конкретния двг и аванса не е постоянно процентно увеличен.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: На улицата
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от DJEmoMC » 03 Авг 2014, 19:51

Глупости - бензина е константна величина, пропан-бутана е константна величина, метана е константна величина. Простата разлика е, че трите различни горива горят с различна скорост. Образовайте се за да не говорите глупости. При различни обороти на колата горенето на горивото е едно и също. Прочети малко повече за действието на аванс процесора и защо се слагат а ако не знаш, просто кажи за да ти се каже а не да приказваш глупости и да се излагаш. Защо тогава при бензин аванса е постоянна величина а при метан и пропан-бутан да не е?
Кара колата да харчи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от vladobate » 04 Авг 2014, 22:26

DJEmoMC написа:Глупости - бензина е константна величина, пропан-бутана е константна величина, метана е константна величина. Простата разлика е, че трите различни горива горят с различна скорост. Образовайте се за да не говорите глупости. При различни обороти на колата горенето на горивото е едно и също. Прочети малко повече за действието на аванс процесора и защо се слагат а ако не знаш, просто кажи за да ти се каже а не да приказваш глупости и да се излагаш. Защо тогава при бензин аванса е постоянна величина а при метан и пропан-бутан да не е?

Констнтна ти е главата колега. Аванса е различен при различните работни режими и обороти на двг. Като пиша различен имам предвид желателно е да се променя за по-добро управление на горивния процес ,а ако ти визираш двг на 100 години е друга бира. Гледал съм си аванса "онлайн " ( моя се мени от еку постоянно) и не е константен . Тъй че това което предлагаш първо се съмнявам, че ще е достатъчно лесно изпълнимо, за да има смисъл и второ за някои (дори вече над 10годишни ) двг е абсолютно безмислено .

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: На улицата
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от DJEmoMC » 05 Авг 2014, 8:06

ДА бе верно, забравих, че датчиците на коляновия вал на всяка кола е с променлива величина и така постоянно се мести аванса. - ала бала, научи се да пиеш бира и тогава да я предлагаш. Ако бе така конструкторите на автомобилите няма да ги постават изобщо. ЕКУ-то управляба горивната смес по други параметри от ланда сонда, температирен датчик и т.н. Нямам намерение да ти отварям очите все пак ти "ЗНАЕШ". Вече съм с 4-та кола на която съм изместил датчика, имах аванс процеср на първата и го изхварлих почти веднага. Да хубаво но няма смисал да се набутват толкова пари при положение че може и с доста по-малко. А че ти слагаш такива процесори и си търсиш тук клиентела просто е жалко. Писнало ми е от такива псевдо газаджии дето сапонисват хорицата за да изкарат някои лев за тяхна сметка. неме занимаваи повече с глупости.
Кара колата да харчи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от vladobate » 05 Авг 2014, 13:38

DJEmoMC написа:ДА бе верно, забравих, че датчиците на коляновия вал на всяка кола е с променлива величина и така постоянно се мести аванса. - ала бала, научи се да пиеш бира и тогава да я предлагаш. Ако бе така конструкторите на автомобилите няма да ги постават изобщо. ЕКУ-то управляба горивната смес по други параметри от ланда сонда, температирен датчик и т.н. Нямам намерение да ти отварям очите все пак ти "ЗНАЕШ". Вече съм с 4-та кола на която съм изместил датчика, имах аванс процеср на първата и го изхварлих почти веднага. Да хубаво но няма смисал да се набутват толкова пари при положение че може и с доста по-малко. А че ти слагаш такива процесори и си търсиш тук клиентела просто е жалко. Писнало ми е от такива псевдо газаджии дето сапонисват хорицата за да изкарат някои лев за тяхна сметка. неме занимаваи повече с глупости.

Каквото повикало такова се обадило при тебе колега така трябва да се процедира , ти започна пръв със заключенията си за колегите около теб. Не се занимавам с газови уредби професионално и никога не съм, само на моята кола пипам. Датчик колянов вал дава информация само и единствено за положението на буталото след това какво се случва със момента на запалване има общо ЕКУ . Опитах да ти обясня , че кривата на аванса на бензин и газ са различни и не е задължително да вървят успоредно ( даже не е желателно за добър резултат ) , което би се получило с изместване на положението на датчик кол. вал.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: На улицата
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от DJEmoMC » 05 Авг 2014, 16:00

ХАХА някои пак не разбра иронията в думите - "ДА БЕ ВЕРНО " хах
Кара колата да харчи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '97 328i cabrio
Мечтае да кара: E24 M6

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от BMWACSCHNITZER » 08 Авг 2014, 1:23

Аванса е променлива величина дори и на жигулито ми посредством вакуум които предвижва чукчето.В еку-то си има карта в която е зададено как се променя аванса при различните обороти(режими).Датчика на коляновия вал просто подава инфо на еку-то в какво положение е вала,м52 пали и без тоя датчик.Друг е въпроса дали метана го устроива при това положение +10 градуса предварение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от Jordana » 08 Авг 2014, 8:15

Аванс процесора чете датчика колянов вал и изработва аналогичен сигнал към ЕКУто но със статично предварение добавено към статичния аванс ,6-8-12 ..градуса предварително избрани.Когато прекъсва този датчик разбира се.Тоест примерно стандартно минималния аванс на празен ход е 12 градуса със аванс процесор селектирани 6 става 18 градуса и нагоре са постоянно добавени тези 6 .АП не изчислява нищо ,предимството е че може да се изключи когато сме на бензин и да не бърка стандартната карта на запалването .
Датчика на КВ е константно положение но той не определя пряко аванса .Това е просто една отправна точка от която да смята ЕКУто в какво положение е вала .Поради особеностите на работа и отчитане на датчика при прекъсването му някой ЕКУ може и да запалят без този датчик но това не е нормална работа на мотора а хаотично ходене на искрата по цилиндрите .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно слагането на аванс процесор

Мнение от vladobate » 08 Авг 2014, 13:23

Естествено че АП смята и подава различно предварение на газ освен изместено с няколко градуса спрямо бензина то и кривата е по-различна не е успоредна. При ниски и много високи обороти аванс изместен спрямо бензиновия почти няма , а в останалата част от оборотния диапазон е по-различна за да има добър ефект и това го налага горивото (газ) .

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook