Запотяване стъклата e36 325 tds
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
M10 написа:Може да е изгнило купето и да влиза вода
Това ми хареса



Колеги не се карайте за глупости.
Не ми остана време да поразглобя, но ще прегледам въпросната тръбичка за конденза и тройника. Под разглабям имам в предвид всичко

Благодаря за съветите за сега, като погледна тези варианти ще пиша да видим дали е някое от тях

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
ljubo73 написа:Значи има един мит , с който не съм съгласен изобщо .
Той е : Когато лятно време при валеж ти се запотят стъклата и като пуснеш климатика ,положението се оправя .
Оправя се за пет,шест минути и после става още по-зле .
Съвета ми към теб е ,ако ти се запотят стъклата ,първо пробвай само със силен вентилатор .
Без климатик и без парно - само на вентилатор .
Ако не се подобри картинката , пусни и малко топло .
В горещините не много приятно , ама помага .
Нека се намеся и аз в темата, като не се съглася с това мнение. Няма да коментирам кое е мит и кое не, а ще обясня няколко физични закона, след което ще предложа решение на проблема.
Топлият въздух поема повече влага от студения. Казано иначе ако в единица обем, да речем един литър, имаме въздух с температура 25 градуса и същия обем въздух с температура 15 градуса то в по-топлия въздух ще има повече влага. За да се онагледят нещата и всичко да стане ясно, лесно може да се ползват еднолитрови шишета и в едното да се затвори въздух с температура 25 градуса, а в другото с температура 15 градуса. След това шишетата се поставят под чешмата и се пуска студената вода. Резулататър ще е очевиден - в шишето с по-топъл въздух ще се образува конденз по стените. Това се получава и в автомобила когато завали дъжд - влагата от затопления въздух в купето кондензира по стъклата.
Какво ще стане ако при това положение пуснем парното или климатика?
1. Ако пуснем парното, въздухът в купето ще се затопли още повече и ще поема повече влага, която се отделя когато дишаме. Това ще доведе до кондензирането и по стъклата. Там където парното обдухва стъклата, кондензът постепенно ще започне да се изпаравя, но ще повиши влагата на въздуха в купето и тя ще кондензира на места където няма обдухване.
2. Ако пуснем климатика/климатроника - влагата ще започне да кондензира в изпарителя на климатика. Това е и причината да е направен "дренаж" за отвеждане на тази вода от купето. Понежа темпаратурата на изпарителя е от порядъка на 5-7 градуса всичката влага във въздуха в купето на колата ще кондензира върху самия изпарител а не по стъклата на колата.
И в двата случая ако се спре парното/климатика, стъклата на автомобила ще започнат да се запотяват отново. Разликата е, че при използване на парното като решение на проблема, първо - няма да са изсушени всички стъкла, а само част от предното и второ - след спирането на парното ще стане още по-зле, поради повишената влажност. При ползването на климатика като решение, голама част от влагата във въздуха вече ще е кондензирала върху изпарителя и всички стъкла в купето ща са чисти, като след спирането на климатика конденза по стъклата ще е значително по-малко, порати понижената влажност на въздуха.
Сега не започвайте да ми обяснявате как през зимата, когато се топлите докато карате не ви се изпотяват стъклата въпреки ниските темпаратури, а се замислете какво става когато сняг попадне върху страничното или задното стъкло - на мястото където е попаднал снегът веднага се образува запотяване (конденз). При дъжд нещата са малко по-сложни, защото водата има свойството бързо да охлажда повърхността, върху която е попаднала.
Стига толкова наука нека се съсредоточим върху проблема на колегата. Изпотяването на стъклата се дължи на повишена влажност на въздуха в купето. Причините за това са няколко:
1. Пропуск на охлаждаща течност от снадката на радиаторчето на парното в купето. Проблемът е, че се забелязва едва когато в краката на шофьора стане локва. Минималните течова остават незабелявани, но са дразнещи и следствието е изпотяване на стъклата;
2. Лоша вентилажия на купето. Кгато се пусне вентилацията, въздухът който вентилаторът вкарва се задържа по-дълго от нормалното. Това се дължи на проблем с клапите, които са в багажника. Никой не им обръща внимание, но е добре да са почистени и добре работещи.
3. Проникване на външен влажен въздух в купето. Клапите в багажника са направени да не допускат проникване на външен въздух, но да позволяват на циркулиращия в купето въздух да излезе и при останала клапа в отворено положение, нещата доста се променят. Външен влажен въздух може да проникне и от износени уплътнения на вратите.
4. Едно на пръв поглед незначително, но много важно нещо. През зиния период при качване в колата непрекъснато се случва да попадне сняг в купето. Докато шофираме, снегът се разтапя, а водата се изпарява и повишава влажността на въздуха в купето. При настъпване на пролетния дъждовен период, започваме да се чудим как да се отървем от конденза по стъклата. Решението е просто - избираме един слънчев ден и паркираме колата на слънце, така че да я пече през целия ден, отваряме прозорците, заключваме колата и се налаждаваме на приятното време. Това е свързано със свободното време на собственика на автомобила, но един излет до язовира върши чудеса. Ако тази процедура се повтори поне още веднъж, то няма да има проблем със запотяването на стъклата.
*Описаното в четвърта точка върши работа единствено и само когато проблемите описани в първите три точки са отстранени, но дори и да не са пак ще има ефект, защото кондензът по стъклата ще намалее в пъти.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
stony1 написа:ljubo73 написа:Значи има един мит , с който не съм съгласен изобщо .
Той е : Когато лятно време при валеж ти се запотят стъклата и като пуснеш климатика ,положението се оправя .
Оправя се за пет,шест минути и после става още по-зле .
Съвета ми към теб е ,ако ти се запотят стъклата ,първо пробвай само със силен вентилатор .
Без климатик и без парно - само на вентилатор .
Ако не се подобри картинката , пусни и малко топло .
В горещините не много приятно , ама помага .
Нека се намеся и аз в темата, като не се съглася с това мнение. Няма да коментирам кое е мит и кое не, а ще обясня няколко физични закона, след което ще предложа решение на проблема.
Топлият въздух поема повече влага от студения. Казано иначе ако в единица обем, да речем един литър, имаме въздух с температура 25 градуса и същия обем въздух с температура 15 градуса то в по-топлия въздух ще има повече влага. За да се онагледят нещата и всичко да стане ясно, лесно може да се ползват еднолитрови шишета и в едното да се затвори въздух с температура 25 градуса, а в другото с температура 15 градуса. След това шишетата се поставят под чешмата и се пуска студената вода. Резулататър ще е очевиден - в шишето с по-топъл въздух ще се образува конденз по стените. Това се получава и в автомобила когато завали дъжд - влагата от затопления въздух в купето кондензира по стъклата.
Какво ще стане ако при това положение пуснем парното или климатика?
1. Ако пуснем парното, въздухът в купето ще се затопли още повече и ще поема повече влага, която се отделя когато дишаме. Това ще доведе до кондензирането и по стъклата. Там където парното обдухва стъклата, кондензът постепенно ще започне да се изпаравя, но ще повиши влагата на въздуха в купето и тя ще кондензира на места където няма обдухване.
2. Ако пуснем климатика/климатроника - влагата ще започне да кондензира в изпарителя на климатика. Това е и причината да е направен "дренаж" за отвеждане на тази вода от купето. Понежа темпаратурата на изпарителя е от порядъка на 5-7 градуса всичката влага във въздуха в купето на колата ще кондензира върху самия изпарител а не по стъклата на колата.
И в двата случая ако се спре парното/климатика, стъклата на автомобила ще започнат да се запотяват отново. Разликата е, че при използване на парното като решение на проблема, първо - няма да са изсушени всички стъкла, а само част от предното и второ - след спирането на парното ще стане още по-зле, поради повишената влажност. При ползването на климатика като решение, голама част от влагата във въздуха вече ще е кондензирала върху изпарителя и всички стъкла в купето ща са чисти, като след спирането на климатика конденза по стъклата ще е значително по-малко, порати понижената влажност на въздуха.
Сега не започвайте да ми обяснявате как през зимата, когато се топлите докато карате не ви се изпотяват стъклата въпреки ниските темпаратури, а се замислете какво става когато сняг попадне върху страничното или задното стъкло - на мястото където е попаднал снегът веднага се образува запотяване (конденз). При дъжд нещата са малко по-сложни, защото водата има свойството бързо да охлажда повърхността, върху която е попаднала.
Стига толкова наука нека се съсредоточим върху проблема на колегата. Изпотяването на стъклата се дължи на повишена влажност на въздуха в купето. Причините за това са няколко:
1. Пропуск на охлаждаща течност от снадката на радиаторчето на парното в купето. Проблемът е, че се забелязва едва когато в краката на шофьора стане локва. Минималните течова остават незабелявани, но са дразнещи и следствието е изпотяване на стъклата;
2. Лоша вентилажия на купето. Кгато се пусне вентилацията, въздухът който вентилаторът вкарва се задържа по-дълго от нормалното. Това се дължи на проблем с клапите, които са в багажника. Никой не им обръща внимание, но е добре да са почистени и добре работещи.
3. Проникване на външен влажен въздух в купето. Клапите в багажника са направени да не допускат проникване на външен въздух, но да позволяват на циркулиращия в купето въздух да излезе и при останала клапа в отворено положение, нещата доста се променят. Външен влажен въздух може да проникне и от износени уплътнения на вратите.
4. Едно на пръв поглед незначително, но много важно нещо. През зиния период при качване в колата непрекъснато се случва да попадне сняг в купето. Докато шофираме, снегът се разтапя, а водата се изпарява и повишава влажността на въздуха в купето. При настъпване на пролетния дъждовен период, започваме да се чудим как да се отървем от конденза по стъклата. Решението е просто - избираме един слънчев ден и паркираме колата на слънце, така че да я пече през целия ден, отваряме прозорците, заключваме колата и се налаждаваме на приятното време. Това е свързано със свободното време на собственика на автомобила, но един излет до язовира върши чудеса. Ако тази процедура се повтори поне още веднъж, то няма да има проблем със запотяването на стъклата.
*Описаното в четвърта точка върши работа единствено и само когато проблемите описани в първите три точки са отстранени, но дори и да не са пак ще има ефект, защото кондензът по стъклата ще намалее в пъти.



- randi84
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 26.11.2010
- Местоположение: zlatograd
- Пол: Мъж
- Кара: 325 tds
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
Провери си клапата, за свеж ваздох, да не е блокирала и да е останала затворена.
- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
randi84 написа:Провери си клапата, за свеж ваздох, да не е блокирала и да е останала затворена.
Това беше второто, което проверих след смяната на филтъра

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
При мен с дигиталния климатроник има копче и не се запотяват никога.
Един стар трик, който съм виждал и действа, но не мога да си обясня защо...
Отваряте прозорец съвсем малко, колкото да влиза въздух, но да не вали и прозорците не се запотяват
Един стар трик, който съм виждал и действа, но не мога да си обясня защо...
Отваряте прозорец съвсем малко, колкото да влиза въздух, но да не вали и прозорците не се запотяват

- zi911
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22.02.2014
- Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
- Мечтае да кара: Парапланер
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
Да се присъединя към темата по същия проблем дори с въпрос. Та наистина при е същата картинка. Завали ли запотява се и оправия няма освен с климатик няма друг начин да видя пътя. Дори с парцал не става щото пак стои някво потно замазано. Иде ми да псувам. Какво е това запотяване при дъжд. Есента на климатик май ще е доста лоша идея да стоя на студ. Антифриза не мърда а и на свалени стъкла ефекта е нулев.
За въпросния дренаж на климатика се съмнявам и аз та искам да питам колегата който посочи къде е въпросния сив маркуч за оттичане.
Първо каква е връзката със запотяването. Потока от въздуха на вентилатора минава ли през тялото на климата при изключен климатик?
В американския форум на бмв четох за проблема с намерисването на климатика като се пусне който и аз имам че е от бактерията мухъл и става от запушен дренаж под колата та от там ми е и следващия въпрос. Как се отпушва този дренаж?????? Ако маркуча е точно над ск. кутия как с какво и от къде се бърка за да се отпуши това чудо?
И още една чуденка. Като съм с кори отдолу трябва ли да се виждат капки по принцип като работи климатика и колата е спряна или не стигат до кората и земята ами се събират върху ск. кутия някъде?
Мерси колеги
За въпросния дренаж на климатика се съмнявам и аз та искам да питам колегата който посочи къде е въпросния сив маркуч за оттичане.
Първо каква е връзката със запотяването. Потока от въздуха на вентилатора минава ли през тялото на климата при изключен климатик?
В американския форум на бмв четох за проблема с намерисването на климатика като се пусне който и аз имам че е от бактерията мухъл и става от запушен дренаж под колата та от там ми е и следващия въпрос. Как се отпушва този дренаж?????? Ако маркуча е точно над ск. кутия как с какво и от къде се бърка за да се отпуши това чудо?
И още една чуденка. Като съм с кори отдолу трябва ли да се виждат капки по принцип като работи климатика и колата е спряна или не стигат до кората и земята ами се събират върху ск. кутия някъде?
Мерси колеги
Кръвна група A 100 =]
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
Колегата малко по-нагоре си е направил труда да напише дълго обяснение .
Да кажем,че съм съгласен .
Но като включим климатика при дъжд ,не вкарваме ли още повече влага в купето ?
Нали изпарителя се обледява , леда е вода , т.е. още повече влага .
Ефекта с климатика е точно пет минути , после още по-лошо става положението .
Да кажем,че съм съгласен .
Но като включим климатика при дъжд ,не вкарваме ли още повече влага в купето ?
Нали изпарителя се обледява , леда е вода , т.е. още повече влага .
Ефекта с климатика е точно пет минути , после още по-лошо става положението .
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
Колега stony1 знаеш ли къде се намират тези клапи в багажника..? Винаги съм се чудел.. В ръководството на потребителя пише, че въздухът в купето се отвежда чрез специални отвори в задната част на купето. Предполагам тези клапи в багажника за които говориш са свързани точно с това.. Някой знае ли къде са клапите / отворите в задната част на купето...
По темата.. Зимата имам запотяване на стъклата но само на спряла кола и ако е дишано доста вътре. С пускането на парното всичко си идва на мястото. Мисля е нормално.
При дъжд лятото съм забелязал че в повечето случаи стъклата ми са кристално чисти но има рядки случаи в които започват за се запотяват.. Предполагам зависи разликата в температурата навън докато вали и тази в купето.. с раздвижване на въздуха в купето проблема изчезва (вентилация,климатик, отвяряне на съкло..) Нещо мн полезно.. Стъклата трябва да са чисти отвътре.. Аз лично ги пръскам с медикс, бинго или нещо друго такова за стъкло, и след това с хубав вестник (не тези рекламните - не стават
) търкам стъклото до като не почне да скърца от чистота. Помага много.

По темата.. Зимата имам запотяване на стъклата но само на спряла кола и ако е дишано доста вътре. С пускането на парното всичко си идва на мястото. Мисля е нормално.
При дъжд лятото съм забелязал че в повечето случаи стъклата ми са кристално чисти но има рядки случаи в които започват за се запотяват.. Предполагам зависи разликата в температурата навън докато вали и тази в купето.. с раздвижване на въздуха в купето проблема изчезва (вентилация,климатик, отвяряне на съкло..) Нещо мн полезно.. Стъклата трябва да са чисти отвътре.. Аз лично ги пръскам с медикс, бинго или нещо друго такова за стъкло, и след това с хубав вестник (не тези рекламните - не стават

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
Sea Eagle написа:.......
Вентилационните клапи на багажника се виждат ясно или ако се премахнат страничните кори в багажника , или ако се свали бронята.
https://www.google.bg/search?q=e36+trun ... B640%3B480
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
От няколко дни имaм същия приблем... нaмери ли се решение, филтърa нa купето нямa и 5000км. Съмнявaм се в товa дa имa пропуск нa aнтифриз , зaщото люти нa очите. A нa мен не ми люти и не белее. Клaпите в бaгaжникa ги знaм , кaк се проверявaт ?
:?

Последна промяна Haddess на 01 Авг 2014, 13:59, променена общо 1 път

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
Щом "люти" на очите значи е антифриз!Което обеснява и омазването на стъклото.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
пфффффф.... колеги положението става сериозно
Днес разчастих всичко в купето... под всичко разбирайте абсолютно голо купе само по кабели
Ефекта от тази операция, е че разбрах че от някъде нещо течеее... под мокета от страната на пасажера си е бая влажничко. Утре започвам да оглеждам от къде може да пропуска влага като ще прегледам отново радиаторчето, въпреки че типичните признаци за него липсват ииии най-важното защо не излиза тази влага. Между другото става дума за комби, там вентовете мисля че са на друго място, но май тия дни ще разбера 
ПП: Някой помни ли кой бушон отговаря за десните мигачи ? Имам спомен, че баха на отделен бушон а левите са вързани с фаровете късите и с парното



ПП: Някой помни ли кой бушон отговаря за десните мигачи ? Имам спомен, че баха на отделен бушон а левите са вързани с фаровете късите и с парното

- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Запотяване стъклата e36 325 tds
Мигачи - 23
Ляв мигач - 33
Десен мигач - 37
Тръбичката за вода за задната пръскалка на комбито влиза в купето зад жабката и минава покрай пасажера. Направено е от някакъв отвратителен материал който с годините се втвърдява и чупи много лесно.
Ляв мигач - 33
Десен мигач - 37
Тръбичката за вода за задната пръскалка на комбито влиза в купето зад жабката и минава покрай пасажера. Направено е от някакъв отвратителен материал който с годините се втвърдява и чупи много лесно.
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани