Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 7.08.2012
Пол: Мъж
Кара: е46 320д

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от voodoo_pz » 09 Юни 2013, 22:50

Здравейте колеги карам 320д 136к.с автоматик и също имах проблеми със забиване в определени обороти особено ме дразнеше при потегляне беше като спънат кон.ЕГР-ра ми е затапен както откъм вакуми така и с ламаринка след малкия термостат след затапването се усети подобрение в ниските обороти но все още не беше достатъчно пъргава.Та за въпросния ел.клапан на турбото в последно време доста експериментирам с него.Работя в сверата на авточастите и имам около 2-3 които уж не работят.След като прочетох темата в която колеги рециклират въпросния клапан реших и аз да пробвам.Имах известен период в които колата вървеше добре със старото моторче но в повечето случай не.Резултат след като рециклирах въпросното моторче го закачих за проба колата вървеше по съвсем различен начин ускоряваше си без никакви забивания и т.н. . Мое мнение след като изчетох цялата тема че в 60-70 % от случаите проблемите в забиването и бавното реагиране на турбото идват от него.При другото моторче което разглобих оста на електромагнита беше ръждясала и в случая това моторче или реагира бавно или изобщо не.Другия проблем на тези клапани е тяхната мембрана която след дълъг период на експлоатация се отлепва от корпуса ,след което при определено налагяме/вакум което клапана дава на уестгеита за да издърпа геометрията мембраната просмуква въздух ,вакума пада и съответно уестгеита изпуска геометрията.Това е мое мнение надавам се да съм бил полезен. Поздрави.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.04.2014
Пол: Мъж
Кара: бмв

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от dodo7575 » 12 Апр 2014, 22:16

330 хд оправлявам светва ми чека като я смачкам до дупка и губи мощност какво може да е

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от Dimitroff » 14 Апр 2014, 19:59

dodo7575 написа:330 хд оправлявам светва ми чека като я смачкам до дупка и губи мощност какво може да е


Помпа за високо налягане, клапан регулатор на реил-а или дюза...диагностиката е задължителна.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 12.07.2014
Пол: Мъж
Кара: е46 320d 2002/w9

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от KpakuBaH » 12 Юли 2014, 20:11

Здравейте!
От година карам моята е46/2002. До смяната на консумативите (масло,въздушен,маслен и горивен филтър) миналата есен - всичко бе наред. След смяната ... започна да се проявява подобен ефект. В големите мъгли през януари съвсем сдаде багажа. Махнах ватата на въздушния филтър и нещата се закрепиха.
Реших сам да погледна какво има под капака. От пролетта насам открих:
1. Не затегнати болтове на горните тръби на колекторите - затегнах ги. Липсваше гайка (М7) на задните - набавих я.
2. Зацапан ЕГР клапан - почистих го.
3. Доста катран при почистване на фланеца на ЕГР-а. Свалих колекторите, почистих ги, махнах вихровите клапи (не бяха махнати, а две от тях бяха с разхлабени винтове). Смених уплатненията. Затапих извода на маркуча на актуатора за тези клапи.
4. Почистване на MAP-a.
5. Почистване на MAF-a
6. Почистване и размяна на двата трансформатора на налягане (т.н. тук - електрически клапани на EGR-a и този за турбото след вакумния резервоар. Моите са еднакви). Покрай това - смених и подгревните свещи, че 3 от тях си бяха отишли.
7. Смяна на филтъра за картерни газове.
8. Смяна на дългия вакум маркуч от разклонението под въздушния колектор до вакумния резервоар и от него до клапана.
9. Ремонт на две дюзи. (това стана в сервиз, за което още се кая ... но поне дюзите са добре).
10. Последно - смених MAF-a с нов /PIERBURG вместо оригиналния BOSCH/, както и датчика за температура на въздуха на входа на вх. колектори(IAT-a).
Защо го правя сам - няма да обяснявам, вероятно ще се сетите сами :D
Резултатите са ... променливи :) Колата ту върви като BMW, ту ... като S 105L :)
Ето и последното, което може би има отношение по темата: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=6313&
Става дума за някакъв "интелект", който да коригира системите на нагнетяване и впръскване с цел да се адаптират към "стила на каране".
Та в горния форум се дава процедурата за нулиране на тези корекции. Няма твърдо мнение дали важи за моята, но го пробвах вчера на прибиране от работа. Мисля, че има разлика, въпреки че как да го разбера - повечето знаете какво е движението в 18:30 из София.
Все пак - не пречи тези, които усещат "забивания" и "лагвания" - да го пробват. Не струва пари :) Аз го пробвах с: 10 сек на поз.1 , 10 сек. изключено и палене. Вече си мисля, че свалянето на границата на скоростта в градски на 50 освен петролните дистрибутори облагодетелства и другите сектори за поддръжка на автомобилите :)

Интересно ще ми бъде да разбера дали на някой друг е помогнало.
Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от tosh » 30 Юли 2014, 12:05

Здравейте!

Дойде и моя ред да се оплача хаха или по-скоро жена ми се оплаква че колата забивала като карала бързо :mhihi: :mhihi:
В началото не и вярвах естествено щото тя кара с 40-50, ама като я карах онзи ден и на мен ми заби дяволицата :banghead:

Значи колата е 320D 136 к.с., без катализатори, ЕГР не е изолиран ама той е не отваря понеже “умната“ дюза вече не е “умна“, масла и филтри си бяха за смяна (към 12000 км).... Първо мислех че е от вакуума и се оказах прав - спукани маркучи, смених ги. Колата литна.... но пак забива, направо си тресе. Интересното е че не го прави постоянно, а само понякога. Примирно от 4 кикдауна, 1 път забива. Днес смених масла и филтри, като се надявах да е от това понеже първо, жена ми се съмняваше в нафтата която заредила и второ - филтрите си бяха бая мръсни. Долях и друга нафта. Уви, колата стана една идея по-бърза, но пак ми заби на един кикдаун. Взех да се съмнявам в помпата ГПН, но при положение, че колата си върви добре и само на кикдаун и то 1 на 4 пъти забива..... някак ми се струва друг проблема. Грешки в компа имаше но те бяха заради скъсаните маркучи на турбото. От както ги смених други грешки не са ми излизали. Сега като прочетох тая тема и мисля че може и тоя клапан на турбото да е. Ще взема тия дни да го разменя с този на ЕГР че нещо не ми се дават 150лв само на догадки.

Молбата ми е, ако се сещате какъв друг може да е проблема, пишете, че не ми се ходе по майстори много много..... Тука из Варна така и не съм попадал на свестни такива.
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от chris_barnes » 24 Сеп 2014, 20:09

Привет от мен. И аз явно съм в кюпа с невървяща печка. Проблема ми се появява само след продължително каране извънградско. Колата като че ли няма бууст и ускорява много мудно. Изчетох цялата тема. Смених електромагнитният клапан преди няколко дни. Работата е там, че при мен изкарва грешка 4521 air charge control. Някой има ли идея, дали ако сменя и дебитомера ще се оправи проблема, или трябва да се насочвам към помпата?? :(
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от VRPerformance » 30 Сеп 2014, 13:48

tuporashko написа:И наистина до отговор на този доста срещан проблем не се стигна.Изчетох цялата тема, и стигнах до извода,че проблема е или в вакуми,или в клапана на турбото,дебитомер или гнп.В крайна сметка ако има колеги решили този проблем с друго освен с чип, ще се радвам да споделят,защото аз го имам този проблем от около 6 месеца и незнам от къде да почна.Благодаря ви предварително
проблема е комплексен в няколко части,а се оправя лесно с чип и хората го предпочитат защото излиза по-ефтино :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от oci » 30 Сеп 2014, 14:15

chris_barnes написа:Привет от мен. И аз явно съм в кюпа с невървяща печка. Проблема ми се появява само след продължително каране извънградско. Колата като че ли няма бууст и ускорява много мудно. Изчетох цялата тема. Смених електромагнитният клапан преди няколко дни. Работата е там, че при мен изкарва грешка 4521 air charge control. Някой има ли идея, дали ако сменя и дебитомера ще се оправи проблема, или трябва да се насочвам към помпата?? :(

е тази грешка няма нищо общо с помпата колега, точно и ясно се вижда, че има проблем с налягането на турбината, насочи си там вниманието :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от chris_barnes » 01 Окт 2014, 13:35

Мерси. За сваляне на турбинка съм и смяна май...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 320dA

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от Libero » 15 Сеп 2015, 13:44

Здравейте колеги! Имам нужда от жокер, менение, съвет или нещо което би ми било от полза. Имам следния проблем с колата 320d 150к.с. автоматик, състои се в това че като позагрее извън града губи мощност. Прочетох цялата тема като цяло симптомите ми се препокриват с тези на другите колеги НО! Сменил съм двата електро вакумни клапана на турбото и на егр, сменени са с нови маркучите на вакумните пътища. Свалено е турбото дадохме го на диагностика и реглаж, оказа се ,че е в перфектно състояние. Свалени са дюзите и са проверени на стенд и при тях всичко е наред. Свалихме цялата генерация оказа се ,че първия катализатор го няма но другият е в добро състояние. Сложиме друг дебитомер от работеща кола оказа се че моят е здрав не е и от него. Проверихме всички датчици и други дребни нещица и те работят. Карахме колата на живи данни и там всякаш всичко беше наред, майсторът ми имаше съмнение за компа на колата се държи неадеквтно и не подава правилната информация към електро вакумния клапан, затова свалихме компютъра за преинсталация на софта. Искам да ви помоля дайте някои съвет къде да търсим проблема ако се окаже ,че и преинсталацията не помогне.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 320dA

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от Libero » 16 Сеп 2015, 20:15

Libero написа:Здравейте колеги! Имам нужда от жокер, менение, съвет или нещо което би ми било от полза. Имам следния проблем с колата 320d 150к.с. автоматик, състои се в това че като позагрее извън града губи мощност. Прочетох цялата тема като цяло симптомите ми се препокриват с тези на другите колеги НО! Сменил съм двата електро вакумни клапана на турбото и на егр, сменени са с нови маркучите на вакумните пътища. Свалено е турбото дадохме го на диагностика и реглаж, оказа се ,че е в перфектно състояние. Свалени са дюзите и са проверени на стенд и при тях всичко е наред. Свалихме цялата генерация оказа се ,че първия катализатор го няма но другият е в добро състояние. Сложиме друг дебитомер от работеща кола оказа се че моят е здрав не е и от него. Проверихме всички датчици и други дребни нещица и те работят. Карахме колата на живи данни и там всякаш всичко беше наред, майсторът ми имаше съмнение за компа на колата се държи неадеквтно и не подава правилната информация към електро вакумния клапан, затова свалихме компютъра за преинсталация на софта. Искам да ви помоля дайте някои съвет къде да търсим проблема ако се окаже ,че и преинсталацията не помогне.

Ремапнаха ми софта на компа, и работата на двигателя и ускоренито се оправиха. Незная дали е правилното решение но за сега оставям нещата така надявам се от този ремап да не се скапе нещо друго.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: Бургас
Кара: Е61 525d

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от Suhara » 27 Сеп 2015, 19:31

Здравейте,

ако някой може да помогне ще съм много благодарен. Колата е е46 320D 136 коня. Имам същия проблем със забиването на оборотите около 2000. Сменил съм агр клапана, ел.клапана на турбината и дебитомера. Колата е по-добре, но проблема ми го има винаги сутрин, когато е студена. Като покарам малко се управя и докрая на деня е перфектна.
Другото което забелязвам сутрин при първо палене изпушва сериозно и повече не пуши през деня. Вече напълно се отчаях с тази кола. Ходих и на диагностики всичко е ОК, според майсторите в Бургас :)

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от Serseri » 29 Май 2016, 10:40

Здр колеги имам е46 320 136к и имам един проблем искам мнения!значи карам на магистралата с 140км/ч и като подам газ колата неще да набира повече,изчаквам 15-20секунди и всичко нормално пак си набира!сменил съм масла и филтри,имам чип и генерация!понеже в момента сам в чужбина и няма как да я прегледам някаде,а и в bmw сервизите тук ми искат 160евро само за преглед!!!!! Затова искам вашите мнения от какво може да е проблема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от oci » 13 Юни 2016, 14:51

Serseri написа:Здр колеги имам е46 320 136к и имам един проблем искам мнения!значи карам на магистралата с 140км/ч и като подам газ колата неще да набира повече,изчаквам 15-20секунди и всичко нормално пак си набира!сменил съм масла и филтри,имам чип и генерация!понеже в момента сам в чужбина и няма как да я прегледам някаде,а и в bmw сервизите тук ми искат 160евро само за преглед!!!!! Затова искам вашите мнения от какво може да е проблема


откачи буксата на дебитомера и пробвай без него дали ще забива.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

Мнение от Serseri » 08 Юли 2016, 22:26

Да колега пак забива!смених сумати неща и няма оправия!ако някои знае нещо по въпроса моля да пише

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook