Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 11 Юли 2014, 18:54

Не, не :D
Харесал съм си ей такива за бууст, налягане на масло и температура масло:
Изображение
Но тъй като нещата при мен вървят бавно, за момента само сложих тоя :paranoid:

Иначе малко ъпдейт с нещата по същество :smoke:
Най-после намерих бутала за спокоен сън - блгодарско на колегата който ми ги прати :yes: Чисто информативно - разликата между буталата с прорязаната пола и плътните е 25 грама. Прорязаните са 385гр., а тези с усиления болт и плътната пола са по 410гр. Мерих ги с буталния болт и зегерките.
Изображение Изображение
Малко почистване и освежаване - чистене от нагар + 2000шкурка с масло малко за спорта потърках - уж да намаля шанса да полепва нагар... Нямах нерви да ги полирам просто :| + изчистване на каналите на сегментите от нагар:
Изображение
Подготовка да ги женя за ей тия биели:
Изображение
Както си трябва с горелката и ръкавиците, и за има няма 10 мин ги ожених. Малко да се поохладят и им сложих и зегерките:
Изображение
През това време сложих новото лагерче на коляновия вал - точно става камък 23 за да се подведе във вала лагера:
Изображение
Само му показах къде трябва да влиза и докато мигна, вече беше застанало:
Изображение

Утре слагам сегментите и след това трябва да направя щуцер на картера за маслото от турбото...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Избор на турбо

Мнение от M10 » 12 Юли 2014, 11:17

С горелката буталните болтове :shock: обикновено плаващите на бмв влизат без зор. А уреда за температурата според мен е по-важен във всеки тунингован мотор, и ти показва кога да намалиш темпото да се охлади (защото водата няма да мръдне от 90, а маслото ще е на 130-150) но ти си знаеш :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на турбо

Мнение от bum_bum » 12 Юли 2014, 12:08

Е то като прегрее маслото стрелката ше отиде към "малко" :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 12 Юли 2014, 13:41

M10 написа:С горелката буталните болтове :shock: обикновено плаващите на бмв влизат без зор. А уреда за температурата според мен е по-важен във всеки тунингован мотор, и ти показва кога да намалиш темпото да се охлади (защото водата няма да мръдне от 90, а маслото ще е на 130-150) но ти си знаеш :)

С горелката се нагрява буталото, точно където минава болта и по този начин си влиза на ръка, без никакво усилие и без да се надира. Не че не съм вадил и с чука леко като почукнеш, ама това ми се вижда далеч по културно... :roll:
Иначе за температурата - прав си че е много важна, но при по-високата температура пада и налягането - ама и не е толкова да се напича сегашния мотор, че чак да се вдига толкова температура на маслото - нито я въртя по полигони, нито по писти, карам си я за кеф предимно. Та така, за турбото естествено ще сложа... Така и така ако не ми мине котка път трябва да кихам вече с новия мотор до нова година.
bum_bum написа:Е то като прегрее маслото стрелката ше отиде към "малко" :mhihi:

:yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Избор на турбо

Мнение от M10 » 13 Юли 2014, 1:28

bum_bum написа:Е то като прегрее маслото стрелката ше отиде към "малко" :mhihi:

Само на празен ход. Поне при мен е на 4 бара в обороти, независимо на 80 или 130 градуса :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 13 Юли 2014, 9:54

Възвратния клапан обаче леко е натегнат .Това е със стоковия кулер от 25ца ,преди да сложа големия и без ръчкане - просто нормално каране .С ръчка под буст отива до края 150 и вероятно нагоре но уреда до 150 :mhihi: Сега е максимум 95 с големия кулер .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 15 Юли 2014, 17:15

Почистих маслените сегменти, че отворите им бяха запушени естествено, след което сложих сегментите по буталата:
Изображение
След това разпробих картера и сложих щуцер за маслото от турбото. Щуцера е М14, мисля че е прееееееедостатъчно. Оообаче, къде блях точно тогава нямам идея но ето как го сложих...:
Изображение
Изображение
И сега не ми седи водоравно когато картера е на земята (а той ляга под наклон). Не мога да го развия вече, тъй като сложих и лепило за резби, за да не се развива и остава да го резна с флекса и да го заваря под нов ъгъл, или да го оставя така. За момента не знам какво ще го правя. Може би ще легна под колата за да видя на практика как ще стои, но който не внимава е така :confused:

А понеже нещо много сериозно ме убедихте, че мотора ще роди след 2-3 прекъсвача без маслено охлаждане, а тия схеми с М-ковите конзоли и тия капачки за по 300 евро няма как да ги използвам, взех и си размърдах малко онова в главата. Значи какво различава маслената конзола на М-ката от тая на м50-то освен тия 2 щуцера.
Изображение
Ето какво - термостатчееее! Ха така, значи можем да използваме следната схема
Еми Гюнтер си е направил заготовките :D Маслото след филтъра минава е по тая магистрала (която в М-ката е за датчик за темп. на масло) :
001-1.jpg

Идва от горе вдясно на цилиндричната заготовка (която в последствие ще се разпробие):
Изображение
И какво правим ние :) Затапваме отвора от който ни идва маслото, вече филтрирано, преди да отиде към мотора ето така - ф24мм:
Изображение Изображение
В следствие на затапването маслото няма къде да отиде освен ей тук, където разпробиваме...:
001-1.jpg

И прилагаме следната схема:
Изображение
Когато ел.клапана Изображение стои отворен - маслото минава през пътя на най-малкото съпротивление и се връща в маслената конзола. Но когато затворя клапана, маслото е принудено да мине през дългия път през радиатора и да се върне обратно във маслената конзола и от там към двигателя. Тая схема е същата при М3-ката, като там обаче имаме термостатче, което механично ни върши тая работа, ама понеже не се продава, аз си го правя. Даже има тунинг втулка, която се продава, за да затапи по същия начин отвора и да се елиминира термостатчето, като така се печелело охлаждане на писта :ok:
След това разпробиваме отвор в средата на медната втулка:
Изображение
И положението е е както е било, само че сме отбили маслото и сме го охладили при нужда :D

За днес ми писна да се занимавам, но само трябва да разпробия и да си направя отвори (заготовки) за датчиците и ще сглобявам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 16 Юли 2014, 19:39

Пуснах буталата в блока:
Изображение
И реших да сменя О-пръстена на ваноса, тъй като се движеше доста хлабаво буталото. И по-зле съм виждал, но все пак:
Изображение Изображение
+ почистване и малко циганийка за да хваща малко по-малко боклуци:
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 18 Юли 2014, 12:23

И в тоя ред на мисли...
Нещо реших да посъбера долнището, ама пък всичко някакво мръсно, каквото и да пипна все мръсно... И взех да поизмия малко картера (отвътре и отвън), капака на ангренажа и капака на главата, че после да е по приятно за сглобяване:
Изображение
Малко лак накрая за да се предпази от боклуци по-добре, поне временоо, докато не се олюпи от жегата :D
Изображение
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 19 Юли 2014, 18:52

Хванах днес да посглобя завчерашната работа най-после. Та бутнах блока настрани...
Изображение
и преди да съм забравил, сложих пръскалките към буталата, че са малки и лесно се пропускат, а са важни:
Изображение
Ето как седят насочени нагоре и пръскат в полата на буталото:
Изображение
5 броя на снимката, че 6-тата я е срам :D
Изображение
След това и основните лагери си дойдоха на място:
Изображение
Малко масло 5-40 на лагерите и хоп - коляновият вал отиде където му е мястото:
Изображение
Трябва да се обърне внимание как се поставят петите на основните лагери - по принцип имат номерация. При мен имаше номера от 1-4, на 5,6 и 7 не пишеше :shock: , но няма как да се сбъркат, тъй като 5 е този с планката за цедката на маслената помпа, 6 е големия, а 7 просто е последния :)
Изображение
Нагласяме ключа първо на 20 N-m:
Изображение
После още 50 градуса:
Изображение
След това дойде ред да закопчая и биелите. Малко масло пак:
Изображение
И се затягат на 3 итерации - на 5 N-m, след това на 20 N-m, след това 70 градуса. При проверката после с ключа се оказа че момента е над 120 N-m, тъй като на 120 цъка преди да завърти болта. Повече не пробвах... Само за справка, на главата ми дойде 110 N-m малко преди края на вторите 90 градуса. С 3 думи - яко се затягат :D

Проверих как се върти целият Коляно-мотовилков механизъм, като при 24 N-m нагласен ключ не цъка никъде при завъртане на един пълен оборот на коляновия вал ( с 10тина спирания и пак завъртания ). На 26 N-m цъка при всяко завъртане...
Та така - за днес толкова. А да, освен това махнах семерингите на капака на ангренажа и на задната част на кол. вал - за там си трябва яка гарга, че бяха запекли много здраво при мен.
Смазвам цилиндрите с WD40 (по препоръка) преди и по време на въртенето на кол. вал.

След това хванах малко да се погрижа за тенекията, че то хубаво мотор, ама ако няма къде да го сложа... :paranoid:
Както знаем на нашите любими е36-тици задните вежди често гният. Това се случва предимно при натрупване на пръст/пясък и мръсотия от вътрешната страна на веждата, защото тя е под формата на буквата 'П'. За това:
Изображение
аз лично ползвам дървен цилиндричен предмет, обвит с дебел слой изолирбанд (за да не се свалям заводското покритие) за да почистя отвътре ръба:
Изображение
След това със спирт и посредством спринцовка и игла се напръсква хубаво от вътрешната страна, за да може по-добре да хване боята:
Изображение
Изображение
Аз лично мажа с продукт на Оргахим - "3 в 1" му е името - ръждопреобразувател, грунд и предпазващо покритие. Видях го от колегата skip_2009 и ми хареса :D
Изображение
И хоп, от другата страна също:
Изображение
Изображение
Изображение

Направих я тая процедура и на 2те коли. Евридейката също получи и почистване на подкалниците и прага под подкалника (тъй като там се събира много мръсотия и винаги остава мокро -> корозия). Нея не я бях чистил преди това и наистина излезе много мръсно отвсякъде...
Та така...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Избор на турбо

Мнение от Nickelback » 19 Юли 2014, 19:16

Доста интересна и детайлно описана тема :yes:
Само това се надявам да е грешна снимка или аз не съм разбрал за спецификите на ключа - Foot Pounds :roll:

Boyadjiev написа:
...

Нагласяме ключа първо на 20 N-m:
Изображение

...

При проверката после с ключа се оказа че момента е над 120 N-m, тъй като на 120 цъка преди да завърти болта. Повече не пробвах... Само за справка, на главата ми дойде 110 N-m малко преди края на вторите 90 градуса. С 3 думи - яко се затягат :D

...



Дано аз да бъркам, защото 20Ft-Lbf са към 27N-m... Да не би да си ги затягал на Ft-Lbf, пък да си ги проверявал на N-m скалата :paranoid:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 19 Юли 2014, 20:58

Ами ти не бъркаш... :yes:
Страашна работа съм свършил просто :clap: Утре ще пренавия всичките болтове вече с коректната сила :conf: Благодаря!
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Избор на турбо

Мнение от Nickelback » 19 Юли 2014, 21:17

Boyadjiev написа:Ами ти не бъркаш... :yes:
Страашна работа съм свършил просто :clap: Утре ще пренавия всичките болтове вече с коректната сила :conf: Благодаря!


Мда, подвеждащо е, особено ако човек бърза и често се случва да недогледа скалите :) Успех!
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 19 Юли 2014, 22:08

Nickelback написа:
Boyadjiev написа:Ами ти не бъркаш... :yes:
Страашна работа съм свършил просто :clap: Утре ще пренавия всичките болтове вече с коректната сила :conf: Благодаря!


Мда, подвеждащо е, особено ако човек бърза и често се случва да недогледа скалите :) Успех!

На едни ключове е от едната страна, на други от другата тая скала и като не гледам внимателно - така е... :bang:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 20 Юли 2014, 10:36

Изображение
Изображение

Вече на коректната сила затегнато всичко.
При биелите ми направи впечатление, че точно на 126 N-m цъка ключа като се направят 70-те градуса. Значи може и на 126 да се затяга директно (според мен).
Другото което е - силата необходима за въртене на КММ спадна драстично... Сега се завърта вала без да прещраква на 16 N-m, а вчера като съм го пренатегнал, е било на над 30 N-m... Тоест двойно е било усилието... Така че е разумно да се проверява и това след затягането, че ако са такива разликите и при вас, лесно можете сами да хванете грешка като моята :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook