проблем с ходовата част

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.07.2014
Местоположение: Павликени / Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318IS COUPE
Мечтае да кара: Най-мощното БМВ

проблем с ходовата част

Мнение от Svetuulchy » 12 Юли 2014, 9:51

Здравейте приятели, имам един проблем който силно се надявам и вярвам, че ще ми помогните да го поправя. Имам Е36 купе 1994 год. със спортно окачване(регулеруемо сини прожини) 17 джанти. Та да минем на проблема щом тръгна някъде извън градъ не мога да карам с повече от 70 / 80 км, защото при най-лекия наклон на пътя и колата тръгва на там без значение ляво или дясно а волана направо ми чупи ръцете. А по типично българските пътища които са на вълни си нямате на представа каква борба става само стисвам волана за да не мърда и продължавам. Имам и един друг проблем поради който не карам бързо, защото ако мина през бабуна, скокче или по-леки неравности по пътя и предницата ми полита и направо се измества а ако карам леко в града и я усещам как се изтласква нагоре но няма скорост да я отлепи от земята. Моля ви помагайте благодаря ви предварително...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: проблем с ходовата част

Мнение от M10 » 12 Юли 2014, 11:07

Широки гуми или много отворена предница?


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Benord » 12 Юли 2014, 11:25

Единственното решение е стенд.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: проблем с ходовата част

Мнение от michev » 12 Юли 2014, 13:54

M10 написа:Широки гуми или много отворена предница?


+1
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Юли 2014, 20:07

Така както единственото решене е стенд, то при нещо фатално разбито по предницата стенда ще е единственото нещо, което ще направи колата максимално неконтролируема. Провери първо колко е здрава ходовата част, после на реглаж. Виж си след това гумите и джантите в какво състояние са.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Benord » 12 Юли 2014, 21:46

Dirty M5 driveR написа:Така както единственото решене е стенд, то при нещо фатално разбито по предницата стенда ще е единственото нещо, което ще направи колата максимално неконтролируема. Провери първо колко е здрава ходовата част, после на реглаж. Виж си след това гумите и джантите в какво състояние са.



Имах в предвид да качи колата на стенд за реглаж,а не да я подсилва с някаква шина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Cosworth » 12 Юли 2014, 22:34

Dirty M5 driveR написа:Така както единственото решене е стенд, то при нещо фатално разбито по предницата стенда ще е единственото нещо, което ще направи колата максимално неконтролируема. Провери първо колко е здрава ходовата част, после на реглаж. Виж си след това гумите и джантите в какво състояние са.

Само и единствено в сервизи с опит и които знаят какво правят преди реглаж не зависимо че клиента идва само за това, правят оглед на ходовата част. И чак след това пристъпват към стенд на автомобила.
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2014, 10:44

Cosworth написа:
Dirty M5 driveR написа:Така както единственото решене е стенд, то при нещо фатално разбито по предницата стенда ще е единственото нещо, което ще направи колата максимално неконтролируема. Провери първо колко е здрава ходовата част, после на реглаж. Виж си след това гумите и джантите в какво състояние са.

Само и единствено в сервизи с опит и които знаят какво правят преди реглаж не зависимо че клиента идва само за това, правят оглед на ходовата част. И чак след това пристъпват към стенд на автомобила.


:yes: И така е правилно. Не всички сервизи обаче го практикуват и се случва да се регулират коли с безобразно състояние на ходовата част, което после води до неприятни случки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: проблем с ходовата част

Мнение от M10 » 13 Юли 2014, 19:47

Какви например? Имаш предвид че като е разбита предницата, при натоварване бяга реглажа? В такъв случай и да не е регулирана, пак геометрията ще е както дойде при натоварване :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2014, 19:57

При много разбита предница тя се разкрачва и колата що горе държи пътя. При опит за реглаж механикът свива сходимостта до нужните показания. Така обаче хода на разбитите елементи става от образно казано прави напред гуми към много свити гуми, което води до силно моментно дръпване на предницата наляво или надясно, най-вече при опит за завой или при преминаване през дупка. Колата става буквално опасна за каране дори с ниска градска скорост. Това важи най-вече за разбити шарнири и като цяло елементи, които носят голяма тежест. Така че при разни аномалии в поведението на колата първата стъпка винаги трябва да е диагностика на ходовата част, а не реглаж. Средностатистическия човек не е длъжен да знае това, така че е редно да се допита до вещо лице преди да прави каквото и да е. Само че ни е ясно какъв е българина и как разбира от всичко. Комшията му казал еди си какво и той бяга всемъзможни сервизи с вече "ясна" диагностика на проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: проблем с ходовата част

Мнение от michev » 13 Юли 2014, 21:18

Е не знам какъв ще е този сервиз, в който няма да проверят окачването преди реглаж, а ако това наистина е така, бягайте надалеч оттам - и реглажа им ще е същата мърльовщина.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2014, 21:28

Не е така. Услугата реглаж не включва услугата диагностика на ходова част. Това си е политика на сервиза.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: На МаГиЯ
Мечтае да кара: ..

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Jor0_E30 » 13 Юли 2014, 21:47

Колеги в моя случай пък отидох да ми отворят кембъра отзад , човека реши да барне и предницата по принцип по желание беше леко отворена , да ама пипна я уж пак отворена леко обаче волана ми стана супер лигав и усещането след 80 км/ч е че е мн нестабилна по окачването всичко е ново и перфектно ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: проблем с ходовата част

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2014, 21:51

Ами направете фабрична сходимост отпред. Защо ти е да е отворена?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook