F80-М3/F82-М4 - 2014

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 10 Юли 2014, 9:03

steeN написа:Мда, при ГТР са решили да наблегнат на теглото, той и главния инженер го каза в някакво интервю. 1700 kg + май някъде беше.

Нещо не мога да схвана, какво искаш да кажеш.
Както си го написал го разбирам, че нарочно са искали GT-R да е по-тежък, което е абсурдно. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от steeN » 10 Юли 2014, 9:08

Поразрови се имаше някакъв филм с него, където говореше точно за това. Мисля, че беше цял документален за ГТР.

Anyone who tells me a good car is one that is light with high power to weight ratio is an amateur. - Kazutoshi Mizuno

https://www.youtube.com/watch?v=8nGiZKQmODA
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 10 Юли 2014, 9:13

Aбе и аз имам спомен за нещо такова, но продължава да ми се струва абсурдно.
Представи си, с тези 1700+кг. как ускорява и завива това чудо и след това си представи същата кола, обаче 1300кг.
Ами това няма да има кой да го догони на която и да било писта...
В крайна сметка, теглото е изключително важно нещо.

Ако японеца е имал предвид, че е по-добре да е мощен и тежък, отколкото лек и не толкова мощен съм съгласен, ето тук се вижда какво се случва при еднакво съотношение тегло/мощност, но повече от двойна разлика в килограмите и мощността при двете коли, респективно:
http://www.youtube.com/watch?v=3SR3PddEAuM

Универсалната формула и печеливша комбинация според мен е ясна - максимално възможна мощност и минимално възможно тегло. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от steeN » 10 Юли 2014, 9:21

Спор няма, че при еднаква мощност по-добре да си в по-леката кола за ускорение и спиране... но според мен има предвид, че му трябва даунфорс за да може да има висока скорост в завоите. Но това е нормална кола, не формула 1, която е 600 кг, обаче има 1500 кг даунфорс и за това трябва да е тежка. И каза, че един професионалист ще може да контролира леката кола, но тежката ще се отлепя изведнъж (няма да е толкова инертна). Аз това разбрах от счупения му английски :) Ето тука говори още - https://www.youtube.com/watch?v=x1izuj3ku8k
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 10 Юли 2014, 9:27

steeN написа:Спор няма, че при еднаква мощност по-добре да си в по-леката кола за ускорение и спиране... но според мен има предвид, че му трябва даунфорс за да може да има висока скорост в завоите. Но това е нормална кола, не формула 1, която е 600 кг, обаче има 1500 кг даунфорс и за това трябва да е тежка. И каза, че един професионалист ще може да контролира леката кола, но тежката ще се отлепя изведнъж (няма да е толкова инертна). Аз това разбрах от счупения му английски :)

Не само за ускорение и за спиране, ами и в завоите. Там също е изключително важно да си по-лек.
Тежката кола хубаво има повече сцепление когато се движи направо, обаче когато влезе в завой, има значение дали центробежните сили дърпат 1700кг. или 1300кг.
Ако приемем, че всичко, освен теглото е еднакво, то в завой по-тежката кола ще губи сцепление при по-ниска скорост от по-леката такава. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от steeN » 10 Юли 2014, 9:33

Според мен е bell curve... т.е. има оптимално тегло. От един момент нататък като почнеш да олекотяваш, ще става по-зле. Ама той точно това и казва в същност.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 10 Юли 2014, 9:46

steeN написа:Според мен е bell curve... т.е. има оптимално тегло. От един момент нататък като почнеш да олекотяваш, ще става по-зле. Ама той точно това и казва в същност.

Няма начин. Елементарна физика е.
Няма как, по-лека кола да е по-бавна в завой от по-тежка такава, ако всичко друго - мощност, аеродинамика, сцепление на гумите и т.н. е еднакво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от steeN » 10 Юли 2014, 9:56

Едно на ръка, че тия функции не са линейни и друго... точно, че няма как да ти е еднакво сцеплението на гумите, щото то зависи именно от теглото на колата(тва е константа при всички скорости) + даунфорса(ама това не е константа при всички скорости).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 10 Юли 2014, 10:27

Говоря за граничното сцепление, това при което колата вече започва да се пързаля.
И именно в завой, по-тежката кола ще започне да се пързаля при по-ниска скорост от по-леката. Тежката ще достигне границата на сцеплението по-рано от леката.
Съвсем грубо казано, ако двете коли правят по 1g странично ускорение в завой и приемем, че то е под прав ъгъл спрямо посоката на движение, то тогава по-голямото тегло ще дърпа със сила 1g и този вектор ще е по-голям, отколкото този на по-леката кола.

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от OPASNO LUD » 10 Юли 2014, 11:32

Ама тука го има и другия момент-да F=m.a,и и правопорпорционално с теглото,расте и страничната инерция в завои,но все пак тази сила е разпределена върху 4гуми.Точно разпределението на силите върху тях ,при спиране,завиване и ускорение са критични.Гтр и Панамера,разпределят много перфектно инерционните процеси,затова са толкова бързи,там изключваш системите и караш,ако предобриш колата тръгва с 4те гуми.Освен това имат и предимството да са тежки-при висока скорост подържат много по-лесно права линия и тн.Порше се учат доста бързо-от ГТР дойде панамера,от панамера,дойде 918-колата е нечувано тежка за класа си,конкуренцията е стотици кила по-лека и по-мощна и по аеродинамична,ама е в почивка:).Относно аеродинамиката и мощните Бмвта-нали се сещате че комплект брони ,не решава почти нищо,Мките са по-широки и по раздути за да приемат радиаторите,защото при проектирането на сериите не е предвидено и при м колата сериозно се преправя.Докато примерно ГТР е с такава концепция-уникална аеродинамика и като съпротивление и като действие ама там има панели по подовете активни и тн.Ако вдигнеш една ф10 М5 на крик ,махнеш корите и до нея разглобиш ГТР и Панамера и им се загледаш кое как е направено и с какви материали,направо бмвто изглежда като събирано по трудово

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 10 Юли 2014, 15:55

OPASNO LUD написа:Ама тука го има и другия момент-да F=m.a,и и правопорпорционално с теглото,расте и страничната инерция в завои,но все пак тази сила е разпределена върху 4гуми.Точно разпределението на силите върху тях ,при спиране,завиване и ускорение са критични.Гтр и Панамера,разпределят много перфектно инерционните процеси,затова са толкова бързи,там изключваш системите и караш,ако предобриш колата тръгва с 4те гуми.Освен това имат и предимството да са тежки-при висока скорост подържат много по-лесно права линия и тн.Порше се учат доста бързо-от ГТР дойде панамера,от панамера,дойде 918-колата е нечувано тежка за класа си,конкуренцията е стотици кила по-лека и по-мощна и по аеродинамична,ама е в почивка:).Относно аеродинамиката и мощните Бмвта-нали се сещате че комплект брони ,не решава почти нищо,Мките са по-широки и по раздути за да приемат радиаторите,защото при проектирането на сериите не е предвидено и при м колата сериозно се преправя.Докато примерно ГТР е с такава концепция-уникална аеродинамика и като съпротивление и като действие ама там има панели по подовете активни и тн.Ако вдигнеш една ф10 М5 на крик ,махнеш корите и до нея разглобиш ГТР и Панамера и им се загледаш кое как е направено и с какви материали,направо бмвто изглежда като събирано по трудово


Само гт-а за изработка не ми го хвалете, че се изприщвам... Ф10ката съм я карал 70 000 за година и нещо. И съм сменил доскове и накладки. До сервизирането на два гт-ра имам досег и за по-малко километри и повече време се смениха кутии няколко.. няколко пръснати диска от прегряване.. корите на вратите дръжките им се разпадат... гумите как ги размазва тая кола не е истина.... ускорява супер тая кола.. има брутал маркетинг, но за сервизиране не може стъпи на половината от колите по света. То и нямам как .. все пак ф10ката до гт-а седи като малка коичка хехе
Може някой да разчисти ,че тая тема почнахме повече за други коли да говорим от колко за м3/4
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от steeN » 10 Юли 2014, 18:05

Fear написа:...


И граничното сцепление зависи от това?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 11 Юли 2014, 7:51

steeN написа:
Fear написа:...


И граничното сцепление зависи от това?

Не зависи.
Обаче тежката кола достига по-скоро до него, защото силите, които действат върху гумите са по-големи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от steeN » 11 Юли 2014, 8:36

Не зависи... ама друг път :) Караш ме тука да си губя времето за очевидни неща...

Изображение

There are different types of corners at circuits, a low speed corner will take away downforce from the car because it's at a lower speed when going through it and as result there will be less aerodynamic grip. This will test a cars mechanical grip. Good mechanical grip will improve the cars traction and acceleration from the corner by minimizing wheel spin. It will also reduce the amount a driver may have to fight the car through a slow speed corner.


So in summary, in high speed corners the car will become heavier but also very stable and drive a fine line, however in low speed corners the car can become light entering the corners and loose on the exit generating lots of wheel spin.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 11 Юли 2014, 8:52

Tова, което си написал включва ролята на аеординамиката и downforce-а.
Изрично съм споменал, че при абсолютно еднакви всички други условия, освен масата, по-тежката кола е в по-неизгодна позиция.
Аз спирам дотук, достатъчно се отклонихме от темата.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook