Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от ico318 » 05 Юни 2014, 23:31

чичо чарли е друг-прави сладоледи в кършака :D .този си е само чарли.аз пък съм доволен и от него,и от ицо.за феродов диск от м50 ме е яд,че не знаех,че става.демпфери е добре да има понякога,но в моя случай предпочитам да ги няма.карал съм колата на м10 и не мисля,че е проблем липсата им,дори в задръстване.при следващо сваляне на кутията,задължително ще олекотя още възела.логиката с гениалността на германеца от преди няколко десетки години,в случая не е уместна,защото иначе темата нямаше да я има и щяхме да си караме с 215мм и 10кг/някои повече/ маховици,а не да пишем 40 стр.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 06 Юни 2014, 0:33

Lenco написа:Щот не сме по-умни от германците, добър ли е отговора?

Не ме устройва подобен отговор. По тая логика, не махай 12 килограмовото желязо, то е най-доброто за мотора ти - германците са го измислили :mhihi:
Става въпрос за доработка, отклонение от ОЕМ-а, с цел перформанс. За да не кажеш че се заяждам, ето какво слагат любимите ти германци:
http://www.speedworxs.de/bmw-m3-e30/mot ... l-s14.html
http://e30-talk.com/1418871-post18.html
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... ply1613783

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от bum_bum » 06 Юни 2014, 1:30

Аз си карам с 5.6кг на 240мм от има-няма 5 години и нямам яд. :dunno:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2714
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Lenco » 06 Юни 2014, 8:21

bum_bum написа:Аз си карам с 5.6кг на 240мм от има-няма 5 години и нямам яд. :dunno:

Няма лошо, и аз си карам има-няма 20 години с 5,9 на няколко мотора, но не бих се доверил на бай Хасан да ми пили нещо, което ми се върти на сантиметри от топките, и което мога да купя оригинално.
Странно защо част от известните тунинггистки фирми предлагат стоманени маховици до около 7кг за м50/52, а от там на долу минават на алуминий.
Нямам намерение да споря с разбиращи хора, кефя се как се разпродават втора употреба феродови и притискателни дискове от м20 и после не държали на м52, и тракали :bowdown:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от BorisMitev » 06 Юни 2014, 13:18

И без демпфери да караш не мисля, че е толкова болка за умиране. Колата е направена с дмумасов за да ти е по-комфортно при потегляне. Се тая ... Друго да питам - Някой наясно ли е горе/долу относително колко е тежка изпъкналата част отзад на 8,3 кг маховик ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 06 Юни 2014, 15:01

Като я изкопаеш, падаш на 6-6,1кг, оттам нататък с фрезата. Карам и в момента без демпфери. Все тая.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Jordana » 06 Юни 2014, 15:35

M10 написа:Като я изкопаеш, падаш на 6-6,1кг, оттам нататък с фрезата. Карам и в момента без демпфери. Все тая.

Има едно леко придърпване при превключване ,но е едва забележимо .Ако не се мъчиш да го уловиш точно това едва ли ще го усетиш като разлика с демпфериран .
За маховиците то стана приказката дали изобщо да си ги правим или само готови части за тунинг ?! То пък щото тия по тунинг магазините са само супер качество .Като е въпроса за топките , предпочитам да се доверя на проверен майстор в БГ от колкото на безименен оризарник .Те не случайно всичките тунинг части с малки изключения са презастраховани с ония малките ситни буквички в смисъл че не носят отговорност и изполвате такива части на собствена отговорност .
Стоманени с малко тегло не става защото отслабва прекалено много плочата .Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време .Има и още един неприятен момент със екстремно леките маховици. Цялата група вал ,бутала , шайби и маховик става много чувствителна дори към лек дисбаланс .Ако има небалансирани компонети почват да се усещат вибрации и други такива които с тежкия маховик ги няма .Просто голямата маса е по нечуствителна към малки неточности в баланса .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от bum_bum » 06 Юни 2014, 18:55

Jordana написа:.Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време


Ако някой прави чисто алуминиеви маховици това ще е много грубо. Тва ще трябва да се сменя с маслото :mhihi: Моят си е със стоманена шайба, която се сменява и по тоя начин практически вечен. При мен и феродовия е без демпфери и има едно яко тресене около 1800 оборота ако я караш там с по-малко газ, но ако си му свикнал може да вози доволно плавно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от BorisMitev » 06 Юни 2014, 19:13

М10, значи плана е да го бутам ръба отзад, едно челосване отпред и си хващам 6кг , който ми звучат перфектно спрямо моя климатичен 2 масов китук. :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от host » 06 Юни 2014, 19:16

Само да знаеш че после като пускаш климата се усеща лека вибрация. Но реално освен шофьора никой не може да я хване.

При мен при никакви обороти няма вибрации, но и не е под 6кг. Отново без демпфер.

Sent from my Lenovo A5500-H using Tapatalk 2

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Jordana » 06 Юни 2014, 22:16

bum_bum написа:
Jordana написа:.Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време


Ако някой прави чисто алуминиеви маховици това ще е много грубо. Тва ще трябва да се сменя с маслото :mhihi: Моят си е със стоманена шайба, която се сменява и по тоя начин практически вечен. При мен и феродовия е без демпфери и има едно яко тресене около 1800 оборота ако я караш там с по-малко газ, но ако си му свикнал може да вози доволно плавно.

Да фрикционния протектор "пластината" е голям бонус особено ако се сменя без сваляне и обработка на новите повърхности .Иначе има алуминиеви ,то разбира се тоя израз е относителен понеже това не е алуминий а разни хай тек сплави но така е смяната е честа и не са за евридей автомобили .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от mitaka21 » 09 Юли 2014, 15:30

Прочетох цялата тема но не можах да разбера този фланец от снимката трябва ли ми при конверсията на М50? И ако трябва, има ли го при М50 или трябва и него да го взема от м20-ката?

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Cosworth » 09 Юли 2014, 21:01

bum_bum написа:
Jordana написа:.Затова се слага алуминий за екстремно ниски маси .Но това също не е върха на сладоледа защото огледалото заминава също за нула време


Ако някой прави чисто алуминиеви маховици това ще е много грубо. Тва ще трябва да се сменя с маслото :mhihi: Моят си е със стоманена шайба, която се сменява и по тоя начин практически вечен. При мен и феродовия е без демпфери и има едно яко тресене около 1800 оборота ако я караш там с по-малко газ, но ако си му свикнал може да вози доволно плавно.

Надявам се че мотора е с нови лагери долу на вала, защото моя изтропа точно аксиалния основен лагер.. С лекия маховик се услиха вибрациите/тресене, докато на друга кола която със сигурност е с нови лагери, няма такива вибрации/тресения при тези обороти... :dunno:
Аз разбрах от къде са идвали тези вибрации, за лошо или за добро... Явно долницата никой досега не е отварял и има едни поне 600 000км предполагам...
Повтарям вала получи аксиален луфт, вероятно страничните дъги са изпаднали....
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от bum_bum » 10 Юли 2014, 19:56

Моя матор като го вземах беше гаранционно сменян с нов заради никасила и си беше добре пък аз после не съм му навъртял кой знае какви километри.

При мен не е вибрация, а цялата кола придърпва напред-назад. Нещата се подобриха на 80% може би с ремапа, но повече не можа. Там се акумулират нещата, големите валове, голям дросел, портнат всмукател, голям маф и т.н. и в тия обороти не се оправя съвсем добре с горивото.
Изображение


Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 7.05.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е36 323и
Мечтае да кара: мерцедес 190 coswort 2.5 evo

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от kostaka » 23 Авг 2014, 16:11

колеги някой кара ли 323и 2.5 170 к с. с лек маховик да kaji впечатления :driving:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook