Хидротрансформатор (торк)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Хидротрансформатор (торк)
ами не точно... 6hp26 и 6hp28 са кутиите и торк конвертора им е различен и управлението на мекатроника е различно и вътре хардуера се различава малко. Тази на фейса има по-голямо КПД ако може така да се нарече и 7-8% по-икономична става колата с нея (по спомен)
Re: Хидротрансформатор (торк)
sawion написа:ами не точно... 6hp26 и 6hp28 са кутиите и торк конвертора им е различен и управлението на мекатроника е различно и вътре хардуера се различава малко. Тази на фейса има по-голямо КПД ако може така да се нарече и 7-8% по-икономична става колата с нея (по спомен)
Значи затова има и разлика в цената на маслото за едната и другата кутия и тя е доста сериозна около 30лв на литър.
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Хидротрансформатор (торк)
маслото е едно и също ZF Lifeguard 6
- stefan8898
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 26.12.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: samolet
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: Хидротрансформатор (торк)
http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_BG.pdf
Освен оригиналното масло на zf, всяка фирма - ауди, бмв си имат масло за автомата с техния етикет и 2 пъти по - скъпо.
Освен оригиналното масло на zf, всяка фирма - ауди, бмв си имат масло за автомата с техния етикет и 2 пъти по - скъпо.
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Хидротрансформатор (торк)
Пилев написа:Добре колеги, а къде си държите колите три четири седмици? Разглобени в сервиза или?
Много глупав въпрос от моя страна, но до сега кола не ми е седяла в сервиз за повече от 2-3 дни.
В сервиза си седи колата,повечето големи сервизи имат няколко подемника и не им е голям проблема да изчакат.Съответно се заплаща

- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: Хидротрансформатор (торк)
Привет на всички, решили да намерят добра алтернатива на българското рециклиране на торк конвертера на АСК.
Накратко ще Ви разкажа през какво минах, за да сте по-подготвени ако решите да предприемете рециклиране в чужбина.
Фирмата, в която рециклирах моя торк, както няколко колеги от форума са рециклирали и също препоръчват е SIA RECRO, намира се в Латвия. Сайта им е http://recro.eu/.
Офертата им е 240 евро с ДДС за самото рециклиране, като дават 2 години гаранция на ремонта. Моята кутия е GA6HP19 (цената може да варира).
Торка трябва да бъде изпратен с куриер до Латвия и съответно върнат до България, като самия ремонт там отнема едно денонощие.
Аз реших да използвам услугите на DPD в лицето на Speedy. Много внимавайте как опаковате торка при заминаването, защото ако е останало масло в него, което не е изтекло до там ще изтече със сигурност и ще оплеска опаковката, което може да доведе до проблеми. Ползвайте и много бъбъл фолио, защото може да се окаже на дъното на камиона и трябва да е защитен.
Ето как беше натоварен моя торк, преди да бъде загубен:

Беше загубен за 1 седмица и след обстойно търсене и писане на мейли се намери в Литва от Полския отдел на DPD, като последната известна локация беше в Чехия. Пътуването отне 16 работни дни, поради загубването, а загубването се случи, защото бяха паднали етикетите на самата пратка.
Разбираемо, на връщане реших да използвам транспорта, който ми предложиха от Recro. Те използват TNT, а времето за доставка е около 1 работна седмица.
Изпращането на торка струваше 92лв с опаковането в Спиди, а връщането 72 евро с ДДС. Куриерската услуга заедно с рециклирането ги платих на Recro с PayPal.
За тези който ще търсят оферти за куриери, торка тежи 15кг до 15,5 кг, а кашона, който ще ви е нужен е с размери 40x30x20.
Ако изпратите номерата на скоростната кутия (може да се видят на един бял етикет от лявата страна на кутията и на една щампа пак от ляво ниското) те ще проверят дали имат торк за вашите скорости в наличност.
Къде може да намерите нужната информация на вашата АСК:

Ако имат наличност, ремонта може да стане за един ден. Те ви изпращат торк, като си таксуват 80 евро депозит. Депозита ще бъде възстановен, когато получат вашия торк. Така може, когато пристигне рециклирания техен торк, само да го размените с вашия и колата да не седи разглобена в сервиза.
Както се разбра по-горе аз нямах този късмет
Торка пристигна, пребоядисан и презаварен - две снимки му щракнах от кашона

Маслото, което ми препоръчаха всички и предполагам е правилното го наляхме от тази туба:

Цената е 40лв/литър, а моята кутия GA6HP19 събра 8,6 литра.
През цялото време, колата ми седеше в сервиза, не на подемник, но със свалени скорости - сервиза е голям и нямаше проблем да седи там 20 дни. Не са ме таксували допълнително за чакането. За труд ми взеха 300 лв, като мисля, че това е реална цена. В много сервизи ми предлагаха двойно на това...
Сметката е:
1. Куриерска услуга България - Латвия (DPD) - 92 лв с опаковане
2. Куриерска услуга Латвия - България (TNT) - 140 лв с опаковане
3. Рециклиране в Recro - 468 лв с ДДС
4. Масло скоростна кутия - 344 лв с ДДС
5. Труд - 300 лв
Тотал: 1344лв с ДДС, като самото рециклиране е 700 лв. За сравнение - рециклирането в България е 600 лв, но гаранцията е друга...
Тук трябва да имате в предвид, че в сметката липсва една букса и филтъра на кутията. Не съм ги сменял, тъй като сменях маслото на скоростите преди 20 хил. км. Поради тази причина е възможно да има и разлика в маслото, защото предполагам е останало малко от старото в самия филтър.
Резултата от цялото упражнение, е че всички проблеми, който имах вече ги няма. Няма притрисане и падане на оборотите на D, нито колебание в оборотите при 80 км/ч и бих добавил едно много плавно и мазно превключване на скоростите, каквото до сега не бях усещал на тази кола. Също така ми се струва потеглянето от спряло положение малко по-бързо, но може да си въобразявам, защото почти месец карах друга кола
.
Рекро ги препоръчвам горещо, но трябва да се внимава с куриерите.
Ако в бъдеще имам някакъв проблем с торка, ще пиша тук.
Успех на всички
Накратко ще Ви разкажа през какво минах, за да сте по-подготвени ако решите да предприемете рециклиране в чужбина.
Фирмата, в която рециклирах моя торк, както няколко колеги от форума са рециклирали и също препоръчват е SIA RECRO, намира се в Латвия. Сайта им е http://recro.eu/.
Офертата им е 240 евро с ДДС за самото рециклиране, като дават 2 години гаранция на ремонта. Моята кутия е GA6HP19 (цената може да варира).
Торка трябва да бъде изпратен с куриер до Латвия и съответно върнат до България, като самия ремонт там отнема едно денонощие.
Аз реших да използвам услугите на DPD в лицето на Speedy. Много внимавайте как опаковате торка при заминаването, защото ако е останало масло в него, което не е изтекло до там ще изтече със сигурност и ще оплеска опаковката, което може да доведе до проблеми. Ползвайте и много бъбъл фолио, защото може да се окаже на дъното на камиона и трябва да е защитен.
Ето как беше натоварен моя торк, преди да бъде загубен:

Беше загубен за 1 седмица и след обстойно търсене и писане на мейли се намери в Литва от Полския отдел на DPD, като последната известна локация беше в Чехия. Пътуването отне 16 работни дни, поради загубването, а загубването се случи, защото бяха паднали етикетите на самата пратка.
Разбираемо, на връщане реших да използвам транспорта, който ми предложиха от Recro. Те използват TNT, а времето за доставка е около 1 работна седмица.
Изпращането на торка струваше 92лв с опаковането в Спиди, а връщането 72 евро с ДДС. Куриерската услуга заедно с рециклирането ги платих на Recro с PayPal.
За тези който ще търсят оферти за куриери, торка тежи 15кг до 15,5 кг, а кашона, който ще ви е нужен е с размери 40x30x20.
Ако изпратите номерата на скоростната кутия (може да се видят на един бял етикет от лявата страна на кутията и на една щампа пак от ляво ниското) те ще проверят дали имат торк за вашите скорости в наличност.
Къде може да намерите нужната информация на вашата АСК:

Ако имат наличност, ремонта може да стане за един ден. Те ви изпращат торк, като си таксуват 80 евро депозит. Депозита ще бъде възстановен, когато получат вашия торк. Така може, когато пристигне рециклирания техен торк, само да го размените с вашия и колата да не седи разглобена в сервиза.
Както се разбра по-горе аз нямах този късмет

Торка пристигна, пребоядисан и презаварен - две снимки му щракнах от кашона


Маслото, което ми препоръчаха всички и предполагам е правилното го наляхме от тази туба:


Цената е 40лв/литър, а моята кутия GA6HP19 събра 8,6 литра.
През цялото време, колата ми седеше в сервиза, не на подемник, но със свалени скорости - сервиза е голям и нямаше проблем да седи там 20 дни. Не са ме таксували допълнително за чакането. За труд ми взеха 300 лв, като мисля, че това е реална цена. В много сервизи ми предлагаха двойно на това...
Сметката е:
1. Куриерска услуга България - Латвия (DPD) - 92 лв с опаковане
2. Куриерска услуга Латвия - България (TNT) - 140 лв с опаковане
3. Рециклиране в Recro - 468 лв с ДДС
4. Масло скоростна кутия - 344 лв с ДДС
5. Труд - 300 лв
Тотал: 1344лв с ДДС, като самото рециклиране е 700 лв. За сравнение - рециклирането в България е 600 лв, но гаранцията е друга...
Тук трябва да имате в предвид, че в сметката липсва една букса и филтъра на кутията. Не съм ги сменял, тъй като сменях маслото на скоростите преди 20 хил. км. Поради тази причина е възможно да има и разлика в маслото, защото предполагам е останало малко от старото в самия филтър.
Резултата от цялото упражнение, е че всички проблеми, който имах вече ги няма. Няма притрисане и падане на оборотите на D, нито колебание в оборотите при 80 км/ч и бих добавил едно много плавно и мазно превключване на скоростите, каквото до сега не бях усещал на тази кола. Също така ми се струва потеглянето от спряло положение малко по-бързо, но може да си въобразявам, защото почти месец карах друга кола

Рекро ги препоръчвам горещо, но трябва да се внимава с куриерите.
Ако в бъдеще имам някакъв проблем с торка, ще пиша тук.
Успех на всички

Последна промяна yordan_ichev на 30 Юни 2014, 23:19, променена общо 1 път
Re: Хидротрансформатор (торк)
Дай разбивка кое колко струва като теглиш чертата. Рециклажа, доставките а-у, сваляне/качване на скорости и т.н. и направо да се изнесат в първото мнение на темата за да не се налага хората, които тепърва се сблъскват с проблема и не са следили темата да я четат цялата, а да имат синтезирана информация в първият пост.
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 958
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Хидротрансформатор (торк)
iceblast написа:Дай разбивка кое колко струва като теглиш чертата. Рециклажа, доставките а-у, сваляне/качване на скорости и т.н. и направо да се изнесат в първото мнение на темата за да не се налага хората, които тепърва се сблъскват с проблема и не са следили темата да я четат цялата, а да имат синтезирана информация в първият пост.

- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Хидротрансформатор (торк)
datchko написа:iceblast написа:Дай разбивка кое колко струва като теглиш чертата. Рециклажа, доставките а-у, сваляне/качване на скорости и т.н. и направо да се изнесат в първото мнение на темата за да не се налага хората, които тепърва се сблъскват с проблема и не са следили темата да я четат цялата, а да имат синтезирана информация в първият пост.
Напиши ги колега и ще ги поместя в началото още.
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: Хидротрансформатор (торк)
Едитнах последния пост - вие сте 

- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 958
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Хидротрансформатор (торк)
yordan_ichev написа:Едитнах последния пост - вие сте
Евала, колега.. Много ясно описано. Благодаря

Re: Хидротрансформатор (торк)
За този депозит от 80Е въобще заслужава ли си да се разправяш да им пращаш нещо?
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: Хидротрансформатор (торк)
iceblast написа:За този депозит от 80Е въобще заслужава ли си да се разправяш да им пращаш нещо?
Ако питаш мен - не. Като сметнеш куриерската услуга остават едни 30-40 Евро, който със сигурност ще изкараш ако продадеш счупения торк на някоя фирма за рециклаж тук...
Но заради добрата практика аз бих го върнал

- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Хидротрансформатор (торк)
Пичове,
За да е пълна темата и сравнението ето цени за извършен ремонт в БГ, ако сметнете за необходимо може да го добавите в 1-ви пост за да са наясно всички с положителни и отрицателни страни на начинанието.
Хидро трансформатор - Елиткар - 1000лв - 12месеца гаранция
Картер - от форума - 162лв
Масло 9литра ZF S671 090 255; ZF 6HP19 - от форума - 324лв
втулка скоростна кутия - от форума - 20лв
труд - от форума - 250лв
Тотал: - 1756лв
Време за ремонт: 6ч
За да е пълна темата и сравнението ето цени за извършен ремонт в БГ, ако сметнете за необходимо може да го добавите в 1-ви пост за да са наясно всички с положителни и отрицателни страни на начинанието.
Хидро трансформатор - Елиткар - 1000лв - 12месеца гаранция
Картер - от форума - 162лв
Масло 9литра ZF S671 090 255; ZF 6HP19 - от форума - 324лв
втулка скоростна кутия - от форума - 20лв
труд - от форума - 250лв
Тотал: - 1756лв
Време за ремонт: 6ч
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Хидротрансформатор (торк)
Trixster написа:Пичове,
За да е пълна темата и сравнението ето цени за извършен ремонт в БГ, ако сметнете за необходимо може да го добавите в 1-ви пост за да са наясно всички с положителни и отрицателни страни на начинанието.
Хидро трансформатор - Елиткар - 1000лв - 12месеца гаранция
Картер - от форума - 162лв
Масло 9литра ZF S671 090 255; ZF 6HP19 - от форума - 324лв
втулка скоростна кутия - от форума - 20лв
труд - от форума - 250лв
Тотал: - 1756лв
Време за ремонт: 6ч
Добавено е в началото на темата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани