Хидротрансформатор (торк)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от sawion » 27 Юни 2014, 17:42

ами не точно... 6hp26 и 6hp28 са кутиите и торк конвертора им е различен и управлението на мекатроника е различно и вътре хардуера се различава малко. Тази на фейса има по-голямо КПД ако може така да се нарече и 7-8% по-икономична става колата с нея (по спомен)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.09.2013
Пол: Мъж
Кара: G32

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от 530xd2008 » 27 Юни 2014, 18:48

sawion написа:ами не точно... 6hp26 и 6hp28 са кутиите и торк конвертора им е различен и управлението на мекатроника е различно и вътре хардуера се различава малко. Тази на фейса има по-голямо КПД ако може така да се нарече и 7-8% по-икономична става колата с нея (по спомен)

Значи затова има и разлика в цената на маслото за едната и другата кутия и тя е доста сериозна около 30лв на литър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от sawion » 27 Юни 2014, 21:53

маслото е едно и също ZF Lifeguard 6

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.12.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: samolet
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от stefan8898 » 28 Юни 2014, 8:30

http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_BG.pdf

Освен оригиналното масло на zf, всяка фирма - ауди, бмв си имат масло за автомата с техния етикет и 2 пъти по - скъпо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от toncho83 » 28 Юни 2014, 10:42

Пилев написа:Добре колеги, а къде си държите колите три четири седмици? Разглобени в сервиза или?
Много глупав въпрос от моя страна, но до сега кола не ми е седяла в сервиз за повече от 2-3 дни.

В сервиза си седи колата,повечето големи сервизи имат няколко подемника и не им е голям проблема да изчакат.Съответно се заплаща :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 13.03.2013

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от yordan_ichev » 28 Юни 2014, 17:45

Привет на всички, решили да намерят добра алтернатива на българското рециклиране на торк конвертера на АСК.
Накратко ще Ви разкажа през какво минах, за да сте по-подготвени ако решите да предприемете рециклиране в чужбина.

Фирмата, в която рециклирах моя торк, както няколко колеги от форума са рециклирали и също препоръчват е SIA RECRO, намира се в Латвия. Сайта им е http://recro.eu/.
Офертата им е 240 евро с ДДС за самото рециклиране, като дават 2 години гаранция на ремонта. Моята кутия е GA6HP19 (цената може да варира).
Торка трябва да бъде изпратен с куриер до Латвия и съответно върнат до България, като самия ремонт там отнема едно денонощие.
Аз реших да използвам услугите на DPD в лицето на Speedy. Много внимавайте как опаковате торка при заминаването, защото ако е останало масло в него, което не е изтекло до там ще изтече със сигурност и ще оплеска опаковката, което може да доведе до проблеми. Ползвайте и много бъбъл фолио, защото може да се окаже на дъното на камиона и трябва да е защитен.
Ето как беше натоварен моя торк, преди да бъде загубен:
Изображение

Беше загубен за 1 седмица и след обстойно търсене и писане на мейли се намери в Литва от Полския отдел на DPD, като последната известна локация беше в Чехия. Пътуването отне 16 работни дни, поради загубването, а загубването се случи, защото бяха паднали етикетите на самата пратка.

Разбираемо, на връщане реших да използвам транспорта, който ми предложиха от Recro. Те използват TNT, а времето за доставка е около 1 работна седмица.
Изпращането на торка струваше 92лв с опаковането в Спиди, а връщането 72 евро с ДДС. Куриерската услуга заедно с рециклирането ги платих на Recro с PayPal.
За тези който ще търсят оферти за куриери, торка тежи 15кг до 15,5 кг, а кашона, който ще ви е нужен е с размери 40x30x20.
Ако изпратите номерата на скоростната кутия (може да се видят на един бял етикет от лявата страна на кутията и на една щампа пак от ляво ниското) те ще проверят дали имат торк за вашите скорости в наличност.
Къде може да намерите нужната информация на вашата АСК:
Изображение

Ако имат наличност, ремонта може да стане за един ден. Те ви изпращат торк, като си таксуват 80 евро депозит. Депозита ще бъде възстановен, когато получат вашия торк. Така може, когато пристигне рециклирания техен торк, само да го размените с вашия и колата да не седи разглобена в сервиза.
Както се разбра по-горе аз нямах този късмет :roll:

Торка пристигна, пребоядисан и презаварен - две снимки му щракнах от кашона
Изображение Изображение

Маслото, което ми препоръчаха всички и предполагам е правилното го наляхме от тази туба:
Изображение Изображение

Цената е 40лв/литър, а моята кутия GA6HP19 събра 8,6 литра.
През цялото време, колата ми седеше в сервиза, не на подемник, но със свалени скорости - сервиза е голям и нямаше проблем да седи там 20 дни. Не са ме таксували допълнително за чакането. За труд ми взеха 300 лв, като мисля, че това е реална цена. В много сервизи ми предлагаха двойно на това...

Сметката е:
1. Куриерска услуга България - Латвия (DPD) - 92 лв с опаковане
2. Куриерска услуга Латвия - България (TNT) - 140 лв с опаковане
3. Рециклиране в Recro - 468 лв с ДДС
4. Масло скоростна кутия - 344 лв с ДДС
5. Труд - 300 лв

Тотал: 1344лв с ДДС, като самото рециклиране е 700 лв. За сравнение - рециклирането в България е 600 лв, но гаранцията е друга...
Тук трябва да имате в предвид, че в сметката липсва една букса и филтъра на кутията. Не съм ги сменял, тъй като сменях маслото на скоростите преди 20 хил. км. Поради тази причина е възможно да има и разлика в маслото, защото предполагам е останало малко от старото в самия филтър.

Резултата от цялото упражнение, е че всички проблеми, който имах вече ги няма. Няма притрисане и падане на оборотите на D, нито колебание в оборотите при 80 км/ч и бих добавил едно много плавно и мазно превключване на скоростите, каквото до сега не бях усещал на тази кола. Също така ми се струва потеглянето от спряло положение малко по-бързо, но може да си въобразявам, защото почти месец карах друга кола :dunno: .

Рекро ги препоръчвам горещо, но трябва да се внимава с куриерите.

Ако в бъдеще имам някакъв проблем с торка, ще пиша тук.

Успех на всички :driving:
Последна промяна yordan_ichev на 30 Юни 2014, 23:19, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от iceblast » 28 Юни 2014, 20:42

Дай разбивка кое колко струва като теглиш чертата. Рециклажа, доставките а-у, сваляне/качване на скорости и т.н. и направо да се изнесат в първото мнение на темата за да не се налага хората, които тепърва се сблъскват с проблема и не са следили темата да я четат цялата, а да имат синтезирана информация в първият пост.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 958
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от datchko » 28 Юни 2014, 21:04

iceblast написа:Дай разбивка кое колко струва като теглиш чертата. Рециклажа, доставките а-у, сваляне/качване на скорости и т.н. и направо да се изнесат в първото мнение на темата за да не се налага хората, които тепърва се сблъскват с проблема и не са следили темата да я четат цялата, а да имат синтезирана информация в първият пост.

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от toncho83 » 30 Юни 2014, 8:02

datchko написа:
iceblast написа:Дай разбивка кое колко струва като теглиш чертата. Рециклажа, доставките а-у, сваляне/качване на скорости и т.н. и направо да се изнесат в първото мнение на темата за да не се налага хората, които тепърва се сблъскват с проблема и не са следили темата да я четат цялата, а да имат синтезирана информация в първият пост.

:yes:

Напиши ги колега и ще ги поместя в началото още.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 13.03.2013

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от yordan_ichev » 30 Юни 2014, 23:23

Едитнах последния пост - вие сте :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 958
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от datchko » 01 Юли 2014, 10:02

yordan_ichev написа:Едитнах последния пост - вие сте :yes:

Евала, колега.. Много ясно описано. Благодаря :angel:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от iceblast » 01 Юли 2014, 22:15

За този депозит от 80Е въобще заслужава ли си да се разправяш да им пращаш нещо?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 13.03.2013

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от yordan_ichev » 01 Юли 2014, 23:06

iceblast написа:За този депозит от 80Е въобще заслужава ли си да се разправяш да им пращаш нещо?

Ако питаш мен - не. Като сметнеш куриерската услуга остават едни 30-40 Евро, който със сигурност ще изкараш ако продадеш счупения торк на някоя фирма за рециклаж тук...
Но заради добрата практика аз бих го върнал :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Trixster » 02 Юли 2014, 12:30

Пичове,

За да е пълна темата и сравнението ето цени за извършен ремонт в БГ, ако сметнете за необходимо може да го добавите в 1-ви пост за да са наясно всички с положителни и отрицателни страни на начинанието.

Хидро трансформатор - Елиткар - 1000лв - 12месеца гаранция
Картер - от форума - 162лв
Масло 9литра ZF S671 090 255; ZF 6HP19 - от форума - 324лв
втулка скоростна кутия - от форума - 20лв
труд - от форума - 250лв

Тотал: - 1756лв

Време за ремонт: 6ч
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от toncho83 » 02 Юли 2014, 12:44

Trixster написа:Пичове,

За да е пълна темата и сравнението ето цени за извършен ремонт в БГ, ако сметнете за необходимо може да го добавите в 1-ви пост за да са наясно всички с положителни и отрицателни страни на начинанието.

Хидро трансформатор - Елиткар - 1000лв - 12месеца гаранция
Картер - от форума - 162лв
Масло 9литра ZF S671 090 255; ZF 6HP19 - от форума - 324лв
втулка скоростна кутия - от форума - 20лв
труд - от форума - 250лв

Тотал: - 1756лв

Време за ремонт: 6ч

Добавено е в началото на темата.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook