Консумация в покой
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Консумация в покой
Нека всеки, който си е мерил консумацията от акумулатора да сподели колко милиампера е нейната стойност:
- в първата фаза непосредствено след заключване - при затворени врати/капаци, изключено вече осветление и активирана аларма
- след първата минута
- след 16-тата минута, когато се очаква колата да е заспала напълно.
Нека всеки да коментира дали мисли, че има нещо нередно или пък, че са напълно очаквани такива стойности. Също така ще е хубаво да се споменат и по-особените постоянно активирани модули в колта - аларма и т.н...
При мен:
- по време на първата минута - 1.2A
- от втората до 16-тата минута - 0.9A
- след 16-тата минута - 0.1А ("сто милиампера", за да не се получава недоразумение
)
Не съм сигурен доколко са нормални тези стойности, особено последната
GSM модул нямам, алармата е заводска(с детектор за движение). Акумулатора е 110Ah.
Къде в официален БМВ софтуер/литература мога да проверя каква е номиналната стойност конкретно за моята кола според екстрите, които имам?
- в първата фаза непосредствено след заключване - при затворени врати/капаци, изключено вече осветление и активирана аларма
- след първата минута
- след 16-тата минута, когато се очаква колата да е заспала напълно.
Нека всеки да коментира дали мисли, че има нещо нередно или пък, че са напълно очаквани такива стойности. Също така ще е хубаво да се споменат и по-особените постоянно активирани модули в колта - аларма и т.н...
При мен:
- по време на първата минута - 1.2A
- от втората до 16-тата минута - 0.9A
- след 16-тата минута - 0.1А ("сто милиампера", за да не се получава недоразумение

Не съм сигурен доколко са нормални тези стойности, особено последната

Къде в официален БМВ софтуер/литература мога да проверя каква е номиналната стойност конкретно за моята кола според екстрите, които имам?
Последна промяна Nickelback на 29 Юни 2014, 17:35, променена общо 1 път
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Консумация на "празен ход"
Аз преди време я мерих. По спомен при мен нещата са:
- през първата минута 0.8-0.85А
- след първата минута пада на 0.20-0.25А
- след 16-та минута не съм мерил...
Аларма нямам никаква...

- през първата минута 0.8-0.85А
- след първата минута пада на 0.20-0.25А
- след 16-та минута не съм мерил...

Аларма нямам никаква...


- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Консумация в покой
Тъй като измервания ток се изменя от няколко ампера до няколко десетки милиампера и един уред (амперметър) няма как да ги покрие тези стойности в един обхват (освен ако не е с автоматично променящ се обхват) за да е по-точно измерването трябва да се ползва тази схема:
В противен случай ако за измерването се използва само най-големия обхват на уреда има доста голяма грешка при малки стойности на тока (в случая). При обхват примерно 10А ако измервания ток е в рамките на 0,05-0,09А (50-90mA) показанието на уреда ще е все 0,1А. Ако пък уреда е вкл. на малък обхват (напр. до 200mA) в първия момент когато започне измерването консумацията е няколко ампера и ще изгори предпазителя на уреда (който е 200mА). За това се слага един прекъсвач чрез който се дават "на късо" изводите (сондите) на уреда когато е необходимо да се превключи обхвата. Това се прави с цел да не се прекъсва захранването a и да не се повреди уреда при превключване на обхвата и съответно по-точно измерване.
В противен случай ако за измерването се използва само най-големия обхват на уреда има доста голяма грешка при малки стойности на тока (в случая). При обхват примерно 10А ако измервания ток е в рамките на 0,05-0,09А (50-90mA) показанието на уреда ще е все 0,1А. Ако пък уреда е вкл. на малък обхват (напр. до 200mA) в първия момент когато започне измерването консумацията е няколко ампера и ще изгори предпазителя на уреда (който е 200mА). За това се слага един прекъсвач чрез който се дават "на късо" изводите (сондите) на уреда когато е необходимо да се превключи обхвата. Това се прави с цел да не се прекъсва захранването a и да не се повреди уреда при превключване на обхвата и съответно по-точно измерване.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна gentata на 12 Окт 2015, 21:13, променена общо 1 път
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Консумация в покой
Позиция 3 не трябва да превишава 0,05... Не мога да се сетя другите стойности, но веднага след заключване имаше висока показание, нещо от сорта 2 и нещо ми се върти... после постепенно до 16 минута спадаше, не съм записвал стойности и интервали, но бяха различни...
На позиция 3 показание 0,1 ще значи че нещо харчи, консултирай се със специалист... моя прояви професионална упоритост за да отстрани проблема
На позиция 3 показание 0,1 ще значи че нещо харчи, консултирай се със специалист... моя прояви професионална упоритост за да отстрани проблема

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Консумация в покой
gentata написа:Тъй като измервания ток се изменя от няколко ампера до няколко десетки милиампера и един уред (амперметър) няма как да ги покрие тези стойности в един обхват (освен ако не е с автоматично променящ се обхват) за да е по-точно измерването трябва да се ползва тази схема:
В противен случай ако за измерването се използва само най-големия обхват на уреда има доста голяма грешка при малки стойности на тока (в случая). При обхват примерно 10А ако измервания ток е в рамките на 0,05-0,09А (50-90mA) показанието на уреда ще е все 0,1А. Ако пък уреда е вкл. на малък обхват (напр. до 200mA) в първия момент когато започне измерването консумацията е няколко ампера и ще изгори предпазителя на уреда (който е 200mА). За това се слага един прекъсвач чрез който се дават "на късо" изводите (сондите) на уреда когато е необходимо да се превключи обхвата. Това се прави с цел да не се прекъсва захранването a и да не се повреди уреда при превключване на обхвата и съответно по-точно измерване.
Супер метод, колега

Аз взех от баща ми едно петцифрено Fluke и предпочетох да меря на големия обхват заради по-малкото вътрешно съпротивление. За съжаление не е автоматичен и не е лошо да пробвам с ключа както казваш, но не вярвам да има кой знае какви разлики в показанията. Както и да е, явно пак ще си играя

А тока беше около 100-110mA. Ти мерил ли си при теб какви са стойностите?
Владо написа:Позиция 3 не трябва да превишава 0,05... Не мога да се сетя другите стойности, но веднага след заключване имаше висока показание, нещо от сорта 2 и нещо ми се върти... после постепенно до 16 минута спадаше, не съм записвал стойности и интервали, но бяха различни...
На позиция 3 показание 0,1 ще значи че нещо харчи, консултирай се със специалист... моя прояви професионална упоритост за да отстрани проблема
Благодаря за съвета, колега


100mA не е кой знае колко, но наистина е извън нормите май... Допускам, че е специфично до модел/модификация/фейс/нефейс/екстри затова и попитах за официално становище от БМВ

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Консумация в покой
На 39-ка не ми се е налагало да меря консумация но скоро мерих на една Е34-ка от последните години за модела с монтирана двупосочна алармена система. Там консумациите по памет бяха:
5-6А при заключване на колата
3А до като светят плафоните
820mA една минута след като изгаснат плафоните
25mА на 3-тата минута и постепенно падаше до като достигне около 17-18mA на 12-тата минута и така до края на света както се казава
Съжалявам че не конкретно за Е39 но да не съм много встрани от темата. При първа възможност ще напрявя и такова замерване
Edit: Попадна ми една Е39-ка за замерване 2001г. Имаше около 5А постоянна консумация след 16-те минути. Имаше не един проблемен модул. Най-голямата утечка беше от навигационния компютър (МК3), който се оказа че са го мъчили да го правят на подводница и явно не се е справил с тази си задача, предал се е
Друг модул от който имаше утечка беше GM3 модула във веригата му за сервотроник (бушон 11 в жабката), пак от влага. Та след премахването на проблемите консумацията без да са затваряни врати и светеща лампа на жабката (понеже самата жабка беше махната) беше около 2А. След около 5 минути пада на 700мА и с GMIII от друга кола (98-ма) точно след 16-тата минута пада на 31-32мА. С ремонтирания GMIII модул (2001г.) колата заспиваше след 18-19 минути и консумацията пак е 31-32мА.
5-6А при заключване на колата
3А до като светят плафоните
820mA една минута след като изгаснат плафоните
25mА на 3-тата минута и постепенно падаше до като достигне около 17-18mA на 12-тата минута и така до края на света както се казава

Съжалявам че не конкретно за Е39 но да не съм много встрани от темата. При първа възможност ще напрявя и такова замерване

Edit: Попадна ми една Е39-ка за замерване 2001г. Имаше около 5А постоянна консумация след 16-те минути. Имаше не един проблемен модул. Най-голямата утечка беше от навигационния компютър (МК3), който се оказа че са го мъчили да го правят на подводница и явно не се е справил с тази си задача, предал се е

Последна промяна gentata на 22 Фев 2015, 13:38, променена общо 1 път
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Консумация в покой
Знаете ли като цяло тези допълнителните аларми влизат ли в някакъв режим на покой при който им намаля консумацията на ток след 16-тата минута или няма такова нещо? Питам защото съм с такава аларма и не знам колко време да изчакам докато заспи алармата(ако въобще го прави) да замеря утечка. Мерси предварително 

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Консумация в покой
Няма такъв режим при тях. Консумацията им е една и съща разликата е около 10-15мА в зависимост от това дали е под охрана или не и разликата идва от мигащия светодиод когато е включена. А средна консумация е около 20-25мА, не превишават 35мА или поне не би трябвало. По-голяма консумация имат двупосочните алармени системи - поради наличието на антенен усилвател и алармените системи с GSM известяване.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Консумация в покой
Mario Pankov написа:Аз не схващам много смисъла на темата, консумацията в мА ще варира според модела и поръчаното оборудване, версия на GM3. Но нормалната е около 0.5? грубо за коли без телефон и до 0.8? за коли с телефон, като след 16 минути ако GM3 приспи колата, както е редно при нормално функциониращ модул, консумацията трябва да падне до 0.05?.
Не че съм мерил консумацията на всеки процесор използван из модулите но средна консумация на един такъв, който прави нещо е около 10мА. Да речем че когато е заспала колата работят два (а може тази работа да я върши един) съответно за алармата (фабрична) и за отключването (чакащ сигнал от дистанционното на ключа) плюс антенния усилвател в задната колонка (7-8мА) се събират около 20мА (0,02А), а има и един светодиод дето мига в огледалото - още средно около 5мА. Само от тук се превишават тези 0,8мА (ако това 0.8 значи мА)

Оборудването независимо от нивото му след като колата заспи (ГМ изключи всичко) е изключено. Ако всичко е наред консумацията на изключените модули стига да не са изключени през релейни вериги е от порядъка на не повече от 10-ина µA (0,00001А). Телефона се изключва напълно още с изключването на ключа от 1-ва позиция (спира радиото) и влиза в графата на тези 10-ина µA.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Консумация в покой
някои може ли да каже кои линнии се прекъсват след като колата заспи след 16 тата минута??
червен/зелена лента постоянно ли е активен +?
червен/жълт?
виолет/бял - тои идва само при първа позиция на ключа
червен/зелена лента постоянно ли е активен +?
червен/жълт?
виолет/бял - тои идва само при първа позиция на ключа

- safety car F1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 28.04.2008
- Местоположение: burgas
- Пол: Мъж
- Кара: e61 n52b30
Re: Консумация в покой
При мен консумацията беше от радио модул бм54(направил съм го с реле),и от перката на климатика-сега вече е 0,01а- и нямам проблеми!
Re: Консумация в покой
моята е бензин е-46 72ампера акумулатор на 11месеца /3години му дават гаранция/ и вече не дьржи ток когато стои седмица без да я паля,купих и специално зарядно което много бавно зарежда с ниськ ампераж.,мерих консумацията в покой 160мА ми се струва нормална.Алармата е фабрична и не знам от кьде да я изключа за да видя ще има ли промяна ,модела 320и бензин 1998 .
Re: Консумация в покой
Преди 2-3 дни имах дилема "нов акумулатор или проблем с колата".Направих измерване на консумацията и резултата е следния:веднага след заключването 0,59 А,след 10 мин. - 0,26А,и след 25 мин. 0,01 А.Купих и нов акумулатор и всичко е наред.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Консумация на "празен ход"
Z3Ro* написа:Аз преди време я мерих. По спомен при мен нещата са:
- през първата минута 0.8-0.85А
- след първата минута пада на 0.20-0.25А
- след 16-та минута не съм мерил...![]()
Аларма нямам никаква...![]()
Е, след като ми умря един акумулатор Ексайд Премиум 100аh отведнъж, който беше на няма и 6 месеца, премерих и моята кола за консумация след 16-тата минута - показанието на уреда е 0,03 ампера при мен. Както казах, нямам аларма, нито телефон в колата.
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани