Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Здравейте, колеги! От скоро имам е36цата и все още не съм много в час с нещата. Един приятел има диагностика ИНПА и закачихме колата да видим какво ще изпише като грешки. Следователно изкара 3 грешки, който не мога да разбера какво означават и ще съм благодарен, ако някой ми обясни за какво иде реч и дали трябва да се притеснявам. Мотора е м52б20 ванос с газов инжекцион.
Другото което искам да попитам Engine temperature -48.00 degrees C Това означава ли, че някой температурен датчик ми е за смяна?Номер 14 от схемата?
И възможно ли е заради него сутрин като запаля колата студена да държи празен ход равномерно, но при подаване на газ независимо силно или слабо да започне да тресе и да вдига обороти неравномерно все едно е 3цилиндров двуклапанов дизел? След известно време, малко преди да обърне на газ започва да тресе здраво колата за около 5-10 секунди, но като обърне на 30 градуса на газ мотора заспива и започва да пее. После колкото и да я обръщам газ\бензин все си работи добре.
Поздрави!
- Код: Избери целия код
E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
Date: 05/10/14 23:00:54 ECU: MS410DS2 JobStatus: OKAY Variant: MS410DS2-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
203 fuel trim limit Bank 2
Error frequency : 18 Logistic counter: 29
Engine speed 1440.00 rpm Engine temperature 79.75 degrees C oxygen sensor heater 62.17 % oxygen sensor voltage 2 4.88 Volt
Short circuit to batt+ emission related malfunction defect code stored after filtering Error not present Sporadic error
-------------------------------------------------------------
18 EWS-code (DWA-interface) not present or signal failure
Error frequency : 12 Logistic counter: 40
Engine speed 3680.00 rpm engine load 495.69 mg/Stroke Engine temperature -48.00 degrees C Throttle-valve angle 53.42 throttle degrees
emission related malfunction emission related malfunction emission related malfunction emission related malfunction emission related malfunction emission related malfunction emission related malfunction emission related malfunction
-------------------------------------------------------------
202 fuel trim limit Bank 1
Error frequency : 3 Logistic counter: 39
Engine speed 768.00 rpm Engine temperature 57.34 degrees C oxygen sensor heater 74.29 % oxygen sensor voltage 1 4.88 Volt
Short circuit to batt+ emission related malfunction defect code stored after filtering Error not present Sporadic error
=============================================================
Другото което искам да попитам Engine temperature -48.00 degrees C Това означава ли, че някой температурен датчик ми е за смяна?Номер 14 от схемата?

И възможно ли е заради него сутрин като запаля колата студена да държи празен ход равномерно, но при подаване на газ независимо силно или слабо да започне да тресе и да вдига обороти неравномерно все едно е 3цилиндров двуклапанов дизел? След известно време, малко преди да обърне на газ започва да тресе здраво колата за около 5-10 секунди, но като обърне на 30 градуса на газ мотора заспива и започва да пее. После колкото и да я обръщам газ\бензин все си работи добре.
Поздрави!
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
и моята сутрин като и доиде времето да обръща на газ и падат оборотите рязко, почти гасне ако е на място, и веднага като качи 1200 за да мине на газ всичко заработва нормално
М. Станев
М. Станев

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Тая ламбда сонда дава ебати стойностите 4.88v е ненормално напрежение.Смени си ламбда сондата от нея ти идва проблема.
- HowDouWantit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 28.10.2008
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Първата и третата грешка са еднакви ,просто и двете сонди са леш.
Отностно втората грешка ,мотора "саден" ли е във тая Е36-ца или си е оригинално с него?
Ако е оригинално с него дай отговор на някой от тези въпроси: Колата пали ли? Ако да ,как? Лесно ли пали или трябва да я държиш повечко време на стартер ,или пък някой път не завърта?
Ето това намирам по този въпрос и за това те питам.
Поздрави!
Отностно втората грешка ,мотора "саден" ли е във тая Е36-ца или си е оригинално с него?
Ако е оригинално с него дай отговор на някой от тези въпроси: Колата пали ли? Ако да ,как? Лесно ли пали или трябва да я държиш повечко време на стартер ,или пък някой път не завърта?
Ето това намирам по този въпрос и за това те питам.

Hmmm...I wonder if you are getting an odd interpretation from your INPA scanning due to a misinterpretation from the scanner as it converts from decimal codes to hex codes (or vice versa).
Codes can be odd (based on the scan tool) and the table that it is trying to interpret...again, there are codes that are the basic "generic" OBD II codes, then there are hex codes and decimal codes.
So where am I going with this? If the car is not starting, and nothing appears to be wrong with the EWS (immbolizing system) or DWA (anti-theft alarm siren system)...perhaps something was interpreted incorrectly in the reading/conversion of the scanned codes.
Perhaps the issues is something like a CAMSHAFT sensor or the CRANKSHAFT sensor...both will cause non-start issues similar to what was described as the issue with the car being scanned. Or perhaps the MAF...do you have any other scanning equipment available to see if there's another interpretation or table of codes from a hex or decimal or generic OBD II scan?
Just a though.
Поздрави!

- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Мотора си е заводски в тая кола, не е саден. Колата пали и то пали без проблем. Винаги си пали нормално и няма нужда да държа дълго време на стартер, чуквам ключа и веднага се налага да го пускам понеже е запалила. Няма проблем с вървежа, даже си върви доста прилично (като за 20ка). Един колега има също е36 купе с този мотор и каза, че ако са ми заминали ламбдите колата умирала страшно много и грам не вървяла, пък аз нямам такова наблюдение относно моята
Другото което е , няма катализатори и не знам дали има значение.

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
според мен дава грешка заради газовата, не добре настроена като при мен.... а доколкото ми е известно, може и да греша де този мотор е със сименс и при тях май напрежението беше от 1-5волта... така че може би нищо им няма на сондите, просто газовата трябва да се бутне малко а даже и ако питаш газаджия ще ти каже че е нормално да дава грешки в сместа
М. Станев
М. Станев

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
mihal написа:според мен дава грешка заради газовата, не добре настроена като при мен.... а доколкото ми е известно, може и да греша де този мотор е със сименс и при тях май напрежението беше от 1-5волта... така че може би нищо им няма на сондите, просто газовата трябва да се бутне малко а даже и ако питаш газаджия ще ти каже че е нормално да дава грешки в сместа
М. Станев
Напрежението трябва да играе постоянно от 0 до 1 волт!
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
GecataBMW-E46 написа:mihal написа:според мен дава грешка заради газовата, не добре настроена като при мен.... а доколкото ми е известно, може и да греша де този мотор е със сименс и при тях май напрежението беше от 1-5волта... така че може би нищо им няма на сондите, просто газовата трябва да се бутне малко а даже и ако питаш газаджия ще ти каже че е нормално да дава грешки в сместа
М. Станев
Напрежението трябва да играе постоянно от 0 до 1 волт!
Това не е Бош, Сименс сондите са до 4,88V колкото и невероятно да ви изглежда.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
гецата, пак ли заблуждаваш хората ?!?!
то и на мен дюза не ми работеше ама взе че спря да тече като лейка и да надува маркучи като свалих главата
М. Станев
то и на мен дюза не ми работеше ама взе че спря да тече като лейка и да надува маркучи като свалих главата
М. Станев

- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
За газовата сте прави понеже в момента е с 1.8 дюзи и изпарител до 100кв, а и настройката е лоша. В аутодата гледам, че ги дават сензорите от 0-5v
пс. На живи данни не мога да кажа какво показват, понеже когато запаля колата и ме изхвърля от ИНПА-та.

пс. На живи данни не мога да кажа какво показват, понеже когато запаля колата и ме изхвърля от ИНПА-та.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
ЦецоДоктора написа:пс. На живи данни не мога да кажа какво показват, понеже когато запаля колата и ме изхвърля от ИНПА-та.
Коя година е колата? Пробвай да влезаш докато стане, често отказва... Колегата metodi80 ще каже със сигурност.
Другия вариант е това viewtopic.php?f=8&t=303186&hilit=DIS , ако се справиш с инсталацията.
п.с. Но най вероятно нищо и няма и грешките ще се натрупат отново заради газовата. Аз имам лампа чек енджин и тя понякога, много рядко светва точно преди превключване на газ. Струва ми се че без OBD газова все така ще е.

- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Колата е 1995 година 13 декември. Фейсова броня, фейсово табло и преди фейса бъбреците.
А относно диагностиката в тази тема съм описал какво точно представлява проблема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=369923
А относно диагностиката в тази тема съм описал какво точно представлява проблема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=369923
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Грешките не са статични и най-вероятно няма да се появят скоро, особено пък, ако си смениш и датчика за температурата, но не на въздуха, а

номер 14, но има мотори с два датчика - единият е за таблото, другият към ecu
сонди от 0 до 5 волта има, тези са точно такива и работят на съвсем различен принцип от генераторните

номер 14, но има мотори с два датчика - единият е за таблото, другият към ecu
сонди от 0 до 5 волта има, тези са точно такива и работят на съвсем различен принцип от генераторните
- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
Значи си търся такъв датчик 

- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Помощ с разчитането на грешки от ИНПА е36
По-добре късно отколкото никога. Смених преди известно време датчика, но продължи да си прави същите морафети. При студено палене и външна температура под 20 градуса си тресе на бензин и бачка неравномерно докато не загрее. Загрее ли няма проблеми, но при по-студено време си я паля и директно гасне освен, ако не държа натиснат леко педала на гаста. В момента, в който мине на газ се успокоява... На бензин като я цепя си пропушва отзаде на недоизгорен бензин чернично като дизелче
Някой нещо няква идея от какво може да бъде? Ако беше някой цепнатина да смуче въздух при положение, че обръща на газ и се оправя не трябваше ли на газ да продължи да си тресе?

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани