Тресене на м52б28
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ivo_lution
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: 2.8
Тресене на м52б28
Здравейте колеги,
Да ви обясня ситуацията на бързо - м52б28 в е30. Мотора има много неприятно тресене което се предава на цялото купе. Най-много се усеща на 1500 оборото и след това толкова зачестява, че е по-търпимо. Прави го и на място и в движение което изключва всичко след съединителя.
Следващ тест - карам на 5-та с 1500 оборота, когате най-много тресе и връщам ключа да огасне мотора (без да натискам съединителя или да изключвам от скорост) и няма промяна - което ми казаха, че изключва тоци, бензин и въздух и уж свежда нещата до механичен проблем и все пак ето сменените неща.
1. Нови тампони и няма опиране в купето - очевадните неща, които се проверяват първо, разбира се.
2. След това се почна със смяна на маховика - никаква промяна.
3. Замерихме компресията - както следва 1-6 ... 9 9 9.5 9.5 10 9 - маисторите казаха - 'нищо фрапантно'
4. Закачме на комп - 6-ти цилиндър постоянно ми дава грешка - сменихме дюза, бубина и свещ - никаква разлика. Замерихме кабелите от компа до дюзата - абсолютно еднакво съпротивление на всичките. Отворихме компа - няма никакви окиси из изгорели компоненти.
Като цяло се усеща и чува как двигателя работи неравномерно и от време на време се пооправя за няколко секунди и пак същото.
Върви си иначе като пушка - форси се до дупка и няма никакви звукове и шумове - само това тресене което ме подлудява!!!
Моля Ви дайте някакви идея какво може да - преди да се стигне до отваряне на двигателя - да се търсят проблемите във валове биели и бутала, защото ако е там направо ще го сменям - а и при положение, че върви мотора и се чува как си мени работата - ме съмнява да е от там.
Друго интересно - поняга като загрее на 90 градуса и задържа оборотите точно към 1500 за около секунда и падат тогава на 600, и от изгорелите газове люти на очите.
Предварително благодаря на отзявилите се.
П.С. колата е във Варна, така че ако има някой от тук може да даде мнение на място - разбира се няма да е без възнаградено
Да ви обясня ситуацията на бързо - м52б28 в е30. Мотора има много неприятно тресене което се предава на цялото купе. Най-много се усеща на 1500 оборото и след това толкова зачестява, че е по-търпимо. Прави го и на място и в движение което изключва всичко след съединителя.
Следващ тест - карам на 5-та с 1500 оборота, когате най-много тресе и връщам ключа да огасне мотора (без да натискам съединителя или да изключвам от скорост) и няма промяна - което ми казаха, че изключва тоци, бензин и въздух и уж свежда нещата до механичен проблем и все пак ето сменените неща.
1. Нови тампони и няма опиране в купето - очевадните неща, които се проверяват първо, разбира се.
2. След това се почна със смяна на маховика - никаква промяна.
3. Замерихме компресията - както следва 1-6 ... 9 9 9.5 9.5 10 9 - маисторите казаха - 'нищо фрапантно'
4. Закачме на комп - 6-ти цилиндър постоянно ми дава грешка - сменихме дюза, бубина и свещ - никаква разлика. Замерихме кабелите от компа до дюзата - абсолютно еднакво съпротивление на всичките. Отворихме компа - няма никакви окиси из изгорели компоненти.
Като цяло се усеща и чува как двигателя работи неравномерно и от време на време се пооправя за няколко секунди и пак същото.
Върви си иначе като пушка - форси се до дупка и няма никакви звукове и шумове - само това тресене което ме подлудява!!!
Моля Ви дайте някакви идея какво може да - преди да се стигне до отваряне на двигателя - да се търсят проблемите във валове биели и бутала, защото ако е там направо ще го сменям - а и при положение, че върви мотора и се чува как си мени работата - ме съмнява да е от там.
Друго интересно - поняга като загрее на 90 градуса и задържа оборотите точно към 1500 за около секунда и падат тогава на 600, и от изгорелите газове люти на очите.
Предварително благодаря на отзявилите се.
П.С. колата е във Варна, така че ако има някой от тук може да даде мнение на място - разбира се няма да е без възнаградено


- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Тресене на м52б28
ivo_lution написа:..
3. Замерихме компресията - както следва 1-6 ... 9 9 9.5 9.5 10 9 - маисторите казаха - 'нищо фрапантно'
Дано не се окаже, че си взел мотора от същите "майстори" или са го слагали те в е30-та.
До колкото си спомням и руснаците определяха, като "фрапантно" разлика от 1 атм между цилиндрите.
- ivo_lution
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: 2.8
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Тресене на м52б28
9 компресия при мотор със степен са сгъстяване над 10 не е особено добре.
Re: Тресене на м52б28
ivo_lution написа:Здравейте колеги,
Да ви обясня ситуацията на бързо - м52б28 в е30. Мотора има много неприятно тресене което се предава на цялото купе. Най-много се усеща на 1500 оборото и след това толкова зачестява, че е по-търпимо. Прави го и на място и в движение което изключва всичко след съединителя.
Следващ тест - карам на 5-та с 1500 оборота, когате най-много тресе и връщам ключа да огасне мотора (без да натискам съединителя или да изключвам от скорост) и няма промяна - което ми казаха, че изключва тоци, бензин и въздух и уж свежда нещата до механичен проблем и все пак ето сменените неща.
1. Нови тампони и няма опиране в купето - очевадните неща, които се проверяват първо, разбира се.
2. След това се почна със смяна на маховика - никаква промяна.
3. Замерихме компресията - както следва 1-6 ... 9 9 9.5 9.5 10 9 - маисторите казаха - 'нищо фрапантно'
4. Закачме на комп - 6-ти цилиндър постоянно ми дава грешка - сменихме дюза, бубина и свещ - никаква разлика. Замерихме кабелите от компа до дюзата - абсолютно еднакво съпротивление на всичките. Отворихме компа - няма никакви окиси из изгорели компоненти.
Като цяло се усеща и чува как двигателя работи неравномерно и от време на време се пооправя за няколко секунди и пак същото.
Върви си иначе като пушка - форси се до дупка и няма никакви звукове и шумове - само това тресене което ме подлудява!!!
Моля Ви дайте някакви идея какво може да - преди да се стигне до отваряне на двигателя - да се търсят проблемите във валове биели и бутала, защото ако е там направо ще го сменям - а и при положение, че върви мотора и се чува как си мени работата - ме съмнява да е от там.
Друго интересно - поняга като загрее на 90 градуса и задържа оборотите точно към 1500 за около секунда и падат тогава на 600, и от изгорелите газове люти на очите.
Предварително благодаря на отзявилите се.
П.С. колата е във Варна, така че ако има някой от тук може да даде мнение на място - разбира се няма да е без възнаградено
Компресията ти е перфектна,(само ако сте мерили на студен мотор и газ до край-отворен дросел).Виж да не смуче въздух от картерната вентилация и по-специално от клапана на картерните или от маркуча към пръчката.
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Тресене на м52б28
На какъвто и мотор да е мерена тази компресия, е доста ниска. Да не говорим, че както спомена колегата по-горе, разлика от повече от 0.5 единици не говори хич добре за мотора.
Re: Тресене на м52б28
Фабричната компресия,която дават за този мотор е 10-10,5 бара и степен на сгъстяване 10,2:1,но щом казваш ниска е 

Re: Тресене на м52б28
raduslaf написа:На какъвто и мотор да е мерена тази компресия, е доста ниска. Да не говорим, че както спомена колегата по-горе, разлика от повече от 0.5 единици не говори хич добре за мотора.
Как ще е доста ниска,на нов мотор дават да дьржи 10.2 стар колко трябва да дьржи според теб че да говори добре за мотора.
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Тресене на м52б28
dragohf написа:raduslaf написа:На какъвто и мотор да е мерена тази компресия, е доста ниска. Да не говорим, че както спомена колегата по-горе, разлика от повече от 0.5 единици не говори хич добре за мотора.
Как ще е доста ниска,на нов мотор дават да дьржи 10.2 стар колко трябва да дьржи според теб че да говори добре за мотора.
На нов мотор дават да държи 10.2? Значи аз имам най-якото м52 в света с компресия 12 на всички цилиндри. Колегата bum_bum, ако не се лъжа каза, че неговото дава 14

bum_bum написа:11 компресия нещо малко ми се види.. мойта като взех мотора беше 14, после дадох 1000лв за части и Сони ми я напрай на 13![]()
Тропането може да е от разхлабен изпускател или разкачена керамика на свещ.
С 10W-40 ако караш 28-ца кво да ти кажа.. закво изобщо го слагаш
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Тресене на м52б28
dragohf написа:raduslaf написа:На какъвто и мотор да е мерена тази компресия, е доста ниска. Да не говорим, че както спомена колегата по-горе, разлика от повече от 0.5 единици не говори хич добре за мотора.
Как ще е доста ниска,на нов мотор дават да дьржи 10.2 стар колко трябва да дьржи според теб че да говори добре за мотора.
Не бъркай степен на сгъстяване, което е безразмерна величина с компресия. И да под 10 е малко.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- ivo_lution
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: 2.8
Re: Тресене на м52б28
Колеги моля Ви, не ми помагате като спорите кой е прав.
Компресията я мерих на загрял двигател, че нямаше как да отида до сервиза, и да - беше на отворен дросел, но ще я замеря пак ако трябва и на студен.... но не мисля, че ще си мени работата от компресията. Защото пак казвам - чува се как от време на време почва да работи нормално и после пак се чуди какво да прави.
До сега най-релевантните мнения които получих са да си проверя ьламдата сондите и дебитомера - че гасели цилиндир - както и в моя случай... също ме посъветваха да видя и презацепя ванос-а, и картерната вентилация дали не дърпа въздух.
Пак Ви моля, просто ми дайте идеи какво да гледам.
Предварително благодаря,
Поздрави
Компресията я мерих на загрял двигател, че нямаше как да отида до сервиза, и да - беше на отворен дросел, но ще я замеря пак ако трябва и на студен.... но не мисля, че ще си мени работата от компресията. Защото пак казвам - чува се как от време на време почва да работи нормално и после пак се чуди какво да прави.
До сега най-релевантните мнения които получих са да си проверя ьламдата сондите и дебитомера - че гасели цилиндир - както и в моя случай... също ме посъветваха да видя и презацепя ванос-а, и картерната вентилация дали не дърпа въздух.
Пак Ви моля, просто ми дайте идеи какво да гледам.
Предварително благодаря,
Поздрави

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Тресене на м52б28
Както и да е, едва ли от ниската компресия тресе. По-скоро ще върви малко от нея.
- kostaka
-
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 7.05.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323и
- Мечтае да кара: мерцедес 190 coswort 2.5 evo
Re: Тресене на м52б28
обърни се кум павката.
щом си от варна мога да те насоча кум него .
предимно с бмв се занимава и то само разачки
ако се интересуваш пиши на лС. да ти дам кординати и телефон 
щом си от варна мога да те насоча кум него .
предимно с бмв се занимава и то само разачки


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Тресене на м52б28
dragohf написа:raduslaf написа:На какъвто и мотор да е мерена тази компресия, е доста ниска. Да не говорим, че както спомена колегата по-горе, разлика от повече от 0.5 единици не говори хич добре за мотора.
Как ще е доста ниска,на нов мотор дават да дьржи 10.2 стар колко трябва да дьржи според теб че да говори добре за мотора.
Колеги, бъркате между степен на сгъстяване и компресия. Степента на сгъстяване е отношението на целият обем на цилиндъра, към обема на камерата на горене. Тази величина е постоянна и за нея сте видели, че е 10.2 за този двигател. Компресията е величина, която се изменя в процеса на експлоатация на двигателя, представлява налягането в цилиндъра и стойността и за изправен двигател се получава, като се умножи степента на сгъстяване с коефициент 1.2-1.3. В случая е доста по-ниска от това, което трябва да бъде, да не говорим, че има и разлика, между отделните цилиндри, за това двигателя няма как да работи добре.
Както и да е, едва ли от ниската компресия тресе. По-скоро ще върви малко от нея.
Изображение
При разлика на компресията в отделните цилиндри, двигателя не може да работи равномерно, по обясними причини.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Тресене на м52б28
zvetiko написа:dragohf написа:raduslaf написа:На какъвто и мотор да е мерена тази компресия, е доста ниска. Да не говорим, че както спомена колегата по-горе, разлика от повече от 0.5 единици не говори хич добре за мотора.
Как ще е доста ниска,на нов мотор дават да дьржи 10.2 стар колко трябва да дьржи според теб че да говори добре за мотора.
Колеги, бъркате между степен на сгъстяване и компресия. Степента на сгъстяване е отношението на целият обем на цилиндъра, към обема на камерата на горене. Тази величина е постоянна и за нея сте видели, че е 10.2 за този двигател. Компресията е величина, която се изменя в процеса на експлоатация на двигателя, представлява налягането в цилиндъра и стойността и за изправен двигател се получава, като се умножи степента на сгъстяване с коефициент 1.2-1.3. В случая е доста по-ниска от това, което трябва да бъде, да не говорим, че има и разлика, между отделните цилиндри, за това двигателя няма как да работи добре.Както и да е, едва ли от ниската компресия тресе. По-скоро ще върви малко от нея.
Изображение
При разлика на компресията в отделните цилиндри, двигателя не може да работи равномерно, по обясними причини.
И като сметнем както колегите бъркат математиката двигателя трябва да има над 12 компресия или 12,5

Къде са под 10... Клапани, сегменти.... трябва да се отвори мотора..
Сменяй ги и

24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани