M54B30 Губи масло ...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: 318ti компот
Мечтае да кара: самолет

M54B30 Губи масло ...

Мнение от MadSc » 25 Фев 2014, 13:13

Колеги изтекоха ми очите цял ден от четене и не намерих нищо по моя проблем затова пускам нова тема. М54Б30 ми е двигателя. Карам си го с 10W40 поради простата причина, че от няколко хиляди км ми е в коша на колата, след swap и ако се появят течове да не доливам скъпо, а по-евтино масло. Мотора текна от където можеше - гарнитура на капак на клапаните, на картера, на тялото на масления филтър, само от семерингите не е текъл. Даже ми изтърва О пръстена на щеката на масления филтър. Всички проблеми са отстранени. Минах 800 км и няма и капка масло по мотор или скоростна кутия (да не го обдухва назад съответно).
Вчера сутрин преди да изляза за работа вдигам щеката на маслото и се оказа, че е под минимума, доста при това. Долях му 1 литър и мина 1/4 от разликата мин- мах. Днес сутринта ставам, същата процедура и О, чудо :paranoid: - вчера все едно не съм доливал ?!? Веднага я закарах на канал - отдолу всичко сухо. Няма и капка масло.За целия предишен ден съм минал 100 км градско ... Не съм я карал на повече от 3000 оборота. Няма пушаци на масло и т.н. Някаква идея някой има ли по въпроса, че незнам от кой край да я хвана .... :banghead:
Последна промяна MadSc на 25 Фев 2014, 14:11, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: M54B30 Гуми масло ...

Мнение от iv4o9999 » 25 Фев 2014, 14:02

тоя мотор си е с тоя проблем, сегменти, гумички клапани, филтър картерни газове

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: 318ti компот
Мечтае да кара: самолет

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от MadSc » 25 Фев 2014, 14:21

Че е всеизвестен с разходи на масло да - но това са неподдържаните коруби. Поговори си с Явор и bum_bum и пак да си говорим. За да избегна последващи коментари за сегменти и т.н. - мерих му компресията. Перфектна е на 6-те цилиндъра. Мога и снимки на компресомера да кача. Мерил съм я на отворена дроселова клапа за да няма грешка. Но да се върна моя проблем, за 100 км/1 литър масло с градско, каране е несериозно да говорим за клапани, сегменти и гумички. Незнам кой набор си, но ако помниш годините, в които се срещаха трабанти по улиците.... слагаше се грамове масло в бензина и пуши, та се нетрае, камо ли мойта да духне сегментите и да го гори. Каквито и да са катализаторите - да са се задръстили, и да ги е издухала колата. Не ми е 1-ви мотор, не ми е 1-ви swap. Повярвай ми наясно съм... Мисля си повече за клапана на тялото на масления филър (от вътрешната му страна). Нали е еднопосочен да държи масло в магистралите при студен старт на мотора...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от dr.peshev » 25 Фев 2014, 14:37

Сигурен ли си как си мерил нивото на маслото?!
От написаното става ясно,че го мериш на студен мотор.
Покарай да загрее,паркирай на равно,пуши една цигара(минимум 5 минути) ,премери и долей до макс!
На другия ден пак замери на загрял мотор и след 5 минути покой.
При 6,5л масло , понякога е все едно мериш разхода на гориво , като зареждаш за 20лв, а трябва да заредиш до горе!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: 318ti компот
Мечтае да кара: самолет

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от MadSc » 25 Фев 2014, 15:13

Ами по принцип го меря така: Сутрин на студен мотор. При нормална ситуация, След каране известно време и т.н. спирам опавам щеката след 10 мин горе долу и маслото е на минимума - разбираемо е : тяло на маслен филтър, глава, маслени магистрали. На следващата сутрин ако извадя щеката не е на минимум, а почти до максимума (долу - горе 1 литър разлика). Това е в нормалния случай. При мен обаче... прилагам и снимка примерна.
На първия ден сутринта: мерене на студен мотор - отбелязано е с 1 в червен цвят. Запалих отидох до магазина да си купя маслото, напред - назад, спиране, изчакване 10 мин., мерене на нивото на маслото. Вече на нивото от снимката със син цвят. Доливане на 1 литър масло. Маслото стига до нивото със жълт цвят от снимката. Изминаване на 100 км градско (долу горе и с нормално каране)
На втория ден (т.е. днес сутринта): Вадя щеката отново е на череното ниво. Каране около 20 км градско. Спирам я в гаража вадя щеката след 10 мин. и нивото на маслото е пак около синия белег.
lof10.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от dr.peshev » 25 Фев 2014, 15:26

Има голям шанс да се шашкаш , а нямаш проблем!
BMW пишат маслото да се мери САМО след минимум 5мин покой при загрял мотор!
Проблема е, че меренето сутрин на студен мотор се влияе до голяма степен от външната температура!При меренето на топъл мотор НА РАВНО след мин 5мин за отичане е най-точно.
Остави я да загрее,изгаси,изчакай поне 5мин да отече,премери, долей до макс и покарай(дори и да не доливаш,поне спази тези изисквания и запомни нивото)!На другия ден при същите условия пак премери!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: 318ti компот
Мечтае да кара: самолет

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от MadSc » 25 Фев 2014, 15:31

Взех си документите и отивам да покарам. Утре ще пиша. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: 318ti компот
Мечтае да кара: самолет

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от MadSc » 04 Мар 2014, 17:09

Оказа се при мен, че от много стоене на мотора са ми клеясали маслените магистрали (много нагар имаше, Явно Джон в Англия е карал с кофти масло) и просто оцеждаше масло по - бавно. След съотсетното разглабяне и отново сглабяне (един ден си загубих за тая простотия) проблема май е отстранен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 17.02.2008

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от Peikov » 30 Май 2014, 23:35

интересно ми е какво стана, отстранили се твоя проблем, във форума има тема защо този мотор гори масло и там някой беше писал че долу нещо ставаше със щеката на маслото не си спомням точно, и ако искаш го приеми като съвет, но не го карай този мотор с 10W40

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: 318ti компот
Мечтае да кара: самолет

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от MadSc » 30 Май 2014, 23:46

оказа се в крайна сметка, че е закъсан О пръстена в основата на щеката. Гадина така се беше скъсала, че щеката уж е фиксирана, но при всяка проверка на маслото, при по - рязко дръпване на щеката (О пръстените горе все залепваха и при първо дръпване се използва повече сила) тя мърдала, но с малко и съответно ме е лъжела с нивото на маслото. Карам го с 5-40. 10-40 беше само за в началото, но немога да го озъптя тоя мотор. Гори си масло и това е ....
П.С. така и не намерих изчерпателна тема по въпроса с разхода на масло. Имам си една идея, но до такова разглабяне не ми се и помисля да стигам....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от dr.peshev » 31 Май 2014, 10:32

Ако не искаш да разглобяваш,решението е 10W60, но зимата е добре да се пали в топъл гараж! :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от Zagy » 31 Май 2014, 11:10

Ако мислиш, че имаш проблем с позапушени маслопроводи - май имаше добавки, които се сипват в маслото и разкисват цялата гняз из мотора.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от Nasko_ » 31 Май 2014, 13:33

И при мен е същата работа...само че разходът не е чак 1л на 100км. Смених и клапан картерни газове с всички пътища, но никаква разлика в разхода...последно в понеделник имам час за смяна на гарнитурата на картера, защото там е доста омаслено, но едва ли от там губи на 1000км около 300гр.
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от GecataBMW-E46 » 31 Май 2014, 13:45

Отваряш и сменяш сегменти.Новите сегменти са по различни и е отстранен тоя дефект,отделно сменяш и гумички и работата заспива,но това начинание е дебело като цена,а и не вярвам да го отвориш само за сегменти покрай тях ще искаш да смениш и други неща навярно,като биелни лагери гарнитурки и т.н.Водачи на клапани ако има заминали,гумички едно друго.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: 318ti компот
Мечтае да кара: самолет

Re: M54B30 Губи масло ...

Мнение от MadSc » 01 Юни 2014, 14:29

За ремонтен комплект ли говорим или за някакви performance сегменти ? Защото баят се замислям да отварям двигателя... Стигнах до малко повече от 1 л. на 1000 км, с 5-40 масло. А колата не пропушва грам :banghead: А доста км минавам на месец Велико Търново - Созопол ми стана дестинация по 1 път минимум в седмицата, а маслото си върви ли, върви ....

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook