ГНП тдс

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

ГНП тдс

Мнение от vladobate » 18 Май 2014, 19:36

Въпроса ми е свързан по-скоро със стойностите на температурата на горивото . Днес си поиграх с ДИС и забелязах след 10-на минути работа на място стойност от порядъка на 75 градуса по Целзий , кото ми се струва малко множко . поне досега не съм виждал такава , може би 60 и нагоре , но толкова никога. Преди години бях чел тема на един немец , който си беше поставил няколко ъпгрейта на тдс-а и единия беше охладител и устройство за премахване на миниатюрни балончета въздух. Та тоз момък твърдеше че след 70 градуса темп. на горивото ЕКУ преминава в нещо като авариен режим с идеята че прекалено горещо гориво явно не е на добре . какво ви е мнението по въпроса и ще има ли положителен ефект поставянето на такъв охладител , знам че на някои коли се поставя такова чудо , но съм виждал мисля на комън рейл двг. Благодаря . ПС: И какво всъщност се случва при повишена темп. на горивото , че да минава ЕКУ в авария , ако това е вярно разбира се .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: ГНП тдс

Мнение от jogr » 19 Май 2014, 12:09

Е39 530д има такъв охладител http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... cooling_2/ номер 8... Иначе при моята 60-тина км. градско и после на място веднага на диагностика и показваше по спомен 64-66 градуса! Никъде по документация не можах да открия инфо колко са "нормалните" градуси...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: ГНП тдс

Мнение от Zubcho » 19 Май 2014, 21:57

Аз мислех такъв ъпгрейд. От е39/е38 3.0д. След горивния филтър се слага радиаторчето, като си има даже въздуховоди. Така и не го направих поради всякакви др. прични свързани с пари. :( Някой ден ще го наглася и това.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: ГНП тдс

Мнение от stony1 » 19 Май 2014, 22:38

jogr написа:Е39 530д има такъв охладител http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... cooling_2/ номер 8... Иначе при моята 60-тина км. градско и после на място веднага на диагностика и показваше по спомен 64-66 градуса! Никъде по документация не можах да открия инфо колко са "нормалните" градуси...


Само дето този радиатор се монтира на линията на излишното гориво, непосредствено преди горивопровода, който го връща в резервоара, а не след горивния филтър.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: ГНП тдс

Мнение от Пресиян Василев » 20 Май 2014, 8:35

Много автомобили имат такива кулъри .Болшинството произведени за пазара в Италия са така.Мога да предложа от аЛди а6 2.5 в6 .Голям и тънък ,монтира се под купето .Ланд Ровър Фрилендър пък има пръчкообразен ,като едно времешните радиатори лири ,там е направен на захранващия поток гориво и е изведен отпред ......
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: ГНП тдс

Мнение от Zubcho » 20 Май 2014, 13:17

stony1 написа:
jogr написа:Е39 530д има такъв охладител http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... cooling_2/ номер 8... Иначе при моята 60-тина км. градско и после на място веднага на диагностика и показваше по спомен 64-66 градуса! Никъде по документация не можах да открия инфо колко са "нормалните" градуси...


Само дето този радиатор се монтира на линията на излишното гориво, непосредствено преди горивопровода, който го връща в резервоара, а не след горивния филтър.


Говориш малко наизуст тук. Разрови снимки и ще видиш, че седи отпред в ляво след горивния филтър. Има въздуховод който тръгва от лявата страна на радиатора и стига до това радиаторче за охлаждането. Проучил съм въпроса основно. Може би някой ден ...
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: ГНП тдс

Мнение от Vozi_boro » 20 Май 2014, 22:02

Има и друг вариянт, който помага. Сменя се болта който е за излишното гориво с такъв с по голям отвор(на него си пише - мисля че оригиналният е 0.75). Така излишното гориво минава по бързо. Обикновено температурата на горивото се повишава когато елемента на ГНП-то е износен. По този начин обаче мисля че се намалява смазването на пистите от излишното гориво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ГНП тдс

Мнение от zvetiko » 21 Май 2014, 7:43

Изображение

Не е на подаващият горивопровод.

Въпроса ми е свързан по-скоро със стойностите на температурата на горивото . Днес си поиграх с ДИС и забелязах след 10-на минути работа на място стойност от порядъка на 75 градуса по Целзий , кото ми се струва малко множко . поне досега не съм виждал такава , може би 60 и нагоре , но толкова никога. Преди години бях чел тема на един немец , който си беше поставил няколко ъпгрейта на тдс-а и единия беше охладител и устройство за премахване на миниатюрни балончета въздух. Та тоз момък твърдеше че след 70 градуса темп. на горивото ЕКУ преминава в нещо като авариен режим с идеята че прекалено горещо гориво явно не е на добре . какво ви е мнението по въпроса и ще има ли положителен ефект поставянето на такъв охладител , знам че на някои коли се поставя такова чудо , но съм виждал мисля на комън рейл двг. Благодаря . ПС: И какво всъщност се случва при повишена темп. на горивото , че да минава ЕКУ в авария , ако това е вярно разбира


Едва ли минава в авариен режим след 70 градуса темп. на горивото. При всички случаи, особено през лятото, има условия да се достигне тази температура. Погледнах като записи на живи данни на 10-на tds-са- като някаква зависимост е температурата на горивото да е около -20гр. от температурата на антифриза/но на всички коли температурата на антифриза е била 60-80гр, на горивото 40-60гр. нямам запис на по-топла кола, но все пак да се има и в предвид, че измерваният са правени на отворен капак на двигателя/. Идеята на датчика за температура на горивото, мисля, че си я описал- с повишаване на температурата, горивото става по-малко плътно и трябва да се подаде малко повече. Дали охлаждането ще повлияе- може би, но нали все пак има измислена система за компенсация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: ГНП тдс

Мнение от stony1 » 21 Май 2014, 7:53

Zubcho написа:
stony1 написа:
jogr написа:Е39 530д има такъв охладител http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... cooling_2/ номер 8... Иначе при моята 60-тина км. градско и после на място веднага на диагностика и показваше по спомен 64-66 градуса! Никъде по документация не можах да открия инфо колко са "нормалните" градуси...


Само дето този радиатор се монтира на линията на излишното гориво, непосредствено преди горивопровода, който го връща в резервоара, а не след горивния филтър.


Говориш малко наизуст тук. Разрови снимки и ще видиш, че седи отпред в ляво след горивния филтър. Има въздуховод който тръгва от лявата страна на радиатора и стига до това радиаторче за охлаждането. Проучил съм въпроса основно. Може би някой ден ...


Абсолютно си прав, че стои пред горивния филтър и има въздуховор, който е свързан с въздуховода на алтернатора, но не говоря наизуст. Това, което съм виждал на Е39 е точно както съм го написал. Като се проследят горивопроводите се вижда кое къде е свързано. Дори на схемите в сайта на bmwfans.info е показана последователността на свързване на компонентите по горивната система: http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/ ... fuel_pipe/
Сега си задайте въпроса, каква е ползата от този охладител ако е свързан непосредствено след горивния филтър и каква ще е ефективността му през зимата. Нагревателният елемент в основата на горивния филтър подгрява горивото, а то веднага след това се охлажда от радиатора монтиран след филтъра. Дали това е логично и каква е ползата?
Нямам представа какви снимки сте гледали, но аз това го видях на едно Е39 525d.
Благодяря на zvetiko за готината снимка и като допълнение само да вметна, че работната температура на дизеловия комонрейл двигател е достатъчно висока, за да повиши температурата на излишното гориво. При продължителна работа на двигареля и особено при работа през летните месеци в градски условия е нормално температурата на излишното гориво да достигне стойности около 90 градуса и постепенно да окаже влияние на температурата на горивото в резервоара т.е. да я повиши. Това не би се "харесало" на помпатра високо налягане, защото колкото е по-висока температурата, толкова горивото е с по-нисък вискозитет, което пък означава по-ниско налягане на изхода на помпата.
Последна промяна stony1 на 02 Юли 2014, 18:24, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ГНП тдс

Мнение от vladobate » 21 Май 2014, 12:06

Ами двг работеше на място и темп. на охл. течност беше 88гр. тогава засякох 75гр. на горивото. От снимката на zvetiko не става ясно как е точно схемата и мненията са 2на 2 за това кое охлажда , но как да е . Излиза че се охлажда горивото след помпата с цел общо охлаждане по цялото трасе най-вече в резервоара което след това пак се засмуква наново . 90гр. темп. ми се вижда много но не споря ,, просто споделих за тази тема на немеца и със сигурност тия 70р. и малко нагоре бяха упоменати като "критични" и той го беше описал като спадане мощността на двг и минаване в подобно на "авариен режим" и е добре да се поддържа таз темп. в по-ниски граници , даже си схемата му беше да минава през охладителя след достигане на тези градуси . Значи от цялата работа може да се счита , че това което съм видял през диагностиката при описаните условия е нормално , това ми е достатъчно . Благодаря .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: ГНП тдс

Мнение от naki4a » 22 Май 2014, 18:46

vladobate написа:Ами двг работеше на място и темп. на охл. течност беше 88гр. тогава засякох 75гр. на горивото. От снимката на zvetiko не става ясно как е точно схемата и мненията са 2на 2 за това кое охлажда , но как да е . Излиза че се охлажда горивото след помпата с цел общо охлаждане по цялото трасе най-вече в резервоара което след това пак се засмуква наново . 90гр. темп. ми се вижда много но не споря ,, просто споделих за тази тема на немеца и със сигурност тия 70р. и малко нагоре бяха упоменати като "критични" и той го беше описал като спадане мощността на двг и минаване в подобно на "авариен режим" и е добре да се поддържа таз темп. в по-ниски граници , даже си схемата му беше да минава през охладителя след достигане на тези градуси . Значи от цялата работа може да се счита , че това което съм видял през диагностиката при описаните условия е нормално , това ми е достатъчно . Благодаря .


А колко нафта имаше колата в резервоара :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ГНП тдс

Мнение от vladobate » 22 Май 2014, 21:56

naki4a написа:
vladobate написа:Ами двг работеше на място и темп. на охл. течност беше 88гр. тогава засякох 75гр. на горивото. От снимката на zvetiko не става ясно как е точно схемата и мненията са 2на 2 за това кое охлажда , но как да е . Излиза че се охлажда горивото след помпата с цел общо охлаждане по цялото трасе най-вече в резервоара което след това пак се засмуква наново . 90гр. темп. ми се вижда много но не споря ,, просто споделих за тази тема на немеца и със сигурност тия 70р. и малко нагоре бяха упоменати като "критични" и той го беше описал като спадане мощността на двг и минаване в подобно на "авариен режим" и е добре да се поддържа таз темп. в по-ниски граници , даже си схемата му беше да минава през охладителя след достигане на тези градуси . Значи от цялата работа може да се счита , че това което съм видял през диагностиката при описаните условия е нормално , това ми е достатъчно . Благодаря .


А колко нафта имаше колата в резервоара :?:

Какво общо има. Тя след горивния филтър не надвишава 40гр. в този момент всичко се случва в гнп. Въпроса беше е ли е нормално такава темп. или не. Иначе 25 литра имаше. С малко гориво в резервоара не може да се охлажда добре подкачващата помпа там такива зверски температури не се достигат.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 4.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: ГНП тдс

Мнение от Vozi_boro » 24 Май 2014, 13:26

Днес си сменях плочката на ГНП и след около час работа на място, със и без климатик температура на горивото 51C с около 20 литра в резервоара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: ГНП тдс

Мнение от naki4a » 24 Май 2014, 15:36

vladobate написа:
naki4a написа:
vladobate написа:Ами двг работеше на място и темп. на охл. течност беше 88гр. тогава засякох 75гр. на горивото. От снимката на zvetiko не става ясно как е точно схемата и мненията са 2на 2 за това кое охлажда , но как да е . Излиза че се охлажда горивото след помпата с цел общо охлаждане по цялото трасе най-вече в резервоара което след това пак се засмуква наново . 90гр. темп. ми се вижда много но не споря ,, просто споделих за тази тема на немеца и със сигурност тия 70р. и малко нагоре бяха упоменати като "критични" и той го беше описал като спадане мощността на двг и минаване в подобно на "авариен режим" и е добре да се поддържа таз темп. в по-ниски граници , даже си схемата му беше да минава през охладителя след достигане на тези градуси . Значи от цялата работа може да се счита , че това което съм видял през диагностиката при описаните условия е нормално , това ми е достатъчно . Благодаря .


А колко нафта имаше колата в резервоара :?:

Какво общо има. Тя след горивния филтър не надвишава 40гр. в този момент всичко се случва в гнп. Въпроса беше е ли е нормално такава темп. или не. Иначе 25 литра имаше. С малко гориво в резервоара не може да се охлажда добре подкачващата помпа там такива зверски температури не се достигат.


Общото е, че ако имаше само няколко литра... от излишната нафта, щеше да се е загряла всичката... за това питах!
Щом след филтъра е около 40гр. не виждам какво може да се направи, тя се грее в ГНП-то
Но ти май не говориш за лятото... 40гр при доста по-ниска външна темп. май си е мн. Трябва да проверя и мойта...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: ГНП тдс

Мнение от Zubcho » 28 Май 2014, 20:26

А какво пречи ако това радиаторче се боцне преди горивния филтър?

А какво ще стане ако се сложи след горивния филтър и преди помпата? Ще действа рестриктивно на входящия поток?

Искам да си изясня, защото смятам е по-добре да се сложи преди ГНП да влиза охладено горивото.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook