Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Здравейте колеги,
От днес съм горд собственик на въпросната кола - BMW E60 530d 218к.с., според VIN, произведена 07.07.2003г. Вкарах я от Италия, на "100% реални" 110к км.
вънка и вътре е малко като кочина, ама ще я постегна!
Има няколко проблемчета обаче, които ме мъчат цял ден.
Единият от тях е, че не ми работи iDrive джойстика. Върти се, напред назад наляво надясно също реагира, но като натисна надолу - нищо. И съответно не мога да правя абсолютно нищо, даже и радио не мога да си запомня. Вероятно бутона е дал фира. Та има ли как да се оправи, или ще трябва да търся целия джойстик?
Бутона за включване на радиото е една гума (със сигурност го знаете това
), но от дългото ползване е станала една такава гадна, лепкава и почти разпадаща се. Предложения за освежаване, или пак смяна?
Друго нещо - свети ми еърбег, колан и налягане в гумите. За гумите проблема е почти ясен - след смяната им надявам се ще се оправи. Макар че като вдигна 50-60 започва да се чува едно ужасно бучене от предна лява, усилващо се с увеличаване на скоростта, а и волана почва да тресе. Като завивам наляво, се чува повече, като завивам надясно - се чува още повече. Гумите са в много използвано състояние, но нямат балони.
За еърбега и колана също имам 1-2 теории: датчик на седалката за седнал човек и някакъв датчик на еърбега. След диагностика другата седмица ще се разбере, но все пак ще съм благодарен на някое друго мнение по този въпрос.
И още нещо - клемата на плюса е корозирала, държи още, но може и да започне да се вади. Има ли как да се смени само клемата? Че днес си поиграх, но не видях начин да я махна. Заедно с кабела ли върви?
Между другото колата дойде с измит двигател. Надявам се да не е засегната електрониката и оттам да идват проблемите с еърбег/колан.
Поздрави,
Б.И.
п.с. Знам, че по писанията ми няма как да се познаят причините за тези проблеми, освен ако някой не притежава кристално кълбо или пакет боб, но все пак ще съм благодарен от споделен опит с подобни премеждия.
От днес съм горд собственик на въпросната кола - BMW E60 530d 218к.с., според VIN, произведена 07.07.2003г. Вкарах я от Италия, на "100% реални" 110к км.

Има няколко проблемчета обаче, които ме мъчат цял ден.
Единият от тях е, че не ми работи iDrive джойстика. Върти се, напред назад наляво надясно също реагира, но като натисна надолу - нищо. И съответно не мога да правя абсолютно нищо, даже и радио не мога да си запомня. Вероятно бутона е дал фира. Та има ли как да се оправи, или ще трябва да търся целия джойстик?
Бутона за включване на радиото е една гума (със сигурност го знаете това

Друго нещо - свети ми еърбег, колан и налягане в гумите. За гумите проблема е почти ясен - след смяната им надявам се ще се оправи. Макар че като вдигна 50-60 започва да се чува едно ужасно бучене от предна лява, усилващо се с увеличаване на скоростта, а и волана почва да тресе. Като завивам наляво, се чува повече, като завивам надясно - се чува още повече. Гумите са в много използвано състояние, но нямат балони.
За еърбега и колана също имам 1-2 теории: датчик на седалката за седнал човек и някакъв датчик на еърбега. След диагностика другата седмица ще се разбере, но все пак ще съм благодарен на някое друго мнение по този въпрос.
И още нещо - клемата на плюса е корозирала, държи още, но може и да започне да се вади. Има ли как да се смени само клемата? Че днес си поиграх, но не видях начин да я махна. Заедно с кабела ли върви?
Между другото колата дойде с измит двигател. Надявам се да не е засегната електрониката и оттам да идват проблемите с еърбег/колан.
Поздрави,
Б.И.
п.с. Знам, че по писанията ми няма как да се познаят причините за тези проблеми, освен ако някой не притежава кристално кълбо или пакет боб, но все пак ще съм благодарен от споделен опит с подобни премеждия.
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Здр. и добре дошъл.
За първото мисля ,че е джойстика.
За копчето на радиото- ориг. бмв около или под 20-тина лв. е .
За виенето - мисля че е лагер главина , може и оттам да идва грешката за налягането на гумите . Изравни ли добре налягането на 4-те гуми и после да нулираш грешката ? / то пък нали не работи джойстика ти
/
За бег-а трябва да се закачи , но най-страдат от кантара на пасажерската седалка.
За първото мисля ,че е джойстика.
За копчето на радиото- ориг. бмв около или под 20-тина лв. е .
За виенето - мисля че е лагер главина , може и оттам да идва грешката за налягането на гумите . Изравни ли добре налягането на 4-те гуми и после да нулираш грешката ? / то пък нали не работи джойстика ти

За бег-а трябва да се закачи , но най-страдат от кантара на пасажерската седалка.
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Той не може да го изравни защото не му работи копчето за айдрайва.
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
laviatan написа:Здр. и добре дошъл.
За първото мисля ,че е джойстика.
За копчето на радиото- ориг. бмв около или под 20-тина лв. е .
За виенето - мисля че е лагер главина , може и оттам да идва грешката за налягането на гумите . Изравни ли добре налягането на 4-те гуми и после да нулираш грешката ? / то пък нали не работи джойстика ти/
За бег-а трябва да се закачи , но най-страдат от кантара на пасажерската седалка.
Без бутона май съм с вързани ръце

Не съм си играл много с колата, защото я получих вчера сутринта и цял ден откарах в КАТ за регистрация...
Както казах, гумите са много зле, имат издрани области и т.н. но нямат балони и не спадат. Утре ще ги видя на барометър все пак, ма файда няма, след като нямам работещ джойстик.
Лагер казваш за виенето? Значи ще разглеждам главината.
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Ъпдейт:
Оправих си iDrive контролера. Проблема беше чисто механичен, предишния собственик (италианец) сигурно е клатил някоя мадама баш на централната конзола
Зор беше докато разглобя всичко, но пък намерих някакви кабели, отиващи към задните духалки. Имаше нещо като оптичен кабел
и една широчка букса. Те за какво са принципно?
Също така единия сензор на предния парктроник се бъгва постоянно и отчита близък предмет. Побъркващо е. Предполагам може да се смени само проблемния, вместо всички?
Оправих си iDrive контролера. Проблема беше чисто механичен, предишния собственик (италианец) сигурно е клатил някоя мадама баш на централната конзола

Зор беше докато разглобя всичко, но пък намерих някакви кабели, отиващи към задните духалки. Имаше нещо като оптичен кабел

Също така единия сензор на предния парктроник се бъгва постоянно и отчита близък предмет. Побъркващо е. Предполагам може да се смени само проблемния, вместо всички?
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
cerber_91 написа:Ъпдейт:
Оправих си iDrive контролера. Проблема беше чисто механичен, предишния собственик (италианец) сигурно е клатил някоя мадама баш на централната конзола![]()
Зор беше докато разглобя всичко, но пък намерих някакви кабели, отиващи към задните духалки. Имаше нещо като оптичен кабели една широчка букса. Те за какво са принципно?
Също така единия сензор на предния парктроник се бъгва постоянно и отчита близък предмет. Побъркващо е. Предполагам може да се смени само проблемния, вместо всички?
Да - сменя се само дефектния

Не знам какво си разглобявал , за да стигнеш до контролера , защото е много лесно .
С пласмасова шпатола подлагаш под плаката декоративната / като преди това си дръпнал нагоре и извадил вече капачето на контролера / и лекичко избутваш нагоре, после под маншона се отвиват болтовете

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
laviatan написа:Да - сменя се само дефектния![]()
Не знам какво си разглобявал , за да стигнеш до контролера , защото е много лесно .
С пласмасова шпатола подлагаш под плаката декоративната / като преди това си дръпнал нагоре и извадил вече капачето на контролера / и лекичко избутваш нагоре, после под маншона се отвиват болтовете
За да сваля целия елемент на контролера, трябваше да развия 4 болта от долната страна на конзолата, а за да стигна до тях, трябваше да вдигна цялата конзола. Има и болтове в задния край, под задните духалки. Абе цирк си беше разглобяването...

- cerber_91
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Ъпдейт: откарах колата в Хеед, направиха й диагностика преди има няма 1 час. Колата не е на 110к км. (очакваше се)
Изкара грешка, записана на 650 000+ км и сърцето ми прескочи... Въпроса ми е, какъв му е ресурса на тоя двигател?
Изкара грешка, записана на 650 000+ км и сърцето ми прескочи... Въпроса ми е, какъв му е ресурса на тоя двигател?
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
cerber_91 написа:Ъпдейт: откарах колата в Хеед, направиха й диагностика преди има няма 1 час. Колата не е на 110к км. (очакваше се)
Изкара грешка, записана на 650 000+ км и сърцето ми прескочи... Въпроса ми е, какъв му е ресурса на тоя двигател?
Милион км...,предполагам доста други възли ще се предадат преди тези км...Повечето коли взлизат в Бг на тези км
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
toncho83 написа:cerber_91 написа:Ъпдейт: откарах колата в Хеед, направиха й диагностика преди има няма 1 час. Колата не е на 110к км. (очакваше се)
Изкара грешка, записана на 650 000+ км и сърцето ми прескочи... Въпроса ми е, какъв му е ресурса на тоя двигател?
Милион км...,предполагам доста други възли ще се предадат преди тези км...Повечето коли взлизат в Бг на тези км
Даже за 2003-та не е карана много

Моята старата (530D 2005-та) вкарана от Германия 2010 на орг. 310 000км(даже и за това се съмнявам но това е показвало според този които я внесе) . След това мина поне още толкова и миналата година като дойде при мен беше на 160 000КМ

Приятел си купи 320-ка 2009-та директно свалена от автовоза от Италия на 114К км и като прочетохме за грешки, имаше на 405К км записана грешка.
Незнам повечето как си мислят че карат на по 100-200К км коли, но истината е че реално не повече от 15 % макс 20% са на тези километри. Обикновено това са купени в БГ нови коли или продадени от някоя голяма фирма на 4-5 години макс на по 200-300К км.
Третия вариант е да е била яко ударена и направена тук за да е на тези км.
Но има ли значение

След това ако случайно разбере колко КМ е колата реално - нищо друго освен да му стане тъпо няма да се получи !
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Абе то се знае, че караме милионници, очаквах да е на 200-300к, обаче 650к+ си беше шок
Ще я гледам като писано яйце, пък дано издържи двигателя.
В Хеед ми смениха лагер на дясна главина, оттам идваше силното бучене в движение. Една биалетка и два тампона също. Смениха и консумативи, направиха и реглаж преден/заден мост. Като цяло колата излезна читава, няма сериозни удари, но е понадрана отвън.
Остана кантара на седалката да го оправя. Може да му направя емулатор, може и да взема нов ако ударя една 5-ца от тотото
Също и най-лявата духалка не духа, счупено е лостчето, което затваря и отваря клапата...

Ще я гледам като писано яйце, пък дано издържи двигателя.
В Хеед ми смениха лагер на дясна главина, оттам идваше силното бучене в движение. Една биалетка и два тампона също. Смениха и консумативи, направиха и реглаж преден/заден мост. Като цяло колата излезна читава, няма сериозни удари, но е понадрана отвън.
Остана кантара на седалката да го оправя. Може да му направя емулатор, може и да взема нов ако ударя една 5-ца от тотото

Също и най-лявата духалка не духа, счупено е лостчето, което затваря и отваря клапата...
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Колеги, от няколко дни ми направи впечатление странно държание при ускорение. С настъпен "до ламарината" педал на газта, от 1800-1900 оборота (когато се развърти хубаво турбото) колата започва да прекъсва... Ускорява на тласъци. Това става и на 4-та 5-та, т.е. не бих казал, че проблема идва от DSC поради опит за буксуване. На какво може да се дължи това?
- rosko3001
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.05.2013
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
- Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
провери турбината и дюзите че на толкова много км е нормално да здават багажа 

- ivo752
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: Mалката Виена
- Пол: Мъж
- Кара: Е60,530Д
- Мечтае да кара: влака
Re: Проблеми с Е60 530d (iDrive джойстик и други дреболии)
Здравейте,малко да повдиган темата понеже се сблъсках с проблем за джойстика на iDrive,спря да се движи към едната страна, и ми се струва че проблема е механичен,но не разбрах как се разглобява 

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани