Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
По принцип не би трябвало да има особен проблем. На колонката на шофьорската врата, обикновено има лепенка с размера и налягането на гумите.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
bass123 написа:Добър вечер на всички. От скоро се сдобих с е46 330xi и имам един въпрос относно размера на гумите при XI. Забелязах, че предните и задните ми гуми са с различна ширина, по-точно предни 225/45/17 и задни 235/45/17. Това дали може да създаде някакви проблеми, или има някаква допустима граница в разликата на диаметъра на гумите?
Да не би задните да са на "40" височина и просто да не си го видял?
Ако е така то със сигурност аз бих ги сменил да са с еднакъв диаметър.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- bass123
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 1.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 330xi
- Мечтае да кара: ///M4
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Този размер са в момента 225/45/17 предни и 235/45/17 задни ...
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Имаш почти 4мм. разлика в диаметъра на гумите. Не би трябвало да е проблем, но аз лично не бих карал пълноприводен автомобил с различни гуми. Дори в менуалите е споменато че е нужно гумите да са с еднаква степен на износване!
- furios
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 11.06.2009
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: E 91xd touring 245hp
- Мечтае да кара: M4
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
bass123 написа:Добър вечер на всички. От скоро се сдобих с е46 330xi и имам един въпрос относно размера на гумите при XI. Забелязах, че предните и задните ми гуми са с различна ширина, по-точно предни 225/45/17 и задни 235/45/17. Това дали може да създаде някакви проблеми, или има някаква допустима граница в разликата на диаметъра на гумите?
Колега ако автомобила е М пакет това е заложено от производителя. На мен ми обясниха че самите джанти М трябва да имат разлика.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Различни може, но тези размери - не. Правилните са 225 отпред и 245 (255 е по-правилен всъщност) отзад, това е за Е46, независимо дали е Х или не. Разминаване като твоето е недопустимо при Х автомобил.
Never mistake motion for action...
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Значи момчета и момичета разликата между 225 45 17 и 235 45 17 е 9мм. А разликата между (ужким фабричните съвети), 225 45 17 и 245 40 17 е 6мм. Ако за 3 мм разлика ти се счупи колата, ела ме заплюй както се казва! Айде сега някой "инженер" както в една друга тема да вземе да ми обяснява какъв е принципа на Х-овете.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Може и така да е. Може и да не е. Аз не бих искал да пробвам на собствената си кола. После където 9, там и 12мм... На кой му пука, нали има някакви гуми! 

Never mistake motion for action...
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:Значи момчета и момичета разликата между 225 45 17 и 235 45 17 е 9мм. А разликата между (ужким фабричните съвети), 225 45 17 и 245 40 17 е 6мм. Ако за 3 мм разлика ти се счупи колата, ела ме заплюй както се казва! Айде сега някой "инженер" както в една друга тема да вземе да ми обяснява какъв е принципа на Х-овете.
Ами хайде да взема да ти обясня и това

При нашите Х-ове имаме 2 отворени диференциала и отворена раздатка. По принцип ако едно колело започне да буксува и край!
Да, ама НЕ! Тук идва ред на DSC-то. То работи заедно с ABS-a, ползвайки го за да направи колите ни истинско 4х4

Първо DSC-то следи ъгловата скорост на всяко колело (колко оборота прави) използвайки датчиците на ABS-a. Когато някое от колелата започне да буксува DSC-то подава сигнал към ABS-a, и му набива спирачката докато изравни скоростта му с останалите. Това е!
Доста хора вярват, че ако 2 от колелата ни забуксуват и сме до там (заради отворените диференциали). Да, ама НЕ! Дори и 3 колела да ти забуксуват DSC-то пак ще те спаси

Зимата газих по един черен път, който отдолу беше кал, а отгоре - 20-30 см сняг. Колата ми не забуксува нито веднъж!!! Само от време на време ми светваше лампата на DSC-то. Така че спокойно! Колите ни са си ИСТИНСКО 4х4

А относно разликата в гумите: На теория ако 2 от гумите ти са по-малки ще се въртят по-бързо и системата ще им набива спирачката постоянно. Но все пак би трябвало да си има някаква допустима разлика, иначе при по-остър завой когато 2те външни за завоя колела се завъртят по-бързо, DSC-то щеше да се активира, а на практика това не ми се е случвало дори при обратен завой с волан, завъртян до край. Така че според мен такава разлика не би трябвало да е проблем. Все пак следи си лампата докато караш и най-вече докато вземаш остри завои. Ако не светне нито веднъж, значи няма проблем.
Разбира се това са си лично мои разсъждения и не осребрявам никакви фактури за ремонт

- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Привет колеги,
Напоследък се ровя из нета относно диференциали и попаднах на интересно подобрение за нашия заден диф.
Производителя твърди, че увеличава до 1.5 пъти торка от дифа към гумите:
http://www.timken.com/EN-US/solutions/automotive/motorsports/Documents/PinionKit%20sell%20sheet.pdf
http://www.carparts.com/results/?N=0&Nr=AND%28universal%3A0%29&Ntk=Main&Ntx=mode+matchallany&Nty=1&PN=0+8389&VN=4294967118+4294966511+4294966395+4294967132+4294967092&universal=0
Кажете си мнението по въпроса...
Напоследък се ровя из нета относно диференциали и попаднах на интересно подобрение за нашия заден диф.
Производителя твърди, че увеличава до 1.5 пъти торка от дифа към гумите:
http://www.timken.com/EN-US/solutions/automotive/motorsports/Documents/PinionKit%20sell%20sheet.pdf
http://www.carparts.com/results/?N=0&Nr=AND%28universal%3A0%29&Ntk=Main&Ntx=mode+matchallany&Nty=1&PN=0+8389&VN=4294967118+4294966511+4294966395+4294967132+4294967092&universal=0
Кажете си мнението по въпроса...

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
virtualchild написа:Привет колеги,
Напоследък се ровя из нета относно диференциали и попаднах на интересно подобрение за нашия заден диф.
Производителя твърди, че увеличава до 1.5 пъти торка от дифа към гумите:
http://www.timken.com/EN-US/solutions/automotive/motorsports/Documents/PinionKit%20sell%20sheet.pdf
http://www.carparts.com/results/?N=0&Nr=AND%28universal%3A0%29&Ntk=Main&Ntx=mode+matchallany&Nty=1&PN=0+8389&VN=4294967118+4294966511+4294966395+4294967132+4294967092&universal=0
Кажете си мнението по въпроса...
На теория звучи добре, но "ключа за палатката" е още в първото изречение - тия резултати се отнасят за коли, движещи се с "над 175 мили/ч, което е над 280 км. а нашите коли не развиват такива скорости! При ниска скорост ефекта ще е незначителен, ако не и нулев.
Ето малко теория за триенето и смазването, та да може всеки сам да си прецени доколко си заслужава.
Маслото в лагерите създава така наречения "маслен клин", който отделя "триещите се" повърхности една от друга и спира триенето между тях, като триенето става между молекулите на маслото. Именно затова правилния избор на масло и най-вече вискозитета му е изключително важен за създаването на оптимален маслен клин.
Истинското триене става само при така наречения "сух старт", т.к. за да се създаде маслен клин е необходима определена ъглова скорост, както и определено налягане и дебит на маслото, подавано към лагера.
Предвид това, по-скоро съм склонен да повярвам че може да се постигне подобен ефект при смяна на маслото с някакво по-добро, но при смяна на лагерите - едва ли!
Масления клин може да се наруши при следните случаи:
-повишени хлабини в лагерите - маслото изтича от тях прекалено лесно, вместо да бъде увлечено и да се задържи в лагера.
-масло с по-нисък вискозитет
-претоварване на лагера - когато натоварването на детайла е по-високо от предвиденото от производителя, тогава може да се стигне до разкъсване на масления клин и повишено триене. Единствено в този случай може би тия лагери могат наистина значително да намалят триенето! Така че ако всеки ден пилите гуми и пробвате колко ще ви вдигне колата на магистралата, тогава не е лоша идея да модифицирате дифовете. Иначе ако си потегляте плавно и си карате колата до 150-160 - не се занимавайте с глупости

- FlippeR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 16.09.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e46 330xi Touring
- Мечтае да кара: S50B30 мурбо...
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Привет на всички с "малките" хиксове
Айде да си кажа и аз наблюденията относно любимата марка и по специално 300xi. Досега съм имал само RWD автомобили от любимата марка и тази зима попаднах на екземпляр който ми допадна и купих. Доста ми беше странно в началото карането по снегът и с карането все повече взех да се кефя на X-a
Въпреки че дълго време си търсех 330 , но държах да е на задно предаване ( и да е туринг.. - нещо доста рядко срещано ) в крайна сметка стигнах до покупката на X и не мисля , че съм сбъркал. Относно поддръжката, както доста колеги по-горе са писали.. като цяло е близка на останалите не Х автомобли от марката... Вътрешните шарнири на Lemfiorder струват около 180лв./бр (по спомен) , външни може да се набият, цени за полуоските също има, за амортесиорите също. Това като цяло са нещата които са "проблемни" ако може така да се каже...въпреки , че аз не броя амортесиорите към проблемни недъзи в Х. Разход при мен , каране на доста къси разтояния в града - около 16 газ. На дълго, с каране до 150 - около 11.5 газ.
Сега да питам патилите... - как точно хващате дали е полуоска (вътрешно каре) проблемът при вас ? Казвам какви са симптомите при мен - при каране с над 100 -120 , всякаш имам лек резонанс понякога... , при смяна на предавки...предимно 1-ва...2-ра..3-та.. (в града) имам някакво преджасване (като пускам съединителя плавно..и не подавам разко газ го няма ) т.е. в момента си я карам така , че да няма никакви тупкания , джаскания и т.н. , но съм плавен с краката (ако може така да се каже). Вдигайки колата на подемник...виждам че лявата полуоска има луфт...доста по-голям от дясната.... , откъдето и съдя че карето е аут. Стана ми интересно обаче, че имам и луфт и шум откъм раздатката
ровейки в чуждестранни форуми видях тема, описваща моята ситуация - шум (по-скоро тупване) при превключване на предавки при бърза смяна и рязко пускане на съединителя... както и намерих клипче ...което показва и при мен ситуацията каква е - https://www.youtube.com/watch?v=mvpXyM8e95c - във този форум в крайна сметка някой си е оправил проблема със смяна на предно каре (полуоска) , но друг човек не е успял... - а сега де 


Сега да питам патилите... - как точно хващате дали е полуоска (вътрешно каре) проблемът при вас ? Казвам какви са симптомите при мен - при каране с над 100 -120 , всякаш имам лек резонанс понякога... , при смяна на предавки...предимно 1-ва...2-ра..3-та.. (в града) имам някакво преджасване (като пускам съединителя плавно..и не подавам разко газ го няма ) т.е. в момента си я карам така , че да няма никакви тупкания , джаскания и т.н. , но съм плавен с краката (ако може така да се каже). Вдигайки колата на подемник...виждам че лявата полуоска има луфт...доста по-голям от дясната.... , откъдето и съдя че карето е аут. Стана ми интересно обаче, че имам и луфт и шум откъм раздатката



- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Тупкането е от полуоската.
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Виж как сам си го намерил проблема... полуоските... оригиналните са отвратително скъпи.
Един колега беше вземал от ибей и беше много доволен останал, ето ги пак линковете, съвсем приемливи цени - по под 100лв са.
http://www.ebay.co.uk/itm/141026705423?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
http://www.ebay.co.uk/itm/130958103337?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648
Един колега беше вземал от ибей и беше много доволен останал, ето ги пак линковете, съвсем приемливи цени - по под 100лв са.
http://www.ebay.co.uk/itm/141026705423?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
http://www.ebay.co.uk/itm/130958103337?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

- FlippeR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 16.09.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e46 330xi Touring
- Мечтае да кара: S50B30 мурбо...
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Оригиналните са по 900 кинта бройката
SpidAN ( което си е GKN ) е около 300 лв - чувал съм добри отзиви. Тъй като се занимавам с авточасти, днес намерих на цена около 150 лв. полуоска ... от същата марка съм продавал доста карета и не е имало оплакване от клиенти. Утре мисля да монтирам и да видим какво ще се получи
Имам и задното тампонче на дифа
да сменя, и вече се надявам всичко да е ок
Я да ви попитам...вие успявате ли да си изключите напълно ДСЦ-то ? т.е. чрез задържане на копчето ..до момента със светването на лампата за ръчната ... щото при мен не се получава на XI- то
, а на предишната ми 46-ца ставаше
Явно Х сериите са "ограничени" откъм тотално изключване на системите... И още нещо .. който има (мисля че всички Х трябва да имат , но не съм сигурен) система за следене на налягането в гумите .... светва ли му постоянно жълта лампа след известно каране ? Явно т.к. не съм с оригиналните джанти на колата и системата постоянно дава грешка, и лампата светва, което е адски дразнещо...и незнам дали има начин софтуерно да се изключи
при 36-ците е лесно - дърпаш лампата на подсветката от таблото и вече няма какво да те дразни...ама тук е диодно 









Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани