черен дим след ремап и високи обороти
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
черен дим след ремап и високи обороти
здравейте колеги, дано успеете да ми помогнете ,4е направо вече незнам какво да правя. Имам бмв 530д е60 218коня края на 2003г... след ремапа вече повече. проблема ми е следния. Когато запаля за 1ви път колата се подава един сивкав дим и като натисна газта се променя на черен. изчиства се до 1мин някъде. След това като натисна колата здраво кик даун.... отзад става чудо... черен дим... си е .... майката. преди ремапа не ми направи впечатление да е било така, н може и да греша. колата има пълен сервис, маф сенсор, egr valve, oil breather, 6 свещи и инжектор на 2ри цилиндър са сменени. и все още имам тези проблеми.... ремапа е правен при специалист с огромен рейтинг из цяла Англия и от всякуде хората го прехвалват... Турбото е сменено преди 25 000 км и си се отваря при около 2000 оборота както и трябва да бъде. и чат пат ми се включва "high rate battery discharge"... но колата ми не беше карана от седмица и си запали без проблем..... От както я взех тази кола само проблем след проблем... имах е90... нищо, само масло и филтри и газ. Сега тази е60... направо ми се реве..... Ако някои може да ме посъветва ...
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Погледнете живите данни, гориво, бууст, дебитомер. Колата има ли катализатор или е изтърбушен. Сивкавия дим, го водят за нормален, макар, че аз не съм на това мнение, когато го няма катализатора, а многото пушене означава много гориво. Дръпни буксата на дебитомера и виж как ще е без него (пушек/вървене).
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Първото и най-важно ако не искаш дим не трябваше да махаш катализатор и ДПФ - всички дизели димят малко или много, второ не бих имал доверие че са ти почистили ЕГР-а без да го видиш сам има много такива случаи, както в БГ така и в чуждестранните форуми, трето погледни МАП сензора на 5ти цилиндър отстрани, ако е зацапан обогатява сместа с много гориво и дава разнообразни симптоми, които могат да се сбъркат с турбо / МАФ / ЕГР т.е. повечето лаици ще те накарат да преправиш половината кола преди да го погледнеш, а той струва някакви смешни 80 лв.
Ако си чистили / сменил MAF сензора то трябва да се активирам обучаване иначе колата няма сама да се нагласи по новите данни.
Ако си чистили / сменил MAF сензора то трябва да се активирам обучаване иначе колата няма сама да се нагласи по новите данни.
- mupoo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 1.12.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530D '04
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Taruno може ли да ориентираш със схема къде е този МАП сензор, че гледах, но не мога да го видя
Къде точно от DIS-а се адаптира МАФ-а?

Къде точно от DIS-а се адаптира МАФ-а?
Taruno написа:Първото и най-важно ако не искаш дим не трябваше да махаш катализатор и ДПФ - всички дизели димят малко или много, второ не бих имал доверие че са ти почистили ЕГР-а без да го видиш сам има много такива случаи, както в БГ така и в чуждестранните форуми, трето погледни МАП сензора на 5ти цилиндър отстрани, ако е зацапан обогатява сместа с много гориво и дава разнообразни симптоми, които могат да се сбъркат с турбо / МАФ / ЕГР т.е. повечето лаици ще те накарат да преправиш половината кола преди да го погледнеш, а той струва някакви смешни 80 лв.
Ако си чистили / сменил MAF сензора то трябва да се активирам обучаване иначе колата няма сама да се нагласи по новите данни.
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Taruno написа:Първото и най-важно ако не искаш дим не трябваше да махаш катализатор и ДПФ - всички дизели димят малко или много, второ не бих имал доверие че са ти почистили ЕГР-а без да го видиш сам има много такива случаи, както в БГ така и в чуждестранните форуми, трето погледни МАП сензора на 5ти цилиндър отстрани, ако е зацапан обогатява сместа с много гориво и дава разнообразни симптоми, които могат да се сбъркат с турбо / МАФ / ЕГР т.е. повечето лаици ще те накарат да преправиш половината кола преди да го погледнеш, а той струва някакви смешни 80 лв.
Ако си чистили / сменил MAF сензора то трябва да се активирам обучаване иначе колата няма сама да се нагласи по новите данни.
Здр и мерси за коментара.... Не съм махал дпф филтъра, но по думите на пи4а където ми ремапна колата, моята нямало. Смисъл, точно този модел от 2003 нямал дпф.... сега незнам колко това е вярно , но съм забелязал ,4е гърнетата и самият ауспух от 2004 мисля е по различен. Но ще те послушам и ще проверя каквото ме посъветва

Re: черен дим след ремап и високи обороти
iceblast написа:Погледнете живите данни, гориво, бууст, дебитомер. Колата има ли катализатор или е изтърбушен. Сивкавия дим, го водят за нормален, макар, че аз не съм на това мнение, когато го няма катализатора, а многото пушене означава много гориво. Дръпни буксата на дебитомера и виж как ще е без него (пушек/вървене).
здр. мерси за коментара.... и аз си мисля ,4е е много гориво... като настъпя и разхода се пока4ва драстичхо, но пък ускорението е уникално... пича където ми прави ремапа каза ,4е моят модел е без дпф филтър 2003 г ... няква междинка била, ама несъм сигурен колко е вярно товаа... макар ,4е това му е работата....
Ще послушам твоят съвет и ще видим какво ще стане .
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Не съм съгласен за катализатора и ДПФ-а. Аз съм без ДПФ и грам пушек няма отзад, а ако това, което колегата казва е точно така (без да преувеличава), тези оплаци щяха да разкажат играта на ДПФ-а, но в неговият случай, тъй като е от първите той въобще няма. МАП сензора ако се зацапа по-скоро да пренадува турбината, което ще намали пушеците. Много вероятно е чипа да не е качествен и да му пуска много гориво. Като сложиш старият (ако можеш, не знам кой ти е слагал чипа) имаш ли го този проблем, ако не - чипа ти създава ядове. Попринцип като се надуе колата е нормално да подпушва на моменти, но не и постоянно, зависи колко е назлобена.
На МАФ-а (дебитомера) му се ресетват адаптациите от сервизните функци на ДИС-а.
На МАФ-а (дебитомера) му се ресетват адаптациите от сервизните функци на ДИС-а.
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Taruno написа:http://www.martynlewisphotography.com/lotus/IMG-20110630-00122.jpg
Ето колега, не ти трябва схема
Само да отбележа, че това е мястото му на колите след 2004-2005г. на по-старите 2003-та година се намира точно зад 6ти цилиндър и е захванат за болтче 10".
Re: черен дим след ремап и високи обороти
iceblast написа:Не съм съгласен за катализатора и ДПФ-а. Аз съм без ДПФ и грам пушек няма отзад, а ако това, което колегата казва е точно така (без да преувеличава), тези оплаци щяха да разкажат играта на ДПФ-а, но в неговият случай, тъй като е от първите той въобще няма. МАП сензора ако се зацапа по-скоро да пренадува турбината, което ще намали пушеците. Много вероятно е чипа да не е качествен и да му пуска много гориво. Като сложиш старият (ако можеш, не знам кой ти е слагал чипа) имаш ли го този проблем, ако не - чипа ти създава ядове. Попринцип като се надуе колата е нормално да подпушва на моменти, но не и постоянно, зависи колко е назлобена.
На МАФ-а (дебитомера) му се ресетват адаптациите от сервизните функци на ДИС-а.
Здр. Ами то е не чип ,а ремап... софтуерна промяна на мощноста, незнам как иначе да го опиша. Ами този , който ми направи ремапа е извстна фирма и съм чел много добри думи за него. Ама , явно ми е назобил здраво колата и затова пуска повече гориво и не го изгаря като хората ли ,знам ли..... Май най-хубаво да му пиша на тоя пич... пук да видим .
- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Черен дим причини:
въздушен филтър - запушванe
входяща система - запушване или теч на въздух
Изпускателна система - запушен катализатор.
Има още 14 компонента в които може да има отклонение,но ще излезнат на диагностика.Понеже си с ремап,при тебе някои повреди няма да излезнат.Променен е записа в управлението на двигателя.То не реагира на фалшивия актуационен сигнал от помата.Налягането на горивото е повишено.Подаването на гориво се смята по това колко време от отворена дюзата.При по-високо налягане както е при тебе,горивото е повече.Колата го смята за нормално защото е умишлено повредена от тунера по твое желание.Преди да ти надуят колата трябва да изледват техническото състояние на мотора,което при тебе не е направено.Върнете фабричните настройки преди да ти се пробие някое бутало.Това не е Е34 братле,
барнеш ли го,оправия няма.
въздушен филтър - запушванe
входяща система - запушване или теч на въздух
Изпускателна система - запушен катализатор.
Има още 14 компонента в които може да има отклонение,но ще излезнат на диагностика.Понеже си с ремап,при тебе някои повреди няма да излезнат.Променен е записа в управлението на двигателя.То не реагира на фалшивия актуационен сигнал от помата.Налягането на горивото е повишено.Подаването на гориво се смята по това колко време от отворена дюзата.При по-високо налягане както е при тебе,горивото е повече.Колата го смята за нормално защото е умишлено повредена от тунера по твое желание.Преди да ти надуят колата трябва да изледват техническото състояние на мотора,което при тебе не е направено.Върнете фабричните настройки преди да ти се пробие някое бутало.Това не е Е34 братле,
барнеш ли го,оправия няма.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: черен дим след ремап и високи обороти
timur_lenk написа:Черен дим причини:
въздушен филтър - запушванe
входяща система - запушване или теч на въздух
Изпускателна система - запушен катализатор.
Има още 14 компонента в които може да има отклонение,но ще излезнат на диагностика.Понеже си с ремап,при тебе някои повреди няма да излезнат.Променен е записа в управлението на двигателя.То не реагира на фалшивия актуационен сигнал от помата.Налягането на горивото е повишено.Подаването на гориво се смята по това колко време от отворена дюзата.При по-високо налягане както е при тебе,горивото е повече.Колата го смята за нормално защото е умишлено повредена от тунера по твое желание.Преди да ти надуят колата трябва да изледват техническото състояние на мотора,което при тебе не е направено.Върнете фабричните настройки преди да ти се пробие някое бутало.Това не е Е34 братле,
барнеш ли го,оправия няма.
Много добре казано, ако не е направена хубава диагностика преди ремапа и се окаже, че имаш драма някъде може да направиш много сериозна беля

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: черен дим след ремап и високи обороти
Най вероятно калпав ремап. Много от така наречените специалисти просто за да върви колата повече пускат повече гориво. Ефекта е точно такъв - върви ама пуши яко. Най добре се обърни към този, който ти е правил ремапа.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани