Алтернативни горива за дизела.
Модератор: Общи модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Алтернативни горива за дизела.
Аз не знам дали има по-корав дизел от тези на Мерцедес от 80те... вечни машини (абсолютни тучове, но вечни) 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Алтернативни горива за дизела.
520i написа:Трансформаторното масло знам го взима от Илиянци (до Митницата има едни апапи) или срещу Централните гробища улицата на края, май някакво ж.п. е. Една туба (25л) я взима за 2-3-4-5лв, кога колко има
И после заради няколкото такива туби по 2-3 лв, източени от някой трансформатор, който е гръмнал след това, на баба му сметката за ток е повече от пенсията.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Алтернативни горива за дизела.
steeN написа:Аз не знам дали има по-корав дизел от тези на Мерцедес от 80те... вечни машини (абсолютни тучове, но вечни)
Aбсолютно

На приятел дядо му беше капитан по корабите на времето и беше докарал oт странство W 115 300D на 300 000. Размазаха я някъде по Велинградското дефиле и сложиха моторетката в една W123. 123-та си превъртя километража десетина пъти и изгни тотално, а мотора и си пляка до ден днешен в една лодка в Черноморец. За тия 30-на години на дали е изгорила и един тон дизел - все на сурогати и върви

Ubi dubium, ibi libertas
- snaiperist0
-
-
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Алтернативни горива за дизела.
един приятел си кара 205 чист дезел на олио и няма ядове ... а като се замисля цялата броня отзад е нахапана от кучета и мирише малко на шницели ама какво пък ... 

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Алтернативни горива за дизела.
Всичко преди комън рейл може да се кара с олио, отработено масло, трансформаторно масло, използвано олио.
Новото олио и трансформаторното масло могат да се сипят спокойно в резервоара 80:20 с нафта. Може към цялото това нещо да се добави 3-5% бензин, защото цялата смес е с по-висок вискозитет от нафтата и това затруднява помпата при първото палене сутрин.
Горялото масло и използваното олио трябва да се минават през филтри 10, 5 и след това 1 микрон, може и 0.5 микрона. Олиото трябва да се дехидратира, т.е. да му се извади водата, която остава в него при пържене. Това се прави като олиото се загрее до 90С и така се задържи около 2 часа при тази температура. В чужбина го правят с професионални нагреватели за чай, който пълнят с олио, или направо във варел на дъното на който има 3 кв. нагревател за радиатор. Аз се занимавах с прецеждане на отработено олио като изгорих около 500л., но вече не се намира никъде.
В момента в Кауфланд има ново олио на 1.89лв.
Хубаво е преди цялата галимация да се сменят уплътненията на ГНП, понеже олиото е силно агресивно и при ползването му разяжда старите уплътнения и помпата протича. Новите уплътнения са съобразени за биодизел, който също е агресивен. Горивните маркучи, също могат да се сменят със силиконови, за да не бъдат разядени от олиото. Ако някой иска да види как точно разяжда вземете ластик за коса и го топнете в олио. След 20 мин ще видите резултата.
Новото олио и трансформаторното масло могат да се сипят спокойно в резервоара 80:20 с нафта. Може към цялото това нещо да се добави 3-5% бензин, защото цялата смес е с по-висок вискозитет от нафтата и това затруднява помпата при първото палене сутрин.
Горялото масло и използваното олио трябва да се минават през филтри 10, 5 и след това 1 микрон, може и 0.5 микрона. Олиото трябва да се дехидратира, т.е. да му се извади водата, която остава в него при пържене. Това се прави като олиото се загрее до 90С и така се задържи около 2 часа при тази температура. В чужбина го правят с професионални нагреватели за чай, който пълнят с олио, или направо във варел на дъното на който има 3 кв. нагревател за радиатор. Аз се занимавах с прецеждане на отработено олио като изгорих около 500л., но вече не се намира никъде.
В момента в Кауфланд има ново олио на 1.89лв.
Хубаво е преди цялата галимация да се сменят уплътненията на ГНП, понеже олиото е силно агресивно и при ползването му разяжда старите уплътнения и помпата протича. Новите уплътнения са съобразени за биодизел, който също е агресивен. Горивните маркучи, също могат да се сменят със силиконови, за да не бъдат разядени от олиото. Ако някой иска да види как точно разяжда вземете ластик за коса и го топнете в олио. След 20 мин ще видите резултата.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- armani78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Алтернативни горива за дизела.
Колега Боримечка,ако искаш да ти събирам олио от ресторанта ми ,ама ще има да тичат всички кучета по теб като им замерише на кюфтета,риба,тиквички и т.н.
П.С. Колега,не ми казвай че би си направил този опит с Х-3 ката??

П.С. Колега,не ми казвай че би си направил този опит с Х-3 ката??

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Алтернативни горива за дизела.
Това са легенди с кучетата, които тичат след колата. Мирише на изгоряла мазнина и нищо повече. Карал съм с ползвано олио и знам как мирише.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Алтернативни горива за дизела.
madpetio написа:Ма за евтино минете на метан ве хора....
В София ако е 1.40 по морето е 1.90лв.!
Отделно който сложи метан на кола под 140 коня или джип под 190 коня - го обявявам за мазохист.
Мощноста пада с поне 25 коня. А ускорението е наполовина. Метана е за градска кола шофирана само в града.
Пък за стари барутници с газ хептен умират.
А и има още по-голямо изчадие - метан дизелова уредба. Ама скъпа и я слагат на големи дизелови мотори.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Алтернативни горива за дизела.
Така, тдс-а първоначално го карах на пържено олио ама е много занимавка и се отказах
После минах на олио от магазина на 1,7лв от Т-маркет обаче миришеше адски много и не се търпеше
Сега близо 6 хил км карам със 50/50 горяло масло/нафта и съм много доволен
Нафтата я взимам на 2 лв а горялото масло на 80ст и си пълня резервоара за 100лв ,казано по друг начин 1,40лв за литър средно
. Със 100лв(пълен реервоар) минавам 900-1000км извън градско и около 600-700км градско
Колата е една идея по бавна и като я настъпя пропушва отзад ама икономията в пари е сериозна 






- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Алтернативни горива за дизела.
armani78 написа:Колега Боримечка,ако искаш да ти събирам олио от ресторанта ми ,ама ще има да тичат всички кучета по теб като им замерише на кюфтета,риба,тиквички и т.н.![]()
П.С. Колега,не ми казвай че би си направил този опит с Х-3 ката??
Никога не съм сипвал в резервоара нещо различно от нафта, купена от бензиностанция. Поне за нафта са ми го продавали, а какво е в действителност - нямам представа, наистина... Просто ми беше интересно дали колата може да върви и с други "горива". И като преглеждам цялата тема - явно може.
Excellent! Steven is my name!
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Алтернативни горива за дизела.
Предкамерният дизел може да се кара с други горива
комънрейла НЕ 


- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Алтернативни горива за дизела.
Не знам дали тук е най-подходящото място да попитам, но не мисля, че е редно да отварям нова тема за това питане:
Какъв им е проблемът на бензиностанциите в Сърбия и Черна Гора, че не могат да ми заредят Х3-ката? Трябвал дебел пистолет, а те имали само тънки. Става въпрос за N47 2.0 дизел 2008г. В България никога и никъде не съм имал ядове.
Какъв им е проблемът на бензиностанциите в Сърбия и Черна Гора, че не могат да ми заредят Х3-ката? Трябвал дебел пистолет, а те имали само тънки. Става въпрос за N47 2.0 дизел 2008г. В България никога и никъде не съм имал ядове.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Алтернативни горива за дизела.
По-скоро е обратното, имат дебели пистолети, а трябва да е тънък. Вероятно има някоя предпазна пластмаса да не можеш да пъхнеш пистолет за бензин в гърловината. Ако в Сърбия не е урегулиран този стандарт съответно не могат да ти заредят. Решението - фуния. Вадиш и сипваш през нея горивото.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Алтернативни горива за дизела.
Три пъти питах едно от момчетата на бензиностанцията в Сърбия, защото и на мен не ми се стори реално тънък пистолет да не влиза, а дебелия да влиза, но така се получи. Търсих в интернет инфо, но не мога да намеря нищо по този въпрос. Баща ми сподели, че на Ромпетрол в Пловдив също е имал този проблем, преместили го на друга колонка и заредили без проблем. Обяснението било, че е свързано с евро сертификатите, но баща ми не помни детайли.
Re: Алтернативни горива за дизела.
Аз на ОМВ съм имал такъв проблем. Има някои колонки, които са предназначение само за резервоари на тирове и пистолета не можеше да влезе..преместих я на друга колонка и нямаше проблем.
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани