Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от choio » 09 Фев 2014, 22:33

speedaddict написа:Проверих в realoem името на скоростната кутия в е90 330д преди фейслифт и е тази: GS6-53DZ. Според наименованието, максималният въртящ момент, който може да издържи кутията, е 530 Нм. Фабричният въртящ момент е 500 Нм и ако се качи на 600 става с 70 отгоре, което май е много? От друга страна, прочетох в един чуждестранен форум за някакъв пич, който кара 330д ръчка с 783 Нм.. :lol:



Кутията едва ли ще те предаде,така че не се тревожи за нея,проблема може да дойде от съединителя но както ти написах и по горе и ти дадох сравнение, не е болка за умиране :lol: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 15.12.2010
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: на кафе и цигари цял ден
Мечтае да кара: Нещо с V10

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от oem » 10 Фев 2014, 15:14

Ако те е страх за съединителя и маховика просто кажи на тунера ти да не надвишава 550 нм максимален момент. Това не значи, че не може да се направи момента да е в по широк диапазон. Убиеца на съединители е пиковия въртящ момент който идва много бързо в ниски обороти (обикновено под 2500 оборота). Тунер който си разбира от работата може да ти настрои колата с максимална мощност но да ограничи пиковия въртящ момент и да пощади съединителя.
Skype: oemotorsport

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.11.2013
Пол: Мъж
Кара: A6 4G 3.0T Stage 2

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от speedaddict » 10 Фев 2014, 23:08

oem написа:Ако те е страх за съединителя и маховика просто кажи на тунера ти да не надвишава 550 нм максимален момент. Това не значи, че не може да се направи момента да е в по широк диапазон. Убиеца на съединители е пиковия въртящ момент който идва много бързо в ниски обороти (обикновено под 2500 оборота). Тунер който си разбира от работата може да ти настрои колата с максимална мощност но да ограничи пиковия въртящ момент и да пощади съединителя.


Това е добра идея! Говорех с един добър тунер и каза, че няма да е проблем да се направи така. А дали ефектът при значително повишена мощност, но не толкова повишен въртящ момент ще е много по-различен от ефектът при увеличен значително и въртящ момент?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от memorex » 11 Фев 2014, 15:07

Максималната мощност се развива при високи обороти а момента при ниски.Как караш обикновено на 4000 или на 2000

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от choio » 11 Фев 2014, 21:03

speedaddict написа:
oem написа:Ако те е страх за съединителя и маховика просто кажи на тунера ти да не надвишава 550 нм максимален момент. Това не значи, че не може да се направи момента да е в по широк диапазон. Убиеца на съединители е пиковия въртящ момент който идва много бързо в ниски обороти (обикновено под 2500 оборота). Тунер който си разбира от работата може да ти настрои колата с максимална мощност но да ограничи пиковия въртящ момент и да пощади съединителя.


Това е добра идея! Говорех с един добър тунер и каза, че няма да е проблем да се направи така. А дали ефектът при значително повишена мощност, но не толкова повишен въртящ момент ще е много по-различен от ефектът при увеличен значително и въртящ момент?


Ще ти дам един съвет,ако ще правиш ремап се прави както трябва,иначе после пак ще ходиш да наливаш останалото,което не си направил от първия път! Съединителя на е46...който си е същият ,както и кутита е същата държи до към 600 н/м,даже и повече(това при нов съединител...лично съм го проверил) на КОЛЕЛАТА ,което на мотора си е доста повече. Не му се плаши толко ,дет се вика държи железото :P :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.11.2013
Пол: Мъж
Кара: A6 4G 3.0T Stage 2

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от speedaddict » 12 Фев 2014, 13:40

@choio С твоя човек говорих и вика, че ще стане така и, че няма за какво да се притеснявам. Съединител и маховик и на фабрична мощност сигурно си се развалят и не вярвам разликата в изминатия пробег преди смяна да е голяма? Колата иначе ще се кара по 12-15 000 км годишно, а сега е на 135. А ремап дали ще има влияние върху гражданска, каско, прегледи, данък и т.н., или е незабележим ремапът?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 26.09.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 535i, S500

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от furiozo » 12 Фев 2014, 17:53

при 335д, които са само автоматици е доста сериозен риск с ремапването. Общо взето, които го е направил е превишил заводския лимит на скоростната кутия, на НМ, която издържа и е въпрос на време преди да покаже проблем, понеже заводско 335д е 580НМ, а лимита на ZF 6HP26 е 600НМ. Общо взето аз бих се пазил от ремапнати коли. Още повече, че ( пак зависи от поддръжката ) след ремап някои неща почват да сдават багажа. Малко, оффтопик, но все пак полезно на някой ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от choio » 12 Фев 2014, 19:57

speedaddict написа:@choio С твоя човек говорих и вика, че ще стане така и, че няма за какво да се притеснявам. Съединител и маховик и на фабрична мощност сигурно си се развалят и не вярвам разликата в изминатия пробег преди смяна да е голяма? Колата иначе ще се кара по 12-15 000 км годишно, а сега е на 135. А ремап дали ще има влияние върху гражданска, каско, прегледи, данък и т.н., или е незабележим ремапът?


Не влияе на гражданска и данък.. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 24.02.2014

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от mitko_pi4a86 » 26 Апр 2014, 8:59

Аз ремапнах и още с слизането от доното и усетих съединитела и сега ще смемям ама дано е само съединител

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 6.03.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW F82 M4
Мечтае да кара: Засега нищо

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от emmko » 30 Май 2014, 15:36

Въпроса е такъв, искам да си сменя комплекта маховик и съединител колата е 330Д Е92, намерих всичко за цена 1400лв ЛУК, но майстора ми каза, че е монтирал няколко такива маховика и след месец заминават и въпреки първичния да е ЛУК имат разлика от ЛУК оригиналната част и само ЛУК като качество, цената е двойна оригинален маховик 2100лв ,както казах и той е ЛУК и ЛУК 900лв според отстъпките, може и по-тънко. Не съм убеден, че той е сменял точно на Е92 или, говори общо за 330, защото на Е92 е различен от този на 5-та серия и от на Е46 330д. Някой да има опит или мнение по въпроса за качеството на ЛУК. Колата ми е с ремап единствения симптом е при включена предавка ако леко натиснеш съединителя се усеща като вибрация дори вибрация е силно казано по скоро усеща се работата на мотора не съм карал дизел досега и не знам нормално ли е това колата е на 200к мотора работи спокойно без шум и тази вибрация липсва при потегляне моето мнение че това е от лагера който е на маховика и се сменя с него или от аксиалния лагер. Искам да подчертая, че колата се кара здраво, но се поддържа много старателно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от 90e90e » 31 Май 2014, 7:50

emmko написа:...единствения симптом е при включена предавка ако леко натиснеш съединителя се усеща като вибрация ...


Нещо не мога да осмисля въпроса? Това в движение ли го правиш или на празен ход. Така както е написано - е в движение... И съединителя в движение са НАтиска рязко, а се отпуска плавно(в повечето случай). Не искам да те засягам а просто искам да уточним симптомите. Това което казваш (полусъединителя при бмв) е малко по-различен от на всяка друга кола и си има причина за това. При първото ми потегляне с Е36 и на мен ми се беше взел акъла от подобна вибрация... Според мен - карай така! - ако има проблем - ще го установиш в следващите 2-3 000 км.
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 6.03.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW F82 M4
Мечтае да кара: Засега нищо

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от emmko » 31 Май 2014, 9:54

Това е по време на движение при поставяне крака на съединителя и лек натиск, ако го натиснеш силно да отцепи няма вибрация, при потегляне също работи нормално, но тази вибрация по скоро за мен се предава от двигателя, като се има предвид колко е пластмасова тази кола за пример, като и работят чистачките пак се усеща в педалите :mhihi: , е поне 4- та серия (вчера я гледах подробно във Варна Кар) е алуминий и метал и двигателния отсек е оформен като на мерцедес няма нужда за един колектор или филтър(тя "грешката" с филтъра е поправена още при N57 )да разглобяваш половината кола. А въпроса е по скоро за качеството на ЛУК, защото така или иначе съм решил да си сменя маховика и съединителя, като част от обслужването, a и я карам като за последно :twisted: и не обичам изненади :nono: . Искам да споделя скромния си опит с тази кола 10К км. , много чувствителна кола на тема вибрации преди време се появи лека неравномерност при работа добре, че се занимавам с двигатели (корабен инженер съм) и общо взето имам усет та работата излезе от лагер на алтернатора, а нямаше виене и шум само леко втрисане като от дюза или тампон на двигателя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.11.2013
Пол: Мъж
Кара: A6 4G 3.0T Stage 2

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от speedaddict » 31 Май 2014, 12:04

Колега, аз започнах тази тема за ремап преди доста време и все още си ме е страх да го направя.. :lol: Можеш ли да споделиш как се държи колата след ремапа, някакви проблеми изниквали ли са, има ли разлика в разхода на гориво, какви коне и въртящ момент е станала чрез ремапа? Преди колко хиляди км сте правели ремапа?

Поздрави! :)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 6.03.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW F82 M4
Мечтае да кара: Засега нищо

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от emmko » 31 Май 2014, 20:33

Хъм, при мен нещата с ремап-а станаха в паралел с премахването на DPF-a, като катализатора си остана (това е желателно ако не желаеш да ти подсвирква турбото, между другото DPF се чисти добре с амоняк и вода директно впръсквана през тръбичката на датчика за налягане, но това е друга тема на разговор, преди ремап е желателно да се провери старателно състоянието на тръбата от турбо-то към въздушния охладител и О-пръстените и (цена 370лв) :D 70-80% от случайте скъсана мека връзка ). Ако всичко е ОК при изключен напълно тракшън колата е трудна за каране при пълна газ желателно на 2-ра :D първата не и е силата :mhihi: според мен. Колата не е качвана на стенд, а и моето желание беше да не се тавани, направена е така момента да идва плавно, което е желателно за ръчна кутия. Тавана на тая кола е 300-310к.с., без DPF с хибридно турбо 350к.с., ремап в нормални граници 270-280к.с. това са мои проучвания предимно във форум BMW UK. Разхода ми е 5.6 - 5.8 извънградско нормално каране( 120-140 понякога 200+ :oops: ) градско 8.0 - 8.5 лято 9.0 - 9.5 зима това е само за къси дистанции като термостатите са сменени(важно е да са оригинални другите сдават бързо) при мен след смяна на термостатите разхода падна с литър макар, че температурата ми падаше със старите само до 78 градуса зимата извънградско тоест не бяха съвсем заминали. На всички предполагам и е ясно че термостата на ЕГР-а е отговорен за бързото загряване в градски условия зимата и въобще, но не влияе на охлаждането, той влияе най-вече на разхода зимата в градско каране на къси разстояния пък и на не толкова къси предполагам :P . Пък и разхода е относителна величина ...зависи от много фактори. Май се отнесох с подробности :dunno:
Последна промяна emmko на 01 Юни 2014, 13:51, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 6.03.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW F82 M4
Мечтае да кара: Засега нищо

Re: Ремап на 330д с ръчна скоростна кутия?

Мнение от emmko » 31 Май 2014, 20:40

Аааа пропуснах ремап-а е правен преди 4К км. проблеми нямам, но да се има предвид при поддръжката всичко при мен се прави своевременно и средства не се икономисват.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook