Проблем със задни спирачки с барабани
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Проблем със задни спирачки с барабани
Здравейте, колеги. Преди седмица като сменях зимните гуми с летни реших да сваля барабаните отзад, за да видя на какво дередже са накладките. При свалянето на единия барабан обаче се откърти феродото на едната накладка. Тъй като бях в провинцията трябваше да сглобя колелото и да се прибера в София. Преди това бях завъртял зъбчатката за регулиране на луфта между накладките и барабана, за да охлабя барабана.
Ето тази:

Като събрах колеото и качих барабана на главината съответно трябваше да натегна отново накладките, но успях да развия зъбчатката съвсем малко, бях забравил да я пораздвижа преди това, но вече се стъмваше и реших да не го разглобявам пак. Явно луфта се оказа прекалено голям и хода на спирачния педал отиваше за да компенсира тоя луфт. Резултата беше мек потъващ педал, предните спирачки стискат до блокиране на колелата, а задните хич ги няма. Както и да е, така или иначе трябваше да сменям задните накладки, а заедно с тях и цилиндърчетата, защото бяха леко омаслени. Понеже в момента нямам много свободно време реших да си оставя колата в един сервиз, там да направят смяната. Много мразя да си оставям колата в чужди ръце, за 5 години съм я оставял точно 2 пъти - веднъж за смяна на шарнири и веднъж за смяна на амортисьори, пак на същото място. Сега вече съжалявам, че за 3-ти път я оставих, а не изчках да ми се освободи време и да си я направя сам.
Взимам си вчера колата, със сменени накладки - положението е същото, каквото беше преди да ги сменят.
Проблема бил, че барабаните имали малък ръб и трябвало да се престърже тоя ръб. Няма как някво малко ръбче да влияе по тоя начин, но все пак му казах да ги занесе да ги престържат, ще прежаля още 40 лева.
Питам го дали са раздвижили зъбчатката (от горната снимка) и дали са регулирали от нея луфта, той ми казва, че регулирането ставало от гайките на лоста на ръчната спирачка, а тая зъбчатка сама се регулирала. Аз не разбирам как може сама да се регулира тая зъбчатка, как може сама да се развърти!?
99% съм сигурен, че това са пълни глупости и регулирането трябва да се извърши точно чрез тая зъбчатка през една от дупките на болтовете за джантата, а гайките на лоста на ръчната са само за финна регулировка само на ръчната, но заради останалия 1% съмнение я пускам тая тема да си кажете и вие мнението. 
Ето тази:

Като събрах колеото и качих барабана на главината съответно трябваше да натегна отново накладките, но успях да развия зъбчатката съвсем малко, бях забравил да я пораздвижа преди това, но вече се стъмваше и реших да не го разглобявам пак. Явно луфта се оказа прекалено голям и хода на спирачния педал отиваше за да компенсира тоя луфт. Резултата беше мек потъващ педал, предните спирачки стискат до блокиране на колелата, а задните хич ги няма. Както и да е, така или иначе трябваше да сменям задните накладки, а заедно с тях и цилиндърчетата, защото бяха леко омаслени. Понеже в момента нямам много свободно време реших да си оставя колата в един сервиз, там да направят смяната. Много мразя да си оставям колата в чужди ръце, за 5 години съм я оставял точно 2 пъти - веднъж за смяна на шарнири и веднъж за смяна на амортисьори, пак на същото място. Сега вече съжалявам, че за 3-ти път я оставих, а не изчках да ми се освободи време и да си я направя сам.





- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
Не са те излъгали, саморегулират се ....само че, едва ли са го направили както трябва. Загледай се в снимката има една пластинка, 'дето го играе малко тресчотка


Ubi dubium, ibi libertas
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
hell's angel написа:Не са те излъгали, саморегулират се ....само че, едва ли са го направили както трябва. Загледай се в снимката има една пластинка, 'дето го играе малко тресчотка![]()
Виждал такава система на Тойота - наистина се саморегулира. Може би и тук приципът е същия. Ако ходът на челюстите е голям, има пластина, която завърта колелцето и прескача на следващия зъб, при разтварянето на челюстите. Така че ако са много охлабени, с последователни натискания на педала постепенно колелцето се навива и луфтът трябва да намалее и изчезне. Така че пробвай да натискаш и отпускаш педала 20-30-40 пъти и виж дали ще има разлика.
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
Здрасти колега,наистина се саморегулира тази зъбчатка,на една 16-ка по същият начин феродото падна при свалянето на барабана,само че там зъбчатката се беше загладила и беше доста играчка докато се нагласи.Провери все пак дали и твоята не е загладена,че май е често срещан проблем.Относно ръба на барабана наистина си има значение.Надявам се да съм помогнал 

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
Мерси за отговорите, колеги!
Значи явно аз не съм съвсем прав.
Все пак си мисля, че преди да се постави барабана на главината зъбчатката трябва да се почисти, смаже и раздвижи, за да може това саморегулиране наистина да се случи, а не да заяде и да не мърда. Освен това преди качването на барабана въпросната зъбчатка смятам, че трябва да се разтвори на ръка така, че луфта между барабана и накладките да е минимален, пък след това саморегулирането евентуално да си обере останали луфт. Тея работи не ги бяха направили, а може би и пластината дето саморегулира зъбчатката не я бяха сложили както трябва. Педала със сигурност го натискаха повече от 30-40 пъти, понеже на 2 пъти обезвъздушаваха, защото се съмняваха, че пропадащия педал е заради въздух. Казаха ми, че сега след като разглобят отново за смяна на цилиндърчетата и престъргване на ръба на барабаните, ще обърнат внимание на тея неща. Дано наистина да го направят.


Все пак си мисля, че преди да се постави барабана на главината зъбчатката трябва да се почисти, смаже и раздвижи, за да може това саморегулиране наистина да се случи, а не да заяде и да не мърда. Освен това преди качването на барабана въпросната зъбчатка смятам, че трябва да се разтвори на ръка така, че луфта между барабана и накладките да е минимален, пък след това саморегулирането евентуално да си обере останали луфт. Тея работи не ги бяха направили, а може би и пластината дето саморегулира зъбчатката не я бяха сложили както трябва. Педала със сигурност го натискаха повече от 30-40 пъти, понеже на 2 пъти обезвъздушаваха, защото се съмняваха, че пропадащия педал е заради въздух. Казаха ми, че сега след като разглобят отново за смяна на цилиндърчетата и престъргване на ръба на барабаните, ще обърнат внимание на тея неща. Дано наистина да го направят.

- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
Ще следя темата с интерес, защото откакто съм взел колата незнам колко пъти вече съм го обирал тоя луфт и от зъбното колело и от гайките на ръчната. При мен след смяна на накладките и с нови барабани и цилиндърчета, така и не успях да оправя този проблем с пропадането на педал, със сигурност това чудо трябва да се регулира само с натискането на педала, но при мен след около месец се получава така, че отново педала става мек, обезвъздушавал съм я, смених спирачната помпа и отново същото. Според мен с годините дори и да си смажем тресчотките онази пластина която трябва да регулира хода на накладките спира да функционира нормално или от пружинките и останалите чаркове нещо се изменя 

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
Накладките ментаци идват без пластината и трябва да си свалиш тази от старите челюсти, ако изобщо са я сложили при предната смяна, и става нещо от нея. А да раздвижва и смазва резбата никой не си играе. Принципно всичко трябва да се сложи ново, като в ремонтния комплект на TRW, обаче аз тук такъв комплект не съм виждал
При грамотно сглобяване, луфта се обира с 5-6 натискания на педала.

Ubi dubium, ibi libertas
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
hell's angel написа:Накладките ментаци идват без пластината и трябва да си свалиш тази от старите челюсти, ако изобщо са я сложили при предната смяна, и става нещо от нея. А да раздвижва и смазва резбата никой не си играе. Принципно всичко трябва да се сложи ново, като в ремонтния комплект на TRW, обаче аз тук такъв комплект не съм виждалПри грамотно сглобяване, луфта се обира с 5-6 натискания на педала.
всички комплекти челюсти са без тая пластина ... а пък пълен ремонтен комплект (като този на снимката) можеш да си поръчаш отвсякъде, въпросът е дали ти се дават 250лв.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със задни спирачки с барабани
При мен вече всичко е добре, спирачките си работят нормално и колата си спира супер!
След като така наречения "майстор" занесе барабаните да им престържат ръбчетата и след като смени цилиндърчетата се наложи да довършвам това, което той не беше направил - не беше обезвъздушил като хората и пак имаше едно съвсем леко потъване на педала.
Все пак след като обезвъздуших всичко най-сетне си дойде на мястото.
При мен "майстора" като е сменявал накладките ги беше изкривил регулиращите пластини и изобщо не лягаха на зъбчатката. И тях се наложи да си ги оправям сам, изправих ги и сега си лягат там където трябва, на зъбите на зъбчатката. Така че се надявам за напред да нямам проблеми с тоя саморегулиращ се механизъм. В крайна сметка тея пластинки оригинални струват 10 лева, така че дори и да не сработи нещо по саморегулирането разхода е нищожен.

След като така наречения "майстор" занесе барабаните да им престържат ръбчетата и след като смени цилиндърчетата се наложи да довършвам това, което той не беше направил - не беше обезвъздушил като хората и пак имаше едно съвсем леко потъване на педала.


no.breaks написа:Ще следя темата с интерес, защото откакто съм взел колата незнам колко пъти вече съм го обирал тоя луфт и от зъбното колело и от гайките на ръчната. При мен след смяна на накладките и с нови барабани и цилиндърчета, така и не успях да оправя този проблем с пропадането на педал, със сигурност това чудо трябва да се регулира само с натискането на педала, но при мен след около месец се получава така, че отново педала става мек, обезвъздушавал съм я, смених спирачната помпа и отново същото. Според мен с годините дори и да си смажем тресчотките онази пластина която трябва да регулира хода на накладките спира да функционира нормално или от пружинките и останалите чаркове нещо се изменя
При мен "майстора" като е сменявал накладките ги беше изкривил регулиращите пластини и изобщо не лягаха на зъбчатката. И тях се наложи да си ги оправям сам, изправих ги и сега си лягат там където трябва, на зъбите на зъбчатката. Така че се надявам за напред да нямам проблеми с тоя саморегулиращ се механизъм. В крайна сметка тея пластинки оригинални струват 10 лева, така че дори и да не сработи нещо по саморегулирането разхода е нищожен.

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани