"Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
Модератор: Общи модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
BMW Power ACM написа:Тази тема е за някой технически раздел и е по-правилно да се озаглави дали в БГ има такова дино. Аз ще отговоря, че динотата в БГ мерят колела и *** ми, но валове съм убеден, че Не мерят. А тука има хора от Маднес, толкова като ти се губи време им прати едно лично да ти обяснят защото в темата Не вярвам да напишат нещо.
Това с валовете се използва за да са доволни клиентите.Истинското мерене нали знаете къде е? На пътя. Всичко друго е ала-бала и говорене на полу-празни приказки.
Абе и аз дълго се чудих за кой технически раздел е темата, ама така и не го измислих... До момента само колегата Digital гледа по посока на темата и аз съм на неговото мнение. Освен него нито едно технически аргументирано мнение, а само общи приказки...
А Меднес въобще няма да си правя труда да ги питам, щото неколкократно съм им задавал и други "умни" въпроси, зад които стои добра аргументация и ноухау, но уви... Разбира се такива въпроси тактично се подминават, за сметка на лаладжийскоте въпроси, които получават отговор на момента!
Който има какво да каже по темата ще се радвам да го напише... Аз по-късно ще кажа каква ми е позицията.
Едит: Бъмп!
Какво мисля аз... DiGital много добре спомена за неутрална предавка, инерция, спирачна сила, триене... Все неща в правилната насока според мен

Загубите, пак според мен, са всяко едно явление, което спъва иначе така мощния ни двигател да покаже потенциала си


Загубите от триене да речем, че са ясни - триене в зъбчати механизми, триене на колела във валци и т.н. При реално движение имаме и въздушно съпротивление, но това го пренебрегваме, не ни е интересно и няма отношение към постановката на измерване

Инерционните загуби са по-интересните, според мен


Реално погледнато това не са загуби, защото моторчето все пак върши полезна механична работа и развърта цялата тая железария, и няма някакви си загуби на превръщане на вложената енергия в топлинна да речем (триенето е в по-предния абзац). Тия загуби ще им викаме паразитно натоварване

Та те са интересни как се определят, щото ни е яко интересно колко ни е як мотора итселф

Доколкото съм присъствал на мерене на диностенд в началото преди ръновете има нещо като калибровъчен етап, при който се снемат разни интересни предавателни числа на трансмисията на определена предавка. Оттам се определя motive force, някакви килонютони, за да знаем колко да тормозим въпросното добиче, ама да не го умОрим все пак

Та спрямо това колко бързо колелата борят тия килонютони на валците се определя колко въртящ момент е стигнал на тия колела, аджеба. "Умножено" по оборотите придобиваме представа за "мощността на колела"

А как да опредленим онова нещо дето го нарекохме паразитно натоварване? Ами нямаме много варианти (май) освен да изключим от скорост и при известна (на диното) motive force, която поддържа валците да се въртят, премерим колко бързо падат оборотите на валците. По това колко бързо/бавно падат оборотите на валците на свободна можем да съдим колко е инерцията цялата тая маса чааак до преди маховика

Така мисля аз се определят тия "загуби"


Извинявам се за дългия пост, надявам се някой да е разбрал нещо и да понеса съответната критика, защото не твърдя, че съм прав. Просто разсъждавам от позицията на пълен ламер

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re:
Nickelback написа:До голяма степен си прав, колега... Само се чудя все пак, защо се дава мощността на вала от някои динамометрициИли е поредния маркетингов трик
Интересен ми е метода за определяне на загубите просто...
Е не бе


Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
В моето разбиране за работата на диното инерцията на ходовата част не е част от загубите.
Диното измерва въртящ момент и обороти. От тях се изчислява мощност. В диапазон от обороти се измерва въртящият момент (във всеки момент от диапазона) - получава се крива на въртящия момент. От нея и оборотите се пресмята кривата на мощността. Колко бързо се менят оборотите при измерването, няма значение за стойността на въртящия момент във всеки определен момент. Съответно няма значение и за мощността във всеки определен момент.
Кривата на въртящия момент не показва, колко бързо се "развърта" двигателят, а показва стойността на въртящия момент при определени обороти. Същотото е и с кривата на мощността.
(Същото е и в двигателя - инерцията на движещите се детайли не влияе на въртящия момент и мощността - по-малка инерция (по-леки колянов вал, маховик и т.н.) ще го накарат да се "развърта" по-бързо, но няма да променят стойностите на въртящия момент и мощността.)
И така според мен загубите при измерването на дино се дължат на триене в лагери и предавки, съпротивление на търкаляне на гумите и т.н., но не и на инерция.
Диното измерва въртящ момент и обороти. От тях се изчислява мощност. В диапазон от обороти се измерва въртящият момент (във всеки момент от диапазона) - получава се крива на въртящия момент. От нея и оборотите се пресмята кривата на мощността. Колко бързо се менят оборотите при измерването, няма значение за стойността на въртящия момент във всеки определен момент. Съответно няма значение и за мощността във всеки определен момент.
Кривата на въртящия момент не показва, колко бързо се "развърта" двигателят, а показва стойността на въртящия момент при определени обороти. Същотото е и с кривата на мощността.
(Същото е и в двигателя - инерцията на движещите се детайли не влияе на въртящия момент и мощността - по-малка инерция (по-леки колянов вал, маховик и т.н.) ще го накарат да се "развърта" по-бързо, но няма да променят стойностите на въртящия момент и мощността.)
И така според мен загубите при измерването на дино се дължат на триене в лагери и предавки, съпротивление на търкаляне на гумите и т.н., но не и на инерция.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
До автора: като няма нито 1 аргументирано мнение до сега, обърни се към производителите на дина, и им прати и-мейли с конкретното ти питане, да видиме какъв отговор ще получиш, барем се задоволи иначе толко големия ти интерес.Който пък от друга страна, се съмнявам да е проявен от нещо повече от чисто любопитство, а както знаем за най-любопитните и любознателни има google.com
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
txl написа:В моето разбиране за работата на диното инерцията на ходовата част не е част от загубите.
Диното измерва въртящ момент и обороти. От тях се изчислява мощност. В диапазон от обороти се измерва въртящият момент (във всеки момент от диапазона) - получава се крива на въртящия момент. От нея и оборотите се пресмята кривата на мощността. Колко бързо се менят оборотите при измерването, няма значение за стойността на въртящия момент във всеки определен момент. Съответно няма значение и за мощността във всеки определен момент.
Кривата на въртящия момент не показва, колко бързо се "развърта" двигателят, а показва стойността на въртящия момент при определени обороти. Същотото е и с кривата на мощността.
(Същото е и в двигателя - инерцията на движещите се детайли не влияе на въртящия момент и мощността - по-малка инерция (по-леки колянов вал, маховик и т.н.) ще го накарат да се "развърта" по-бързо, но няма да променят стойностите на въртящия момент и мощността.)
И така според мен загубите при измерването на дино се дължат на триене в лагери и предавки, съпротивление на търкаляне на гумите и т.н., но не и на инерция.
Мдаа, абсолютно си прав!
Инерцията си е инерция и няма отношение към въртящия момент! Подвел съм се като съм взел предвид, че motive force-а уж е константен (пишеше конкретна стойност на една моя графика). То това явно не е така и той се изменя динамично в работния диапазон. Вярно, че и 1000 коня турбо кола да качиш на диното валците се развъртат кажи-речи равномерно сравнено със 100-коньова атмосферка


Правя асоциация с праволинейно движение и да речем бутам някаква количка по наклон, но не директно, а през няколко по-малки леки колички. Упражнявам определена сила (аналог на върт. момент при въртеливо движение). Това, че ще местя цялата тая маса по-трудно си е абсолютно мой проблем! Просто толкова си мога и тая сила дето имам е толкова и е факт!
До колелата стига определен въртящ момент взависимост от предавката на която сме, но нормирано погледнато, то това си е въртящия момент на мотора, ако пребрегнем загуби от триене. Триенето само по себе си намалява кинетичната енергия на всеки въртящ се детайл от двигателя към колелата. Тоест има една допълнителна сила (респ. върт. момент), която трябва да бъде приложена, че да свърши допълнителна работа и съответно да компенсира загубите в трансмисията и да се поддържат очакваните обороти на колелата.
Благодаря за включването, много важна корекция (направо тезата бе разбита в зародиш)


И стигаме в изходна позиция - как определяме загубите от триене?!
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
k-hristov написа:До автора: като няма нито 1 аргументирано мнение до сега, обърни се към производителите на дина, и им прати и-мейли с конкретното ти питане, да видиме какъв отговор ще получиш, барем се задоволи иначе толко големия ти интерес.Който пък от друга страна, се съмнявам да е проявен от нещо повече от чисто любопитство, а както знаем за най-любопитните и любознателни има google.com
Колега, подминавай и недей чети, ние тука си говорим. Айде със здраве

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
Nickelback написа:k-hristov написа:До автора: като няма нито 1 аргументирано мнение до сега, обърни се към производителите на дина, и им прати и-мейли с конкретното ти питане, да видиме какъв отговор ще получиш, барем се задоволи иначе толко големия ти интерес.Който пък от друга страна, се съмнявам да е проявен от нещо повече от чисто любопитство, а както знаем за най-любопитните и любознателни има google.com
Колега, подминавай и недей чети, ние тука си говорим. Айде със здраве
Колега, аз ти написах каква е цялата "цака" с дината и мощността измерена на вал, по-различни отговори от моите няма да получиш.Успех.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
k-hristov написа:Nickelback написа:k-hristov написа:До автора: като няма нито 1 аргументирано мнение до сега, обърни се към производителите на дина, и им прати и-мейли с конкретното ти питане, да видиме какъв отговор ще получиш, барем се задоволи иначе толко големия ти интерес.Който пък от друга страна, се съмнявам да е проявен от нещо повече от чисто любопитство, а както знаем за най-любопитните и любознателни има google.com
Колега, подминавай и недей чети, ние тука си говорим. Айде със здраве
Колега, аз ти написах каква е цялата "цака" с дината и мощността измерена на вал, по-различни отговори от моите няма да получиш.Успех.
Колега, искрено ти благодаря за включването, не умаловажавам твоята информация по никакъв начин



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
Няма човек, особено в нашият форум, който да ти даде такава информация.Просто никой не ползва диното, за да си докаже конете, а за да може просто да разбере дали има файда от това, което прави, и за да бъде по-лесно настройването на една кола, защото на пътя да настройваш "цялата газ" е меко казано самоубийство.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
k-hristov написа:Няма човек, особено в нашият форум, който да ти даде такава информация.Просто никой не ползва диното, за да си докаже конете, а за да може просто да разбере дали има файда от това, което прави, и за да бъде по-лесно настройването на една кола, защото на пътя да настройваш "цялата газ" е меко казано самоубийство.
Може и да няма, ама може и да има


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
Nickelback написа:k-hristov написа:Няма човек, особено в нашият форум, който да ти даде такава информация.Просто никой не ползва диното, за да си докаже конете, а за да може просто да разбере дали има файда от това, което прави, и за да бъде по-лесно настройването на една кола, защото на пътя да настройваш "цялата газ" е меко казано самоубийство.
Може и да няма, ама може и да имаИма немалко интелигетни хора тук, и доста често изпъкват с добра идея
За момента се заформи продуктивна дискусия и допълнителен хейт и негативизъм не е необходим. Ясно ни е за какво е диното по принцип. Благодаря!
Да не говориме за разликите, които се появяват от това, на коя скорост се мери кола, дали са въведени правилните предавателни числа, и колко е вързана колата.Просто диното не може да сметне колко са ти конете на вала, по абсолютно никакъв начин, може да даде приблизителна стойност, но точна НЕ.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
k-hristov написа:Nickelback написа:k-hristov написа:Няма човек, особено в нашият форум, който да ти даде такава информация.Просто никой не ползва диното, за да си докаже конете, а за да може просто да разбере дали има файда от това, което прави, и за да бъде по-лесно настройването на една кола, защото на пътя да настройваш "цялата газ" е меко казано самоубийство.
Може и да няма, ама може и да имаИма немалко интелигетни хора тук, и доста често изпъкват с добра идея
За момента се заформи продуктивна дискусия и допълнителен хейт и негативизъм не е необходим. Ясно ни е за какво е диното по принцип. Благодаря!
Да не говориме за разликите, които се появяват от това, на коя скорост се мери кола, дали са въведени правилните предавателни числа, и колко е вързана колата.Просто диното не може да сметне колко са ти конете на вала, по абсолютно никакъв начин, може да даде приблизителна стойност, но точна НЕ.
Абе човек, само чувам НЕ, НЕ и НЕ от тебе! И като те питам ЗАЩО какво ще ми отговориш? Ама в по-горния стил като на колегата txl, ако обичаш, за да запазим нивото!
П.С. Предавателните числа се определят автоматично по време на калибровката и не се въвеждат ръчно!
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
Алоууууу, колегата k-hristov, хайде остави ни малко да почетем ако някой друг има да каже нещо бе човек, твоето не го разбрахме вече, горе-долу е като моето не в началото, ама стига го повтаря. 5 поста пишеш едно и също, ама да ти кажа, че ние не се надяваме Ейдриън Нюй да дойде тука и да напише нещо, ако това мислиш, че очакваме.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
Времето на затихване на инерцията ще определи коефициента на загуба. Самите загуби са съвкупност от загубите във всички елементи по задвижващата част до гумите. Сега като сме на неутрална губим част от веригата, така че тука идва момента да се каже - измерването на загубите не може да бъде напълно акуратно....
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: "Мери" ли диното мощността на вала - мит или реалност?
DiGital написа:Времето на затихване на инерцията ще определи коефициента на загуба. Самите загуби са съвкупност от загубите във всички елементи по задвижващата част до гумите. Сега като сме на неутрална губим част от веригата, така че тука идва момента да се каже - измерването на загубите не може да бъде напълно акуратно....
Good point!
Ще се опитам да си го доинтерпретирам писмено... Значи имаме трансмисия - система от "n" на брой въртящи се елемента с определени маси. Всеки елемент има своя кинетична енергия. Общата кинетична енергия до голяма степен се определя от най-тежкия и бързовъртящ се елемент...
В момента, който двигателя бъде отделен от трансмисията, започва процеса на затихване - разсейване на кинетичната енергия на всеки елемент под формата на топлина заради триенето. Точно в момента на отделяне на двигателя от трансмисията диното знае много добре колко е кинетичната енергия на тая въртяща се система (знае колко са оборотите на колелата, знае и каква motive force последно е била приложена преди отделянето).
Та колкото повече триене има толкова по-бързо трансмисията ще спре да се върти (или ще достигне определени зададени обороти).
А бе знам аз, че ще го измислим, ама...

Благодаря на включилите се до момента

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: немо