Индикаторите за смяна на маслото ...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Индикаторите за смяна на маслото ...
Като смених маслото първия път си спомням че първата зелена лампичка изгасна на около 1200 км., сега обаче съм минал вече ~ 2100 км. и още не е изгаснала въпросната първа зелена лампа. Та бих искал да попитам има ли някъква закономерност в изгасването на лампите (знам, че ECU-то прави някъква статистика и ги изгасва според стила на каране, ама чак пък толкова
). Много ще се радвам ако споделите впечатления за вашите "зелени лампи".

- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
LandShark написа:моите (Е30 с М20/В25) изгасват през 2000-2500км... Карам в момента с Castrol RS 0W40.
Значи, може би 2000-2500 км. е нормално. Немога да си обясня тогава защо първия път изгасваха през 1100-1500 км. Мислиш ли, че вида на маслото има някъкво значение. Аз и двата пъти досега слагам Castrol GTX3 Protection+ 15W40?

- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
До колкото знам тези индикатори работят на принципа на таймер,тоест
лампите гаснат на определено време,а не на километри.
лампите гаснат на определено време,а не на километри.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Не са прости таймери... и времето играе роля също де... но и километрите, а също и как я караш колата (дали основно на къси разстояния, или и на дълъг път; колко често я вкарваш в високи обороти). Идеята е да е по-добър (адаптираш се към индивидуалното возило) индикатор отколкото стандартната процедура - на Х хил. км да се сменя.
- batDancho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: Горна Оряховица
bmwdriver написа:До колкото знам тези индикатори работят на принципа на таймер,тоест
лампите гаснат на определено време,а не на километри.
Сигурен съм, че е на километри, защото през пролетта за една седмица изгасих втория. По мои наблюдения на около 2000 - 2500 километра гасне по един.
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Моите гаснат по една през 2200-2500 км.
Това зависи главно от изминатите километри, но има и няколко други
фактори които влияят:
1. Брой студени стартове - повече -> по-бързо гаснат
2. Високи обороти - след 4500 об/мин км се умножават *1.5 коефициент
3. Време на работа на маслото
Може и на 1500км да светне, ако караш по магистрала на 4500 об/мин
1500-те км
Това зависи главно от изминатите километри, но има и няколко други
фактори които влияят:
1. Брой студени стартове - повече -> по-бързо гаснат
2. Високи обороти - след 4500 об/мин км се умножават *1.5 коефициент
3. Време на работа на маслото
Може и на 1500км да светне, ако караш по магистрала на 4500 об/мин
1500-те км

BMW - Усещане за автомобил
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Мерси много пичове. Явно всичко е закономерно, тъй като първия път минах 5000 км. за около месец и бяха все дълги пътувания по магистрали, а сега на втората смяна съм я карал само градско (предимно) и то сутрин и вечер до работа и обратно. А аз си помислих, че така са ми нулирали индикаторите, че да не изгаснат вече




- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
поинтересувах се по твоя вапрос и ми казаха че има значение как караш. имам предвид в кви обороти държиш колата и т.н.т. ама индикатора си бил яко верен
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Engi написа:поинтересувах се по твоя вапрос и ми казаха че има значение как караш. имам предвид в кви обороти държиш колата и т.н.т. ама индикатора си бил яко верен
Мерси, ама това за стила на карането го знаех. Просто ме учудва голямата разлика

- Терзийски
-
поклонник на E36
-
- Мнения: 1631
- Регистриран на: 11.09.2003
- Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
- Пол: Мъж
- Кара: Mercedes, BMW, Subaro
vij sega tova zavisi 100% ot masloto ne 4e niama zna4enie i oborotite suxite startove no nai goliama zna4enie si e masloto koia marka e za6toto as naprimer sas "motool" izkarax 10000km. a sas castrol magnetik blizo 15000km. 

- Терзийски
-
поклонник на E36
-
- Мнения: 1631
- Регистриран на: 11.09.2003
- Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
- Пол: Мъж
- Кара: Mercedes, BMW, Subaro
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
BOBSI_BMW написа:vij sega tova zavisi 100% ot masloto ne 4e niama zna4enie i oborotite suxite startove no nai goliama zna4enie si e masloto koia marka e za6toto as naprimer sas "motool" izkarax 10000km. a sas castrol magnetik blizo 15000km.
Пич ти ме хвърли в оркестъра направо. Че ECU-то прави статистика - знам, ама че прави анализ на маслото или пък познава каква марка масло има в двигателя - т'ва даже и не подозирах, че го прави. Само за сведение - и двата пъти слагам масло Castrol GTX3 Protection+ 15W40.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани