ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 15 Май 2006, 0:10

честно да си кажа серийно clutch type LSD датира отпреди 20 и повече години - защо ли BMW не ги монтират масово в моделите си - разликата между шпер с фрикционни пластини и clutch type LSD е огромна като поведение на пътя и пърформънс резултати

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 15 Май 2006, 0:49

maggkrabar написа:честно да си кажа серийно clutch type LSD датира отпреди 20 и повече години - защо ли BMW не ги монтират масово в моделите си - разликата между шпер с фрикционни пластини и clutch type LSD е огромна като поведение на пътя и пърформънс резултати


Това незнам, но долкото съм чел май шперовете с фрикционни дискове са спрели да ги слагат преди около 10г.. явно от тогава слагат от тези clutch type, а може и от преди това.. незнам.. :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 12.05.2006

Мнение от RP///M.cenitel.org » 15 Май 2006, 21:12

Всичко това е чудесно ,но все още липсва част от пъзела на клъча,а тя е:КАК ТОЧНО СТАВА РЕАКЦИЯТА НА ПРУЖИННИЯ МЕХАНИЗЪМ ВЪВ ФУНКЦИЯ ОТ ПОДАВАНЕТО НА МОМЕНТА И ОБРАТНОТО,ПРИ ОТНЕМАНЕТО МУ?Защото гледайки снимките потребителя би си казал - е хубу де,тва не е нищо друго освен един тридисков шпер на БМВ!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 15 Май 2006, 21:50

А Шпера вдига ли разхода?

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 12.05.2006

Мнение от RP///M.cenitel.org » 15 Май 2006, 22:02

По и интересния въпрос е дали паважа дига разхода спрямо асфалта при еднакво атмосферно налягане :roll:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 15 Май 2006, 22:27

Se7ven написа:А Шпера вдига ли разхода?


Не вдига разхода и няма логично обяснение да го вдига освен че каот имаш шпер повече се юркаш на най-десния педал :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 15 Май 2006, 23:43

най-просто казано става с помощта на две челюсти, между които е поставен ексцентрик, който се върти и мести челюстите като ги раздалечава. ако между челюстите поставиш пружина, тя ще противодейства на ексцентрика - това е най-простия пример за торсионна връзка - преместване на челюстите ще има само тогава, когато върху ексцентрика има достатъчно голям въртящ момент и той да преодолее силата на пружината като се завърти. ексцентрика в LSD-то е доста по-сложно нещо, има специална форма и зъбци(с които е свързан с челюстите) и зъбите на ексцентръчната връзка определят дали е 1, 1.5, 2 или 2.5way LSD - опростен вариант ще мести челюстите само в едната посока(при ускорение), а по-сложни зъби ще местят и при спиране, като наклонът на зъбите и пружината определят колко и при какъв въртящ момент се завърта ексцентрика и колко се местят челюстите. става дума не за голямо преместване/завъртане, а за милиметри. това цялото е свързано с карантиите на дифа и се върти заедно с него - примерно ексцентрика е закрепен към оста на сателитите. като натиснеш газта, въртящият момент в короната на дифа е по-голям от обратния въртящ момент на колелата(от сцеплението и тежестта на колата) и колелата почват да се въртят - колата почва да се движи. ако си подал повече газ, колелата пак се въртят, но част от въртящият момент отива върху ексцентрика и ако е достатъчно голям го завърта - така при достатъчно подадена газ двете челюсти се местят и притискат фрикционните пластини. при спиране със скорости върху ексцентрика действа спирачния въртящ момент на двигателя и ако е достатъчно голям челюстите се местят. зъбите на ексцентрика са с несиметрични страни, като при ускорение действат по-плоските страни на зъбите(по-лесно се върти и по-лесно заключва), а при спиране са по-стръмните зъби. когато върху короната на дифа няма въртящ момент или има малък, ексцентрика не може да се завърти достатъчно и дифа си е отворен.

много е сложно наистина, постарах се да е максимално просто щото и на мен в подробности ми е мътна индия - но в общи линии е това. дали ще е със зъбни колела или с ексцентрик - важното е да има ексцентрична връзка, която при завъртане да мести челюстите.

ето една по-подробна статия, в нета има много такива с подробни обяснения и схеми.
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential

отдолу на картинката е схемата на моите челюсти както са притиснати - от менюъла е. на горната картинка(в предния пост) се вижда начинът на сглобяване на ексцентрика към сателитите. от картинката на KAAZ-a наистина трудно може да се разбере къде е ексцентрика, но го има :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 03 Юни 2006, 8:01

Здравейте ниакой може ли да ми каже с какво масло се сипва в ШПЕР диференциал / 316i м40 в16

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 381
Регистриран на: 18.04.2005
Местоположение: софия в тих квартал,вчера убиха 2ма ,3 ма.Стрелбище

за дифовете.....

Мнение от pepibmwe30 » 26 Юли 2006, 19:13

Разбрах от тази тема много за дифовете и също ,че БМВ си е БМВ никой неможе да ги догони лесно.Абе да ви питам колеги разбирачи за моето отворено дифче лагери само от Дарукар ли мога да си взема или от всякъде другаде кудето продават лагери...????Защото изкам да си оправя моя че яко ми вие име дразни яко ....а дали някой знае номерата на лагерите за диф 4,27 за комби е 30 :help: :help: :bowdown:
Изображение

Абе като се качиш на БМВ после други коли не ти се карат нали!

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 04 Сеп 2006, 14:39

ангелски написа:Здравейте ниакой може ли да ми каже с какво масло се сипва в ШПЕР диференциал / 316i м40 в16


Отиваш в проспийд и си взимаш. 27лв. мисля, че беше 2 литра. Но задължително слагай масло за шпер.

Дилян Пенчев написа:
Se7ven написа:А Шпера вдига ли разхода?


Не вдига разхода и няма логично обяснение да го вдига освен че каот имаш шпер повече се юркаш на най-десния педал :mhihi:


:mhihi: :mhihi: :mhihi: И износва гумите като че ли повече, върху съединителя също се повишава натоварването в някои случаи :mhihi:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Мнение от fANTONa » 12 Окт 2006, 17:49

а някой знае ли кои модели са заводски с шпер ? и примерно от Е30-ките коя е с шпер и по-точно 318ис ... и ако не , ква е цената ?
БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 13 Окт 2006, 21:50

темата е ми беше много полезна станаха ми ясни някой неща ама да питам прави ли се фабрично това за е36 или се прислагва щот мойта скоро и открих тази черта !??

мерси предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Мнение от aero » 13 Окт 2006, 22:03

tsurata написа:темата е ми беше много полезна станаха ми ясни някой неща ама да питам прави ли се фабрично това за е36 или се прислагва щот мойта скоро и открих тази черта !??

мерси предварително!


некой са по рождение така ;)
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 13 Окт 2006, 23:56

би трябвало по табелата на колата в коша на двигателя да се познае дали е с шпер. трябва да има означение, някъде където е табелката с VIN номера, има допълнителни цифри. по принцип пишат VIN, след това има индекси за изпълнението на модела, номер на боята, тип на купето, скоростите и дифа.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 14 Окт 2006, 11:45

maggkrabar написа:би трябвало по табелата на колата в коша на двигателя да се познае дали е с шпер. трябва да има означение, някъде където е табелката с VIN номера, има допълнителни цифри. по принцип пишат VIN, след това има индекси за изпълнението на модела, номер на боята, тип на купето, скоростите и дифа.



аха и значи там би тряхбвало да пише на полседно предавателното число(примерно 3.25 или нещо от сорта) и съответно ако се намира буквата "S" пред него значи ли тва че е идентификатор за фабричен шпер!?

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook