Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
не помня да съм срещал в темите за окачвания и работи, а тук като цяло става въпрос за поведението на колата, та интересно ми е дали обръщате внимание на биалетките като сваляте колите?
- niko123
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 15.02.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 купе
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Еми аз,карам вече втора година(около20х.км.) с модифицирана предница и ниско окачване и проблем с биалетките не съм имал.Когато модифицирах предницата ги смених с нови (Лемфьордер).В интерес на истината не съм слизал в канала да проверя при стъпила на гуми кола, биалетката дали застава под някакъв странен ъгъл, но скоро ще проверя. Също не е лошо томпончето на биалетката да се смени с полиретан, че то първо си заминава, а в шарнирчето има още доста живот! А за колегите, който все още се чудят дали да преминат към този ъбгрейд въобще да не чудят а да действат. Колата наистина се държи невероятно! Искам да благодаря на колегата ERROR, че ме открехна на тези промени по-предницата. : 

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
да, точно за ъгъла става въпрос. понеже при изправени колела биалетките трябва да стоят перпендикулярно на щангата, а като се свали по-ниско колата, това вече не е така. вариантите са или регулируеми биалетки, или при м3 и другите с дълги може да се пробва с още по-дълги биалетки от друг модел. интересно ми беше дали някой тук се е занимавал, понеже по чужди форуми гледам често се пренебрегват
- niki7o0o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 6.12.2008
- Местоположение: гр.Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: 316и
- Мечтае да кара: М5/М3
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
със стоковите фиби колко грaдусa може дa се рaзпъне отзaд?
aко имa и някaквa примернa снимкa кaк стои...
)


- BMW_M42
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 14.06.2012
- Местоположение: ///БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: Е 36
- Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
колеги за сега никои не споделя дали се губи от спирачките
след като си набиеш малко отрицателен наклон на предната ос
споделете как е с заводските настройки и с реисарските
след като си набиеш малко отрицателен наклон на предната ос
споделете как е с заводските настройки и с реисарските

Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
BMW_M42 написа:колеги за сега никои не споделя дали се губи от спирачките
след като си набиеш малко отрицателен наклон на предната ос
споделете как е с заводските настройки и с реисарските
Има разлика в спирането към по-лошо,а на мокро ако си с кофти гуми към доста зле направо, а и трябва да свикнеш с дърпането по наклона на пътя при рязко спиране.Това е при мен поне с -3.2 на двете гуми отпред.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Има го този момент. Няма как да го няма. Но едни хубави гуми, подходящо налягане и идеални условия биха подобрили ситуацията.

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
SlowMotion написа:BMW_M42 написа:колеги за сега никои не споделя дали се губи от спирачките
след като си набиеш малко отрицателен наклон на предната ос
споделете как е с заводските настройки и с реисарските
Има разлика в спирането към по-лошо,а на мокро ако си с кофти гуми към доста зле направо, а и трябва да свикнеш с дърпането по наклона на пътя при рязко спиране.Това е при мен поне с -3.2 на двете гуми отпред.
При тези неща, няма перфектен вариант. Винаги едното е за сметка на другото. Единственият начин да компенсираш е да сложиш по широки гуми

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
С 1.5 градуса отпред и 2 отзад с гуми 225/45/17 не съм усетил разлика в спирането. Колегите карат с по-големи ъгли и е логично да се получи някаква разлика. Отпред съм бил и на 2 градуса и честно казано не съм видял някаква промяна.
only rear wheel drive
- Vampi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 5.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Купето с Усмивка на лицето
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Браво за темата.
Да ви споделя и моите впечатления само с тампони от м3 ево при мен дойде -3 градуса и 30мин дясно и -3 градуса и 20мин ляво бях сложил и шайби по 2.5мм та като стъпи на реглажа изкочих с -4.3 градуса от страна (камбър корекшън болтовете си ми останаха в джоба
че с нашите дупки...) и сходимост и тя 4.3/4 беше се разтворила от пред като за ски скок е с тая сходимост и с тоя камбър почти не усетих влияние в спирането (карах така 2 дена и нямаше спирания от 120-140 надоло така че не се знае) сега съм със сходимост 0 и камбър -3.3 и -3.2 и се осеща малко по лошо спиране.
Да ви споделя и моите впечатления само с тампони от м3 ево при мен дойде -3 градуса и 30мин дясно и -3 градуса и 20мин ляво бях сложил и шайби по 2.5мм та като стъпи на реглажа изкочих с -4.3 градуса от страна (камбър корекшън болтовете си ми останаха в джоба


Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Колеги, я открехнете на какво налягане на гумите карате като сте бутнали камбъра? Скоро и аз сложих шайби отпред стана малко странно -2.5 отляво и -2.0 отдясно като съм седнал вътре, тампони всички са наред не чаткам разликата от какво е, някой предните страници беше обадил същата тенденция 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Не са били еднакви наклоните. Ти си сложил равно количество шайби от двете страни вероятно и си очаквал равни наклони.
- slaiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 16.01.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
niko123 написа:Здравей колега,проблема с опирането на чашата на амортисьорите в долният край на бомбетата, не е само при тебе.При мене се получи същото нещо! Аз също карам с подобни настройки описани в темата,бомбетата ми горе са распробити по шаблон направен по оригиналните м-кови тампони. Кастъра ми е 5.75,и явно идва много за тези бомбета.Колата е с кони амортисьори и айбах пружини -35,но и с предните сток амортисьори пак опираха! Варианта на които се спрях е да резна малко чашата.
Колеги открито ли е някакво решение за опирането за чашката на амортисьора в бомбето при тампоните с изместен център , аз открих разлика в тези от М3 и за това при тях не опира "по малки са чашките,но и пружината е с по малък диаметър" .
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
На стария ми седан от шофьорската страна го имаше този момент на пълен десен волан. Опирането се изразяваше в закачане по-скоро. Свалих макферсона и с флекса пилнах площта, която си личеше, че е опирала. Да съм свалил 2 мм, не повече.

- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Супер тема, скоро и аз ще ходя на реглаж след като сменя амортисьорите.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани