За и против ремап-а
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- stefan8898
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 26.12.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: samolet
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: За и против ремап-а
Аз съм с 535 д 2006 - 272 к. с. и направих при vr performance мап, 272 на 318, аз настоявах за по - сеифти настройки, понеже не искам да си чупя колата, нютоните се качиха и те с 50 - 60-80 , забравих точно колко, при меен е графиката, ама не ми се търси сега, та с чисто сърце казвам че съм много доволен и нямам никакви оплаквания, евала му правя на колегата. Но колата ми е на 165 000 мисля си реални километри и си личи че е пазена, не някакъв торник на 350 000, преди чипа ми я замери на диното и си изкара точно 272 коня заводските, редовно е сменяно масло на двигател и кутия, и нямам нито придърпвания нито нищо. Най ми хареса, че педала на газта стана доста чуствителен, давам пример - извънградско карам с 130, и искам да изпреваря наистина бързо, преди чипа трябваше да натисна до долу, да направи кикдаун и да върне скорост, да стигне до 3500 об и да отлепи, и това отнемаше около половин секунда, тоест имаше известно, макар и малко забавяне, а след чипа, при същите условия, се изстрелва колата без да е нужно да връща скорост, или ако върне скорост всичко става много по бързо и няма никакво замисляне, по друг начин казано, като карам на D все едно преди карам на S, колата реагира мигновенно и без замисляне, и си личи че има повечко коне, върви повече.
Re: За и против ремап-а
Гледам една обява и не вярвам на очите си...може ли от 163кс да стане на 250кс
Някой по-компетентен ако може да се изкаже по въпроса.Това е голяма гавра с колата мисля аз близо 100 коня разлика:kuku:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11397038257676724&f1=details&slink=66d5l6




http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11397038257676724&f1=details&slink=66d5l6

BMW E39 FOREVER ( !!! )
Re: За и против ремап-а
Темата делейрира брутално . Нека да се върнем към същитана на въпроса - за или против ремапа , а не да се превръща темата в арена за лични спорове . Така - понеже аз искам да стана "за" ремапа , но ме е страх от многото псевдо майстори , за които чувам или съм виждал ще се пробвам да структорирам нещо като размисъл на тема " Фактори , които трябва да отчетем , като сме тръгнали да си правим ремап на колата" . Моля да помага с корекции , ако нещо не е вярно или можете да добавите :
1. Доколкото разбирам има различни степени на ремап/чипване. Смятам , че повечето от нас са заинтересовани от тази оптимална настройка при ,която не е нужно да се подменят части , за да се постигне по-голямата мощност , но същевременнно е близо до предела на възможностите на колата със сегашният й двигател ,скоростна кутия и тн.
2. Всяка кола би трябвало да премине преглед , в който да се анализира в какво състояние е :
-двигателя
-турбините
-скоростната кутия
-( добавяйте състоянието на кои части още трябва да се проверят)
3. Доколкото разбирам всяка кола има поне леко различни реални ( към момента на чипване/ремапване) параметри и "качественият ремап" трябва да е адекватно променяне на тези данни (колко гориво се впръсква /колко въздух) , така че да се извлече максималното от възможносттите.
4. Ако правилно съм разбрал е безсмислено да се прави ремап , ако все още имаш ДПФ или другите там "Еко" части по колата . Така ли е или ремап може да се направи и да работи дори и да ги има , но просто колата ще си е спъната с определн % заради наличието на ДПФ-а
5"Серийният софтуер" - ако всички коли имат еднакув софтваре излизайки от завода , ремапа не си ли е даден вид "оптимизация" , защото всяка си е поне малко различна ?
6. Какво би станало , ако след/преди успешен ремап се наложи някой да "пише/пипа" по софтвара на колата - примерно добавяте си Блуетоот модул или някакъв вид имобилайзер ?Как да направим така ,че различните майстори дето ще пипат по колата да не си пречат/прецакат работата един на друг ?
Давайте съвети/мнения/коментари/добавки към всяка точка ! Мисля , че ще е полезно за всички да синтезираме информацията.
1. Доколкото разбирам има различни степени на ремап/чипване. Смятам , че повечето от нас са заинтересовани от тази оптимална настройка при ,която не е нужно да се подменят части , за да се постигне по-голямата мощност , но същевременнно е близо до предела на възможностите на колата със сегашният й двигател ,скоростна кутия и тн.
2. Всяка кола би трябвало да премине преглед , в който да се анализира в какво състояние е :
-двигателя
-турбините
-скоростната кутия
-( добавяйте състоянието на кои части още трябва да се проверят)
3. Доколкото разбирам всяка кола има поне леко различни реални ( към момента на чипване/ремапване) параметри и "качественият ремап" трябва да е адекватно променяне на тези данни (колко гориво се впръсква /колко въздух) , така че да се извлече максималното от възможносттите.
4. Ако правилно съм разбрал е безсмислено да се прави ремап , ако все още имаш ДПФ или другите там "Еко" части по колата . Така ли е или ремап може да се направи и да работи дори и да ги има , но просто колата ще си е спъната с определн % заради наличието на ДПФ-а
5"Серийният софтуер" - ако всички коли имат еднакув софтваре излизайки от завода , ремапа не си ли е даден вид "оптимизация" , защото всяка си е поне малко различна ?
6. Какво би станало , ако след/преди успешен ремап се наложи някой да "пише/пипа" по софтвара на колата - примерно добавяте си Блуетоот модул или някакъв вид имобилайзер ?Как да направим така ,че различните майстори дето ще пипат по колата да не си пречат/прецакат работата един на друг ?
Давайте съвети/мнения/коментари/добавки към всяка точка ! Мисля , че ще е полезно за всички да синтезираме информацията.
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: За и против ремап-а
flex_k написа:Гледам една обява и не вярвам на очите си...може ли от 163кс да стане на 250кс![]()
![]()
Някой по-компетентен ако може да се изкаже по въпроса.Това е голяма гавра с колата мисля аз близо 100 коня разлика:kuku:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11397038257676724&f1=details&slink=66d5l6
Ами колега в обявата си пише,че е сменено турбото ако не се лъжа 2260 е по голямо от оригиналното в този автомобил,което е 2252V, 2260 е турбото слагано в е46 330д 204 к.с х5 218 к.с е60 530д 218 к.с ,а мотора си е 3 литров ..и съдейки къде е правена ,може да си сигурен че може и още повече да изкара



Re: За и против ремап-а
Alek_SV написа:...
4. Ако правилно съм разбрал е безсмислено да се прави ремап , ако все още имаш ДПФ или другите там "Еко" части по колата . Така ли е или ремап може да се направи и да работи дори и да ги има , но просто колата ще си е спъната с определн % заради наличието на ДПФ-а
...
Със сигурност ако няма ДПФ двигателя ще "диша" по-добре съответно пърформанса ще е по-добър след ремата, но за хората които искат да си направят, не виждам защо да е безмислено дори да имат ДПФ. Ако е в добро състояния аз не бих го пипал. Разликата без/със ДПФ след ремап едва ли ще е осезаема.
- stefan8898
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 26.12.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: samolet
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: За и против ремап-а
Аз съм с ремап и не съм махал нито ДПФ-а нито ЕГР - то, обаче карам само извънградско и не съм имал проблеми с тях, ако се запушат ще ги махам, ама докато си работят няма да ги пипам.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: За и против ремап-а
Само искам да добавя, че през Ноември 2011 изчистих ДПФ-а с Тунап.
В момента, 2 години и половина след това, и с изминати 43 хил.км., ДПФ-ът е все още перфектен (т.е. на диагностика обратното налягане е минимално). И това е въпреки че карам много градско, и от време на време извънградско.
Така че (за колегите които искат и могат да ме разберат), има и друг начин да живеем с ДПФ без да изтърбушваме, побългаряваме и изциганяваме (и окадяваме) всичко. Знам че живеем в една голяма клоака, но нека се замислим самите ние дали искаме да допринесем още за нея!
Ремап с ДПФ е напълно смислен и приемлив, стига този ДПФ да не е запушен. Ако е запушен и е хванат навреме - се чисти с Тунап. Ако не е хванат навреме - и тогава може да се опита да се изчисти, не струва кой знае колко.
Който търси максимална мощност и иска със своето Е60/61 да "наказва" по светофари, пътища и магистрали, а защо не и във Формула 1, той разбира се ще трябва да си махне ДПФ-а.
В момента, 2 години и половина след това, и с изминати 43 хил.км., ДПФ-ът е все още перфектен (т.е. на диагностика обратното налягане е минимално). И това е въпреки че карам много градско, и от време на време извънградско.
Така че (за колегите които искат и могат да ме разберат), има и друг начин да живеем с ДПФ без да изтърбушваме, побългаряваме и изциганяваме (и окадяваме) всичко. Знам че живеем в една голяма клоака, но нека се замислим самите ние дали искаме да допринесем още за нея!
Ремап с ДПФ е напълно смислен и приемлив, стига този ДПФ да не е запушен. Ако е запушен и е хванат навреме - се чисти с Тунап. Ако не е хванат навреме - и тогава може да се опита да се изчисти, не струва кой знае колко.
Който търси максимална мощност и иска със своето Е60/61 да "наказва" по светофари, пътища и магистрали, а защо не и във Формула 1, той разбира се ще трябва да си махне ДПФ-а.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: За и против ремап-а
da6ip написа:Само искам да добавя, че през Ноември 2011 изчистих ДПФ-а с Тунап.
В момента, 2 години и половина след това, и с изминати 43 хил.км., ДПФ-ът е все още перфектен (т.е. на диагностика обратното налягане е минимално). И това е въпреки че карам много градско, и от време на време извънградско.
Така че (за колегите които искат и могат да ме разберат), има и друг начин да живеем с ДПФ без да изтърбушваме, побългаряваме и изциганяваме (и окадяваме) всичко. Знам че живеем в една голяма клоака, но нека се замислим самите ние дали искаме да допринесем още за нея!
Ремап с ДПФ е напълно смислен и приемлив, стига този ДПФ да не е запушен. Ако е запушен и е хванат навреме - се чисти с Тунап. Ако не е хванат навреме - и тогава може да се опита да се изчисти, не струва кой знае колко.
Който търси максимална мощност и иска със своето Е60/61 да "наказва" по светофари, пътища и магистрали, а защо не и във Формула 1, той разбира се ще трябва да си махне ДПФ-а.
+1 Особено последното изречение
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1894
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За и против ремап-а
choio написа:Ами колега в обявата си пише,че е сменено турбото ако не се лъжа 2260 е по голямо от оригиналното в този автомобил,което е 2252V, 2260 е турбото слагано в е46 330д 204 к.с х5 218 к.с е60 530д 218 к.с ,а мотора си е 3 литров ..и съдейки къде е правена ,може да си сигурен че може и още повече да изкара![]()
. Така че от това идва разликата...предполагам.
Ъ-ъ-ъ, мотора си е тъкмо 2.5 литров.
Иначе и аз съм против махането на ДПФ. Така когато работи на място започва да си намирисва в купето(освен ако не спреш въздуха от вън), а сутрин на студен старт или при качване в колата на семейството, познайте кой диша всичките канцерогенни в-ва?
Оставяме на страна това, че колата си пуши като Икарус и за околните ставате като средностатистическия дизелджия, който държи колата му да се разбира отдалеч, че е дизел. Мерака за наказване на бензинките разбира се също има пръст в цялата работа. Та дизела може да върви също много силно ако ДПФ си е просто чист. Като му се раздва газ извънграда от време на време до ламарината, той си стои чист доста дълго време.
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: За и против ремап-а
BMW Power ACM написа:choio написа:Ами колега в обявата си пише,че е сменено турбото ако не се лъжа 2260 е по голямо от оригиналното в този автомобил,което е 2252V, 2260 е турбото слагано в е46 330д 204 к.с х5 218 к.с е60 530д 218 к.с ,а мотора си е 3 литров ..и съдейки къде е правена ,може да си сигурен че може и още повече да изкара![]()
. Така че от това идва разликата...предполагам.
Ъ-ъ-ъ, мотора си е тъкмо 2.5 литров.
Моя грешка


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1894
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За и против ремап-а
Объркал си се за кубиците, понеже при Е90 вече 325д си е 3.0, но скопен.
Ама пак се съмнявам в тия коне. Все пак турбото е от двигатели, които с 3 литра обем вадят доста по-малко мощност от посочената, а от 2.5...де да знам. По принцип като се пишат такива фантастични цифри, се слага и някакво дино там(не, че то не може да се манипулира)а не нещата да са само на приказки и доверие.
Ама пак се съмнявам в тия коне. Все пак турбото е от двигатели, които с 3 литра обем вадят доста по-малко мощност от посочената, а от 2.5...де да знам. По принцип като се пишат такива фантастични цифри, се слага и някакво дино там(не, че то не може да се манипулира)а не нещата да са само на приказки и доверие.
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: За и против ремап-а
BMW Power ACM написа:Объркал си се за кубиците, понеже при Е90 вече 325д си е 3.0, но скопен.
Ама пак се съмнявам в тия коне. Все пак турбото е от двигатели, които с 3 литра обем вадят доста по-малко мощност от посочената, а от 2.5...де да знам. По принцип като се пишат такива фантастични цифри, се слага и някакво дино там(не, че то не може да се манипулира)а не нещата да са само на приказки и доверие.
Ми принципно моделите с тая турбина ги мапват на около 280-90 коня на мотора ,пример мога да ти дам с е46 330д 204 коня ,понеже съм свидетел на това и то точно правена от фирмата упомената в обявата ,за това мисля че 250 на мотора е постижимо...да естествено ако бяха сложили и динографиката щеше всичко да е на 100% . Избягахме от темата за и против...
Re: За и против ремап-а
Пича при всички положения има Дино графика, така че ще си я покаже, когато някой има желание да му купи колата.
Може да са сменили и нещо друго, защото бая трябва да са я надули да ги докара тези коне. Три литровият мотор, 204к.с., е дефорсиран 218к.с. и той има доста потенциал, но и двата ги надуват около 260к.с., а той реално има едни 40к.с. над обикновенния 2.5 при Е39.
Може да са сменили и нещо друго, защото бая трябва да са я надули да ги докара тези коне. Три литровият мотор, 204к.с., е дефорсиран 218к.с. и той има доста потенциал, но и двата ги надуват около 260к.с., а той реално има едни 40к.с. над обикновенния 2.5 при Е39.
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Re: За и против ремап-а
Привет, нека и аз да кажа малко за ремап-а, тъй като от няколко дни съм горд собственик на такъв.
Първо, благодарностите ми отиват при iceblast (Боби), който освен, че е голям пич и много точен ме свърза с тюнера от Дания, който е правил и неговия ремап.
Моята кола, по ред технически и човешки грешки, (за които не ми се говори) отдавна е без катализатор, ДПФ и "пеперудки".
Преди време бях ходил при Брезел за ремап, колата направо летеше, но и пушеше повече от Кремиковски комин и в крайна сметка реших да оставя от Брезел само софтуерното махане на ДПФ без пипане по горивните карти.
За това, сега изрично помолих Датчанина да направи ремап без да гони максимални мощности и въртящи моменти, но да няма и никакви пушеци отзад.
В крайна сметка, след няколко опита той постигна точно това, което исках и сега съм много happy!
Но, всъщност разказвам всичко това, не само да правя реклама на Датчанина, а за да споделя факта, че по принцип след ремап, колата започва да пуши повече черни сажди. Хората с катализатори и ДПФ-и няма да ги виждат естествено, но те ще се отделят повече и в крайна сметка ще задръстват съответните еко-устройства по-бързо.
СЪВЕТ: според мен, ако мислите за ремап или не насилвайте много параметрите, или чистете по-често филтрите си, или ги махнете изцяло, но тогава лошият и пушещ ремап веднага ще се види и усети от околните!
Успех!
П.С. Моля, лични съобщения с въпроси за Датчанина да изпращате към Боби (Iceblast), а не към мен - благодаря!
Първо, благодарностите ми отиват при iceblast (Боби), който освен, че е голям пич и много точен ме свърза с тюнера от Дания, който е правил и неговия ремап.
Моята кола, по ред технически и човешки грешки, (за които не ми се говори) отдавна е без катализатор, ДПФ и "пеперудки".
Преди време бях ходил при Брезел за ремап, колата направо летеше, но и пушеше повече от Кремиковски комин и в крайна сметка реших да оставя от Брезел само софтуерното махане на ДПФ без пипане по горивните карти.
За това, сега изрично помолих Датчанина да направи ремап без да гони максимални мощности и въртящи моменти, но да няма и никакви пушеци отзад.
В крайна сметка, след няколко опита той постигна точно това, което исках и сега съм много happy!

Но, всъщност разказвам всичко това, не само да правя реклама на Датчанина, а за да споделя факта, че по принцип след ремап, колата започва да пуши повече черни сажди. Хората с катализатори и ДПФ-и няма да ги виждат естествено, но те ще се отделят повече и в крайна сметка ще задръстват съответните еко-устройства по-бързо.
СЪВЕТ: според мен, ако мислите за ремап или не насилвайте много параметрите, или чистете по-често филтрите си, или ги махнете изцяло, но тогава лошият и пушещ ремап веднага ще се види и усети от околните!
Успех!
П.С. Моля, лични съобщения с въпроси за Датчанина да изпращате към Боби (Iceblast), а не към мен - благодаря!
Re: За и против ремап-а
BMW 320 d 150 hp 2004г закупена преди 2 месеца и мапната при Адлер Ауто, огромна разлика във вървежа, на диното изкара 186 коня...
изминати километри все още са малко за да коментирам. Но старата ми кола, която беше Ауди А3 1.9 TDI 90 hp правена пак от адлер ауто на 180 hp е карах 60 000 км без никакъв проблем,само нафта и масло нищо друго... 
Sent from my GT-P6800 using Tapatalk 2


Sent from my GT-P6800 using Tapatalk 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани