Неоткриваем проблем на М30Б30

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от dan-dam » 12 Апр 2014, 7:20

cod-cdbp написа:
Защото в другия случай трябва да сложиш съд, в който да събира маслото, освен това трябва да се помисли, да не смуче въздух, а реално то си е измислено от завода.
Не че съм особен фен, на това да гори маслените пари, но смятам, че има някаква причина да са го направили така.

Питам, понеже и аз съм с малко орязани и затапени маркучи. И вакуумите на мотора са си ОК, но не знаех дали имаш предвид друго към, което да има отношение.
И аз съм на мнение, че не ми трябва тая гняс в колекторите, по дросела и стъпковия мотор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от zvetiko » 12 Апр 2014, 9:30

chiko написа:Е като са ти изведени картерните газове навън,мотора се разхерметизира,,,,,,,,,нито обороти ,нито разход,,,,,,,, нито варвежа ще е същия,,,,,,,,,,,смяна на всички гарнитури,най-вече на тези на въздушния колектор,,,,,,,,всички вакуми и картерни газове наредени на мястото им,,,,,,Трябва да се постигне ефекта,,,,,,,,,,,,,,,като запалиш мотора да работи на оборот и като извадиш щеката за маслото,МОТОРА ТРЯБВА ДА ЗАПОЧНЕ ДА ПРЕКЪСВА,е тогава вече си го обезвъздушил и може да си измериш вакума ,,,клапана на канистера си сработва переодично най вероятно,но кога ,,,,,,,,,та и от там може също да си смуче въздух и дебиломера все едно го няма.А за картерните газове ,според теб ,70-година дали екологията им е била приоритет :winky:


Колега, да кажем при М50 мотора не е ли фабрично разхерметизиран- вентилацията се осъществява през два маркуча, като единият е пред дроселовата клапа и има винаги пряк контакт с атмосферата- наистина има и въздушен филтър преди това, но едва ли може да се счита, че е някакъв изолатор. ;)

По отношение на смученето на въздух от щеката за маслото- има клипчета в youtube, където демонстрират с домакинско фолио, пряката връзка между засмукването му от отвора на щеката за маслото и отвора за наливане на масло и дефектирал клапан за вентилация на картерните газове. Самата система се нарича PCV, може да се поинтересуваш какво се крие зад абвиетурата и от там да си обясниш как работи.
А за еко нормите са мислели дори и в СССР- на Ладите вентилацията минава през карбуратора и масово се премахваше, защото го цапаше и запушваше. ;)

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Митко Стоянов » 12 Апр 2014, 10:21

:OT: Майсторе, темата е за М30, а не за М50 и какви клипчета си гледал в глобалната мрежа...
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 12 Апр 2014, 10:58

Всякакви мнения са полезни ,а когато са научно издържани още повече . :yes: Накрая проблема ще бъде решен и ще се види кое как и колко .Поздрави на всички .
Последна промяна super_bojo на 12 Апр 2014, 14:01, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 12 Апр 2014, 12:13

При М30 вентилацита отива директно в основата на колектора, и не цапа нищо освен самия колектор преди главата :winky:
Изображение

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Митко Стоянов » 12 Апр 2014, 12:25

cod-cdbp написа:При М30 вентилацита отива директно в основата на колектора, и не цапа нищо освен самия колектор преди главата :winky:
А за да накарат М30 да хвърля масло през картерната вентилация, ще трябват повече от едно поколение да му се изредят да го малтретират ;)
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 12 Апр 2014, 12:34

Митко Стоянов написа:
cod-cdbp написа:При М30 вентилацита отива директно в основата на колектора, и не цапа нищо освен самия колектор преди главата :winky:
А за да накарат М30 да хвърля масло през картерната вентилация, ще трябват повече от едно поколение да му се изредят да го малтретират ;)


Toва е факт :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Аз лично нямам особено много масълце в колектора, да не кажа никакво и като цяло маркуча (и тънкия и дебелия) на картерните ми газове е чист. Явно ще да е на хубаво :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 12 Апр 2014, 14:00

Колега Cod-cdbp при м30 картерната отива с един дебел маркуч първо в гуфрето между дросела и дебитомера , а от този маркуч се отклонява едно малко маркуче което отива в основата на колектора . И наистина както казва Zvetiko мотора си е заводско разхерметизиран , да не говорим че отмосферното налягане е ок. 0.95-1,1 бар,а в колектора има вакум което ще рече че заводско се получава ,че картерната е по разхерметизирана ако се хванем за този термин, понеже на отвора действа по малко налягане отколкото ако маркуча на картерната е изведен в атмосферата. А и да допълня отвора в който се слага маркуча от канистера на моя мотор е изолиран , а клапана на канистера е закачен на инсталацията на колата за да не дава грешки , и дали е отворен клапана или затворен няма никакво значение в случая .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 12 Апр 2014, 15:27

super_bojo написа:A клапана на канистера е закачен на инсталацията на колата за да не дава грешки , и дали е отворен клапана или затворен няма никакво значение в случая .


Toчно там е въпроса - че ако не откачиш клапана, когато ЕКУ-то го отвори, обеднява и сместта леко, от което ти идва претрисането. Откачи самия клапан и кажи какъв е ефекта. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от ивчо » 12 Апр 2014, 18:53

cod-cdbp написа:Аз лично нямам особено много масълце в колектора, да не кажа никакво и като цяло маркуча (и тънкия и дебелия) на картерните ми газове е чист. Явно ще да е на хубаво :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Само за протокола - колко км навъртя последната седмица да речем на таз кола !? :mhihi: :mhihi:
Че повечето водачи на бмв зимата не карат, ама аз моята не я спирам ...
И си имам маслени пари в колектора, в маркуча, около тях :mhihi: :mhihi:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 12 Апр 2014, 20:53

Мерси за жокера с клапана :yes: утре ще го пробвам .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Jordana » 12 Апр 2014, 22:07

Като искаш да разбереш дали клапани и други такива еко изгъзици правят грижи просто го откачаш от колектора и отвора затапваш .Картера нека си е на атмосфера - то така и трябва да бъде .Една малка подробност има , разреждането в колектора зависи от оборотите и положението на дросела .Аз не виждам някаква връзка с "не вървенето" и разреждането в колектора ?!
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 12 Апр 2014, 22:34

Като ти падне вакума под 43 cm/Hg на празен ход съвсем ясно ще я видиш повярвай ми . ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 12 Апр 2014, 23:17

A като стана въпрос, тапи за колекторите някой купувал ли си е, за да сподели от къде и с какви диаметри има? :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Jordana » 13 Апр 2014, 0:26

super_bojo написа:Като ти падне вакума под 43 cm/Hg на празен ход съвсем ясно ще я видиш повярвай ми . ;)

Пак да попитам каква е връзката с вакуума на празен ход с мощноста ? При отворен дросел там в колектора вакуум няма .Вакуума идва от затварянето на дросела , та щом не ти диша колектора замисли се откъде може да е проблема . Според мен е от клапани и проблеми в газоразпределението .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook