ВНИМАНИЕ!Една 19мм гайка може да разруши целия Ви мотор -М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

ВНИМАНИЕ!Една 19мм гайка може да разруши целия Ви мотор -М52

Мнение от vicho » 09 Апр 2014, 6:16

За 11 години във форума за сефте се сблъсквам с проблема наречен "отвиване на гайката на маслената помпа". ОказА се, че проблема е срещан и по чуждите форум по-прочетох, че М50/М52/S50/S52 страдат и като казвам страдат, наистина е така.

С две думи това е виновника, ако мотора ви остане без масло и после голямото реване и тюхкане започне. Гайката се развива, колелото пада от оста и помпата не прави налягане и маслото остава в картера, а не където му е мястото по принцип на запален мотор. :evil:

Изображение

Така, че ако не искате да ви се случи нещо лошо преминете към отстраняване на проблема ВЕДНАГА!

- запояване
- пробиване на гайка и слагане на обезопасителна жица (тел)
- специална гайка с контра
- зегерка

или каквото Ви дойде на ум, само и само това скапано нещо да не се развие

Принципно гайката е с обратна резба, но както се оказа не е кой знае колко трудно да се развие, а и се случва. При колегите с S50/2 - "болката" може да рефлектира в хиляди левове ремонт.

Аз се разминах тънко, защото ми се случи при палене и колата не е работила без масло (не огасна лампата за маслото първите 5 сек и веднага я изгасих и платформа). За всеки случай биелните лагери бяха подменени с нови. И те така.

да си знаете/ме
Последна промяна vicho на 25 Апр 2014, 20:00, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от hacker4eto1 » 09 Апр 2014, 7:38

Да колега това е доста познат проблем и аз съм го чел ,но никъде не прочетох дали е46 м52ту спада към този рисков фактор...или е общо за всички м52-ки :mrgreen:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от dan-dam » 09 Апр 2014, 7:59

Има тема във форума за тоя проблем
Хубавото е, че си се разминал с малкия дявол :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от ивчо » 09 Апр 2014, 9:08

Мдаааа, явно времената на "тествай една кола до разрушение преди да я пуснеш на пазара" са минало ...
Те да бяха сложили 2мм дебела гайка да държи всичко ...
Понякога се чудя как им идват на акъла такива неща ... :conf:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от zvetiko » 09 Апр 2014, 9:39

ивчо написа:Мдаааа, явно времената на "тествай една кола до разрушение преди да я пуснеш на пазара" са минало ...
Те да бяха сложили 2мм дебела гайка да държи всичко ...
Понякога се чудя как им идват на акъла такива неща ... :conf:


Сигурно не са мислели, че след четвърт век, двигателя ще продължава да се използва. ;) По техните критерии- нова кола през 4-5години, гайката би се справила добре. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от ивчо » 09 Апр 2014, 10:18

Виж, и ти си прав ... :yes:
Ама все пак някак си ми се струва несериозно :smoke: :evil:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от mitaka21 » 09 Апр 2014, 10:43

Ето я темата - viewtopic.php?f=8&t=330326&hilit=%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0

Аз си направих ъпгрейд на моето м50 без ванос, с помпа от ванос с по - голямото колело, и преди да я сложа заварихме гайката. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от dan-dam » 09 Апр 2014, 10:55

Някъде ставаше дума за някакви симптоми на тая развиваща се гайка. Но аз съм малко скептичен относно това, че може да се усети кога се разхлабва и да се хване на време. Особено, ако си на едни 4-5К оборота.
И са съм леко поизтръпнал, понеже правих мотора и забравих да ударя една точка на тая гайка :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от bmw325ci » 09 Апр 2014, 11:01

Развиването на гайката не е следствие на многото километри !
Гайката се отвива при продължително каране в лютеницата, което не пречи зъбното колело да падне и при палене, но развиването на гайката е следствие на високи обороти. Проблема е характерен за 6 цилиндровите двигатели, и колкото по дългоходов е вала толкова по-голяма е вероятността да се получи резонанс и гайката да се отвие. Друг фактор е блока, уж чугуна поема повече вибрации от алуминия и по-рядко се среща при чугунов блок.
Имайки впредвид всички фактори става ясно защо най-често гайката се отвива не на дваеските а на М54Б30. По американско има случаи на отвита гайка на М54Б30 още на 30хил км.
М-ките рядко имат тоя проблем.
Заваряването не е най-доброто решение защото отслабва вала на маслената помпа и ако резонанса му дойде в повече се къса вала и пак същия ефект, по-добрия вариант е с обезопасителна тел и локтайт:
Изображение
Но и заваряване върши работа ако няма да карате на писта или да държите колата дълго време в лютеницата /под дълго време не разбирайте да си завариш крака за педала и да я държиш в прекъсвач 15 минути а сумарно време което двигателя прекарва във високи обороти каквато би била ситуацията на пистата, улични гонки и чукване не прекъсваш 2-3 пъти на ден не са дълго време прекарано във високи обороти/
Успех на Вичката, дано няма повече ядове с тая обратна резба :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от hacker4eto1 » 09 Апр 2014, 11:02

Колеги при е46 м52ту моторите дали е така ? да знам да свалям картера и да я лепя с Локтайт за резби :mhihi:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от ogata » 09 Апр 2014, 11:21

Вместо да разглабята некви работи за да предричате проблеми и да търсите михаля общо взето, това е още един добър повод да имате 3ката VDO уреди, показващи температура, налягане на маслото и волтмер :winky:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от M10 » 09 Апр 2014, 11:23

Като си в лютницата на местното полигонче сигурно всяка секунда ще гледаш уреда... няколко секунди стигат. Иначе е добре да ги има, но по-добре е да се подсигури и гайката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от ogata » 09 Апр 2014, 11:26

M10 написа:Като си в лютницата на местното полигонче сигурно всяка секунда ще гледаш уреда... няколко секунди стигат. Иначе е добре да ги има, но по-добре е да се подсигури и гайката.

Несериозно е да си на местното полигонче в лютеницата и да не обхождаш често с поглед водата, и уредите за маслото.Щото ако няма да ги гледаш, няма смисъл и да ги слагаш. ;)

Да не говорим че подхода с "прикапването на гайката" звучи като решение на някой "аджамия"
Локтайт имат два вида осигурители за шпилки.
Единия е син и се слага на резби на части, които подлежат на демонтаж в някакъв бъдещ период.
И червен, който се слага на резби които общо взето не се барат повече ..
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от hacker4eto1 » 09 Апр 2014, 11:37

Локтайт имат СИН,Червен,ЗЕЛЕН
зеленият е с много тъмен цвят и е доста гъст,намажеш ли го с него после само шлайфа помага :mhihi:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: ВНИМАНИЕ!!! Една 19мм може да разруши целия Ви мотор - М

Мнение от ogata » 09 Апр 2014, 11:42

hacker4eto1 написа:Локтайт имат СИН,Червен,ЗЕЛЕН
зеленият е с много тъмен цвят и е доста гъст,намажеш ли го с него после само шлайфа помага :mhihi:

Абе, май ще се окаже, че са последно 4ри вида

Изображение
Последна промяна ogata на 09 Апр 2014, 12:06, променена общо 1 път
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook