метан , газ или...?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
PROSTAKA написа:t0sh написа:за газ лични наблюдения - приятел е на газ, и колата (е34 м50б20) му сдаде багажа преди 2 седмици, след 18 месеца каране, според монтьора главна причина газта - сега е за основен ремонт. много внимавайте къде ги монтирате и не пестете пари за читав сервиз!
Кажи му на тоя монтьор, че е много тъп Тъп ама колкото си искаш и още толкова.
И аз не искам да обидя никой ама според един колега от форума тук каза ,че процентно най големите тъпанари са в
Е-36 и най много глупости са дрънкат там.Отначало не му вярвах ама май е бил прав
ти се слагаш в категория тъп с такова изказване, да не би ТИ да си разглобил двигателя и да ти е пред очите, че коментираш какво му е ?
п.с. или пък твърдиш, че с какъвто и да е монтаж и настройки, една газова НЕ може да прецака двигателя? ще ми е интересно да го докажеш, дотогава ми важи категоризирането ти
Последна промяна t0sh на 01 Окт 2006, 2:54, променена общо 1 път
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
Eratosten написа:А тежестта на метаножите бутилки са 1,5кг за литър, т.е. ако бутилката ти е 50л, тя ще тежи 75кг. В нея ще се поберат 7-8кг метан. Така общо ще тежи около 85кг, т.е. около един добре сложен човечец![]()
да, и една бутилка почти 100 кг, събираща 8 кила метан, за къде ти стига? нали ти трябват ПОНЕ 2, реално 3 за да не зареждаш през 100км...
- Enslaving_Lecher
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI, Е60
- Мечтае да кара: BmW F06 M
Бензин му е майката, моята с 98 от Лукойл ми дава 10.2 градско, а извън - 6.5, е защо да си вземам каквато и да било беля на главата (било газ, било метан)? Мога да давам малко повече пари за бензин, отколкото за газ или метан за даден период, но пестя от сума за съответната уредба + пари за даден ремонт (по двг-то или окачването) + търсене на станция за зареждане и чакане на опашки (метан) + побългаряване от рода на тампони на пружините, че да не "лягаля" + други, както и време и нерви
, а последните 2 са доста важни, поне за мен, иначе щях да си взема лада 


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Колеги,ще ви помоля да се придържате към темата и да запазите добрия тон.
За да не стават кавги,просто,когато изказвате някакво мнение,го подкрепете с реални примери.
За да не стават кавги,просто,когато изказвате някакво мнение,го подкрепете с реални примери.
t0sh написа:.. и общо колко ти излиза метановата уредба?
п.с. а вече на колко места в София може да се зарежда метан? опашки?
Не се наемам да дам някаква точна цена , но според мен около 2500-2800 лв. би трябвало да стигнат за пълно обурудване с метан. Логиката : Газов инжекцион за пропан-бутан е около 1500-1700 лв (грубо) , добавяш още средно 1000 лв за олекотена бутилка около 100 лт и се получава някаква подобна сума. Убеден съм , че има и по-евтино и по-скъпо , но затова само хора с опит (с метана) могат да дадат пример.
Ахил написа:Може ли някой да ми даде някакво смислено обяснение защо който кара на газ прави основен ремонт?Защо газта износва двигателя?
мерси......
Колега аз карам на газ (пропан-бутан) вече 6 години (180 000 км) , а колата ми е близо на 300 000 км вече и буквално не съм пипал мотора. най-големия ремонт по самото ДВГ е смяна на гарнитура (на горния капак) и водна помпа.
Обяснението : Според мен не газта е причината за основния ремонт , а навъртяните километри - които не винаги знаем колко са (говоря за автомобилите купени на старо), нито колко е "спортувал" предишния собственик

П.С "Мисля , че в София има около 7 работещи метан станции , това, разбира се , не значи , че не са по краищата на града , но предполагам , че това е нормално

П.П.С "Проверих в интернет, 7 ( в София) са има и адресите им , ако някой е заинтересован къде са, моля да ми прати ЛС - не мисля да правя реклама на сайтове или фирми."
Бъдете здрави и карайте внимателно

- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Доста съм прочел и видял и мога да кажа специално за пропан-бутана, че не вреди по никакъв начин на ДВГ-то, дори напротив- при пропана няма детонации повреме на горивният процес-/октановото число на газта е по-голямо отколкото на бензина, но е по-маломощно гориво заради късното изгаряне на сместта-по-бавно изгаря от бензина/, маслото се запазва почти двойно по-чисто в сравнение със същите километри изминати на бензин защото при горенето се отделя вода+остатъчни суспенсии, които са много малко. Това зная аз и си е мое мнение. Карам на бензин, защото ми е мило всяко конче под капака и не се задоволявам с по-малка мощ
P.S. По въпроса за сигурността- някой да е видял или чул да се е взривила автомобилна бутилка пропан-бутан?

P.S. По въпроса за сигурността- някой да е видял или чул да се е взривила автомобилна бутилка пропан-бутан?
Аз съм с две бутилки,като едната тежи 42кг..Уредбата се зарежда до 250 атм.налягане/според това къде пълниш/На месец минавам по 3500-4000км..Не съм имал никакви проблеми,моторът си е в ред ,а самата кола се кара на метан от 1996г.Само дето забравих откоя страна ми се зарежда с бензин.При скорост около130-160км/ч ми гори 5,5лв/км. с вкл.клима,ако не я гоня /до 120/ пада на 4лв.По мудна е но като мине 3580об/м пощурява,но съм с М40 и на 190 ми изключва.Самата уредба струва в момента м/у1800 и 2200лв. според това колко кадърно сложена я желаеш.За износването : при бензин то е по-голямо отколкото при каквато и да е газ,защото той има повече миещи свойства/измива част от маслото по стените на цилиндъра,пък и някакви количества от него попадат ив картера.
Здравейте.
Някой има ли представа има ли уредби работещи и на метан и на пропан-бутан? Вчера гледах един баварец с уредба BRC и имаше някви лепенки metan лепнати в двигателния отсек, а се кара на газ.
А относно износването на газ не мисля, че е по голямо от бензина. Астра на 300К, от които 180К на газ върви така както като беше преди слагането на газта. Майката му е хубаво масло мисля
Някой има ли представа има ли уредби работещи и на метан и на пропан-бутан? Вчера гледах един баварец с уредба BRC и имаше някви лепенки metan лепнати в двигателния отсек, а се кара на газ.
А относно износването на газ не мисля, че е по голямо от бензина. Астра на 300К, от които 180К на газ върви така както като беше преди слагането на газта. Майката му е хубаво масло мисля

- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
VENBO написа:Доста съм прочел и видял и мога да кажа специално за пропан-бутана, че не вреди по никакъв начин на ДВГ-то, дори напротив- при пропана няма детонации повреме на горивният процес-/октановото число на газта е по-голямо отколкото на бензина, но е по-маломощно гориво заради късното изгаряне на сместта-по-бавно изгаря от бензина/, маслото се запазва почти двойно по-чисто в сравнение със същите километри изминати на бензин защото при горенето се отделя вода+остатъчни суспенсии, които са много малко. Това зная аз и си е мое мнение. Карам на бензин, защото ми е мило всяко конче под капака и не се задоволявам с по-малка мощ
P.S. По въпроса за сигурността- някой да е видял или чул да се е взривила автомобилна бутилка пропан-бутан?
напълно вярно, само че газта не е ли с по-ниско октаново число, само за тва не съм сигурен но знам че газта има 80-85% от мощноста на бензина.... иначе маслото наистина остава по-чисто , за износване на двигателя не мога да кажа точно , но смазочните качества на газта са малко по-малки от тези на бензина
иначе какво мога да кажа от личен опит ... всичките коли които сме имали до сега са били на газ , минати са много км без никакув ремонт по двигателя , слагането става само при един познат , и настроиките тои си ги прави (слагането излиза към 600лв )... ето пример:
- рено 19 , 1.8 75 коня - на газ гореше 10 градско и 8 и малко извън ( до 120 км/ч)
- фолксваген пасат 1.8 20в - 125 коня - първо гърмеше много , но след като сменихме 100кв изпарител с 140кв BRC изпарител всичко се оправи. оказа се че 100 кв е прекалено слаб , въпреки указаната му мощност явно не можеше да захрани двигателя ...след смяната с 140кв гореше 11 градско и 9 извън (до 130 км/ч)
- сега - мазда 323 1.5 16в (с същия 140 кв изпарител от пасата) гори 8 извън и 9-10 в града
всичките данни за разход са засичани при нормално каране ... другото вече си зависи от вас

БМВ
Мнения много....ама повечето некомпетентни.
Първо да изясним нещо:газ са пропам-бутана и метана;газовите уредби се наричат газови,независимо дали се използва пропан-бутан или метан като гориво!
От личен,10-годишен опит,мога да ви дам моето мнение.
Много ми е интересно като някой каза,че му се е сдухал двигателя от газта понеже горивото било сухо?!?В неговия двигател сигурно няма масло и се надява горивото да му смазва двигателчето.Ако беше така,значи двутактовите"бангий" трябва да са супер издържливи-да ама не са!
Колцата си върви прекрасно и на LPG i na CNG(пропан-бутан и метан),стига да е направена както трябва.Газов инжекцион(независимо за LPG или CNG)се монтра най-вече заради опасността от детонации в смукателните тръби когато са от пластмаса,понеже могат да се пръснат!При алуминиеви смук.тръби е напълно излишно да хвърляте пари на вятъра.Но има коли,които въпреки,че са с пластмасови тръби пак работят надеждно и без газов инжекц. понеже са с достатъчно здрави смук.тръби,като напимер BMW.Въпроса с нестабилните обороти на празен ход не проблем,който е вследствие на вида гориво,а от некомпетентната направа на АГУ-то,почти винаги е породен от неправилна ел.инсталация.Често пъти колите работят доста по-добре на газ отколкото на бензин.
Метана е по-слабо гориво от пропан-бутана и затова колата става чувствително по-тромава.Бутилките са по-тежки,но ако сравните бутилки с еднакъв обем за CNG и за LPG,в заредено състояние,ще установите,че са почти еднакви по тегло,така,че невиждам какъв е големия проблем?Метана се зарежда на 220-230атм.,а бутилките са достатъчно дебели за да не се притеснявате!
Минусите на газовите уредби са в това,че при изгаряне се отделя по-голямо количество вода,което скапва по-бързо ауспосите и намаля с известен (незначителен)процент живота на двигателя,има бутилка/ки,което намаля обема на багажника.
Това е мое мнение от личен опит.Правил съм коли и на три горива(бензин,LPG и CNG),но не е оправдано.Наи-добре е да се кара возилото в оригинален вид,но да не забравяме,4е сме бедни българи и трябва да се премирим
Първо да изясним нещо:газ са пропам-бутана и метана;газовите уредби се наричат газови,независимо дали се използва пропан-бутан или метан като гориво!
От личен,10-годишен опит,мога да ви дам моето мнение.
Много ми е интересно като някой каза,че му се е сдухал двигателя от газта понеже горивото било сухо?!?В неговия двигател сигурно няма масло и се надява горивото да му смазва двигателчето.Ако беше така,значи двутактовите"бангий" трябва да са супер издържливи-да ама не са!
Колцата си върви прекрасно и на LPG i na CNG(пропан-бутан и метан),стига да е направена както трябва.Газов инжекцион(независимо за LPG или CNG)се монтра най-вече заради опасността от детонации в смукателните тръби когато са от пластмаса,понеже могат да се пръснат!При алуминиеви смук.тръби е напълно излишно да хвърляте пари на вятъра.Но има коли,които въпреки,че са с пластмасови тръби пак работят надеждно и без газов инжекц. понеже са с достатъчно здрави смук.тръби,като напимер BMW.Въпроса с нестабилните обороти на празен ход не проблем,който е вследствие на вида гориво,а от некомпетентната направа на АГУ-то,почти винаги е породен от неправилна ел.инсталация.Често пъти колите работят доста по-добре на газ отколкото на бензин.
Метана е по-слабо гориво от пропан-бутана и затова колата става чувствително по-тромава.Бутилките са по-тежки,но ако сравните бутилки с еднакъв обем за CNG и за LPG,в заредено състояние,ще установите,че са почти еднакви по тегло,така,че невиждам какъв е големия проблем?Метана се зарежда на 220-230атм.,а бутилките са достатъчно дебели за да не се притеснявате!
Минусите на газовите уредби са в това,че при изгаряне се отделя по-голямо количество вода,което скапва по-бързо ауспосите и намаля с известен (незначителен)процент живота на двигателя,има бутилка/ки,което намаля обема на багажника.
Това е мое мнение от личен опит.Правил съм коли и на три горива(бензин,LPG и CNG),но не е оправдано.Наи-добре е да се кара возилото в оригинален вид,но да не забравяме,4е сме бедни българи и трябва да се премирим

41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани