Бензинови двигатели Е60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 27.04.2007
Мечтае да кара: на Marina Bay Street Circuit

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от shumisho » 24 Мар 2014, 10:29

Колега, разбира се, че това е негово мнение...
Нали затова пишеш тук....за мнения
А моето такова е 530i>530d>525d>525i и дотам
Това не е таблица кой как върви, а оптимален вариант за комфортен и вървящ автомобил спрямо поддръжка
Друг e въпроса, че запазен бензинов в Гер са с цени, които отказват доста колеги
Автоматик или не ти си решаваш, но тук пък е трудно да намериш ръчни скорости и дори да намериш колата може да не става и пак се почва едно....
Автомата почва с едни 400-500 лв за масло и филтър и после следва торк за едни 1200-1500 лв (ако имаш намерение да караш дълго съответната кола)
Близостта ти с Гер се превръща в супер + ако ще рециклираш торк-а на скоростите в един момент (има страхотна тема за това и е около 190 евро)
Ти си решаваш всичко, но внимавай с автомобилите с "всички екстри" за 14-15К лв, че после много екстри ще и налееш вътре :smoke:

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 15.02.2014
Местоположение: Прага, Чехия
Пол: Мъж
Кара: Нищо за сега
Мечтае да кара: БМВ-та

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от topalano13 » 24 Мар 2014, 11:34

shumisho написа:Колега, разбира се, че това е негово мнение...
Нали затова пишеш тук....за мнения
А моето такова е 530i>530d>525d>525i и дотам
Това не е таблица кой как върви, а оптимален вариант за комфортен и вървящ автомобил спрямо поддръжка
Друг e въпроса, че запазен бензинов в Гер са с цени, които отказват доста колеги
Автоматик или не ти си решаваш, но тук пък е трудно да намериш ръчни скорости и дори да намериш колата може да не става и пак се почва едно....
Автомата почва с едни 400-500 лв за масло и филтър и после следва торк за едни 1200-1500 лв (ако имаш намерение да караш дълго съответната кола)
Близостта ти с Гер се превръща в супер + ако ще рециклираш торк-а на скоростите в един момент (има страхотна тема за това и е около 190 евро)
Ти си решаваш всичко, но внимавай с автомобилите с "всички екстри" за 14-15К лв, че после много екстри ще и налееш вътре :smoke:


Да за мнения пиша, и съм благодарен на човека, просто питам да се обоснове защо. Можеби смята че ръчката е по-надеждната кола, за това питам.
Торк даже не знам какво е, но ще проверя. Тези пари 400-500лв. дето си писал за маслото на автоматичната скоростна кутия ли говорим или за маслото на двигателя с филтъра.
Ами искам да си взема кола която да карам поне 5-6 години, така че ще сменям каквото трябва. За сега малко даже ще отложа купуването, че да изплатя един заем и към ноември ще почна да търся сериозно кола. Ако до тогава паднат цените с 5-6000 евро ще е супер :mhihi:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от Top Gun Maverick » 24 Мар 2014, 20:50

topalano13 написа:
BMW Power ACM написа:Иначе по темата, не виждам какво те уплашиха тия пари, които ще даваш в някакъв момент от експлоатационния период.
525и сравнимо с 530д си е мъртвец отвсякъде. За 530и според каталожни данни си върви навсякъде с 530д 218-то коня като дизела изостава супер минимално, но субективното усещане е, че върви дори повече. 231-то коня дизел и той върви горе-долу с бензинката като леко дръпва дори, но и двата дизела с един ремап направо подават бинокъла на бензинката. Това ако решиш да го правиш де. Проблемът при дизела е не в това, че непременно ще имаш скъпи ремонти, а в това, че е голям шанса да попаднеш на някой кош на половин милион(че и отгоре)километра, който наистина може да те накара да смениш почти всичко, а при дизела това всичко е повече от при бензина.
Та ако е 530и, аз лично бих избрал ръчката. За 545 и 550 нищо няма да казваме защото явно не те интересуват.


Здравей,

Значи първо искам да кажа, че аз не искам състезателен автомобил, така че ремапи и такива неща няма да правя. Просто искам колата да има достатъчно коне за да може да върви нормално с това купе, а не като натисна педала да започне да ускорява след 3 секунди.
Не можах да разбера защо 525и е лош избор. Ясно е че 530 е по-доброто, но 525 има повече проблеми или ти просто казваш, че 530д е по-добре от 525? И още да попитам защо би избрал ръчка? Просто ти обичаш да караш ръчни скорости или при този модел според теб е по-надеждния вариянт?

Той ремапа няма да ти е излишен и не е само за да се гониш. Колата ще си върви по-добре и ще гори по-малко АКО я караш по-внимателно и без прекалено много газ. Тогава ще си гори дори повече.
Няма повече проблеми 525, но просто едното си понавървява доста повече, а на 525 му идва леко тежичко това купе. Разбира се всеки има различни виждания де, но това си е моето.
Ръчка бих избрал винаги и по всякакъв повод, просто защото обичам да си ръчкам, мразя някакъв комп да ми определя оборотите, а при тоя модел с ръчката сменяш по-бързо от автомата - гарантирано. Освен ако не намериш екземпляр с SMG, ама това е почти невъзможно, а и го има при големите бензинови мотори. То пак си е ръчка де, но има и автоматичен режим. Аз имам такава кутия, ама никога не я карам в автоматичен режим, просто защото си обичам ръчката.
Другата причина да ти препоръчам ръчката е, че сам каза за ограничения бюджет. Е, един автомат си иска неговото и ако не му го дадеш, то след време ще ти се наложи да търсиш втора ръка кутия от и-бей. Самият автомат тежи повече като кутия от ръчната и се отразява на цялостното тегло на автомобила, разхода на 100 също е по-голям от ръчката на 100%-та.
Та поради тия причини аз лично не бих си взел автомат никога. да не говорим за досадното "бууууууу" едно такова бавно и тромаво докато свали предавка, че да тръгне. Ти не искаш кола, която да мисли 3 секунди преди да тръгне, е автомата мисли тъкмо към 2. :mhihi:
Но това е субективно мнение, има хора тук пък, които си искат автомат на всяка цена, особено при дизелите, не ги кефи да си ръчкат и т.н.
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от Nukem » 24 Мар 2014, 23:20

Не искам да те обидя, не ме разбираи погрешно, ама или си много чувствителен или не си карал някоя запазена е60-ка или е90 автомат, нито се усеща кога сваля предавки нито има бууу,мууу, преди месец карах на един приятел е92 330i автомат и така и не усетих кога ги сменя предавките, иначе аз си признавам имах преди Х3-автомат и след тоя филм де го преживях там, си взех е60 ръчка с мойте доходи си прецених, че не ми се дават повече пари!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от iceblast » 25 Мар 2014, 9:48

Автомата идва леко муден при бензиновите коли, при дизелите е ок. Но при 530и, щом колегата не е толкова претенциозен ще му е ок, само където ще гори повече, но след като сложи газ няма да го боли толкова. В крайна сметка всичко е въпрос на вкус.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 15.02.2014
Местоположение: Прага, Чехия
Пол: Мъж
Кара: Нищо за сега
Мечтае да кара: БМВ-та

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от topalano13 » 25 Мар 2014, 15:29

Газ на колата няма да сложа. Относно това, че автомата е малко по-скъп за поддръжка, не ми е проблем. За мен проблем е това, че не мога да дам 25 - 30 000лв. за колата първоначално и се притеснявам понеже не разбирам много от коли да не взема някой дарак. Ще искам да я закарам на сервиз на БМВ преди да я взема, но даже дето се казва не знам какво да им кажа да гледат. Ще се надявам на тяхната експертна оценка. След като я купя вече, смятам че ще мога да я поддържам. Аз ще карам по 10-15к км на година, така че не вярвам след като оправя началните неща, да ми трябват супер много пари да я поддържам, при положение че е с бензинов двигател или греша?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Кара: G20
Мечтае да кара: V12

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от A9A » 25 Мар 2014, 16:07

Понеже и аз се интересувам от покупката на е60 с бензинов мотор ще си позволя да завам въпросите си в тази тема. :roll:

1. Директното впръскване ли е единствената разлика между N52 и N53 двигателите?
2. N52N - кога се монтира този двигател и с какво е по-различен от N52 и N53?
3. Може ли да се каже дали някой е по-надежден? Имат ли конструктивни "недомислици", както N47 двигателите?
4. Имат ли проблем с ангренажната верига и къде се намира тя - отпред на мотора или от страната към трансмисията?
5. Как стои въпроса с поставянето на газов инжекцион - веднъж заради електрическата водна помпа (при N52 и N53) и веднъж заради директното впръскване при N53?

Надявам се темата да даде доста отговори на въпросите за бензиновите е60, като се изброят всичките им плюсове и минуси в подръжката им.

Поздрави! :yes:
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от iceblast » 25 Мар 2014, 17:25

Не виждам какво се дърпаш от газта, но ти си знаеш. Аз лично бих карал 530и на газ с кеф.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 5.10.2011
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 i E60 N52B30AF
Мечтае да кара: Bmw 550 i xDrive

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от ristaka 82 » 25 Мар 2014, 17:34

iceblast написа:Не виждам какво се дърпаш от газта, но ти си знаеш. Аз лично бих карал 530и на газ с кеф.

:yes: +1 :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от adovet » 25 Мар 2014, 18:31

Аз. Си карам на газ 1.04 за литър па нека ми е зле ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от Top Gun Maverick » 25 Мар 2014, 22:30

Nukem написа:Не искам да те обидя, не ме разбираи погрешно, ама или си много чувствителен или не си карал някоя запазена е60-ка или е90 автомат, нито се усеща кога сваля предавки нито има бууу,мууу, преди месец карах на един приятел е92 330i автомат и така и не усетих кога ги сменя предавките, иначе аз си признавам имах преди Х3-автомат и след тоя филм де го преживях там, си взех е60 ръчка с мойте доходи си прецених, че не ми се дават повече пари!

Не ме обиждаш изобщо. Карал съм автомати, последния беше на Е90 330д 2010-та година с новите лостчета на волана, които имат + и - като при М-ките, а не старите, които и двете хем свалят, хем качват.
Нали не искаш да ме убедиш сега, че с автомата при Е60(особено при бензиновите двигатели)ще си по-бърз, по-икономичен и по-лек от ръчката? :mhihi: Или, че го няма замислянето преди да свали предавка?
И пак казвам, че самия кеф от ръчката си е мое лично усещане и имам достатъчно бърз "автомат" по ръка(СМГ), но никога не използвам автоматичния режим, а си праскам на смяна по собствена воля.
Да караш бензинов автомат си е жива мъка, при дизелите е по-допустимо защото при големите мотори бързо свършват първа и втора.
Да сравняваш автомата с ръчката е все едно да сравняваш това в секса да стоиш и жената всичко самата да върши, пред това да хванеш нещата в свои ръце. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Я питайте Cinder като имаше 550и автомат, колко готино му беше да сменя предавките тоя автомат и дали сега не се чувства прероден с това СМГ, въпреки на моменти грубото ритане. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от Cinder » 26 Мар 2014, 0:13

Автомата на Е60 си сменя достатъчно бързо, за това оплаквания не съм имал. Наистина има малко замисляне, като набиеш кикдаун, но не мога да кажа, че ми е било бавно или ме е дразнело.

Това, което ме дразнеше, беше че сменя прекалено рано на по-висока предавка - при 60-70 км/ч на 6та с 1,500 оборота :banghead:, както и самото "мекушаво" усещане от хидротрансформатора. Уж има някакво заключване при хидротрансформатора, но усещането от ръчната скоростна кутия/SMG (т.е. да си има съединител) е коренно различно и на мен лично ми допада повече - колата се усеща по-рязка. Това е мое лично мнение де, повечето хора си харесват автоматика и мразят SMG-то, защото много ритало :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 26.06.2011
Пол: Мъж
Кара: E87 120i , E61 525i

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от toshko18 » 28 Мар 2014, 12:46

Колега аз имам бензиново 525 комби, купувано ново от магазина 2005 г. Сега е на 95000 км и не съм имал никакви проблеми с мотора и авт. скоростна кутия. Само аз съм си го карал, поддържано е както трябва и мотора продължава да си работи все така тихо. Не съм му слагал газ, гори ми около 11-12 в града и 9-10 извънградско. Моят двигател е М54 192 к.с. но въпреки това не помня момент, в който да си кажа: "ех сега да имах още 30 коня" . Това разбира се е много индивидуално, зависи кой какво търси. Аз лично съм много доволен от този двигател и усещането от него. Колата има класическите "болести" с теч от панорамния шибедах и компресора на задното окачване, но това ако не греша се отнася само за комбитата, така че нямаш грижа. Не разбирам от коли, но си мисля, че повече проблеми може да имаш с електрониката и разните там модули отколкото с двигателя.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 15.02.2014
Местоположение: Прага, Чехия
Пол: Мъж
Кара: Нищо за сега
Мечтае да кара: БМВ-та

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от topalano13 » 29 Мар 2014, 13:54

Може ли да кажете нещо за този теч, за който говори колегата? Как така теч, като вали и тече в колата ли?

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Бензинови двигатели Е60

Мнение от Top Gun Maverick » 30 Мар 2014, 19:37

toshko18 написа:Колега аз имам бензиново 525 комби, купувано ново от магазина 2005 г. Сега е на 95000 км и не съм имал никакви проблеми с мотора и авт. скоростна кутия. Само аз съм си го карал, поддържано е както трябва и мотора продължава да си работи все така тихо. Не съм му слагал газ, гори ми около 11-12 в града и 9-10 извънградско. Моят двигател е М54 192 к.с. но въпреки това не помня момент, в който да си кажа: "ех сега да имах още 30 коня" . Това разбира се е много индивидуално, зависи кой какво търси. Аз лично съм много доволен от този двигател и усещането от него. Колата има класическите "болести" с теч от панорамния шибедах и компресора на задното окачване, но това ако не греша се отнася само за комбитата, така че нямаш грижа. Не разбирам от коли, но си мисля, че повече проблеми може да имаш с електрониката и разните там модули отколкото с двигателя.

Колега, не че нещо, ама какви проблеми с двигател на 95 000 очакваш да имаш? :dunno: При това утвърден с годините атмосферен двигател с не малък обем.
За автомата същата работа. На 80 000 я си сменил едно масло, я не и толкова.
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook