Турбо Тдс
Модератор: Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Турбо Тдс
Малко за разтуха започнах рециклиране и лек ъпгрейд на турбо за тдс Гарет модел TB2514 . Първо си подсигурих съответния ремонтен комплект , ето го и него :
След това се заех с почистване на роторната ос и турбинната перка , преди :
и след ( малко се заиграх с пясъкоструя
, и не само ) :
Остта леко с 2000 водна и блесна . Трябва добре да се почистят и двата канала в близост до перката , вътрешния трябва да е идеален , че в него ляга едно сегментче много важно .
След това се заех с почистване на роторната ос и турбинната перка , преди :
и след ( малко се заиграх с пясъкоструя

Остта леко с 2000 водна и блесна . Трябва добре да се почистят и двата канала в близост до перката , вътрешния трябва да е идеален , че в него ляга едно сегментче много важно .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Турбо Тдс
Ето наредените елементи ей така на сухо да се добие представа как са подредени по остта .
) . . Следва монтаж и на другия радиален лагер ( откъм компресорната част ( има само една осигурителна шайба ) .
Следва почистване на лагерното тяло . Вътре се крият куп натлачени твърди образувания смес от масло , мръсотия и сажди от изгорели газове и т.н. Иска си освен мощна химическа атака с разни обезмаслители и препарати така и механично почистване ( изчегъртване ) особено в кухината близо до турбинната част . Ето и монтиран вече първия радиален лагер ( откъм турбинната перка ) . Той е ограничен от две осигурителни шайби като поставянето им изисква много финни клещи ( направих си ги специално ) , обмазва се лагера с масло , използвах двигателно ( неизползвано 
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Турбо Тдс
Следва поставяне на тъй наречения флингер ( това е елемент от динамичния кит ) при това турбо той е съвкупност от два елемента . На него е монтиран и аксиалния лагер както и другия сегмент ( откъм компресорната част ) .
Следва закрепването на Аксиалния лагер с трите винта . Поставяне и на последния елемент за лагерното тяло , на него предварително е сложен силиконов О-ринг ( не се вижда защото е отдолу ) .Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Турбо Тдс
Дотук необходими инструменти :
Май малко се увлякох , но ще се разбере като се качи на колата . Стокова перка ( Inducer 40мм , Exducer 54мм, ) , новата ( Inducer 46мм, Exducer 60мм ) .Все пак по-далечната ми цел е това да е втората ( по-голямата ) турбина от би-турбо тдс ( някой слънчев ден
) , тъй че няма да му придирям . Засега толкова , следва бай-стругар .
И крайната цел на ъпгрейда , по-голяма компресорна перка 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- St.Dilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 744
- Регистриран на: 10.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: 318 TDS touring
Re: Турбо Тдс
евала
дай данни за налягането, след като я качиш

дай данни за налягането, след като я качиш

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1817
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Турбо Тдс




Евала, кефиш ме !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Турбо Тдс
joriev_83 написа:Колега евала , а ще балансираш ли новите перки и ако да как?
Перката е една нова , компресорната и излиза балансирана от завода производител . Ще балансирам задължително ядрото на Turbo Technics балансираща машина иначе нищо не се прави . Сега сглобеното ядро е на бай стругар и в понеделник ще си го взема заедно със студения охлюв, баланс и ще наснимам вече готово всичко . Колкото до налягането и стокова турбинка прави над 1.6 бара та не е проблем , по-големия air flow ми е интересен как ще се отрази , тъй като турбината ще работи на автомат тдс , а там софтуера е малко странен или поне по-различно дига наляганията при различните двг режими . Ще карам мисля на 1.5 бара че по-голям буст ще иска и по-голям кулер , защото в един момент ефективността пада макар да се вдига налягането .
- marto_sv1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: гр.Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525TDS E34
- Мечтае да кара: BMW 525TDS E34
Re: Турбо Тдс
браво евала за темата.предполагам доста голяма част от подфорума ще я следят,защото повечето от нас нямат права за тунинг форума.интересното сега е от къде си взел кит-а(каталожен номер ако може) и голямата перка.естествено и на какви пари благодаря ти предварително .ще следя темата с удоволствие 

BMW не е нито най-бързата кола,нито най-луксозната,сигурно не и най-красивата,тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!!!
Re: Турбо Тдс
Бях преди година в щатско и оттам ми е кита и перката . Каталожен номер на кита 709143 . Цени , народни
. Информация в нета има много вече , който има мераци да си потърси достъпно е всичко , но не това е целта на темата. Искаше ми се пригледно да се види какво представлява турбинката отвътре и да стане ясно защо е толкова важно да се кара с подходящото масло ( предписаното от производителя ) както колко е важно да се сменя маслен филтър всеки път. Синтетични масла на прилични цени и отговарящи на стандартите има вече много, но турбината се смазва и най-вече охлажда с двигателното масло , а не ама то много ми го гори дай да му хакна едно 15/40и ще заспи работата . Вижда се вярно не много добре от снимките какви малки отвори и през какви пролуки трябва да се движи това масло за да охлажда елементите въртящи се с бясни скорости от порядъка на 100-180хил. об. в минута , че и нагоре. Маслената помпа също , какво налягане дава има ли нужда вече от подмяна , не е само двг и колко гори и дали върви , има и други компоненти около него всеки знае без турбина какъв е мъртвец. Никой не иска да влага средства в турбото , а това е много важен агрегат и съответно от него зависи по-големия процент удоволствие от карането с тоз двг . Единствено , защото е изключително здрава таз турбина ( 6мм дебелина на остта при компресорната перка , на 530Д е 5мм , търкалото дето слагам е по-голямо и пак ще държи) не и се обръща никакво внимание , а тя с времето се износва , почва да задират перки без да разберете , пада ефективността и , но пак се търси проблем в мотора и т.н. Искам и да подчертая , че не от всяка турбинка ще се получи добра рециклация в рамките на едната замяна на ремонтен комплект , затова препоръката е да се прави тази манипулация навреме преди да е станало късно да се отива на цял картридж нов , където някои ще кажат , че цялата кола е по-евтина . Турбинката която използвам е втора ръка и е работеща ( всеки знае кякви смешни пари са ) , но състоянието и като я отворих беше ужасно , но не хакаме си ги и пак джиткаме , че е уж много изгодно . Едвам съм изчистил мизерията вътре . Има два сегмента ( на компресорната и турбинната ) част които спират маслото , с времето този на топлата част почва да пропуска ,но лошото е и че е двупосочно. навлизат изгорели газове и в лагерното тяло,смесват се с маслото и се получават твърди наслоявания , които разказват играта на триещите се части и скъсяват ударно живота и ефективността на турбото , Моя съвет , ако все пак финансите са приоритетни при закупуване на такава турбинка да се отвори и изчисти и после баланс , ако въобще е възможен , това при все че няма денги за замяна на части . По моргите ( пък явно и не само ) съм се нагледал как се съхраняват ( НЕ СЕ съхраняват , захвърлени в мизерията и прахта са ) турбини и после се очаква да ви работи добре на вашата колица , ама няма как да стане .

Последна промяна vladobate на 08 Мар 2014, 11:59, променена общо 1 път
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Турбо Тдс
Поздравления колега, от кога чакам подобна манипулация...
Ще следя с интерес 


- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Турбо Тдс
подсещаш ме най-накрая да видя ква точно ми е турбината по надписа и
Евала за проекта бате добре,че има луди като нас да обичат ТДС-а

ТДС - Турбо Див Селянин
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Турбо Тдс
Евала, никога не е късно да се вдъхне още живот на стария дизел.


Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




Re: Турбо Тдс
Бай стругар се справи отлично както винаги . След малко фин шлайф :
: . Разкрасяване :
. Пипнах малко и топлия охлюв , разширих отвора с 3мм и шлайф , за да с плъзгат леко газовете 
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани