Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- tngeorgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
predel написа:А може ли да са омекнали тампони на задния долен носач?
при мен беше точно в носача, като преди това се подлъгах да сменям амортесорите

E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
кофтито е че наистина могат да са доста неща дето струват една камара пари да се сменят,аз имам нужда от нови амортисьора и затова мисля да почна от там.Наистина е много неприятно,но като гледам доста хора го имат тоя проблем с това похлопване
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
predel написа:А може ли да са омекнали тампони на задния долен носач?
Е39 е с два носача отпред от всяка страна - крив и прав...Кой трябва да е задният долен?
При мен имаше такова тропане + омаслен амортисъор... Смених амортисъорите заедно с ударните и опорните тампони - сега тропане няма, а и аз имам лек луфт в рейката...

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
амортесиор.аз имах същия проблем,ставаше дума за късия ход или нещо такова,на амортесиора.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
CuMo написа:Общо взето положението стои точно така.
Ако още малко ме ядоса и не мога да разбера какво тропа, ще я засиля или на вторични или на първия, който даде малко повече пари и ще си взема друга.
От трети автосервиз ми вдигат рамене и не могат да познаят от къде идва тропането.
А то се състои в следното:
Предно дясно колело (от към шофьора - карам в Англия).
Като минавам дори по малки неравности или плитки дупки - в купето се чува като хлуп, хлуп, хлуп, друдрудрудруу (да ме извиняват Солунските братя Кирил и Методи).
И го прави дори когато минавам по назъбен асфалт - т.е. колебанието на колелото е рязко в посока нагоре/надолу.
Клатихме я вдигната на платформа, и отгоре и отдолу и силно и слабо, клатих я 1000 пъти на равно, вечерта и на тихо я клатих - нищо не се чува!
Трябва колелото да се движи рязко нагоре надолу както когато минаваш по неравности.
И трите сервиза ми казват, че всичко което могат да напънат е стегнато.
Сменихме четири биалетки - файда нулева.
Сменихме гумените тампони на напречната стабилизираща щанга, че бяха износени - файда нулева освен че малко намаля накланянето в завой.
Имало малко луфт на кормилната рейка, но не вярвам че от нея може да тропа така.
Проверени са спирачните апарати - аз проверих доколкото мога и в сервиза са ги проверили.
Интересното е, че ако държа леко педала на спирачката - тропането изчезва. Обяснявам си го с факта, че тежестта се пренася отпред и малкия луфт който търсим се обира.
Останаха амортисьори като потенциален заподозрян, но преди да ги сменя, защото тук трудът си е цифра, бих искал малко повече мнения, от сблъсквали се с предницата на Е39.
Колата е на 134 000 мили (200 000км някъде). До колкото успях да видя предните амортисьори са оригинални на BMW.
Колата е 523i SE с М-ков волан и ръчна скоростна кутия. 1998г.
Всякаква информация ще е полезна, за да живее колата. Мразя нещо като не е наред и винаги гледам да го оправя, но при положение че 3 сервиза не могат да познаят, не разполагам с канал и гараж, може да се наложи да я прежаля въпреки че двигател, електроника, всичко друго общо взето работи забележително добре.
Поздравления за много добре написаното на Кирилица!
Рядко се среща вече

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
Благодаря на всички за коментарите!
Може да опитам да сменя амортисьорите в такъв случай, доста от мненията които чух накланят везните в тази посока.
За правописа.
И баба и дядо бяха учители, баба по български език и литература.
Не държа ниво на филолог, а и често бързам, но гледам да не ги злепоставям съвсем.
На тези, които ме разбират, препоръчвам да изгледат филма "Небраска".
Може да опитам да сменя амортисьорите в такъв случай, доста от мненията които чух накланят везните в тази посока.
За правописа.
И баба и дядо бяха учители, баба по български език и литература.
Не държа ниво на филолог, а и често бързам, но гледам да не ги злепоставям съвсем.
На тези, които ме разбират, препоръчвам да изгледат филма "Небраска".

- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
При мен беше подобно, оказа се носач ама кривия ли, правия ли беше е*а ли го, не си спомням. Като натисках спирачката леко хлопането спираше и така. Това се разбра след като се свали въпросния носач, иначе и аз я клатех както се сетиш и всичко беше наред 

- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
След спирачният механизъм, номер две в проверката би бил макферсона ... чак пък амортесьор... и да не ги видиш, че е заминал...
Прав си в Англия труда си е цифра...
Прав си в Англия труда си е цифра...
- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
има и друг вариант да се разглоби всичко и така да се огледа
- tngeorgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
Z3Ro* написа:predel написа:А може ли да са омекнали тампони на задния долен носач?
Е39 е с два носача отпред от всяка страна - крив и прав...Кой трябва да е задният долен?
При мен имаше такова тропане + омаслен амортисъор... Смених амортисъорите заедно с ударните и опорните тампони - сега тропане няма, а и аз имам лек луфт в рейката...
- кривия носач

E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
- bobo1903
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.01.2010
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528 i
- Мечтае да кара: E60 М
- Детайли за колата: Black :D
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
Извинявам се от колегата ,че ще му използвам темата , а и не искам да отварям нова за мойто питане и то е ,че и от мойта(седанЕ39) се чува едно цъгъркане отпред когато се кара по неравност . "Цъгъркането" доколкото усещам е от гумени части , а и се чува най-вече след автомивка или след дъжд . На гладък асвалт не се чува , амортесьорите ми са омаслени(за смяна) и накрайниците също за смяна . Ремонта предстои да е в началото на април . Някой ,ако знае да драсне да предупредя майстора ...
Поздрави от Т-ще.
Поздрави от Т-ще.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
bobo1903 написа:Извинявам се от колегата ,че ще му използвам темата , а и не искам да отварям нова за мойто питане и то е ,че и от мойта(седанЕ39) се чува едно цъгъркане отпред когато се кара по неравност . "Цъгъркането" доколкото усещам е от гумени части , а и се чува най-вече след автомивка или след дъжд . На гладък асвалт не се чува , амортесьорите ми са омаслени(за смяна) и накрайниците също за смяна . Ремонта предстои да е в началото на април . Някой ,ако знае да драсне да предупредя майстора ...
Поздрави от Т-ще.
Тампони стаб щанга.
- strik3rs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
Към автора на темата - колега и аз имах подобен проблем отпред в дясно и клопа ли клопаше,в два сервиза ходих и всички натягаха с щанги ,повдигания,клатене и всичко било здраво от накладки,апарати ,носачи и прочие ... Даже едните ми предложиха да свалят носачите и да ги напънат на менгеме.... Всичко се оправи като отидох при моя майстор който по това време когато ходих при въпросните 2 сервиза беше на почивка за 1месец... Та на темата каза ми че е носач - установи го като покарахме по павета няколко кръгчета и точно както при теб,при неравности хлоп хлоп и след леко натискане на спирачката всичко изчезва...Става въпрос за преден крив носач - смених го с оригинален и всичко заспа
дано да съм ти бил полезен 


Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
Днес бях при други майстори, спецове по БМВ.
Човекът покара колата по паваж и каза че му прилича на амортесьор.
Другата седмица ще я карам да ги свалят и сменят с други.
Към колегата на когото му скърца, ако сменя гумените втулки на стабилизиращата щанга, да знае че има два размера с различен диаметър.
Едните са 22.5 mm а другите мисля 23 mm в зависимост от типа на окачването.
Да си провери кои са му точните. Аз взех и от единия и другия тип и върнах тия които артисаха.
Втулките да се гледат отвън, има пластмасова капачка която крие най-разбития участък.
При мен изглеждаха ето така:

Но като ги погледнеш отвътре (т.е. си под колата) нямаше фуга.
Човекът покара колата по паваж и каза че му прилича на амортесьор.
Другата седмица ще я карам да ги свалят и сменят с други.
Към колегата на когото му скърца, ако сменя гумените втулки на стабилизиращата щанга, да знае че има два размера с различен диаметър.
Едните са 22.5 mm а другите мисля 23 mm в зависимост от типа на окачването.
Да си провери кои са му точните. Аз взех и от единия и другия тип и върнах тия които артисаха.
Втулките да се гледат отвън, има пластмасова капачка която крие най-разбития участък.
При мен изглеждаха ето така:

Но като ги погледнеш отвътре (т.е. си под колата) нямаше фуга.

- MPOWERfan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 560
- Регистриран на: 19.07.2008
- Местоположение: Перник.
- Пол: Мъж
- Кара: E61/530XD
- Мечтае да кара: на по-евтино гориво.
Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап
Колега,според мен е рейката при мен подтропва по същтият начин на дребни неравности и паваж.Оказа се рейка,сега мисля вариянт за рециклиране защтото е адски дразнещо това тропване.Всичко друго ми е бетон,минах по същият път ходих и на шок тест.
E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани