Питане относно М54..
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Питане относно М54..
Здравейте !
От скоро съм собственик на 2004 520i, и мотора не ми харесва, нито като производителност нито като..периферия. Собственик съм на М52B28, който сам съм си сглабял, и съм наясно с М50 и М52 моторите, но ето че тук имам няколко неизвестни (все още) и неща, които бих искал да премахна, ако е възможно. Към въпроса..
Откъм изпускателите има един клапан оторе, който някой ми спомена, че наподобява AGR, вярно ли е, и може ли да се спре (от компютъра) и да се премахне ? Могат ли 2 от ламда сондите да се изключат също от компютъра ? И на този мотор, ако клапана за картерни газове се премахне, ще дава ли грешки в компютъра ?
Благодаря ви предварително, нядявам се да получа отговори ПО въпросите
От скоро съм собственик на 2004 520i, и мотора не ми харесва, нито като производителност нито като..периферия. Собственик съм на М52B28, който сам съм си сглабял, и съм наясно с М50 и М52 моторите, но ето че тук имам няколко неизвестни (все още) и неща, които бих искал да премахна, ако е възможно. Към въпроса..
Откъм изпускателите има един клапан оторе, който някой ми спомена, че наподобява AGR, вярно ли е, и може ли да се спре (от компютъра) и да се премахне ? Могат ли 2 от ламда сондите да се изключат също от компютъра ? И на този мотор, ако клапана за картерни газове се премахне, ще дава ли грешки в компютъра ?
Благодаря ви предварително, нядявам се да получа отговори ПО въпросите

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Питане относно М54..
Не знам кво очакваш от това малко мушмороче в това голямо купе???
Той тоя мотор в е46 върви средно , в е60 си е типичната 520ка.
Той тоя мотор в е46 върви средно , в е60 си е типичната 520ка.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Питане относно М54..
Оставяме настрани "вървежа", искам да го опростя просто. Засега ще е този мотор, понеже ще пътувам често и на дълго с него. По-нататък ще му сложа най-вероятно B30.
В крайна сметка след четене относно CCV-то (иначе казано клапана за картерната вентилация), се оказва, че при М54 моторите са използвани low tension piston oil rings, иначе казано няк'ви "лабави" маслени сегменти, и се налагало наличието на вакум в картера, поради което, като се прецака картерната вентилация, се вдига разхода на масло при тея мотори (още преди да си взема кола с М54 ми беше казано, че CCV-то се сменя задължително).
Затова въпроса относно нея отпада, остава така наречената въздушна помпа (така до колкото разбрах и викат) и сондите..
В крайна сметка след четене относно CCV-то (иначе казано клапана за картерната вентилация), се оказва, че при М54 моторите са използвани low tension piston oil rings, иначе казано няк'ви "лабави" маслени сегменти, и се налагало наличието на вакум в картера, поради което, като се прецака картерната вентилация, се вдига разхода на масло при тея мотори (още преди да си взема кола с М54 ми беше казано, че CCV-то се сменя задължително).
Затова въпроса относно нея отпада, остава така наречената въздушна помпа (така до колкото разбрах и викат) и сондите..
Re: Питане относно М54..
карай си колата и не се занимавай с глупости.....
въздушната помпа работи първите 1 - 2 мин. и толкова. идеята е, катализатора да достигне по - бързо до работната си температура.
ако махнеш сондите най - много да стане по - лошо.
въздушната помпа работи първите 1 - 2 мин. и толкова. идеята е, катализатора да достигне по - бързо до работната си температура.
ако махнеш сондите най - много да стане по - лошо.
Re: Питане относно М54..
Аз не съм специалист но като купих моята клапана на картерните газове беше запушен и някакво налягане се вдигало и вкарваше масло в цилиндирите и пушеше синьо отзад страшна работа беше. Става въпрос за дизел не знам каква е разликата от бензина. Мой приятел с Ягуар (бензин) му бяха забравили да му монтират този клапан след ремонт и при него гореше масло и докато разбере какво е свещта се беше стопила и потроши буталото.
Tool - Fear Inoculum
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Питане относно М54..
Аз тъкмо смених маслото, сега ще сменя и клапана накартерните да видим дали ще падне разхода на масло, и аз четох темите из чуждите форуми, макар че преди на е36-та като го смених не видях абсолютно никаква разлика!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Питане относно М54..
Нуждата от него при тези мотори идвала от маслените сегменти, които се ползват тук, за разлика от тея в по-старите мотори. Затова тук е нужно да е винаги изправен тоя клапан за да има вакум в картера, иначе сегментите не оплътняват добре (използват се low tension oil piston rings)
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Питане относно М54..
Аз на мойта и смених клапана и не забелязах някаква промяна в разхода на маслото. По скоро като смених маслото с друга марка изчезна всякакъв разход на масло.
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Питане относно М54..
Може софтуерно да изключиш ЕГР, задните сонди и да избушиш катализаторите, Само дано не задрънчи, че мотора е доста приятен на звук.
Аз след тези интервенции особено ЕГР забелязах много приятен ефект в ниските и средни обороти
На пълна газ няма разлика. Прахосмукачката като я изключиш.. няма никъв ефект. Просто 2 мин не бръмчи, естествено само ако махнеш катализаторите я спри софтуерно!
Аз след тези интервенции особено ЕГР забелязах много приятен ефект в ниските и средни обороти

На пълна газ няма разлика. Прахосмукачката като я изключиш.. няма никъв ефект. Просто 2 мин не бръмчи, естествено само ако махнеш катализаторите я спри софтуерно!

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Питане относно М54..
Integrale благодаря за отговора 

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани