РЕШЕНО - Придърпване при силно ускорение
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
РЕШЕНО - Придърпване при силно ускорение
Здравейте колеги,
търсачката не даде резултати за моя проблем. Нека ви опиша:
Караме Х3 e83 2007 3.0si, бензинка 272 коня. Двигателят работи страхотно, тихо, но от може би няколко месеца започнах да имам проблем с придърпване по време на ускорение. В началото си мислех, че съм попаднал на кофти бензин, но се повтаря след няколко резервоара. Зареждам само 98, но съм зареждал и 95 със същия успех.
Описание на проблема: ако карам спокойно и ускорявам бавно, всичко е наред. Когато подам повече газ, докато набира обороти започва понякога за части от секундата да придърпва, сякаш хълца. Вчера я карах доста спортно и й дадох сериозно газ, което не бях правил така отдавна и ми направи впечатление, че при силно ускорение си придърпва неравномерно но постоянно, докато ускорява. По-осезаемо го прави, когато съм на баир и дам напрамер kick down за задминаване. На мен ми прилича на кабел на свещи, който не дава перфектен ток през цялото време на свещите, казвам го защото съм имал този проблем в миналото с друга кола, която също хълцаше. Разликата там беше, че тя хълцаше при ускорение на висока предавка и ниска скорост. Тук говорим предимно за натискане на педала за по-рязко ускорение.
Колата е автоматик, на 68.000 км. Други забележки нямам, вървежа е чудесен, разхода е напълно нормален. Понеже това е колата на жена ми, тя кара в доста ниски обороти и не се усеща. Наскоро гледах компютъра за грешки, н такива нямаше. Нищо чудно обаче да съм пропуснал някой модул.
Дали имате препоръки как и къде да търся? Или към кого да се обърна?
Поздрави и благодаря предварително.
търсачката не даде резултати за моя проблем. Нека ви опиша:
Караме Х3 e83 2007 3.0si, бензинка 272 коня. Двигателят работи страхотно, тихо, но от може би няколко месеца започнах да имам проблем с придърпване по време на ускорение. В началото си мислех, че съм попаднал на кофти бензин, но се повтаря след няколко резервоара. Зареждам само 98, но съм зареждал и 95 със същия успех.
Описание на проблема: ако карам спокойно и ускорявам бавно, всичко е наред. Когато подам повече газ, докато набира обороти започва понякога за части от секундата да придърпва, сякаш хълца. Вчера я карах доста спортно и й дадох сериозно газ, което не бях правил така отдавна и ми направи впечатление, че при силно ускорение си придърпва неравномерно но постоянно, докато ускорява. По-осезаемо го прави, когато съм на баир и дам напрамер kick down за задминаване. На мен ми прилича на кабел на свещи, който не дава перфектен ток през цялото време на свещите, казвам го защото съм имал този проблем в миналото с друга кола, която също хълцаше. Разликата там беше, че тя хълцаше при ускорение на висока предавка и ниска скорост. Тук говорим предимно за натискане на педала за по-рязко ускорение.
Колата е автоматик, на 68.000 км. Други забележки нямам, вървежа е чудесен, разхода е напълно нормален. Понеже това е колата на жена ми, тя кара в доста ниски обороти и не се усеща. Наскоро гледах компютъра за грешки, н такива нямаше. Нищо чудно обаче да съм пропуснал някой модул.
Дали имате препоръки как и къде да търся? Или към кого да се обърна?
Поздрави и благодаря предварително.
Последна промяна DaveMF на 14 Ное 2013, 9:38, променена общо 1 път
- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: Придърпване при силно ускорение
Колега, така само можем да гадаем.
Закачи я при някой добър диагностик - сигурно
ще намери проблема.
Свещи сменял ли си? Да не би да са с много голямо разстояние?
Закачи я при някой добър диагностик - сигурно

Свещи сменял ли си? Да не би да са с много голямо разстояние?
Re: Придърпване при силно ускорение
Не съм сменял свещи, тя и колата си е доста "нова" и се е стигало до там.
Не ми се ходи в Дару Кар за това - идеи към кого да се обърна?
И аз мисля, че са или свещи или кабел към свещите. Какво означава разстояние между свещите? Просто нещо не се синхронизират добре. Миналата година, когато взех колата, Дару Кар ми ъпдейтнаха софтуера на компютъра, но не мога да кажа, че оттогава имам този проблем. Да не е за препрограмиране?
А този двигател (мисля, че съм с N53) има ли сензори на разпределителен вал?
Не ми се ходи в Дару Кар за това - идеи към кого да се обърна?
И аз мисля, че са или свещи или кабел към свещите. Какво означава разстояние между свещите? Просто нещо не се синхронизират добре. Миналата година, когато взех колата, Дару Кар ми ъпдейтнаха софтуера на компютъра, но не мога да кажа, че оттогава имам този проблем. Да не е за препрограмиране?
А този двигател (мисля, че съм с N53) има ли сензори на разпределителен вал?
- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: Придърпване при силно ускорение
На студен мотор развий свещите и виж разстоянието между електрода и полюса.
Щом не са сменяни при вс.положения това разстояние се е увеличило(от естествено износване) и искрата прескача по-трудно. обикновено свещи се сменят на 30000км. Има и специални , които изкарват 100 000.
Купувай нови ако не са сменяни и са обикновенни
Щом не са сменяни при вс.положения това разстояние се е увеличило(от естествено износване) и искрата прескача по-трудно. обикновено свещи се сменят на 30000км. Има и специални , които изкарват 100 000.
Купувай нови ако не са сменяни и са обикновенни

Re: Придърпване при силно ускорение
Супер, благодаря за информацията. Ако мога само да задам още няколко въпроса:
1. С какъв ключ се отвиват свещите? (баща ми ще го набави, ние заедно ще свалим свещите)
2. Разстоянието трябва да е 0.8, или?
3. Свещите за моята Х3-ка различават ли се по нещо с останалите? Ако трябва да сменям, задължително ли да си ги взема от Дарукар?
4. Записват ли се грешки в компютъра от този род проблеми?
Благодарности!
1. С какъв ключ се отвиват свещите? (баща ми ще го набави, ние заедно ще свалим свещите)
2. Разстоянието трябва да е 0.8, или?
3. Свещите за моята Х3-ка различават ли се по нещо с останалите? Ако трябва да сменям, задължително ли да си ги взема от Дарукар?
4. Записват ли се грешки в компютъра от този род проблеми?
Благодарности!
- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: Придърпване при силно ускорение
1.ключа е 16мм (дълбок с гумичка вътре)
2.Разстоянието на новите не пипай
3.Може да ги купиш от всякъде (но да отворят каталога и да са за твоята кола). Аз например си купих Денсо от магазините на Косер
4. Грешки не се записват
Не стягай прекалено
Хубаво е с динамометричен ключ
2.Разстоянието на новите не пипай
3.Може да ги купиш от всякъде (но да отворят каталога и да са за твоята кола). Аз например си купих Денсо от магазините на Косер
4. Грешки не се записват

Хубаво е с динамометричен ключ
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Придърпване при силно ускорение
Благодаря ти! 
Аз намерих каталожния номер към БМВ - струват около 47 лв с ДДС в Дару Кар. Ти за колко ги взе?

Аз намерих каталожния номер към БМВ - струват около 47 лв с ДДС в Дару Кар. Ти за колко ги взе?
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Придърпване при силно ускорение
Колега, без да се засягаш, ама закарай хубавата кола на свестен сервиз, един автомобил не е само свещи, особенно по-новите, като твоята.


- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Придърпване при силно ускорение
shumi66 написа:...
Не стягай прекалено
Хубаво е с динамометричен ключ
За мен - дори е задължително... Може моментът на затягане да е отбелязан на кутийката на свещта, предполагам, че е 15 - 20 Nm. Сега нямам възможност, но скоро ще проверя в TIS-а и ще напиша колко го дават там. Ако наистина е толкова - този момент е доста малък и при затягане "по усет" почти сигурно ще пренатегнеш свещите. А динамометричните ключове за моменти под 30 Nm не са много разпространени - в смисъл, че няма да намериш такъв в кварталната железария, а трябва да търсиш по специализирани магазини и сайтове. И не са много евтини - под 100 лева трудно ще намериш.
Excellent! Steven is my name!
Re: Придърпване при силно ускорение
6inlinepower написа:Колега, без да се засягаш, ама закарай хубавата кола на свестен сервиз, един автомобил не е само свещи, особенно по-новите, като твоята.
Благодаря ти за съвета, ама аз за всяко нещо в Дару Кар влизах и ми писна

Искам да намеря разумния баланс, защото иначе излиза всичко излишно скъпо. За момента искам диагностиката да видя дали сам мога да си направя за такъв, мисля тривиален проблем. Иначе и двете ми БМВ-та в друг сервиз освен Дару Кар не са влизали.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Придърпване при силно ускорение
DaveMF написа:...
А този двигател (мисля, че съм с N53) има ли сензори на разпределителен вал?
От данните, които даваш двигателя би трябвало да е N52N. Има по един датчик на всеки разпределителен вал. Свещите се затягат със следните моменти, но може и по методиката върти се докато става без усилие и след това се стяга на 15 минути.
M12x1,25 23 Nm
M14x1,25 30 Nm
По принцип цялото горене в цилиндъра може да се проследи със съответната апаратура и да се види дали нещо е дефектирало или износено- проводници, бобини, свещи. Ако свещите наистина са над 30 000км или не се знае на колко км са, наистина е добре да се сменят и вече да се следят, но проблема с придърпването може да е от съвсем друго естество, да кажем някакъв проблем с горивоподаването- ниско налягане, запушен горивен филтър.
Re: Придърпване при силно ускорение
Днес се пробвахме с баща ми да погледнем свещите, след като бяхме набавили всички инструменти вкл. динамометричен ключ и камък 16-ка, но се отказахме.
Първо е много трудно да се достигне до всичките заради напречната щанга и другите аксесоари над моторния блок.
Второ, след като достигнахме до свещта и успяхме да махнем куплунга за ток, не успяхме по никакъв начин да извадим черния "кожух" на свещта, за да достигнем до нея.
Изглежда ще трябва да я закарам на сервиз, мисля да се обадя на Милен (Napsters), при когото досега не съм ходил.
Благодаря на всички за отговорите и за помощта, живи и здрави!
Първо е много трудно да се достигне до всичките заради напречната щанга и другите аксесоари над моторния блок.
Второ, след като достигнахме до свещта и успяхме да махнем куплунга за ток, не успяхме по никакъв начин да извадим черния "кожух" на свещта, за да достигнем до нея.
Изглежда ще трябва да я закарам на сервиз, мисля да се обадя на Милен (Napsters), при когото досега не съм ходил.
Благодаря на всички за отговорите и за помощта, живи и здрави!
Re: Придърпване при силно ускорение
Напълно забравих да напиша какъв беше проблема.
Оказа се, че не са нито свещите, нито бобините - оказа се раздатката.
С Милен отворихме първо моторчето - като ново беше, нямаше изядени зъбци. Т.е. типично градски джип
И всичко се оправи, след като сменихме маслото на раздатката - просто заспа колата. Очевидно поради някаква причина маслото й е било малко и оттам е работела не-добре самата раздатка. Сега е истинско удоволствие просто.
Оказа се, че не са нито свещите, нито бобините - оказа се раздатката.
С Милен отворихме първо моторчето - като ново беше, нямаше изядени зъбци. Т.е. типично градски джип

И всичко се оправи, след като сменихме маслото на раздатката - просто заспа колата. Очевидно поради някаква причина маслото й е било малко и оттам е работела не-добре самата раздатка. Сега е истинско удоволствие просто.
Re: РЕШЕНО - Придърпване при силно ускорение
И при мен проблема се реши със смяна на маслото в раздатката, макар че беше сменяна преди 20-30к и то в официален сервиз. Преди имаше едно много неприятно подритване при ускорение...
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани