Да надникнем в Х-драйва.
Модератор: Технически модератори
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
IvaN66 написа:T.e. когато имаме съотношение на въртящия момент различно от 50:50 и 100:0,приплъзването в муфата е заради стремежа на колелата да се движат с еднаква ъглова скорост.
Голямото ми чудене е дали има възможност за движение без буксуване с различни отношения от горните.Не съм сигурен точно за перманентните AWD(нямам предвид X-drive) дали винаги са 50:50.
колега, не ги ли разбра тези в.моменти.... има много боза изписана в последно...колега, моментите са усукване, сила на усукване и защо ги бъркаш с обороти, в.момент не го ебе никакви обороти...защо си тръгнал отзад напред...усукването е водещо и върти колелата точно с еднакви обороти(не си въобразявай че някои ще се влачат а други прибързват), а това, че някой мост(в часност колело) попадне на хлъзгаво(без сцепление), то повярвай, че на него не му трябва никакъв момент(т.е. необходима сила да го търкаля) и затова силата на усукване автоматично се преразпределя(че къде да се изпари и отлети) и отива там дето има сцепление, не се вторачвай в оборотите, това е масова грешка по темата...х-драйва не е измислен да има различни обороти, да боксува......като караш такъв автомобил,забелязал ли си за какви части от секундата пребоксува някое колело по сняг или лед...за оборотите важи и диференциала, ама в последно намирам, че го бъркат с ролята на раздатка...

- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Re: Да надникнем в Х-драйва.

- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Колега, не е нов вид взаимодействие, а много отдавна изучено...Действието е на коляновия вал и четирите колела, а взаимодействието между тях се осъществява чрез валове, което се описва с различни величини, една от които е въртящ момент(наричан още момент, или усукваща сила, или просто усукване).Тук под момент не се разбира време (казано напр.- в определен момент). Съчетанието ти приложен момент е неправилно, вероятно става въпрос за приложната точка на силата.Това е допирната повърхност между гумите и пътя и точно там се изразходва момента, за да има търкаляне. Въртящия момент тръгва от коляновия вал със стойност 1, или 100, или 100%, както искаш, влиза в раздатката като 100 и оттам тръгва по двата кардана, но винаги сумата му от двата кардана е 100, разпределена в две различни съотношения.Силата, която се прилага да върти първичния вал има две компоненти и само перпендикулярната на оста на въртене е от значение.
Въртящ момент-обороти: може да имаш висока стойност на момента и малки обороти, както и малък момент и високи обороти.Например имаш само един мост с идеално гладки гуми върху идеално гладка ледена повърхност на място, повярвай че кардана и от стъкло да е направен, пак би издържал.При това боксуване с минимален момент, може да развиеш невероятни обороти.А иначе- задния мост на автомобила, попаднал на хлъзгаво изпуска момента и оборотите на колелата за момент стават високи, докато предния кардан, чрез раздатката поема освободената сила и я дава на предните, те стават водещи и силови, макар и в този миг с по-малки обороти.Като цяло режима на въртене на колелата е с цел да клони максимално към еднаквост.
За х-драйва има смисъл като идея(като гледам такава е и темата) да говорим, само когато говорим точно за усукващата сила.Като динамика. А иначе за механиката Боримечката ни е дал прекрасната възможност, чрез видимо огромния му труд да разгледаме раздатката.Всякакви други отклонения забозват нещата, клипчета от рода на куатрото са безмислени, любителски и подвеждащи. Иване, разграничавай ъглова скорост и обороти.Като капак на всичко, накрая идва и мощност...Не съм инженер колега, но това смесване е невероятно. Функция е съпоставяне на определена величина, наричана аргумент, на друга величина, наричана стойност. Мощността е постоянна за всеки автомобил и зависи от цилиндри, бутала и т.н....Прати я мощността в тема – двигател.
...
Въртящ момент-обороти: може да имаш висока стойност на момента и малки обороти, както и малък момент и високи обороти.Например имаш само един мост с идеално гладки гуми върху идеално гладка ледена повърхност на място, повярвай че кардана и от стъкло да е направен, пак би издържал.При това боксуване с минимален момент, може да развиеш невероятни обороти.А иначе- задния мост на автомобила, попаднал на хлъзгаво изпуска момента и оборотите на колелата за момент стават високи, докато предния кардан, чрез раздатката поема освободената сила и я дава на предните, те стават водещи и силови, макар и в този миг с по-малки обороти.Като цяло режима на въртене на колелата е с цел да клони максимално към еднаквост.
За х-драйва има смисъл като идея(като гледам такава е и темата) да говорим, само когато говорим точно за усукващата сила.Като динамика. А иначе за механиката Боримечката ни е дал прекрасната възможност, чрез видимо огромния му труд да разгледаме раздатката.Всякакви други отклонения забозват нещата, клипчета от рода на куатрото са безмислени, любителски и подвеждащи. Иване, разграничавай ъглова скорост и обороти.Като капак на всичко, накрая идва и мощност...Не съм инженер колега, но това смесване е невероятно. Функция е съпоставяне на определена величина, наричана аргумент, на друга величина, наричана стойност. Мощността е постоянна за всеки автомобил и зависи от цилиндри, бутала и т.н....Прати я мощността в тема – двигател.
...

- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Re: Да надникнем в Х-драйва.

- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Колега говориш вече по същество, а и искаш да отидеш по далеч ...Ако искаш непрекъснато да проследиш промяната на въртящия момент във времето, може да го направиш посредством валци, които прилагат съпротивителна сила и така симулират реално пътно натоварване. Този тип оборудване прилича на стендовете за спирачки използвани в пунктовете за годишните технически прегледи, но работи на обратен принцип – валците прилагат спирачно усилие върху гумите, това усилие се измерва и така се отчита изходящия момент на задния и предния мост.Т.к. условията за двата моста са еднакви, ще разбереш при ускорението това което искаш -":движение по прав път,всички колела изминават еднакво разстояние..."и внимавай при над 70 да не изхвърчиш от валците...и ще получиш интересни резултати...единствено ме притеснява защо зацепването на сервомотора, което бях отделно засичал, не ми отговаря на теорията...
И друго не разбрах, откъде взе тия числа 32:68, трудно ще ги намериш при Х3/3d/2005...а ти като че ли търсиш друго "нямам предвид х-драйв,а картинката с планетарния редуктор на Х-моделите".....
бях забравил темата колега, но ти ръчна некъде нещо...а ако ти разкажа някой път какво се получи при завъртане на зъбчатката на сервомотора на 180 градуса....цирка е пълен...
...ако искаш може да закачиш и два оборотомера на карданите, щом си любопитен...
И друго не разбрах, откъде взе тия числа 32:68, трудно ще ги намериш при Х3/3d/2005...а ти като че ли търсиш друго "нямам предвид х-драйв,а картинката с планетарния редуктор на Х-моделите".....
бях забравил темата колега, но ти ръчна некъде нещо...а ако ти разкажа някой път какво се получи при завъртане на зъбчатката на сервомотора на 180 градуса....цирка е пълен...

...ако искаш може да закачиш и два оборотомера на карданите, щом си любопитен...

- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Re: Да надникнем в Х-драйва.
И друго не разбрах, откъде взе тия числа 32:68, трудно ще ги намериш при Х3/3d/2005...а ти като че ли търсиш друго "нямам предвид х-драйв,а картинката с планетарния редуктор на Х-моделите".....
Ето от тук:
http://www.xiftw.com/?page_id=16
38:62 е ,но това не е съществено.
А пък нещата въобще не са прости.Който иска нека се убеди сам:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0% ... 1%87%D0%B0
Ето от тук:
http://www.xiftw.com/?page_id=16
38:62 е ,но това не е съществено.
А пък нещата въобще не са прости.Който иска нека се убеди сам:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0% ... 1%87%D0%B0
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
IvaN66 написа:И друго не разбрах, откъде взе тия числа 32:68, трудно ще ги намериш при Х3/3d/2005...а ти като че ли търсиш друго "нямам предвид х-драйв,а картинката с планетарния редуктор на Х-моделите".....
Ето от тук:
http://www.xiftw.com/?page_id=16
38:62 е ,но това не е съществено.
А пък нещата въобще не са прости.Който иска нека се убеди сам:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0% ... 1%87%D0%B0
Погледнах Иване откъде идват числата и веднага ти казвам, че въобще ни ги разгледах схемите, достатъчно беше да се види, че става дума за различен вид редукция... , const редукция...

Второ: с втория линк направо може да откачиш... – не са прости, ама никак – ама са прости до безобразие...Иване, говориме за раздатката на Боримечката с каиша, пардон, с фрикционите и веригата...тая раздатка, ако не са я измислили първобитните хора или римляните, със сигурност я е имало във мините през 15-16 в. – един водещ прът и един друг в обратна посока, през водещия и на точно определено разстояние върху другия си метнал един каиш(наречен ремък по късно), а един роб с помоща на един лост натиска и отпуска каиша...и така двата пръта вършат различна(по предназначението си) работа...извинявай Иване за простите неща, но съм чувал, че простите неща не са за прости хора...предполагам, че си умно момче и затова споделям тези неща с теб...може и аз нещо да не съм прав и да греша...но обичам много добре да си пресмятам различните варианти и ако може да кажа максимално приемливия за същността, а не за в угода на тоя или оня...а пък и форума в тая тема е бъкан от инженери, от които можем да научим много неща...



и за тебе Иване...

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Да споделя една рационализация по актуатора, която направих вчера. Снимките са малко кофти, защото ги правих без светкавица, само на светлината на лампата. Но все пак се разбира за какво става въпрос...
Значи от доста време разглобеният актуатор ми се търкаляше в една кутия и все отлагах сглобяването му. Причинта беше една идея, която ми се въртеше, а именно - някак да осигуря възможност за бъдещо разглобяване на редуктора. Защото първото разглобяване беше доста трудно - с часове човърках капака с ножове и отвертки, като накрая успях да нащърбя ръба на кутията:

След доста чудене го измислих така - от външната страна на редуктора има три глухи отвора с вътрешна резба М5:


Разпробих ги със свредло 4,8mm. и им нарязах резба М6 - отворите излязоха от вътрешната страна на кутията, където е пластмасовата зъбчатка:


Временно навих в отворите болтчета М6 със шайби:


Отворите - затапени, от вътрешната страна (откъм зъбчатката):

После сглобих актуатора - сложих новата зънчатка, намазана леко с грес по зъбите:

Почистих капака и ръба на кутията с ацетон и го намзах със силикон - за уплътнение:

Притиснах капака на мястото му и избърсах излишния силикон - ето го редукторът на актуатора сглобен:



Значи от доста време разглобеният актуатор ми се търкаляше в една кутия и все отлагах сглобяването му. Причинта беше една идея, която ми се въртеше, а именно - някак да осигуря възможност за бъдещо разглобяване на редуктора. Защото първото разглобяване беше доста трудно - с часове човърках капака с ножове и отвертки, като накрая успях да нащърбя ръба на кутията:

След доста чудене го измислих така - от външната страна на редуктора има три глухи отвора с вътрешна резба М5:


Разпробих ги със свредло 4,8mm. и им нарязах резба М6 - отворите излязоха от вътрешната страна на кутията, където е пластмасовата зъбчатка:


Временно навих в отворите болтчета М6 със шайби:


Отворите - затапени, от вътрешната страна (откъм зъбчатката):

После сглобих актуатора - сложих новата зънчатка, намазана леко с грес по зъбите:

Почистих капака и ръба на кутията с ацетон и го намзах със силикон - за уплътнение:

Притиснах капака на мястото му и избърсах излишния силикон - ето го редукторът на актуатора сглобен:



Последна промяна Borymeckata на 06 Мар 2014, 9:24, променена общо 4 пъти
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Защо правих упражнението с отворите? Идеята ми (както вече сте се досетили) е следната - ако някога ми се наложи да разглобя този редуктор, просто ще отвия трите болтчета:

И в отворите ще завия по-дълги болтчета М6:

Те ще опрат в "гърба" на пластмасовата зъбчатка - както пирончето в момента:

И като натягам болтчетата равномерно - те ще избутата зъбчатката по остта й, а тя от своя страна - ще избута капака със семеринга от леглото му в кутията. Разбира се, първо трябва да се свали загерката на остта. Преди да залепя капака със силикон, изпробвах метода и действа. Иначе при нормална работа на актуатора отворите ще си стоят затапени с късите болтчета, за да не влиза нищо в кутията на редуктора:

Това измислих...

И в отворите ще завия по-дълги болтчета М6:

Те ще опрат в "гърба" на пластмасовата зъбчатка - както пирончето в момента:

И като натягам болтчетата равномерно - те ще избутата зъбчатката по остта й, а тя от своя страна - ще избута капака със семеринга от леглото му в кутията. Разбира се, първо трябва да се свали загерката на остта. Преди да залепя капака със силикон, изпробвах метода и действа. Иначе при нормална работа на актуатора отворите ще си стоят затапени с късите болтчета, за да не влиза нищо в кутията на редуктора:

Това измислих...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Интересна работа... Продавалникът пълен с обяви за резервни части и рециклиране на раздатки за BMW - няма лошо. Ама защо са слагали мои снимки - от форума...?? Е това не мога да разбера.
http://olx.bg/razdatchna-kutiya-za-bmw-x3-i34106759
http://olx.bg/remont-na-razdatchna-kutiya-bmw-i42431593
Продаваш или ремонтираш такава кутия - ОК, снимай я и си сложи свои снимки. Не че нещо ми пука за самите картинки, но така заблуждават клиентите...
Искам да уточня, че аз не съм пускал никакви обяви, реклами или нещо друго с комерсиална цел по отношение на Х-драйв на BMW. Ако видите ИЗВЪН ФОРУМА някъде из мрежата мои снимки - да знаете, че не съм аз.
http://olx.bg/razdatchna-kutiya-za-bmw-x3-i34106759
http://olx.bg/remont-na-razdatchna-kutiya-bmw-i42431593
Продаваш или ремонтираш такава кутия - ОК, снимай я и си сложи свои снимки. Не че нещо ми пука за самите картинки, но така заблуждават клиентите...
Искам да уточня, че аз не съм пускал никакви обяви, реклами или нещо друго с комерсиална цел по отношение на Х-драйв на BMW. Ако видите ИЗВЪН ФОРУМА някъде из мрежата мои снимки - да знаете, че не съм аз.
Excellent! Steven is my name!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Ей на такива майстори да не попадаш
Или просто са някакви измамници, като гледам телефона...

Never mistake motion for action...
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Borymeckata написа:Интересна работа... Продавалникът .......[/b]
Не се ядосвай Боримечка. Тя простотията ходи по хората.
От друга страна работата отива на чепня, че доколкото виждам, според чичко гугъл, си и с международно признание. За сега май само до мамалигарско, ама върви на запад!



Бахти и загубения народ, пфу!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
За мен няма никаква драма, снимките са обществено достояние. Просто съобщавам, че нямам нищо общо с тези обяви, ако някой се окаже прецакан или недоволен по някаква причина...
Ще използвам темата за друго. Един познат ми подари две пластмасови зъбни колела от актуатора на раздатката. Две не ми трябват, затова подарявам едното на колега от форума. Ако някой има нужда - да пише тук или на ЛС и му изпращам зъбчатката. Разбира се, никакви гаранции за качество не мога да дам, защото не съм ги пробвал. На външен вид изглеждат добре и размерите са точни, а за материала нищо не мога да кажа. Поздрави.
Ще използвам темата за друго. Един познат ми подари две пластмасови зъбни колела от актуатора на раздатката. Две не ми трябват, затова подарявам едното на колега от форума. Ако някой има нужда - да пише тук или на ЛС и му изпращам зъбчатката. Разбира се, никакви гаранции за качество не мога да дам, защото не съм ги пробвал. На външен вид изглеждат добре и размерите са точни, а за материала нищо не мога да кажа. Поздрави.
Excellent! Steven is my name!
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Здравейте,
първо да поздравя за страхотната тема и второ, тъй като видях, че е проблем в намирането на зъбно колело и попаднах на нещо, та реших да го споделя, може и да е от полза: http://olx.bg/zbno-kolelo-za-razdatchna ... -i28120137
П.с. не отговарям за реалността и качеството на обявата, просто си помислих, че може някой да си търси такова, ако не е необходимо, нека коментара бъде изтрит.
Поздрави
първо да поздравя за страхотната тема и второ, тъй като видях, че е проблем в намирането на зъбно колело и попаднах на нещо, та реших да го споделя, може и да е от полза: http://olx.bg/zbno-kolelo-za-razdatchna ... -i28120137
П.с. не отговарям за реалността и качеството на обявата, просто си помислих, че може някой да си търси такова, ако не е необходимо, нека коментара бъде изтрит.
Поздрави
Re: Да надникнем в Х-драйва.
И аз да споделя за БМВ Х3.Купувам такава джипка преди 3 седмици.Уж никакви проблеми.Всичко сменено,платено.Отивам до морето и се връщам.Няма проблеми.И започнах да се запознавам с колата.На таблото трите светодиода за АБС ,4/4 и за ръчната запушени със силикон.Махам силикона,те светят.Отивам на майстор.Грешката в двигателя на раздатката.Свалям го,ама той задрав.Обаче заваля дъжд.Пускам да обдухва предното стъкло,ама не духа на него.И направо в Дарукар.Оказа се раздатката.И цял ден ми правиха климатроника
,ама не го опарвиха.Казаха ,че не могат да го оправят.И да си приготвя 4200 за раздатката,ама две години гаранция.
,ама не го опарвиха.Казаха ,че не могат да го оправят.И да си приготвя 4200 за раздатката,ама две години гаранция.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани