М50-проблем с вървежа
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
М50-проблем с вървежа
Така. Историята е следната. Правих ремонт на мотора-М50В20 ванос. Сменено е почти всичко. Основни лагери, биелни лагери, сегменти. Биелите и коляновая вал са от В25 и обема трябва да е около 2,3 литра. Главата я карах в сервиза на Хладилника. Снимка, шлайфане, пасване на клапани, гумички, водачи. Ваноса не е отварян и се обажда.
След като взех колата след ремонта вървеше много добре. Нямаше нищо общо с това, което беше преди ремонта. Доста по жива още от 2000 оборота.
Но около 600-700 км след ремонта нещо не е както трябва. Колата е така както беше преди ремонта. Осезаемо по-мудна е. От време на време, но много рядко е оправя и тръгва както беше след ремонта.
Диагностика правих и не излезе нищо. Всичко е перфектно.
При ремонта имах проблеми с датчика на коляновия вал. Взех нов някаква куче марка, понеже се оказа, че да се намери такъв за М50 ванос със Сименс електроника съвсем не е лесна задача. Но със слагането на датчика колата запали без проблем и до сега е така.
За сега основния заподозрян е Ваноса. Предстои да го ремонтирам и него. Възможно ли е причината да е в него? Някой по-запознат да обясни за соленоидния клапан. Днес го мерих с мултицет- има съпротивление и на буксата идват 14 волта още при тихи обороти. Не трябва ли там да идва то при по-високи обороти?
Та някакви идеи и насоки къде да търся проблема?
След като взех колата след ремонта вървеше много добре. Нямаше нищо общо с това, което беше преди ремонта. Доста по жива още от 2000 оборота.
Но около 600-700 км след ремонта нещо не е както трябва. Колата е така както беше преди ремонта. Осезаемо по-мудна е. От време на време, но много рядко е оправя и тръгва както беше след ремонта.
Диагностика правих и не излезе нищо. Всичко е перфектно.
При ремонта имах проблеми с датчика на коляновия вал. Взех нов някаква куче марка, понеже се оказа, че да се намери такъв за М50 ванос със Сименс електроника съвсем не е лесна задача. Но със слагането на датчика колата запали без проблем и до сега е така.
За сега основния заподозрян е Ваноса. Предстои да го ремонтирам и него. Възможно ли е причината да е в него? Някой по-запознат да обясни за соленоидния клапан. Днес го мерих с мултицет- има съпротивление и на буксата идват 14 волта още при тихи обороти. Не трябва ли там да идва то при по-високи обороти?
Та някакви идеи и насоки къде да търся проблема?
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: М50-проблем с вървежа
Има някакво развитие.
Днес свалих бушона на ГИ-то и след 5-6 км колата тръгна. Дали има връзка или е съвпадение не знам. Някакви идеи какво може да бърка газовата, за да става мудна и на газ и на бензин
Днес свалих бушона на ГИ-то и след 5-6 км колата тръгна. Дали има връзка или е съвпадение не знам. Някакви идеи какво може да бърка газовата, за да става мудна и на газ и на бензин

- valdez7
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 27.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i vanos 1995г.
Re: М50-проблем с вървежа
По мое мнение,много вероятно нещата да са свързани и с ГИ.Защо?Ами малко предистория.Моя двигател е същия M50B20 ванос.Купих си ГИ втора употреба свален от същия двигател,монтирах си го сам,но си викам за момента ще изчакам с настройката на ГИ-нали е свалена от същия мотор...иии след 30-40 км. колата стана ужас не вървеше и на газ и на бензин.Даже почна и трудно да пали.Откачам акумулатора закачам го и колата си пали нормално.Усъмних се в ламбда сондата и я откачих и колата поне започна да си работи нормално на бензин.Та дойде ред и на ГИ,и какво се оказа дюзите му бяха ..... 3 мм.като за 3+ литров мотор.Настройката му,явно богата смес се отчита от ламбдата,компютъра на двигателя обеднява сместа и някак си се адаптира що годе към тези стойности,да ама като мине на бензин сместа е бедна и става мазало.Откакто си сложих дюзи с правилния диаметър и си настроих ГИ-то колата е
.Та дори за тези 300см3,който си прибавил към кубатурата на двигателя задължително корекции по ГИ-то,но ГИ се влияе от бензиновия ECU.Тъй като си променил кубатурата на мотора не знам дали не трябват и корекции по ECU-то,това само някой запознати с подобрението(2л.=>2,3л.) колеги могат да ти кажат.Но като за начало една настройка на ГИ,може би и корекция на дюзите му.

- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: М50-проблем с вървежа
Благодаря за инфото, колега. Да, явно е от ГИ проблема.
Днес карах близо 100 км с откачен бушон на ГИ. И колата върви. Явно газовата ебава работата и на ЕКУ-то.
Иначе миналата седмица ходих да ми сменят филтрите на газовата и след това минах и настройка. Още не беше минала пробега, но реших след ремонта на мотора да мина и от там. Другата седмица ще ходя пак при газаджията и ще търсим проблема.
Днес карах близо 100 км с откачен бушон на ГИ. И колата върви. Явно газовата ебава работата и на ЕКУ-то.
Иначе миналата седмица ходих да ми сменят филтрите на газовата и след това минах и настройка. Още не беше минала пробега, но реших след ремонта на мотора да мина и от там. Другата седмица ще ходя пак при газаджията и ще търсим проблема.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани